Toukokuisten ketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla tänään ensimmäiset kunnon supistussessiot :D. Yli 2h ajan levossa ollessa lähes kivuttomia suppareita alle 5min välein. Laantuivat kuitenkin, mut jäljelle jäi Kyffiiin kuvaama alaselkä/lantiokipu ja kova paine tuonne alas. Nyt tullu muutamia suppareita enää liikkeessä ollessa. Saa nähdä onko se menoa lähi päivinä vai kiusaako kroppa vaan...

Mulla kroppa kiusannut jo päiväkausia.. pari viikkoa oikeastaan tullut jo satunnaisesti myös kipeitä supistuksiakin ja nyt viime päivinä jopa muutaman sarjoissa, kunnes hiipuu taas.

Autoillessa supistellee selvästi eniten ja kipeiten.. käytiinkin siis tänään vielä hupiajelua huonokuntoisilla töyssyisillä hiekkateillä :D
Vaan niin se supparit sit laantui kun kotiin päästiin...

Huoh.. noh keskiviikkona viimeistään. Toivottavasti.

Nimittäin liikaa nyt olen kuullut kauhutarinoita päiviä kestäneistä käynnistelyistä jotka kuitenkin päätyneet sektioon jne.. :o

Mä jotenkin olin ajatellut et sitten ke aamuna menen ja viimeistään torstaina vauva olisi syntynyt! Toivoa toki sopii, eikö...

Ps. Nyt on hyvä yrittää käydä nukkumaan, yksi napakka kunnon supistus taas takana! (Jospa se käynnistyis tänä yönä, se joka iltainen toive :D )

Eipä se sektio mitenkään paha oo, synnytystapa sekin on. Alatiesynnytyksen riskeistä puhutaan liian vähän ja samalla korostetaan sektion riskejä.

T. Neljäs sektio ens kuussa...

Alatien riskeistä puhutaan vähemmän sillä niitä on vähemmän. Sektio ok yksi suurimpia leikkauksia mitä tehdään eikä todellakaan mikään pikku juttu. Toki aina valitaan synnyttäjän ja vauvan kannalta paras ratkaisu mutta toivottavasti kellekään ei jää sellainen mielikuva että sektio on pikkujuttu.

Alatien riskeistä puhutaan vähemmän sillä niitä on vähemmän. Sektio ok yksi suurimpia leikkauksia mitä tehdään eikä todellakaan mikään pikku juttu. Toki aina valitaan synnyttäjän ja vauvan kannalta paras ratkaisu mutta toivottavasti kellekään ei jää sellainen mielikuva että sektio on pikkujuttu.

Niitä ei todellakaan ole vähemmän. Ja olenko sanonu, että sektio on pikkujuttu??????

Outomamma toivotaan että käynnistys lähtis kerrasta liikkeelle eikä kiusais sua päivä tolkulla... ellet sit oo jo jakaantunut;)

Mä kävin eilen ja toissapäivänä 2h:n kävelylenkit, et liekö niillä ollu oma osuutensa noiden harjoitussuppareiden alkamiseen :cool:. Mulla ei oo siis ennen eilistä tullu ku ihan yksittäisiä supistuksia ja vain urheillessa.

Tänään kuntosalia ja vähän lisää kävelyä, nii josko se siitä alkais pikkuhiljaa käynnistymään :D.

Ai miten niin haluaisin vauvan maailmaan viimeistään laskettuna päivänä :p.

Mulla meni esikoisen kanssa se kaksi viikkoa yli la:n. Olisi käynnistetty, mutta synnytys käynnistyi itsestään sitten kaksi päivää ennen suunniteltua käynnistystä. Ja ne yli la:n olevat päivät ovat PITKIÄ. Ei todellakaan kannata miettiä la:ta ollenkaan! Pääsee itse helpommalla.

Minulla on vielä reilu 2 viikkoa la:han. Ja olen henkisesti ajatellut, että toukokuussa syntyy... Viimeistään toukokuun lopulla, mikä pitää varmasti paikkansa. Mulla on tosin paljon tekemistä juuri la:han asti, joten toivon, että ei tulisi yhtään ennen sitä. Mutta vinkkinä, älkää miettikö sitä laskennallista päivää, sillä juuri sellainen se on!!!

Outomamma ja gatusa, höh!!! Jospa ne pikkuset kohta puoleen tajusi lopettaa kiusaamisen ja tulisivat maailmaa ;)
Meille kävisi parhaiten jos tää syntyis rv 39 kun sillon mieskin pääsisi synnärille mukaan;) sitä ennen olis esikon synttärit 19.5 joten sillon pitäis olla kotona, mun veli lähtee rauhan turvaajaksi libanoniin 14 pv ( :( ) , joten tästä pitäis kerätä toipua ennen synnytystä;) ja olis vaikka ja mitä muutakin ennen laskettua päivää...

pe/la lanko tulee takas, ens kuun alus anoppi muuttaa ku vuokranantaja tarttee taloo kuun lopus ku sisko menos naimisii. lanko saattaa asuu meil aluks ni ei tul olee helppoo. pitää tehä suursiivous tänää ni torstain pääsee helpommal inshaAllah. pe/la onki ohjelmas kestitsemist sit varmaa, pitää tarvittavat ainekset hommata viel.

