Touhukas toukokuu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tata87
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
onkin ollut mielessä että joko se vuodon syy oli selvinnyt tata87, tsemppiä. huoh,meillä on tää päivä ollu vähän itkuista, en ole ihan varma mutta hieman näyttäisi että ylä kulmahampaiden kohdalta olisi ikenet turvoksissa... mahtais olla hassun näkönen pikku vampyyri jos nuo kulmat eka puhkeaa:grin oletteko millä helpottaneet pienten oloa hampaiden puhkeamisen aikaan? itse noiden parin ekan alahampaan aikana muutaman kerran panadolia annoin illalla ja tyttö itse halusi purulelua järsiä, mutta nyt ei ole sekelvannut, lähinnä kaikki muu:rolleyes: vähän olen miettinyt jos jonkun kostean rievun kokeilis antaa kun kypärämyssyäänkin imeskelee/järsii päässä ollessa...

asiasta toiseen, täälläkin taisi ainakin osalla lemmikkejä olla, niin onko miten yhteiselo sujunut? :) meillä 2 koiraa, keskikokonen leikattu narttu ja sitten iso uros. alkuun ajattelin että narttu olisi kiinnostuneempi tai jotenkin hoivaavampi mutta onkin uros aina seuraamassa joka paikkaan ja "auttamassa" vaipan vaihdossa yms.ja neiti on ihan innoissaan koirista, urosta naamasta pariin kertaan onnistunut mutistelemaan mutta eipähän tuo ole siitä hermostunut, lähinnä taitaa nauttia mutta on tullut komennettua koira pois tai nostettua tyttö kauemmas tähän asti ennenkun liian kovakouraseks neiti kerkeää :grin

Mä oon menossa varmaan tammi-/helmikuussa takasin töihin. Ois se ehkä kiva olla vielä vähän pidempään kotona, mutta ei vaan yksinkertasesti talous anna periksi :(
Meillä on koira ja hyvin tulevat toimeen. Se koira on oikeinkin mielenkiintoista seuraa ja naurunremakka syntyy jos lähelle tulee. Koira on ihan semikiinnostonut siitä, poitsua ois kiva vähän käydä aina nuolaisee niin sitä yrittää aina kieltää. Saapa nähä mitä koira sanoo sit kun lähtee poju liikkeelle. Pitää pitää huoli että koiralla on aina oma rauhottumispaikka minne pääsee ja että pojulla ei oo sinne sitten asiaa!
Ootteko vielä miten perillä nuista päiväkodeista? Julkinen, yksityinen vai perhepäivähoitaja..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä hain vuoden loppuun hoitotukea eli jään kotiin. Olen hakenu opiskelemaan joten jos pääsen niin pystyn silti olemaan lasten kans kotona kun koulutus on aikuispuolen ja monimuotoa. Sairaanhoitajaksi siis valmistuisin. Jos en pääse kouluun niin jään silti kotiin ja teen keikkahommia lähihoitajana.. kolmatta vauvaa yritetään joten toivon mukaan kotona sais olla vielä pitkään !♥

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

me haettiin ihan julkiseen, ja ei pystyny hakemaan ku yhteen mikä hoiti myös klo 17 jälkeen. toisaalta ois ollu kivempi joku perhehoitopaikka mut aina ei voi voittaa... toisaalta on vähän mieleen hiipinyt ajatus myös toisesta... mutta kunhan tässä nyt katsoo :)

Heippa! meilläkin jo kovasti kääntyillään ja muutama alahammaskin puhjennu :) ei hirveän kivuliasta oo tainnu olla kun ei sinänsä paljoa ole kiukutellut. pakkaseen laitettava purulelu on ollu kova sana! hirveesti ei vielä liikuta mutta yritys on sitäki kovempi :D on se hauskan näköstä ku toinen on kuin kala kuivalla maalla ;) työhommista sen verran että hoitopaikkaa on jo haettu ja näillä näkymillä sellanen oliskin jo, soittoa odotellen. itse menen töihin heti kun mammaloma loppuu, on jo kova hinku :) ja näkeepähän minikin muitkin kuin vain äipän naamaa :D mutta lomat meinasin mitä on kertyny et pidän joulun ja muiden pyhien aikana :) voi olla sitte pienen kanssa kotona <3 sen verran täytyy valittaa et öitä ei meillä vieläkään nukuta kokonaisuudessaan, olis kyllä tervetullutta kunnon yö unet ennenku silmäpussit roikkuu polvissa :D

Minä yritän olla kotona siihen että muru on lähempänä 2 vuotta. Aiemmin ei millään raskisi viedä pientä hoitoon... Jos olisi työ mihin palata niin olisi helpompi suunnitella mutta eipä sellaista vakituista työtä ole kohdalle siunaantunut. Ihan väärällä alalla olen sen suhteen että mistä saisi parhaiten töitä.

