Toukokuisten höpinäketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pikkis91
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miten @Pikkis91 pahoinvointi - saitko lääkkeet ja onko ollut apuja?

Sain postafeniin reseptin ja eilen illalla otin. Ei se mikään taikanappula ollut, mutta en oo tänään oksennellu niin rajusti kuin eilen. 😊 Pystyin syömään aamupalan, mikä varmaan auttoi sitten taas tähän muuhun päivään. On kyllä edelleen aika krapulaisen tyyppinen etova olo, mutta tämä on jo parempi. 😊

Tänään tein positiivisen raskaustestin ja oli sen verran tumma viiva, että uskallan hypätä suoraan tänne. 4 kiertoa ehti synnytyksen jälkeen tulemaan ja nyt viidennestä tärppäsi. Viikot tällä hetkellä 5+5, eli oishan sitä toki voinu tikutella jo aikasemmin, mut ei vaan jotenki saanu aikaseks, kun täällä kotona pyörii jaloissa jo yks kohta 1v täystuho.

Koitan tässä päivien mittaan lueskella näitä ketjuja läpi, jotta pääsisin vähän kärryille, että keitäs muita täällä onkaan ja varmaan jossain on joku esittelyketjukin, mutta en oo kerenny vielä sinne saakka. Salainen ryhmäki on jo avattu, mutta joko keskustelu on siirtyny vahvasti sinne puolelle?

Tuossa on muuten linkki josta näkee keskenmenon todennäköisyysprosentin päiväkohtasesti. Olin ihan addiktoitunu seuraamaan tota ekassa raskaudessa ja tulen varmaan olemaan tässäkin...

Tuossa on muuten linkki josta näkee keskenmenon todennäköisyysprosentin päiväkohtasesti. Olin ihan addiktoitunu seuraamaan tota ekassa raskaudessa ja tulen varmaan olemaan tässäkin...
Mulle on hiipinyt pieni keskenmenon pelko joten kiitos tästä! Helpottaa seurata kyl miten prosentit vähenee päivien edetessä. Plussauksesta tähän päivään mahdollisuus keskenmenoon on jo vähentynyt yli 10 %. 🥰

Koitan tässä päivien mittaan lueskella näitä ketjuja läpi, jotta pääsisin vähän kärryille, että keitäs muita täällä onkaan ja varmaan jossain on joku esittelyketjukin, mutta en oo kerenny vielä sinne saakka. Salainen ryhmäki on jo avattu, mutta joko keskustelu on siirtyny vahvasti sinne puolelle?
Onnea plussasta! Saatiin just vasta isolla vaivalla salainen ryhmä avattua joten ei siellä kovin paljoa oo ehtinyt vielä keskustelua käymään 😅 Eli ei muuta kun viestejä spämmäämään niin pääset sinnekin mukaan!

Mulle on hiipinyt pieni keskenmenon pelko joten kiitos tästä! Helpottaa seurata kyl miten prosentit vähenee päivien edetessä. Plussauksesta tähän päivään mahdollisuus keskenmenoon on jo vähentynyt yli 10 %. 🥰
Sama täällä! Luvut tuntu jo nyt hieman huojentavilta oman pelon rinnalla ☺️

Moikka!

Täällä myös esikoista odottava, viikkoja tänään 6+4. Tuntuu ihan hullulta edes kirjoittaa olevansa raskaana, vielä kun en ole kertonut kuin miehelle raskaudesta. Raskaustestin tekemisestä pari viikkoa, enkä pysty ajattelemaan käytännössä yhtään mitään muuta. Tulee pitkät 9 kuukautta, miten tästä odotuksesta selviää? Sen lisäksi ajatukset vaihtelee pelonsekaisesta ahdistuksesta innostukseen, ja tekisi mieli kertoa jokaiselle vastaantulijalle. 😅

En ole eläissäni ikinä kirjoittanut mihinkään keskustelupalstalle, mut nyt tilanne vaatii vertaistukea.

Moikka!

