Toukokuisten höpinäketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pikkis91
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea plussasta, toivotaan että kaikki menisi tällä kertaa hyvin!

Mä mietin tuota varhaisultran ajankohtaa, mahdollista olisi mennä 7+0 tai 8+0. Viimeksi kehitys oli loppunut 6+5, joten en halua liian ainaisinkaan mennä, etten sitten pitkään luule että kaikki hyvin. Tai sitten vaan varaan heti 2 ultraa parin viikon välein.
Joo itsellä ainakin suunnitelmissa käydä 2 kertaa ultrassa ennen nt-ultraa. Ekan pääsen julkiselle 7+5, neuvola oli sitä mieltä että lisäultria on mahdollista saada edellisen keskenmenon takia, jos oikein kovasti vaatii, mutta mä en jaksa alkaa sellasesta vääntämään, niin varasin yksityiselle ultran vielä 9+1. Väli jää vähän lyhyeksi, mutta siinä näkee kuitenkin onko kehitys mennyt oikeaa tahtia ja voin lähteä hyvillä mielin työreissuun, kun nt-ultra menee vasta sen jälkeen.

Onnea plussasta, toivotaan että kaikki menisi tällä kertaa hyvin!

Mä mietin tuota varhaisultran ajankohtaa, mahdollista olisi mennä 7+0 tai 8+0. Viimeksi kehitys oli loppunut 6+5, joten en halua liian ainaisinkaan mennä, etten sitten pitkään luule että kaikki hyvin. Tai sitten vaan varaan heti 2 ultraa parin viikon välein.
Mää varasin varhaisultran 7+2 ja eka neuvola on sitte 9+0. Jos vanhat merkit paikkansa pitää, niin siellä ainakin kuunnellaan sykkeet. Ultraa niillä ei ainakaan pari vuotta sitten ollu, en tiijä ovatko nyt saaneet. Nyt mulla on 5+5 ja niin totaalisen oireeton olo, että tekis mieli mennä vaikka heti ultraan.

Ja koska se enterorokko ei mulle riittänyt, niin bakteeri vaginoosi iski myös. Zidoval-kuuri haettava.

Onhan se yhdenlainen ihme, jos näillä riskitekijöillä ultraan asti päästään ja kaikki olis hyvin. 🙄 Ei ole odotukset suoraan sanottuna kauhean korkealla 😔
Apteekissa huomauttivat, että raskaana ollessa ei asettia saa käyttää. Mulla on bv aika usein, joten on valmis resepti voimassa. Hyvä, että apteekin täti oli valveutunut. Asia menee nyt omalle lääkärille huomenaamuksi, sieltä tulee sitten joku muu resepti tod näk.

Sorruin ostamaan viikkonäytöllisen testin. Jotenkin semmonen olo, että niinköhän asiat on edes edenneet. Pitää huomenna tehdä, vaikka en kyllä tiedä mitäpä sillä tiedolla sitten tekee, jos siellä ei ole viikot nousseet. 💁‍♀️

Onkohan sitä ihan idiootti.

Muokattu viimeksi:
Apteekissa huomauttivat, että raskaana ollessa ei asettua saa käyttää. Mulla on bv aika usein, joten on valmis resepti voimassa. Hyvä, että apteekin täti oli valveutunut. Asia menee nyt omalle lääkärille huomenaamuksi, sieltä tulee sitten joku muu resepti tod näk.

Sorruin ostamaan viikkonäytöllisen testin. Jotenkin semmonen olo, että niinköhän asiat on edes edenneet. Pitää huomenna tehdä, vaikka en kyllä tiedä mitäpä sillä tiedolla sitten tekee, jos siellä ei ole viikot nousseet. 💁‍♀️

Kyllä täälläkin testattiin jokainen 1-2, 2-3 ja 3+ viikkonäytölliset testit aina kun viikko vaihtui 👍😄

Apteekissa huomauttivat, että raskaana ollessa ei asettua saa käyttää. Mulla on bv aika usein, joten on valmis resepti voimassa. Hyvä, että apteekin täti oli valveutunut. Asia menee nyt omalle lääkärille huomenaamuksi, sieltä tulee sitten joku muu resepti tod näk.

Mä olen viimeksi toista lasta odottessa testannut digillä, stressasin silloin ihan hirveästi (turhaan) kun rv 5+1 tuli edelleen sama 2-3 tulos kuin yli viikkoa aiemmin. Kaikki meni kuitenkin hyvin ja vastasi täysin viikkoja ultrissakin. Tämän jälkeen ajattelin etten enää ikinä niihin koske, kunnes nyt sitten sorruin tuon vuodon takia. Onneksi tulos oli tällö kertaa mitä pitikin (tai ehkä jopa vähän enemmän).

Kylläpä tuntuu olevan vaikea saada kasaan viestit salaiseen ryhmään. Aiemmin taisi tarvita vähemmän tai sitten muistan väärin.

Mä olen viimeksi toista lasta odottessa testannut digillä, stressasin silloin ihan hirveästi (turhaan) kun rv 5+1 tuli edelleen sama 2-3 tulos kuin yli viikkoa aiemmin. Kaikki meni kuitenkin hyvin ja vastasi täysin viikkoja ultrissakin. Tämän jälkeen ajattelin etten enää ikinä niihin koske, kunnes nyt sitten sorruin tuon vuodon takia. Onneksi tulos oli tällö kertaa mitä pitikin (tai ehkä jopa vähän enemmän).