Alkaa tosin taas hieman takaraivoon hiipimään ajatus toisestakin lapsesta.... Pienellä ikäerolla lapsista olisi aina seuraa toisilleen... Ehkäpä ehkäpä =)

... niin joo ja meillä aloitettiin viikonloppuna syömään syöttötuolissa istuen. Sitterissä punnertautuu niin hienosti istumaan että päätin vaihtaa tuoliin ja hyvin on mennyt. Ruokakin tuntuu uppoavan paremmin nyt kipeänäkin kun saa katsoa maisemia syödessä (ja mikä ihanuus onkaan kun saa itsekin syödä siinä samalla yhdessä miehen kanssa) :)

mekin kokeiltiin tota syöttötuolihommaa, kaikki meni niin kauan hyvin kunnes neiti länttäs leuan rintaan eikä enää suostunu nostamaan päätä ni siirryttiin taas sitteriin:p aikaisemmin teki hyppykiikussa ihan samaa että roikottaa päätä ja käsiä ihan kuin niitä ei olisi olemassakaan :grin on se hassu! nyt hää on ne jo hiffannu et hahaa täähän on hauskaa ku pitää päätä ylhäällä ja heiluttelee käsiä niin vimmatusti pyörien samaa aikaa :happy090 jos kohta vaikka se syöttötuoliki jo onnistuisi :rolleyes: itse olen vähän selkävikainen ja näin helpottaisi munkin elämääni huomattavasti:)

Meillä istutaa syöttötuolissa, onneks. Mulla kans selkä vaivaa ni helpottaa paljon tuo että istuu syöttötuolissa :-)

Hommasin Bumbon (vastoin periaatteitani, mutta mutta...), ja sielläpähän nököttää hurjan tyytyväisenä:) Myös syöttötuoli otettu käyttöön, hieman on tasapaino hakusessa vielä, mutta ihan hyvin sujuu muuten.

Ja johan on pentele, ei edelleenkään käänny tuo muksu, taitaa olla liian tukevat reidet:). No, anyday soon varmaankin, kunhan tajuaisi ottaa tarpeeksi vauhtia. Siellä se kyljellään keikkuu ja virnistelee:)

heh, piti ihan googlata tuo bumbo :) saattas toimia meilläkin kun sitterissä itteään kampeaa ylös mutta en taida raaskia ostaa :p minä taidan tänään kaivella tuota syöttötuolia esiin ja kokeilla miten onnistuu kun kuitenkin lattialla jalkojen välissä istuu suht napakasti, heiluu kyllä vielä van kun sylissä ja sitterissä syöttö on vähän sitä sun tätä :rolleyes:

Kyfi86: Mahtava "potta", eikö?;) Käytettynä kustansi 20€, joten päätin kokeilla:) Esikoisen aikana se oli mielestäni ehkä turhin turhake mitä löytyy (konttauskypärän jälkeen;)), mutta onhan siinä hyvätkin puolensa. Toimii myös hyvin suihkussa kun kylpyteline rupeaa olemaan tukevalle pätkälle vähän ahdas pikkuhiljaa.

WP_20140511_008 (449x800).jpg

ooo, ois näköjään meidänkin alueella torissa myynnissä noita...hmmm pitääpä miettiä... tosin en tiedä miten tuo meidän laiheliini sitten tuossa pysyis vai luikertelisko helpostikin poikkeen :grin

Kauhea minkä ilman pukkasi ja mehän olemme tottuneet murun kanssa siihen että päivisin nukutus tapahtuu vaunuihin (murun vaatima juttu enemmän) x) Eihän se auttanut kuin käydä ulkona mutta onneksi nukahti jo 50m jälkeen ja pääsin takaisin sisälle. Kesä kelejä jo odotellaan =D

Toi bumbo näyttää hauskalta. Melkein tekisi mieli meillekin hommata mutta jäisköhän turhakkeeksi :D p.s Ja on muuten todella söpö ilmestys kuvassa :love7

Turhakkeista tuli mieleen että saatiin lahjaksi hyppykiikku mutta tuli luettua siitä että aiheuttaa varvastamista. Mietin sit että jos laittaisi ihan alas sen (niin että jalat yltää kunnolla maahan) ja käyttäisi sitä vain jotain max. 15 min päivässä mikäli sikäli nyherö siitä pitäisi niin tuskinpa suurta varvastusta saa aikaan..... Täytyy vielä harkita :)

ollaan kans mietitty vähän tuota hyppykiikkua kun käsistä meinaa voimat loppua mutta ei nyt vielä ole tullut hommattua:) niin ja melkein joka tuotteesta/tarvikkeestahan löytyy puolesta ja vastaan puhujia, niinkun myös tuosta bumbo tuolista, toisilla kun tuntuu vaan olevan joistain hyvinkin tiukat mielipiteet :)

tää nyt vois mennä ennemmin tuonne valitteluosastolle mutta jestas mikä myräkkä meillä, ulos ei oikeen huvita suunnitellakaan ja eilinenkin päivä meni sisällä möllötellessä ku sato vettä :rolleyes:

Kiitos Tata87:) Hyppykiikkukin löytyy, minä katsos haalin vissiin kaikki "kamaluudet" meille;) Esikoisen kanssa oli ahkerassa käytössä (silleen että jalat olivat maassa), ja kumma kyllä hän on aina kävellyt ihan normaalisti;)

Ainahan on niitä joilla on ehdoton no-no joka asialle, mutta maalaisjärjellä mielestäni pärjää aika hyvin. Tuskin kukaan tuntitolkulla kiikuta lasta missään telineessä eikä Bumbossakaan olla koko päivää:)

heh, todennäkösesti itselläkin enemmän olisi kaikenlaisia "kamaluuksia" jos vain saisin ajoiksi hommata ja ei niin usein iskisi pihiys tai rahapula niin jään sitten miettimään ja usein jää sitten kokonaan ostamati :grin
no nyt on meilläkin syöttötuoli otettu käyttöön, neiti tyytyväisenä touhusi purkin kannella ja söi reippaasti, ja tää äiskä on tyytyväinen tähän kun vihdoin alko neidille ruoka maistumaan :love7

Takaisin