Toukokuisten ketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Taquitilan toivotaan että sun ja vauvan vointi pysyy hyvänä ja pääset sinne rv 38, voimia!
Ninamommy ihana kuulla että siellä vauva arki lähtenyt rullaamaan mukavasti:)

Aamulla kävin neuvolalääkärissä, joka totes, että vauvan pää on jo tiukasti lantiossa kiinni, mutta yhtä tiukasti on mulla paikat kiinni ku tähänkin asti :joyful: Painoarvio nyt (36+2) 3280g ja laskettuna päivänä 3,8 kiloa. Lääkärin mukaan mun lantio on "erittäin mahtava" että sitä nyt sitten yritämme synnytyksessä hyödyntää :hilarious:

Olisin aatellu, että edes vähän olis ollu paikat kypsyny, miten tätä vois vähän edesauttaa? Ahdistaa jo nyt, että menee pitkästi yli ja aletaan käynnistämään ja sitten on hirviät kivut ja tuskat! :dead: Vaikka onhan täs vielä viikkoja jäljellä mutta silti.... Miten Obierin kypsyttelyyritykset on edistyny?

Ei edistystä... Tänään tuli kierrettyä Ikea, rauta-, sekatavara- ja ruokakauppa (~3h) sekä sahattua ja maalattua pari hyllyä. Tarkoitus olis vielä lähteä hinaamaan lähimäkeä ylös ja alas. Ei vielä yhtään supistusta, vähän menkkajomoa. Ainoastaan jylläävä bebe mahassa :D.

Seuraava strategia on sopia loppuviikolle erinäisiä tapaamisia (mm. pankkiin), niin eiköhän se bebe just sillon synny :p.

Häätö yritykset käynnissä täälläkin :joyful:

Tänään oon siivonnu auton, putsannu terassilta lumet ja jäät (sitähän ei ollu ku puol metriä vahvasti jäljellä). Käyny kävelyllä, imuroinu jne.. Ei mitään muuta oo ku selkä kippee!

Huomenna saadaan keittiöremppa valmiiksi, joten loppusiivous tiedossa siihen ja samalla saa muunkin talon normaaliin järjestykseen :)

39+2 viikolla mennään ja ens tiistaina 9.pv viimeinen neuvola josta laittavat lähetteen Oyssiin. Sieltä ei sitten kottiin tulla ilman nyyttiä :dummy1::dummy:

Täällä ei varsinaisesti oo häädöt päällä,mut tässä viikko tehty enempi vähempi remppaa (ikuisuus projekti), tänään käytiin kans ikeassa, pesin ikkunat/vaihdoin verhot, siivosin ja pesin "muutaman" koneellisen pyykkiä... loppu tulos, selkä pirun kipee ja menkka jomot o.O rv 36+5 täällä ja energian purkaus kostautu :( nyt en kyl enää tee yhtään mitään ennenku vauva on sylissä;)

Marsupilami, serkun kanssa just eilen kanssa ihmeteltiin, että miten ne vaipat voi kellekkään sopia! :p

Hitsi, pitääkö munkin avaa yksi vaippapaketti ja ihan kattoo minkä kokosii ne on =) ei oo muutes käyny ees mielessä niitä tutkii! No, eihän ensi odottaja osaa viel vaippoja aatella. Pitäiskö ihan kokeillakkin vaik pehmokarhulle ni tietäis ees vähän mite päi ne kuuluu olla... hmm... XD XD

Kirjotetaas tällekkin puolelle.

Eli kävin eilen tosiaan synnärillä perätilan vuoksi ja samalla lantion magneettikuvauksissa.

Tänään lääkäri soitti, että yksi vaadittavista mitoista jäi 0,5cm vajaaksi, eli sektio on edessä 39 viikolla..

Eli 2 viikonpäästä meillä on vauva!! :wideyed::woot:

Kirjotetaas tällekkin puolelle.

Eli kävin eilen tosiaan synnärillä perätilan vuoksi ja samalla lantion magneettikuvauksissa.

Tänään lääkäri soitti, että yksi vaadittavista mitoista jäi 0,5cm vajaaksi, eli sektio on edessä 39 viikolla..