Täällä myös esikoista odottava, viikkoja tänään 6+4. Tuntuu ihan hullulta edes kirjoittaa olevansa raskaana, vielä kun en ole kertonut kuin miehelle raskaudesta. Raskaustestin tekemisestä pari viikkoa, enkä pysty ajattelemaan käytännössä yhtään mitään muuta. Tulee pitkät 9 kuukautta, miten tästä odotuksesta selviää? Sen lisäksi ajatukset vaihtelee pelonsekaisesta ahdistuksesta innostukseen, ja tekisi mieli kertoa jokaiselle vastaantulijalle. 😅

En ole eläissäni ikinä kirjoittanut mihinkään keskustelupalstalle, mut nyt tilanne vaatii vertaistukea.
Tervetuloa!
Täällä saa nimenomaan sitä vertaistukea, varsinkin silloin, kun ei ole muille vielä kertonut. On vaan niin hienoa, että on tällanen yhtrisö, jossa on paljon muitakin samassa tilanteessa eläviä, joille voi avautua.

Tervetuloa!
Täällä saa nimenomaan sitä vertaistukea, varsinkin silloin, kun ei ole muille vielä kertonut. On vaan niin hienoa, että on tällanen yhtrisö, jossa on paljon muitakin samassa tilanteessa eläviä, joille voi avautua.
Kiitos 😊 Nimenomaan! Enköhän tämän foorumin voimalla malta vielä hetken pitää salaisuuden perheeltä, haluaisin kertoa vasta sitten kun ehkä ensimmäinen ultra ohi ja alan ymmärtää, että tämä todella tapahtuu 🙈.

Sulla on muuten profiilikuvassa heppoja, ratsastatko? Itse harrastan ratsastusta, ja olen sitäkin pohtinut, miten kauan sitä uskaltaa tehdä.

Moikka! Ehkä itsekin uskallan liittyä porukkaan mukaan, kun tänään varhaisultrasta löytyi viikkoja vastaava pikkuinen sykkivällä sydämellä 🥰 vauva olisi meidän kolmas pieni, jos raskaus etenee toivotusti synnytykseen asti. Meillä on ollut reilun vuoden aikana kolme peräkkäistä keskenmenoa, joista ensimmäinen oli 14. raskausviikolla 1,5 viikkoa onnistuneen nt-ultran ja hyvien seulatulosten jälkeen. Sen jälkeiset kaksi muuta keskenmenoa ovat olleet varhaisia. Yritän pitää luottoa ja optimismia yllä menetyksistä huolimatta. Raskaus jännittää ja pelottaa aivan valtavasti, mutta toisinaan huomaan myös jo kuvittelevani, miltä meidän arki kolmen pienen kanssa näyttäisi toukokuussa 🤗

Kiitos 😊 Nimenomaan! Enköhän tämän foorumin voimalla malta vielä hetken pitää salaisuuden perheeltä, haluaisin kertoa vasta sitten kun ehkä ensimmäinen ultra ohi ja alan ymmärtää, että tämä todella tapahtuu 🙈.

Sulla on muuten profiilikuvassa heppoja, ratsastatko? Itse harrastan ratsastusta, ja olen sitäkin pohtinut, miten kauan sitä uskaltaa tehdä.
Juu, ratsastan. Mulla on kaksi shireä vuokralla. Toinen vasta 4-vuotias ratsukoulutuksessa.
Ensimmäisessä raskaudessa ratsastin raskausviikolle 23 asti. Toki lähinnä rentoja käyntimaastoja ihan viimeisillä viikoilla, mutta omaa oloa kuunnellen. Sitten siitä eteenpäin kävin tallilla ponikärryttelemässä, kun en ratsastaa enää viitsinyt ja viimeisen kerran kärryttelin rv36, kaksi viikkoa ennen synnytystä.

Eli ihan oman voinnin mukaan sitä voi jatkaa ihan niin kauan kun haluaa. Toki olisin varmasti lopettanut jo aiemmin, jos olisin käynyt ratsastustunneilla, joissa ohjattua toimintaa. Siinä kun ei oman olon perusteella voi kesken laukkatehtävää ruveta käynnissä muiden tiellä köpöttelemään.
Pudota ei saa, sehän se raskauteen liittyvä suurin riski koko hommassa on, joten pomminvarmat laiskanpulskeat pullaponit on odottavan äidin unelma, jos selkään on päästävä.

