Toukokuiset

mullahan oli kauhea huoli vauvan suuresta koosta,joka 4 viikkoa sitten oli 3,5kg. Nyt sit ultrattii ja mitattiin, niin joku reilu 3,7kg, eli kasvu hidastunut. Istukka oli myös alkanu jo vähä kalkkeutumaan. Jättivauvaa siis tuskin tulee. Voihan se siis olla 4kg, kun arvio on vaan arvio, mutta jäi iha hyvä fiilis. Verenpaineet on vähän noussu,turvotukset ennallaan,pissa puhdas.Yhdelle sormelle auki, kaulaa jäljellä ehkä 2cm. Viimeks 4 viikkoa sitten 3cm paikat vähä pehmennyt, mutta kii.
Pyöräyteltii vähän päätä siinä samalla, jos alkais jotain tapahtuu. Eli tilasin kovakouraisen tutkimuksen . Yliaikaislähete taysiin lähti jo kuitenkin, ja sieltä sit odotetaan kutsua. Toivottavasti lähtis kuitenki ennen sitä itellään.
 
Eipä kai ne sitä arvaile koska tulee, mutta mulle eilen sanoi taysissa lääkäri, että jos ei oo tullut ennen laskettua niin käynnistetään. Ja siis sanoi moneen kertaan sen ja sen kuuloisesti, että ei taida lääkäri uskoa tämän kaverin menevän yliaikaiseksi. :)
Ja noista jättiläisvauvoista... Mulla oli eilen se kokoarvio ja tämän hetken painoarvio on 4,1kg. Ei oo niin iso tulossa kun pelkäsin, mutta on kuitenkin niin kookas, että siksi ei päästetä kovasti yliaikaiseksi. Ja siis mulla ei oo ollut sokereissa mitään ongelmaa raskausaikana (eikä muutenkaan). Omalla syömiselläni ja maltillisella painonnousulla olen saanut pidettyä vauvan näin "pienenä". Yleensähän siis esikoinen on pienempi kuin seuraavat, mutta meillä näyttäisi menevän toisinpäin. :) Lääkäri myös sanoi eilen, että nykytiedon valossa äidin syntymäpaino sekä raskauden aikainen painonnousu ja ravinto ovat oleellisimmat vauvan kokoon vaikuttavat tekijät. Eli ei niinkään isän syntymäpaino tai muut sellaiset tekijät. Enpä minä pientä vauvaa itselleni odottanutkaan. :)
 
Mullakin oli esikoinen 4220g ja tää kuopus oli 3785g, eli mulla oli just esikoinen isompi.. molemmat oli 51cm pitkiä..
Mulla oli raskauksien eroina se että esikoisesta lähtöpaino oli 10kg vähemmän, mutta saman painosena menin molempia synnyttään(esikoisen raskausaikana tuli 30kg ja nyt tuli 20kg) , kakkosen raskaudessa radi, esikoinen tyttö ja toinen poika, lapsilla on eri isät (kumpikaa ei oo mitään hirveen isoja miehiä vaan ihan normipainosia) hmm.. en sit tiä voiko kakkosen pienempään painoon vaikuttaa se että mulla oli herkkulakko radi diagnoosista asti ja muutenkin söin säännöllisemmin ja ruokavaliokin oli parempi..
 
Onnea Jose! :Heartred

Enhän mä mitään synnytystarinoita oo ehtiny kirjottaa, kun tää poju asuu rinnalla ja sit kun hän välillä malttaa nukkua, pitää itelläki yrittää saada unta kerättyä. :D
 
Mullakin oli esikoinen 4220g ja tää kuopus oli 3785g, eli mulla oli just esikoinen isompi.. molemmat oli 51cm pitkiä..
Mulla oli raskauksien eroina se että esikoisesta lähtöpaino oli 10kg vähemmän, mutta saman painosena menin molempia synnyttään(esikoisen raskausaikana tuli 30kg ja nyt tuli 20kg) , kakkosen raskaudessa radi, esikoinen tyttö ja toinen poika, lapsilla on eri isät (kumpikaa ei oo mitään hirveen isoja miehiä vaan ihan normipainosia) hmm.. en sit tiä voiko kakkosen pienempään painoon vaikuttaa se että mulla oli herkkulakko radi diagnoosista asti ja muutenkin söin säännöllisemmin ja ruokavaliokin oli parempi..
Sama juttu mulla ton painon kanssa. 10 kiloo oli vähemmän lähtöpainoa esikoisen kohdalla ja nyt oon syönyt säännöllisemmin ja varmaankin myös herkutellut vähemmän. Paino on aika samoissa kun oli esikoisen kanssa näillä viikoilla. Että kyllä se syöminen ja painon nousu tosiaan taitaa vaikuttaa. :)
 
Tässähän kävi niin, että Prinsessamme Pikku Myy syntyi 13. päivä perjantaina klo. 13.44, eli viikko sitten:Heartpink Meille päivä oli onnenpäivä!!! Kaksi päivää käynnisteltiin osastolla, mutta vain pientä tehoa oli. Saliin suunnitellusti perjantai aamuna. Kalvot puhkaistiin ja lääkkeellä lisää tehoa supistuksiin. Sieltähän saapuikin komeat supparit jotka selätettiin aluksi ilokaasulla ja viimeiseen tuntiin tarvittiin sitten epiduraali avuksi. Kokonaisuudessaan meni 4h34min koko touhuun ja 7min oli ponnistusvaihe.
Kotiin päästiin sunnuntaina :Heartred
Maito lähtenyt hyvin tulemaan. Syödään ja nukutaan :Heartred
Nyt täytyy myöntää, että suurin murhe onkin se, että raskaus loppui, koko tämä meidän kaikkien matka raskaana loppuu... On tämä erikoista tämä hormooni myrsky... Vielä kun ajatuksena on, että tämä olisi viimeinen lapsi meidän perheeseen... en kyllä enään sano niin :wink
 
Tulkaa ihmiset tuonne salaiselle puolelle, niin sadaan vähän vipinää sinnekin! :)
Itse ainakin tykkäisin jutella siellä vähän vapaammin vauvastakin. Ei ole sitten kaikki yksityiskohdat ihan kenen vain nähtävillä.
 
Takaisin
Top