Toukokuiset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ms. Bloom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon melko varma, että vauva ei ole edelleenkään pää alaspäin vaan jotenkin poikittain. Pää enemmän alhaalla kuin ylhäällä, mutta ei ole kyllä suoraan alaspäin vaan puskee enemmän vaakasuoraan. Tuntuu, että vasemmalta menee melkein kyljen/selän puolelle ja sitten tuosta yläoikealta tulee takapuoli (?) ulos.

Neuvola ens viikolla, että toiv. siellä osaavat sanoa pitääkö tätä yrittää jotenkin kääntää tmv (silloin rv 36+6) vai voiko itsestään kääntyä alaspäin. Ei onneksi ole enää pää ylöspäin, kuten pitkään oli.
 
Mä oon melko varma, että vauva ei ole edelleenkään pää alaspäin vaan jotenkin poikittain. Pää enemmän alhaalla kuin ylhäällä, mutta ei ole kyllä suoraan alaspäin vaan puskee enemmän vaakasuoraan. Tuntuu, että vasemmalta menee melkein kyljen/selän puolelle ja sitten tuosta yläoikealta tulee takapuoli (?) ulos.

Neuvola ens viikolla, että toiv. siellä osaavat sanoa pitääkö tätä yrittää jotenkin kääntää tmv (silloin rv 36+6) vai voiko itsestään kääntyä alaspäin. Ei onneksi ole enää pää ylöspäin, kuten pitkään oli.

Meillä samassa asennossa :) eli vartalo on aina vasemmassa laidassa ja peppua punkeaa siellä tai välillä vähän keskemmällä. Pää on silti tukevasti lähtökuopissa eli ei se tarkoita etteikö sielläkin teilläkin oltaisi :) Tänään kävin synnytystapa-arviossa jossa oli samalla ultra niin vauvan pää oli paljon syvemmällä kuin olisin itse osannut olettaa. :eek:
 
Mulle sanottiin neuvolassa just että saattaa hyvinki vielä kääntyillä sivuttain, mut tuskin enään kokonaan "väärinpäin". Eilen oli neuvolassa ihan oikeessa asennossa mut toisinaan selkeesti huomaan että on ihan vaakatasossa :D
 
Meillä samassa asennossa :) eli vartalo on aina vasemmassa laidassa ja peppua punkeaa siellä tai välillä vähän keskemmällä. Pää on silti tukevasti lähtökuopissa eli ei se tarkoita etteikö sielläkin teilläkin oltaisi :) Tänään kävin synnytystapa-arviossa jossa oli samalla ultra niin vauvan pää oli paljon syvemmällä kuin olisin itse osannut olettaa. :eek:

Okei, kun musta siis tuntuu, että tuolla vasemmalla lonkkaluun yläpuolella kyljessä tuntuu kova möykky (oletan, että pää) ja sitten tässä yläoikealla kylkiluiden alla on takapuoli. Ja tuntuu, että vartalo menisi poikittain tuosta yläoikealta kaarevasti tuonne alas kohti kylkeä. Siis, että jos kädellä koittaa, on sellanen kaareva makkarapötkö selkä alaspäin :D En tiedä ojenteleeko käsiä tuonne "selän puolelle", siis kylkeen jotenkin, kun siellä tuntuu välillä jotain. Ei ole mitään painetta lantiossa, ei pissata juurikaan ja vatsa aika korkealla eli siitäkin olen päätellyt, että pää ei ole kyllä varmaan vielä kiinnittynyt mihinkään... Edellisviikon lääkärikäynnillä lääkärit eivät olleet varmoja miten päin on, vain päättelivät, että "luultavasti raivotilassa". Senkin takia olen tätä nyt tarkkaillut ja oletan, että takapuoli on isompi kuin pää, että takapuoli olis kuitenkin tuossa ylhäällä. Aiemmin kun oli pää ylöspäin, pää tunki tuosta vasemmalta ylös eli sinänsä loogista, että olisi nyt valunut alas ja edelleen vasemmalla puolella, mutta enemmän sivussa kuin alhaalla.
 
Mulla oli pitkään kanssa epäselvää miten päin pikkuinen on. Tiistaina lääkäri kuitenkn tunsi sisätutkimuksen yhteydessä pään alhaalla. Olin muuten todella helpottunut siitä tiedosta. Toivottavasti, Odette, teilläkin ollaan jo ainakin lähellä oikeaa asentoa. :)
 
Niinhän siinä sit kävi et synnytys lähti käyntiin eilen aamusta sillä verisellä vuodolla!
Poika syntyi eilen illalla klo:19.20, paino 3785g ja pituus 51cm
Kirjoittelen synnytyskertomusta ja muuta enemmän kun päästään kotiin.
Radi mulla oli ja pojan sokereita sen takia seurailtu ja ne olleet hyvät kokoajan!!
Olo on onnellinen ja väsynyt! :) ♡
 