Kylläpä tuntuu olevan vaikea saada kasaan viestit salaiseen ryhmään. Aiemmin taisi tarvita vähemmän tai sitten muistan väärin.
Mietin ihan samaa tuon salaisen ryhmän kanssa. Jotenki tosi hitaasti kertyy, vaikka kuinka yrittää kirjotella 😅

Onko muilla kuinka oireetonta? Mulla siis täysin hävinnyt oireet. Ainoastaan semmonen vihlaisun tunne joskus tulee jos nopeesti liikahtaa. Muistelen että mulla kaikissa raskauksissa ollu näin, että alkuraskauden oireet katoaa ja sitten on pitkälle ilman mitään kuin ei ois raskaana olleskaan. Loppuraskaudessa sitten tuleekin kaikki pahat vaivat.

Mulla on nyt lisätä oirekavalkadiin mielialanvaihtelut. Alun seesteisyydestä ei oo tietoakaan 😂 mies on vielä työreissussa, niin sekin tuo oman mausteensa tähän fiilikseen. Onneksi perjantaina tulee takaisin ja pe onkin jo vu:n aika. Sekin jännittää kovasti 😅

Onko muilla kuinka oireetonta? Mulla siis täysin hävinnyt oireet. Ainoastaan semmonen vihlaisun tunne joskus tulee jos nopeesti liikahtaa. Muistelen että mulla kaikissa raskauksissa ollu näin, että alkuraskauden oireet katoaa ja sitten on pitkälle ilman mitään kuin ei ois raskaana olleskaan. Loppuraskaudessa sitten tuleekin kaikki pahat vaivat.
Täällä ainakin oireet selvästi vähentyneet.

Hep! Ei niin kerrassaan mitään. Eilen nousin sohvalta liian nopeasti ja repäisi alavatsalta, mutta siinäpä kaikki oireet useammalta viikolta.

Ähh mua jotenkin turhauttaa. Mulla siis on aivan järkyttävä pahoinvointi vaivannut tässä, oksentelen päivässä kymmenenkin kertaa ja mitään ei oikein pysty syömään. En haluais ylimääräsiä lääkkeitä syödä mut nyt vaan tuli se piste etten enää kestä ja soitin neuvolansetän ohjeesta terkkariin pyytääkseni ne pahoinvointilääkkeet. No sieltä se mun hoitaja jankkaa vaan että pitäis syödä ja juoda, syöt vähän vaan tasaisin väliajoin plaaplaa. No kun en pysty, kaikki tulee ylös! No pitkin hampain suostu kysyy lääkäriltä sitä lääkettä. Mä oon itkenyt nyt kaks päivää putkeen, kun en jaksa esikoisen kanssa oikein tehdä mitään, kun oksennan vaan. Ärsyttää sitten saada vielä vähättelyä osakseen kun pyytää apua…

Mulle on aiemmin määrätty se pahoinvoinninestolääke. Ei toiminut sitten yhtään 💁 toivottavasti sulla siitä olisi jotain hyötyä 🤢

Ähh mua jotenkin turhauttaa. Mulla siis on aivan järkyttävä pahoinvointi vaivannut tässä, oksentelen päivässä kymmenenkin kertaa ja mitään ei oikein pysty syömään. En haluais ylimääräsiä lääkkeitä syödä mut nyt vaan tuli se piste etten enää kestä ja soitin neuvolansetän ohjeesta terkkariin pyytääkseni ne pahoinvointilääkkeet. No sieltä se mun hoitaja jankkaa vaan että pitäis syödä ja juoda, syöt vähän vaan tasaisin väliajoin plaaplaa. No kun en pysty, kaikki tulee ylös! No pitkin hampain suostu kysyy lääkäriltä sitä lääkettä. Mä oon itkenyt nyt kaks päivää putkeen, kun en jaksa esikoisen kanssa oikein tehdä mitään, kun oksennan vaan. Ärsyttää sitten saada vielä vähättelyä osakseen kun pyytää apua…
Toi on kyllä kurjaa! Siis tollanen vähättely.
Kun "syö tasaisin väliajoin" ei vaan auta kaikilla, toisilla on huonompi olo kuin toisilla. Harmillista, että @Jipsa kohdalla lääkkeet ei toiminut, mutta toivottavasti sä saat ne ja ne auttaisi. Jatkuva huono olo on tosi inhottava olotila.

Mulle on aiemmin määrätty se pahoinvoinninestolääke. Ei toiminut sitten yhtään 💁 toivottavasti sulla siitä olisi jotain hyötyä 🤢

Tosi kurjaa, ettei sulle ollut aiemmin apua. 😔 oon vähän henkisesti jo varautunut, ettei suurta apua ole mutta pakko kokeilla jotain!

Toi on kyllä kurjaa! Siis tollanen vähättely.
Kun "syö tasaisin väliajoin" ei vaan auta kaikilla, toisilla on huonompi olo kuin toisilla. Harmillista, että @Jipsa kohdalla lääkkeet ei toiminut, mutta toivottavasti sä saat ne ja ne auttaisi. Jatkuva huono olo on tosi inhottava olotila.

Joo, tosi kurjaa kun itku kurkussa yrität sopertaa, että ei vaan pysty syömään, niin saat ohjeen kokeilla ”jotain raikasta ja puolikasta suolakeksiä”. Noh, toivottavasti lääkäriltä sais jotain apua. Tuntuu vaan pahalle esikoisen puolesta, kun äiti vaan makaa. 😔

Voimia pahoinvoinnin kestämiseen! Toivottavasti saat lääkäriltä apua.

Ärsyttävää kun päässä ei liiku mitään muuta kuin raskaus. Aika käy tosi pitkäksi ja tuntuu ettei tämä alku mene yhtään eteenpäin

Takaisin