Toukokuisten ketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea kaikille vauvansa saaneille! Hieman kateellisena täällä lueskelen näitä, pakko myöntää :D Tänään 41+6 eikä edelleenkään merkkiäkään mistään ja olo mitä mainioin, mitä nyt pallomaha vähän tiellä kaikessa tekemisessä. En vieläkään tiedä miltä oikea supistus tuntuu!

Muutettiin alkuvuodesta ruotsiin ja täällä ei tehdä mitään "yliaikaiskontrolleja", mua ei oo tutkittu mitenkään muuten kun verenpaine, vauvan syke ja mahan mittaus viikottain. Eli ei mitään hemoglobiinia, pissatestejä tai alakerran tutkimuksista puhumattakaan. Toki tutkitaan heti jos koetaan tarpeelliseksi! Sanoivat täällä että jos äiti on hyvävointinen ja muutenkin normaali raskaus niin lääkäriä ei tavata koko raskauden ajan ollenkaan.

No anyway, käynnistys sovittuna torstaille ja kiva fiilis mennä synnyttämään esikoistaan kun ei tiedä mistään mitään, esim vauvan kokoarvio, olenko auennut jne. Sit tulee hirvee määrä tietoa kertarysäyksellä.

Toki voi alkaa vielä luonnollisesti mutta olen kyllä luovuttanut jo sen suhteen ja ns. hyväksynyt kohtaloni että käynnistykseen mennään :D

Tulipa avautuminen!

Miki onnea ja pikaista paranemista, sekä äidille että pienelle tytölle!

Smlo, toivottavasti beibi päättäisi kohta lähteä syntymään. :)

Täällä rv 40+2, eikä mitään merkkiä lähestyvästä synnytyksestä... Alkaa hermo mennä. Eilen kävin kokoarvioultrassa, pojalla painoa himpun alle 3600g. Kohdunkaulaa on vieläkin jäljellä 2cm ja kohdunsuu kiinni, sama tilanne tismalleen mikä oli 10 viikkoa sitten... Ei tää tunnu syntyvän millään. :arghh:

Onnea kaikille synnyttäneille ja tsemppiä kaikille jotka vielä joutuu omaa pikkuista odottamaan! :)

Mulla oli tänään (rv38+1) kokoarvio ultra ja arvio oli 3900g. Ei mitään kiirusta olisi syntyä, mutta kyllähän se hirvittää jos kasvaa paljonkin yli 4kg :nailbiting: perjantaina äitiyspolille aika ja katsotaan sieläkin sitten tota kasvua :) jännittää sekin jos sitä joutuu lähiaikoina käynnistykseen.. Esikoinen kun viihtyi viikoolle 41+4 niin voi olla että tämäkin viihtyy yhtä hyvin ja silloin voikin olla jo aikamoinen järkäle ponnistettavana :gen113tämä on nyt aikalailla saman kokoine kuin esikoinen syntyessään :woot:

Onnea Ein!:) täälläkin alkaa turhautuminen nostamaan päätään!!! Mä en enää jaksa olla raskaana...

Noh, täällä on väähän pitkittynyt synnytys... su-ma yönä meni vedet, tosin vain vähän lorahdellen, ja tässä sitä vielä ollaan. Huomenna aamulla käynnistys jos ei yöllä ala itsekseen. Supistuksia vain harvakseltaan mutta silti 4cm auki, joten halusivat vielä odotella. Ehkä tämä tästä :meh:

Hei te jotka pienen nyytin on jo saaneet! Meillä menee arki ihan mukavasti ja poika on alkanu olemaan hereilläkin enemmän. Ainut mikä tässä on ahistanu on vatsavaivat, ite yritän syödä terveellisesti ja juoda hyvin koska imetän, mutta pojalla vatsa vaivaa aika paljon. Olisko kellää vinkkejä pikkusen massuvaivoihin...? :dummy:

Ninamommy^^ meillä kans tytöllä vatsavaivoja on suht paljon tai paljolta ainakin itsestä tuntuu.. Osaksi varmaan sen vuoksi kun menee ilmaa vatsaan kun tulee maito joskus niin paineella ja tyttö hotkii..

Meidän tyttö nyt kans 4 viikkoa vanha ja valvoo tosiaan enempi nyt. Keksis vain miten viihdyttää tyttöä kun joskus meinaa tylsistyä.

Okei,nii kyllähä tuoki kävi mielessä. Ja saa tähän vastata ihan kaikki siis ketkä vaan tietäää niksejä :grin

Jos vauvalla on ihan ilmavaivoja niin massun hieronta ja potkuttelu voi auttaa. Meijän tyttö (nyt 3vko) hotkii kanssa kun maitoa tulee paineella aamusta pitkälle päivään, ja iltaa kohti ilmaa sitten kerääntyy aika paljon ja alkaa hirveä itku. Sairaalassa näin jo kun hoitajat hieroi/paineli hellästi massusta ja sitten punnasi jalat massua vasten niin että ilmat tuli ulos (ja silloin myös kakka kun oli ne vaikeat ensikakat).

Tässä linkki videoon missä näkyy tuo potkuttelu, jos toimii :) meillä siis iso apu, varmaan olisi monta vaikeeta yötä ollu jos ei tuota illalla tehtäis.

Kiitos Vieena! Vähän oon jumppaillukkin, ja pojulla tulee kyllä ulos, ja yleensä ennen yötä, onneks..pitänee jatkaa jumppailua ja hieroo masua:happy:

Meillä selkeä vatsavaivojen aiheuttaja oli d-tipat. Jätin ne nyt sit tauolle kokonaan ja tyttö on taas perustyytyväinen ihana itsensä. Kokeilen parin viikon päästä tippoja uudelleen ja vaihdan merkkiä.

siihen asti ainakin nyt vedän sitten itse 160ug d-vitskua, niin tutkimustulosten mukaan äidinmaidon kautta pitäisi sillon vauvallekin siirtyä riittävä määrä :)

Takaisin