Eli 2 viikonpäästä meillä on vauva!! :wideyed::woot:

Niinaki! Täällä viikon päästä samatilanne edessä jollei maanantaina näy neuvolassa ultrassa että olisi kääntynyt :D en ainakaqn ole tuntenut mitään erinlaista jos vaikka pää alaspäin olisi. Voihan se olla että satuttas olee samaan aikaan vaikka vielä sairaalassa :D

Mammatus, niin et oo vielä saanut aikaa sektioon? Mä saan sen maanantaina :shy:
Meillä se on edessä 15,17 tai 19.5 tähän tietoon.

Oiskin hauska törmätä "tuttuihin" sairaalassa :grin

Täällä odotus jatkuu (40+4) eikä syntymäpäivästä ole mitään havaintoa. Eniten tällä hetkellä ärsyttää se, että kaikki, jotka ovat kysyneet laskettua aikaa ovat olleet oikeassa sanoessaan, että eikö se mene esikoisen kanssa aina yli :mad:. No ei mene! Mutta meillä(kin) meni :confused:. Täällä nyt hoetaan sit mantraa, että 90% lapsista syntyy ennen 41+6. Vähän yli viikko enää!

Täällä tänää 40+0. Viikon odotettu tays.n kutsua kontrolliin. Eipä oo mitää kuulunu. Alkaa olo olee jo hyvin sietämätön (eilen oli 2h.n itkuhysteeri kohtaus) ku oon nukkunu helmikuusta lähtien max 4h yössä/päiväs ja kaikkialle sattuu. Kyl mä alan olee nii kypsä koko hommaa. Toivottavasti ens viikon alussa pääsis sit jo näyttäytyy sairaalaa.

Ehkäpä saatetaan, jollei meillä ole päätetty kääntyä oikein päin. Maanataina neuvola niin taas tietää enemmän :)

Jep jep. Kohta poksutaan taas. Tänään 40+6. :D

Mä lakkasin eilen uskomasta mihinkään häätöyrityksiin ku olin muuttamassa kaveria ja 5h:n aikana tuli kyllä kyykättyä, kumarrettua, kiivettyä portaita ja mäkeä sekä kannettua ja purettua tavaroita siihen malliin, että kavereita hirvitti. Sanoin vaan, et ku ei tunnu missään! Ei mitään kipuja, supistuksia, ei mitään missään. Mä oon vissiin liian hyvässä kunnossa ja bebellä liian hyvät oltavat, et hän ei halua tulla ollenkaan ulos :confused:.

Huomenna taas neuvola, jossa tod näk kuulen et mikä on plan B jos tää ei oma-aloitteisesti ala pian syntymään.

Obier mulla oli toi sama esikoisen kanssa, se synty sit 41+3 lähti kyllä itekseen syntymään mut pitkä oli odottaa.. :) silloin ei auttanut mikään häätöyritys.

Meidän poika syntyi siis nyt keskiviikkona, 40+1.. kauhean pitkään kesti supistukset ennen kuin lähti oikeesti vauva tulemaan ulos. Tällä kertaa autto siis mahatauti joka iski muhun tiistaina, ja kun olin ekan kerran oksentanu ni alko kipeät säännölliset supistukset. Siitä 33h niin poika vasta syntyi. Kaikki meni onneks muuten ihan kivasti, ja synnytyksestä jäi hyvä mieli. :) toisin kuin esikoisen synnytyksestä.

Täällä Obier sama juttu.. 40+6 tänään.. eilen tuli käveltyä aika paljon kun kävin tekemässä vielä viimeset shoppaukset ja näkemässä kavereita pitkästä aikaa ja muutama päivä sitten siivosin ku hullu (kirjaimellisesti konttasin lattioita jne.), mutta molemmista lopputuloksena vaan väsyneet jalat :(
Mulla oli perjantaina viimenen neuvola, jossa sano että torstaina pitää varata aika yliaikaskontrolliin, jos ei oo ennen sitä tullut ( mitä oon ruvennut vahvasti epäilemään) ja että 15.pv todennäkösesti sitten viimeistään käynnistetään.
Onhan tässä vielä päiviä jäljellä, mutta kun ei oo ollut oikeen mitään tuntemuksia niin eipä sitä oikeen jaksa uskoa että tulis omin avuin :(

Takaisin