Muokattu viimeksi:
Mulla meni esikoisen kanssa se kaksi viikkoa yli la:n. Olisi käynnistetty, mutta synnytys käynnistyi itsestään sitten kaksi päivää ennen suunniteltua käynnistystä. Ja ne yli la:n olevat päivät ovat PITKIÄ. Ei todellakaan kannata miettiä la:ta ollenkaan! Pääsee itse helpommalla.

Minulla on vielä reilu 2 viikkoa la:han. Ja olen henkisesti ajatellut, että toukokuussa syntyy... Viimeistään toukokuun lopulla, mikä pitää varmasti paikkansa. Mulla on tosin paljon tekemistä juuri la:han asti, joten toivon, että ei tulisi yhtään ennen sitä. Mutta vinkkinä, älkää miettikö sitä laskennallista päivää, sillä juuri sellainen se on!!!

Oon niin täysin samaa mieltä... esikko meni 10pv yli ja voi ryökäle oli pitkä odotus! :o mulla la:n viikon verran, mut en oo missää vaiheessa ees jaksanu oottaa et tää syntyis ennen toukokuun puolta väliä. :D ja sitä pidempiä on muuten ne ylimenevät päivät mitä enemmän oottaa sitä la:ta..

Mulla on ihan hirvee kriisi että ehdinkö tekee kaiken valmiiks vai en! :D mutta vauvaa varten uupuu enää vaatteiden pesu ja petivaatteet paikoilleen! Nyt lähdössä viikoksi sukuloimaan toiseen kaupunkiin kun vielä ehtii, neuvolakortti otettava mukaan varmuuden vuoksi ;D suppareita täälläkin ollut varsinkin niinä päivinä kun tulee touhuttua paljon.

Mulla ei oo harkkarien lisäks ollu suppareita ollenkaan mutta viime yönäpä heräiltiin sitten 2h välein vessaan ja vatsanseutu kipee ja kova, ois kyllä voinut jatkua vielä aamusta.. Harkkareitakin tosin pari viime päivää tullut tosi ahkerasti, aina kun kumartuu tai nousee tai vaikka vain paikallaan istuisi niin 5-10 Min välein saattaa tulla..
Aika valmis jakautumaan täälläkin. Alkaa elo oleen hankalaa tän painon ja turvotuksen ja väsymyksen kanssa, ja tuo mahan ihon kutina öisin on jotain niin hirveetä :dead:

Me sovittiin lääkärin kanssa että 8.5 käynnistys jos ei siihen mennessä synny, tosin uskotteli hän että kyllä tää tästä pian itekseen alkaa tulla. Pitää varmaan vaan käydä kans joku parin tunnin kävely tänään töiden jälkeen jos vaikka aktivoisi paikkoja..

Tais kroppa vaan härnätä eilen. Tänään kävelin salille ja takaisin, tein salitreenin, pesin terassilasit, imuroin terassin ja tamppasin sohvatyynyt eikä yhtään supparia :confused:.

Täällä on vaan ollu harkkareit ja niitäki tulee aika useesti kun jotai vähä tekee..toisinaan ne on vaan että maha menee piukeaksi ja joskus sityen samalla piukean tunteen lisäksi tuntuu kova painon/paineen tunne alhaalla..voisiko se olla sitten että vauva välillä käy alempana, on siis pää alaspäin jo. Ei ainakaa ultran mukaan ollut laskeutunut eikä näyttäis että heti ois tulossa sieltä. Jännittää kyllä ekaa odottaa kun ei tiedä yhtään milloin ja millä lailla alkaa ja osaako edes heti tunnistaa että olisi synnytys alkanut :nailbiting: melkein vois sanoa että valmis jo närästyksen ja muun vuoksi olis jakaantumaan mutta toisaalta jännittää hirveesti se kaikki kipu ja uusi asia kun ei tiedä yhtään mitä odottaa synnytykseltä vaikka innolla sitä kokemuksena miettii kuitenkin :confused:

Täälläki harkkareita ollu jo pitkään niin että samantien ku kumartuukaan tai nousee seisomaan ni menee maha kovaks. Välillä menkkajomoa, mut ei ainuttakaan kipeetä supistusta. Huomenna 39+0 jo.. tää ei varmaan omin avuin synnykkään..... :s ei muuta ku toukokuun puolta väliä odottelemaan ni eiköhän tuo vauva sitten olla ulos saatu...

Meillä oli tänään neuvola ja typykkä oli edelleen perätilassa, pää oli oikeallapuolella alimman kylkiluun alla, laittoivat lähetteen äitipolille ulkokäännökseen. Monella teistä on jo supistuksia ja mulla ei oo minkään näkösiä tuntemuksia ollut :D tää ei varmaan meinaa tulla koskaan ulos yksiöstään.

Takaisin