Toukokuisten ketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
160 cm pituisella hentorakenteisella ystävälläni tuo sf-mitta meni myös huimasti yli yläkäyrän, joten koko arviota tehtiin pariin otteeseen.
Vauva kuitenkin syntyi hieman ennen laskettua aikaa ja oli n.2500g eli todella pieni siihen jäätävään vatsan kokoon nähden. ;)

Lääkäri kokoarviota tehdessä olikin sanonut, että toisilla on lapsivettä, mutta täällä on valtameri. :D

mä löysin vihdoin turvallisen avun ummetuksee ja auttaa myös synnytykseen. taatelei päivittäi 7 ku ne toimii laksatiivisest, muodostaa kehos oksitosiinii ja auttaa kehoo tuottaa prostaglandiinii, toki on terveellisii myös. tutkimuksen luin eile ja päätin kokeilla ni vatsa ainaki toimii taas.

Hmm, noita ei varmaan kannata sit syyä kun vasta sitten ku on viikkoja tarpeeks? =)

Mulla huiteli sf esikoisesta yläkäyrällä ja välillä yli..oon 166cm pitkä, ja armottoman lyhyt selkäinen. nlassa ei puututtu sen kummemmin siihen asiaan, eikä ollut tarvettakaan, poika meni 10 pv yli ja paino 3860g. Eli ei ollu ees mikää jättiläinen. :) vettä kyllä oli ihan törkeesti.... :D

Outomamma mulla kanssa pompahti nyt sf-mitta 7,5cm 4viikossa! Ensi viikolla kontrolli ja uusi arvio. Toivotaan, että ei olisi mitään hälyyttävää.

mä löysin vihdoin turvallisen avun ummetuksee ja auttaa myös synnytykseen. taatelei päivittäi 7 ku ne toimii laksatiivisest, muodostaa kehos oksitosiinii ja auttaa kehoo tuottaa prostaglandiinii, toki on terveellisii myös. tutkimuksen luin eile ja päätin kokeilla ni vatsa ainaki toimii taas.

Kuivattuja taateleita?
Tää lähtee testiin..

Joo noista taateleista, miten oot gatusa käyttänyt? Kuivattuja, liotettuna, sellaisenaan, smootiessa? Mitä hän:D koskaan kyl kuulokaan niiden "taikavoimista", toisin kuin vadelman lehti teestä...joka muuten vahvistaa kohtua ja siten supistuksia;)
Mä aloitin tänään lähtölaukun pakkauksen, pikkuhiljaa... pitäis kaukalon kankaatkin pestä, se on ihan koiran karvassa o.O

Tuoreen ananaksen sanotaan myös pehmittävän paikkoja synnytystä varten ;)
ja se on herkkuakin kaiken lisäksi!

Mutta nuo taatelit otan testiin ihan jo siksikin että jos vatsan toimintaa auttaisi.

Ps. Eilen neuvolasta tehtiin lähete äitiyspolille ja sieltä soitettiin jo tänään aamulla. Sain ajan heti huomiselle. Siis niiden vasta-aineiden takia.
Huojentunut olo, huomenna saan vastauksia! Toivottavasti kaikki vauvalla hyvin! <3

Tuuhan outomamma sit kertoo mitä ne sanoo! Toivottavasti pikkusella ja sulla ei oo hätää, tsempit<3

syön taatelit sellasenaa iha mitä kaupast löytyy toimii. tänää tuli sit yllärinä eka kivulias suppari mut muute harkkarei vaa tänää.

Ei hitto, mä koko viime yön himoitsin ananasta:p pitää vissiin pistää mies tulemaan kotiin kaupan kautta;) voiskin tehdä tuore hedelmä salaattia iltapalaksi...

Voi liberolaukku, miksei se lappu jo tuu tähän osotteeseen?!? :grin

Mä oon niin kypsänä, kun sunnuntaista asti ollu ihan hirvee(ntuntuinen) flunssa päällä. Oon koittanu vaan maata ja juoda ja huuhtoa nenää sarvikuonolla, ettei vaan pukkaisi mitään poskiontelontulehdusta tähän, mutta olo on kyllä kammottava:depressed: ja kun millään ei malttaisi vaan olla ja ottaa rennosti, ku ois niin kiva nyt puuhailla kaikkea, kun on oikeasti lomalla.

Hei joko täällä on muita lomalaisia, miten olette päiviä käyttäneet?? :) Meillä on kasattu pinnistä ja hoitopöytää, pyykätty ja viikattu ja pakastimeen oon alkanu urakoimaan ruokaa. Kuulemma pitäis leipoakin siltä varalta, että on sitte mitä tarjota kun ihmiset sankoin joukoin saapuu ihailemaan vauvaa, mutta haluan vältellä kyllä leipomista viimeseen asti :joyful:

Minä oon kesälomalla, mut mulla ei oo tekemisen puutetta kun kotiäiti oon:D minä mitään leivo, ostan pari keksi pakettia kaappiin odottamaan jos joku pullaa haluaa, tuokoon mukanaan:p ruokia oon kyl pakkaseen tehnyt niin pääsee viikon pari helpommalla sentään sillä saralla;)

Sama täällä, äitiyslomalla ollaa mut ei paljo siltä tunnu... :D samaa arkea esikon kans, ainoo ero et nyt tuota rahantuloa ei vaan kertakaikkiaan voi estää toisin ku hoitovapaillessa..... ;) no hehheh, ei näillä tukiaisilla kyl kuuhu mennä.. mä oon yrittäny vähä leipoo ja siivota ajattelin tänään koko torpan viimistäki koloa myöten. :) joko sitä pääsiäisen aikaan pääsis synnyttäää....?! :o mulle nii riittää tämä maha jo. :)

Nii ja kyllähän tää hiukan helpottaa kituuttamista kun mullakin tulee nyt 4 kk täyspalkka ja onhan toi vanhempainpäiväraha isompi kun kotihoidon tuki+ lapsilisät päälle... ehkä raaskis itselleenkin ostaa jotain kivaa;)

Hah, mun mielestä jos vauvaa tullaan kattoon ja pullaa haluaa, niin saa kyllä tuoda itte. Ihan kohtuutonta jos pitäis alkaa vielä kestitsemään vieraita siinä tilanteessa :p

Mä oon ollut tämän viikon äippälomalla, vähän löhöillyt ja puuhastellut kaikkea valmiiksi. Ihmeen aikaansaava oon kyllä ollut, kaikkia pikkuprojekteja saanut valmiiksi kuten ommellut verhot jotka on olleet kaapissa noin... kolme vuotta? Tosin toinen verho on vielä kesken, ajattelin että jos hakis suklaata kaupasta ja sen voimin sitten. :grin

Mulla on myös oma sivutoiminimi jota pitäis vähän miettiä tässä "lomaillessa", että miten sitä saisi edistettyä jos vaikka tekisi siitä ihan työn joskus. Mutta saapa nähdä miten sen kanssa käy kun vauva syntyy, ehdinkö sitten enää mitään :eek:

Takaisin