Toukokuisten ensiodottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Siija
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
On niitä hölmömpiinki asioihin laitettu rahaa :D täytyy vielä konsultoida tuota ukkoa, tuntuu hätäilevän vielä enemmän kuin minä :D

Varmaankin näin. Itsellä on muutenkin säästökuuri päällä ennen äitiyslomaa. Yritän ostaa vain välttämättömimmän.
Muistaakseni täällä Hgissä toimii myös joku avoin neuvolasysteemi, johon voi mennä kuuntelemaan myös sydänääniä ym. muulloinkin kuin omalla neuvola-ajalla. Luin siitä netistä.

Mulla on doppleri, ei siitä kalliimmasta päästä. On kyllä tuonut helpotusta "onko se edes elossa"-stressiin, ja miehellekin konkretiaa. Yleensä siis mä vaan pötköttelen selälläni ja mies etsii ne sydänäänet. :)

Mullakin tulee kaksi kuukautta väliä ekalle ja tokalle neuvolakäynnille (ja ekalla ei saatu sydänääniä kuulumaan). Mutta täälläkin sanoivat, että voi käydä ylimääräisesti kuuntelemassa sydänääniä, jos huolettaa :) Sillä lupauksella, ja yhden ylimääräisen alkuraskauden ultran vuoksi, pärjätään varmaan ilman kotidoppleria, vaikka etukäteen ajattelinkin sen haluavamme (viimekertaisen keskeytyneen keskenmenon vuoksi).

Kyllä toi ittelle toi mielenrauhaa, ku pelkästään ekan neuvolan ja nt-ultran väliin tulee se kuukausi ja toiseen neuvolaan ekasta neuvolasta melkein kaks. Eikä toi paha ku alle 40€ sai

Mukava kuulla, että on muitakin vainoharhaisia... Olen onnistunut käyttämään koko alkuillan keskenmenoista ja tuulimunaraskauksista lukemiseen. Se oli virhe.

Tilasin juuri sellaisen dopplerin. Toivottavasti tulee pian, ja uskallan käyttää sitä... Nyt on meneillään 9+3, ultra vasta 12+2. Mietin jo, meniskö yksityiselle ens viikolla, mutta josko ensin kuuntelisin rohkeasti itse.

Raskautumiseen meni meillä jopa 1 v. ja 9 kk, joten jos nyt menee jotain pieleen, vaikea sanoa, miten siitä selviää.

Muokattu viimeksi:
Ostin dopplerin käytettynä 20 €. Hyvin toimii. Minusta ollut mukava sijoitus. Mieskin tykännyt, kun sen sykkeen kuuleminen jotenkin enemmän konkretisoi koko asiaa sillekin :)

Mä voin sanoa että jos dopleria en olis hankkinu nii kyllä paikallinen yksityinen lääkäri olis päässy rikastumaan.
Voin sanoa että melkeen 5v lapsettomuushoitoja läpi käyneenä se "turha" laite tuo varmuutta, ja näkyy muillekki tuonu saman mielenrauhan. Eihän se väärin ole jos haluaa asioista itse pitää selvyyttä.
Kollegat pystyis asian tarkistamaan mutta heille en halua vielä asiasta kertoa.
Jokaisella meistä on omat valinnat ja toimii sen mukaan (:

Jep, kyselin vaan, kun en ole itse nähnyt tarpeelliseksi. Luultavasti jos hankkisin dopplerin, kehittäisin jonkin siihen liittyvän neuroosin. Äänet kuulostaisivat kummalliselta tms. Eli mua tuskin edes rauhoittaisi vaan päinvastoin... ;)

Mullakin on ekan ja tokan neuvolan välissä reippasti yli kk. Ja silloin ekalla kerralla ei siis todellakaan kuunneltu mitään sydänääniä :D Mutta joka toinen päivä tms jos haluaa kuunnella pienen ääniä niin eipä se musta paha ole. Käyn kuitenkin töissä sen takia että voin pitää yllä elämäntyyliäni ja ostaa jotain jos haluan :)

Ajattelin, että kuuntelen ensin. Jos en kuule mitään, tai kuulemani kuulostaa oudolta, menenpä sitten yksityiselle ultraan. Aamulla on pikkuisen alavatsaa pistellyt, eiköhän se kohtu siellä kasva...

Näin kyllä kovasti positiivisen unen. Unessa sain dopplerin heti sen tilattuani ja kuulin sydänäänet :) Mukavampi näin, kuin että nyt olisin nähnyt painajaisia aiheesta..!

