Toukokuisten höpinäketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pikkis91
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Asiasta kolmanteen, onks teillä jonkinlaisia appeja raskauden seurantaan? suosituksia? semmonen olis kiva, joka kertoo sikiön koon "hedelmissä" 😄 mikähän se mahtaa olla, ja onkohan maksullinen? 🧐
Oon testaillut muutamia. Ovia pregnancy, raskaus+, Preglife, jokaisessa omia hyviä ominaisuuksia.

Mulla käytössä Preglife, kun eniten haluan sen viikko+päivä laskuri :)

Mä en oo jotenkin jaksanut asentaa mitään raskausappia, vaikka edellisessä raskaudessa kyllä käytin sitä joka näyttää vauvan hedelmänä/herkkuna/eläimenä, ja sitä joka näyttää prosentein raskauden edistymisen. No mut muuhun en niitä käyttänytkään kun tuon asian seuraamiseen. :D

Moi kaikki. Löysin vasta tämän foorumin. Joskus olen käynyt lukemassa mutta nyt otin tähtäimeen salaiseen ryhmään pääsyn. :) Täällä nyt 11+2. Ikäeroa esikoiseen tulee yli kymmenen vuotta.

Apeista oli keskustelua, mulla on Flo, Raskaus+ ensisijaisina. Välillä kurkin Preglifea.

Kiitos @SuperTaateli !

Onko muilla samaa ongelmaa että aika kuluu hitaasti? Itse en millään malttaisi odottaa vähän isompia viikkoja ja liikkeiden tuntemista. Lisäksi olisi ihana jo kun olisi kunnon vauvamaha. Nyt jo on näkyvillä hyvin pientä mutta enemmän näytän lihoneenta, vaikka paino onkin vain laskenut pahoinvoinnin takia.

Kiitos @SuperTaateli !

Onko muilla samaa ongelmaa että aika kuluu hitaasti? Itse en millään malttaisi odottaa vähän isompia viikkoja ja liikkeiden tuntemista. Lisäksi olisi ihana jo kun olisi kunnon vauvamaha. Nyt jo on näkyvillä hyvin pientä mutta enemmän näytän lihoneenta, vaikka paino onkin vain laskenut pahoinvoinnin takia.
Minusta tuntuu, että mitä pidemmälle raskaus menee, sen nopeampaa myös aika kuluu. Esimerkiksi viides, kuudes ja seitsemäs raskausviikko mateli, mutta sen jälkeen viikot tuntuvat menevän nopeammin. Toisaalta odotan, että raskaus olisi jo reilusti pidemmällä, jolloin liikkeitä tuntuisi päivittäin, mutta sitten taas toisaalta silloin raskautta ei voi enää oikein pitää omana tietona.

Minusta tuntuu, että mitä pidemmälle raskaus menee, sen nopeampaa myös aika kuluu. Esimerkiksi viides, kuudes ja seitsemäs raskausviikko mateli, mutta sen jälkeen viikot tuntuvat menevän nopeammin. Toisaalta odotan, että raskaus olisi jo reilusti pidemmällä, jolloin liikkeitä tuntuisi päivittäin, mutta sitten taas toisaalta silloin raskautta ei voi enää oikein pitää omana tietona.
Totta! Meillä se tilanne, että melkein kaikki jo tietää raskaudesta. Se onkin vähän kiusallista kun töissä esimerkiksi saan ihmisiä kiinni vatsan tuijottelusta. 😂 Minun oli työn luonteen vuoksi pakko kertoa jo 8 viikolla työpaikalla.

Nyt aika kuluu hitaasti myös sen takia kun olen niin väsynyt kokoajan, ja sen takia lyhyellä sairaslomalla.

Totta! Meillä se tilanne, että melkein kaikki jo tietää raskaudesta. Se onkin vähän kiusallista kun töissä esimerkiksi saan ihmisiä kiinni vatsan tuijottelusta. 😂 Minun oli työn luonteen vuoksi pakko kertoa jo 8 viikolla työpaikalla.

Nyt aika kuluu hitaasti myös sen takia kun olen niin väsynyt kokoajan, ja sen takia lyhyellä sairaslomalla.
Toisaalta olisikin omalla tavalla helpotus, kun työn luonteen vuoksi olisi pakko kertoa raskaudesta mahdollisimman ajoissa. Silloin ei tarvitsisi miettiä, mikä olisi paras ajankohta raskaudesta kertomiseen 😅 nyt tämä on tällaista jatkuvaa pohtimista, milloin kertominen kannattaa 🙈

Täällä se totaaliväsymys hävisi ihan yhtäkkiä perjantaina puoliltapäivin. Neuroottisena odottajana olen sitten kuunnellut vauvan sykkeet kotona, ettei väsymys kadonnut keskenmenon takia. Sykkeet kuitenkin kuuluvat varsin hyvin, joten ehkä sain jostain muualta jonkin virtapiikin 🤞

Toisaalta olisikin omalla tavalla helpotus, kun työn luonteen vuoksi olisi pakko kertoa raskaudesta mahdollisimman ajoissa. Silloin ei tarvitsisi miettiä, mikä olisi paras ajankohta raskaudesta kertomiseen 😅 nyt tämä on tällaista jatkuvaa pohtimista, milloin kertominen kannattaa 🙈

Täällä se totaaliväsymys hävisi ihan yhtäkkiä perjantaina puoliltapäivin. Neuroottisena odottajana olen sitten kuunnellut vauvan sykkeet kotona, ettei väsymys kadonnut keskenmenon takia. Sykkeet kuitenkin kuuluvat varsin hyvin, joten ehkä sain jostain muualta jonkin virtapiikin 🤞
Onko sulla se doppleri? Mä siitä haaveilin mutta itseni tuntien ajaisin itseni hulluuteen sen kanssa. Mutta ihana että väsymys sulla loppui ja että sykkeet kuuluu!