Mun piti sanoa, että en enään ihmettele miks mamma joogaa suositellaan raskaana oleville. En oo siis ikinä osallistunut mihinkään joogaan, mut hengittelyistähän siinä on aika paljon kyse? Mut jos meinaatte ilman mitään puudutteita synnyttää, niin sillon uskoisin et joogasta ois ollut apua, varsinkin loppu supistukset kun on jo niin rajuja niin siinä on pakko keskittyy hengittämiseen. Itellä meinas henki loppuu yhessä vaiheessa kun keskityin hengityksen sijaan supistukseen/kipuun, enkä syvään hengittämiseen. Mut kaikki hyvin ja ilman joogaa selvisin :grin
 
Joo, ainakin mun raskausjooga sisältää nimenomaan erilaisia hengitys- ja rentoutusharjoituksia, äänen käyttöä, käydään läpi erilaisia synnytysasentoja, juttuja joilla voi helpottaa kipuja ja asioita, jotka voivat nopeuttaa tai hidastaa etenemistä.
 
Näin sellasta unta, että lapsivedet meni ja oli hirvee paniikki, koska en oo käynyt läpi vauvanvaatteita saati pessyt niitä, sänky ei ole kunnossa, ei sairaalakassi eikä yhtään mikään. Heti herättyä oli pakko laittaa valkopyykki pyörimään, mukana mm harsot ja mietin pitäiskö tänään oikeasti käydä noi vaatekasat läpi. Ollaan saatu niin paljon vaatteita lahjoituksena, että olen vain tunkenut ne kaappiin, kun siis niitä on PALJON. Sinänsä tosi hienoa, enkä valita, mutta siis ahdistavaa. :cool:
 
Mää näin unta että mun jalan sisällä kulki jäätävä toukka :yuck: Sit puristin sen ulos jotenki ja mies sanoki että se meinaa että vauva syntyy kohta :hilarious: Itellä kaikki valmiina mut silti tuntuu että joku asia on kesken enkä osaa kuvitella tätä vauvaa tänne! :nailbiting: <3
 
Meillekkin tuli kolmelta kaverilta lahjoituksena kaikki pientä kokoa olevat vaatteet ja siis kolme koneellista pestynä, kaksi jäljellä. Ja siitä on jo karsittu iiiisssooo pahvilaatikollinen vaatteita keräykseen, koska ei vaan yksinkertaisesti kerkeä käyttää/tarvi sellaista kasaa vaatteita.. :D
 
Mä oon nähnyt tähän mennessä aiemmin vain yhden vauvaunen: siinä vauva oli psykopaatti heti syntyessään, istuskeli mahan päällä ja mietin vaan, että "sun ei pitäis vielä osata istua". Näytti tosi häiriintyneeltä ja mietin vain, että miten tämä voi olla mahdollista. Tässä viimeöisessä unessa vauva oli yli 5kg (veikkaus paljon pienemmästä...), eikä suostunut imemään rintaa, kun väitti vastaan, että "ei täältä mitään tule". Yritin sanoa, että "no idea on, että kun imet vaan, niin kyllä sieltä vähitellen alkaa tulla" ja se väitti vastaan. Olin tosi ahdistunut, että tästä ei tule yhtään mitään.

Että joo, näissä merkeissä loppuodotukseen. :grin
 
Ei tää oo todellista vieläkään vaikka mulla on vauva jo masun toisella puolella! Just äskön puettiin vauva kotivaatteisiin ja oli pakko laittaa 50koon vaatteet ku toinen on niin pieni! ♡
Me lähetään nyt kotiin harjotteleen nelihenkisen perheen elämää! :)
 
Onnea halimami pikkuisesta! :)

Viime yönä näin ensimmäistä kertaa tässä raskaudessa vauvaunen. Esikoisesta näin niitä joka viikko, ties mistä tämä vähyys sitten johtuu :rolleyes: Unessa olin jossain pukuhuoneessa, jossa oli mun työkavereita. Seisoin oviaukossa alasti (en tiedä miksi :grin) ja jatkuvasti valui verta pitkin jalkoja. Ajattelin, että nyt se synnytys sitten käynnistyy ja yritin etsiä itelleni paikkaa, jossa voi maata. Vihdoin löytyi sänky, joka oli tosi muhkurainen ja täynnä tyynyjä. Siinä kieriskelin pitkään etsien hyvää asentoa ja kirosin, kun ei jo ala supistaa :hilarious:
Kun heräsin, niin olikin alakerta valkovuodosta litimärkä ja sydän jätti yhden lyönnin välistä, kun kuvittelin tietysti heti että se on verta :grin

Harmittaa nyt, kun en ole mihinkään sen tarkemmin raskausajasta kirjottanut esikoisen kohdalla, kun muistan vain että lopussa valkovuoto lisääntyi huomattavasti ja nyt on kyllä aika lailla sama meno ollut pari päivää. Kun en vaan yhtään muista, kuinka kauan sitä kesti ennen kuin synnytys käynnistyi. Olisi kiva tietää, onko tämä mulla vain loppuraskauden oire vai merkki lähestyvästä synnytyksestä :sad001
 
Takaisin
Top