Mä en oo sitä doppleria aatellu hankkia kun alan sit kuitenki vaa kyttään :D Eipä meillä kellää tutullakaan sellasta oo ollu ja hyvin ovat pärjänneet :) no jokaisen oma asiahan se on hankkii eli ei :) ja ei se varmastikkaa kenestäkää huonompaa tee jos ei hanki ????

Jonsku&toukka 13+0 <3<3<3

Muokattu viimeksi:
Kukin taplaa tyylillään :) Toisia doppler rauhoittaa, ja toisilla se lisää vaan pelkoa. Itse olin sanomattoman iloinen kotidopplerini saapumisesta kymppiviikon alkuun. Kun kuulin äänet, tiesin, että kyse ei ole tuulimunasta ja että alkio on vielä hengissä. Jaksoin hyvin odottaa kunnalliseen ultraan. Ilman doppleria olisin seonnut ja juossut yksityiselle ultraan.

Olen kuullut sydänäänet joka päivä 9+0-päivästä asti, vaikka istukkani sijaitsee kohdun etuosassa ja voi haitata kuulemista. Kuuntelen äänet kerran päivässä. Eihän se ole tae mistään, mutta rakastun sikiööni joka päivä enemmän, ja on ihana kuulla, kuinka jumputusäänet ovat nyt muuttuneet hevosenlaukkaääniksi. Miehelle asia on myös konkretisoitunut. Vanhempani ja yksi ystäväni ovat kuunnelleet ääniä myös, ja isäni sanoi tippa linssissä, ettei ole koskaan kuullut mitään näin ihanaa ääntä. Isäni on jo 70 ja on salaa pelännyt, ettei ehdi nähdä lapsenlapsiansa. Muualta kuin minulta niitä tuskin tuleekaan. Kolmenkympin kotidoppler oli pieni sijoitus minulle, jos perheeni voi näin osallistua piirun verran enemmän tähän raskauteen.

Musta tuntuu et tilaan kanssa kotidopplerin. Enää mua ei huoleta etteikö sikiö olisi siellä, mut kaikkien teidän viestien jälkeen haluan kanssa kuulla pikkuisen sydänäänet <3 Varsinkin Mangustin viestin jälkeen, kävi melkein itkettää toi sun loppuosa, kun isäsi on kuunnellut ääniä ja ollut haltioissaan :)

Täällä ensimmäistä odotellaan :Heartred 2 vuoden 3 kuukauden yrityksen ja kahden varhaisen keskenmenon jälkeen... olo on ollut täysin epätodellinen ja kun tällä viikolla oli (jo kolmas) ultrani viikoilla 12+4, niin pelkäsin kamalasti, että oireista huolimatta ketään ei löydy. Onnenkyyneleistä ei sitten meinannutkaan tulla loppua, kun siellä kaveri heilutteli äidille ja isälle! Nyt uskaltaa jo rentoutua ja luottaa siihen, että kaikki menee hyvin, sillä tuo maaginen 12 viikon raja on ensimmäistä kertaa ylitetty :wav

Hellis meilläki on ollu jo kolme ultraa :) ja rakenne ultra on 29.12 joka on vara papan synttäripäivä<3 (ku ei oo yhtää oikeeta pappaa sit toukalla) Ihanaa sairastaa flunssaa :-( onneks apteekista löyty sopivia flunssa mömmöjä mullekki :) oli kyllä tosi kiva apteekin täti :) ootteko muut miettineet influenssa rokotetta ? Mulla taitaa kyl olla jo myöhästä ellei sit keväällä ota :)

Jonsku&toukka 13+2 <3

Jonsku88 meilläkin on rakenneultra 29.12! :) Saadaan yhtä kauan jännitellä ja odotella, että näkee taas pikkuisen! En oo kyllä minä ainakaan miettiny ottavani rokotetta, kun työni puolesta aikoinaan otin sikainfluenssarokotteen ja sen jälkeen olin kokoajan kipeenä :confused: Mutta nytkin on ollut koko raskausajan nenä tukossa! Välillä tulee räkää ja välillä ei! Rupeis jo riittään :mad: Just aamulla mietin, että miltähän se tuntuu, kun pystyy hengittään normaalisti o_O

Mä otin influenssa rokotteen ekassa neuvolassa kun sitä suositeltiin. Terveenä oltu vaikka sitähän ei tiedä onko se rokotteen ansiosta ... :)

Takaisin