Itselläkin jää nyt tuon varsan ratsukoulutus joksikin aikaa tauolle sit jossain vaiheessa. Toki nyt alkuraskaudessa, kun alkio on tuolla omien vatsamakkaroiden takana pehmustettuna suojassa, ajattelin vielä kentällä varovasti liikutella, mutta maastoon en kyllä sen kanssa uskalla, kun tuppaa olemaan vielä tuota nuoren hevosen intoa ja energiaa, kun baana aukeaa edessä.

Ainiin... Ja vaikka henkilönä ei välttämättä kovin läheinen sulle olisikaan, niin ratsastuksen opettaja/valmentaja on kyllä sellainen henkilö, jolle kertoisin raskaudesta melkeinpä heti. Hevosihmiset eivät onneksi ole läheskään niin neuroottisia lajin vaarallisuuden suhteen, mitä esim. neuvolahenkilökunta on. Eli eivät kiellä ratsastamasta, mutta koska lajissa kuitenkin riskinsä on ja jos kuitenkin jotain käy, niin osaavat reagoida vaadittavalla tavalla.

Ainiin... Ja vaikka henkilönä ei välttämättä kovin läheinen sulle olisikaan, niin ratsastuksen opettaja/valmentaja on kyllä sellainen henkilö, jolle kertoisin raskaudesta melkeinpä heti. Hevosihmiset eivät onneksi ole läheskään niin neuroottisia lajin vaarallisuuden suhteen, mitä esim. neuvolahenkilökunta on. Eli eivät kiellä ratsastamasta, mutta koska lajissa kuitenkin riskinsä on ja jos kuitenkin jotain käy, niin osaavat reagoida vaadittavalla tavalla.

Hyvä pointti, en edes tullut ajatelleeksi tästä näkökulmasta.

Pitää tuumata tuota jatkamista muutenkin, ratsastustunneilla käyn ja vaikka vielä ollut ihan ok olo, niin pahoinvoinnin määrä tuntuu olevan nousussa kokoajan.. 🤢

Hyvä pointti, en edes tullut ajatelleeksi tästä näkökulmasta.

Pitää tuumata tuota jatkamista muutenkin, ratsastustunneilla käyn ja vaikka vielä ollut ihan ok olo, niin pahoinvoinnin määrä tuntuu olevan nousussa kokoajan.. 🤢
Kroppaa kannattaa kuunnella. Toki harmittavaista, jos talleilu jää ratsastuksen myötä myös pois. Itsellä ainakin nuo hepat on ehdoton henkireikä. Olivat esikoisen raskausaikana ja vielä enemmän nyt vauva vuonna. Saa sen yhden tai kaksi iltaa viikossa ihan vaan omaa aikaa, joka tekee kyllä hyvää...

Moikka!

Täällä ihan täysin samanlaisia fiiliksiä 🙈 ajatukset pyörii vaan raskauden ympärillä ja tekisi mieli kertoa jo kaikille tutuillekin, vaikka toisaalta haluaisi vähän varmistua tilanteesta, ennen kun ihan täysin alkaa asiasta huutelemaan. Yhdelle ystävälle olen vasta kertonut.

Kroppaa kannattaa kuunnella. Toki harmittavaista, jos talleilu jää ratsastuksen myötä myös pois. Itsellä ainakin nuo hepat on ehdoton henkireikä. Olivat esikoisen raskausaikana ja vielä enemmän nyt vauva vuonna. Saa sen yhden tai kaksi iltaa viikossa ihan vaan omaa aikaa, joka tekee kyllä hyvää...
Jep, hepat on ehdoton henkireikä täälläkin, toivottavasti jatkuu jossain muodossa mahdollisimman pitkälle 🙏

Täällä ihan täysin samanlaisia fiiliksiä 🙈 ajatukset pyörii vaan raskauden ympärillä ja tekisi mieli kertoa jo kaikille tutuillekin, vaikka toisaalta haluaisi vähän varmistua tilanteesta, ennen kun ihan täysin alkaa asiasta huutelemaan. Yhdelle ystävälle olen vasta kertonut.
Näinköhän tää jatkuu näin loppuun saakka. 🫢 Josko se sitten auttais kun pääsee puhumaan asiasta ihan vapaasti. Näin maailman kärsimättömimpänä ihmisenä tulee kyllä pitkät viikot..

Täällä muuten täysin sama, mutta ei ollu sitä tippakaan itsehillintää ja oon jo möläyttänyt uutisen monelle… 🤣🤣

Takaisin