Onko sulla se doppleri? Mä siitä haaveilin mutta itseni tuntien ajaisin itseni hulluuteen sen kanssa. Mutta ihana että väsymys sulla loppui ja että sykkeet kuuluu!
On doppleri 🙈 olen onneksi onnistunut käyttämään sitä järjellisen verran. Doppler tuo toivottua varmuutta jatkuviin pelkoihin. Joskus kuuntelen sykkeitä muutaman päivän peräkkäin joka päivä, joskus on taas melkein viikon tauko. Yleensä löydän sykkeet muutaman minuutin sisällä, joten vekotin on kerrallaan käytössä vain sen pari minuuttia 😊

Oltiin juuri pitkä tovi sukulaisilla. Oli mahtavaa päästä sängyn pohjalta ihmisten pariin, mutta se kostautui sitten kotona. Kunnon oksennuskonsertit välittömästi. Taidettiin olla vähän liian pitkään kun nyt monta viikkoa on niin heikossa hapessa ollut.

Aika kuluu todellakin hitaasti 😅 mutta eipä tässä oo oikein päivissäkään enää rakennetta kun ei oo töissäkään käynyt . Sen verran että muistaa herätä ja laittaa esikoisen koulutaksiin, itsekseen tulee sitten kotiin😄 ja tietty kalenteria täytyy välillä kurkkia jos on jotain pakollisia menoja (lasten suuhygienistit ym). Oon aikalailla eristäytynyt muusta maailmasta kun ei musta oo mihinkään pahoinvoinnin kanssa. Shoppailu piristäisi mutta ei nyt oo järkeä ostaa vaatteita kun ei mahdu mihinkään 😅 kotona olis tekemistä mutta ne on olleet ja tulee olemaan, niihinkin tarvittais vähän ENERGIAA ja hyvää oloa että sais tehtyä 🥲 kaupassa käynnit ja sellaset sentään saa tehtyä mutta sielläkin vaellan menemään kuin zombiet elokuvissa 😂

Kirpparille haluan hanstraamaan vauvan vaatteita 😄😂😄😂 mutta ensin huominen nt-ultra . Ja siltikin voi ostaa vaan unisexiä, äh 😂 tulispa äkkiä rakenneultra ja tieto sukupuolesta!😁😁

@SuperTaateli tsemppiä nt ultraan! Meillä on ensi viikolla.

Mä jaksoin tänään käydä shoppailemassa ja syömässä. Sitten olikin taas veto pois koko loppu päivän. Sain myös viikon lisää sairaslomaa onneksi.

Täällä lähes yksin pulputtelen, kohta taitaa ovet aueta jo salaiseen ryhmään. 😂

Olen ollut kyllä todella helpottunut sairaslomasta. Sain nyt tosi paljon rästissä olevia hommia pois, energiaa on paljon enemmän kun voi oikeastaan nukkua silloin kun väsyttää. Toivon naivisti että ensiviikolla väsymys helpottaisi, kun on jo kolmastoista raskausviikko.

Kirpparille haluan hanstraamaan vauvan vaatteita 😄😂😄😂 mutta ensin huominen nt-ultra . Ja siltikin voi ostaa vaan unisexiä, äh 😂 tulispa äkkiä rakenneultra ja tieto sukupuolesta!😁😁
Minäkin aion odottaa ensi viikon nt ultran, sitten jos kaikki hyvin niin voi alkaa miettimään jotain pieniä hankintoja jo. 💝 Oliko teidän ultrakuulumiset millaiset?

Minäkin aion odottaa ensi viikon nt ultran, sitten jos kaikki hyvin niin voi alkaa miettimään jotain pieniä hankintoja jo. 💝 Oliko teidän ultrakuulumiset millaiset?

Kaikki näyttää siltä kuin pitääkin❤️ riskilukemat tulee n. viikossa postissa , jos ei kuulu niin pitää soitella äippäpolille 😅 jos jotain häikkää olisi, niin soittavat suoraan naistenklinikalta Helsingistä (ilmeisesti lähin sikiötieteiden??? yksikkö) . Niskaturvotus oli kuitenkin vain 1,3mm ja ikää vasta 33 niin kätilö oli sitä mieltä että tuskinpa tulee soittoa . 😄

@SuperTaateli Onnea hyvistä ultrakuulumisista! Mulla kans sama edessä ylihuomenna, mutta siis olin jotenkin ajatellut että ne riskilukemat sais tietää samalla käynnillä 🥲 eli siis joku viikko menee vielä että saa tietää?

Takaisin