Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mielenkiinnolla lukisin Potun juttuja/mietteitä, kuinka toisen kans, ja onko lapsi vielä kysellyt isän perään ja miten olet asian kertonut?
Oi Onnea rana. Mukavaa että liityit joukkoon
Itse ei osaa vielä kysyä kaikkea mutta juuri tämä kun porukkaa tulee tänne lisää keskustelemaan niin paljon tulee
uusia näköhavaintoja eri polkuihin ja asioihin.
On mukavaa lukea miten olette saaneet arkea sujumaan ja muutenkin kuinka läheisenne ovat asiaan suhtautuneet.
Pieni ikkuna ehkä mahdolliseen tulevaaan
Ja poikkii uusia kysymyksiä
Mitä kaikkea apua on mahdollista saada jos oma tukiverkko osottautuu heikommaksi mitä on luullut ja mist?
Erooko Viron puolella oleva hoito kuinka suomesta saatavaan? ja onko hinta paljonkin halvempi kaikkiaan?
Ovumialla taisi olla sisaryhtiö viron puolella jos en väärin muista tai sekoita johonkin muuhun
Jos ottaako ne siellä tampereella puheeksi yhdeksi vaihtoehdoksi hoitomahdollisuutta siellä?
Ajatuksena klinikalle lähtö itselle ei uusi ole 2017 syyskuussa jo hieman tiimoilta asensin kännyyn Flo-sovelluksen.
Jotenkin ehkä koin hyväksi itsekseen pienen hetken tutkia perehtyä asiaan.
Aika on varattu jo ensi vuoden alkuun (ei kiirettä ) Ikäkin puhuu puolesta että haluan selvittää missä mennään
näitten asioitten suhteen kun se kello ei valitettavasti ole rajaton pikemminkin alan pelkään että voi olla armoton..
Enkoe asian kanssa olevani yksin vaik vielä pähkäilen itsekseni jos hyvin käy vien taas askeleen siitä jos mahdollista
unelmaa eteen päin :)
Ymmärrän että kaikki ei välttämättä asiaa tule hyväsymään mutta aika näyttään miten kukakin sitten asiaan suhtautuu.
Kiitos. Ihana kirjoitus.Moi!
Onnea pienestä ihmeestä! :)
Ei ole poika vielä mitään kysellyt isästään. Kertomisen olen jo aloittanut puhumalla "meidän kahden perheestä" ja lukemalla hänelle välillä kirjaa erilaisista perheistä (Meidän pihan perhesoppa). Siinä on esiteltynä monta erilaista perhettä ja tämä meidän vaihtoehto on siinä mukana. Meillä ei vietetä Isänpäivää vaan Vaarinpäivää. Päiväkodissakin poika on tehnyt kortin aina vaarille.
Vielä hän ei isättömyyttään ymmärrä, mutta uskon myös hänen jo nyt tottuneen meidän elämään, että ei osaa isää kaivata. Joskus tulevaisuudessa tilanne on varmaan toisin ja sillon toivon hänen ymmärtävän ratkaisuni.
Toivonkin jo esikoisen takia, että tämä toinen pysyy kyydissä ensi kesään asti, niin heitä on sitten kaksi samassa tilanteessa ja he voivat yhdessä jakaa ajatukset ja mahdollisen "taakan".
Mitä tulee itse tähän raskauteen ja kahteen pieneen lapseen yksin, niin siitä ei vielä ole ajatuksia! Esikoinen oli tosi helppo vauva ja on ollut helppo nyt taaperonakin, joten salaa toivon toisen olevan yhtä helppo. Taitaa vaan olla toiveajattelua! :D
Mulla on tosi laaja tukiverkosto, joten sen takia ei jännitä toinen lapsi. Ja mä rakastan olla äiti! Ajatus siitä, että vihdoin olen se jonkun tärkein ihminen saa minut joka ilta menemään onnellisena nukkumaan!
Me eletään päivä kerrallaan. Tulevaisuutta en viitsi kauheasti stressata, kun en siihen vaikuttaa voi. Otan asiat sellaisina, kun ne tulevat.
Tällä hetkellä en elämääni vaihtaisi mihinkään ja hoitoihin lähtö yksin oli paras päätös, minkä olen ikinä tehnyt! :)
Miten luovuttajaa valitaan sen ainoastaan lukenut jostain että parien yhteisiä "piirteitä" yritetään ottaa huomioon mutta miten tälläisessä tilanteessa?
Jos menet sisarfirmoihin, veloitukset ei ehkä juuri poikkea Suomen hinnoista, en tiedä.. Mulla 3 käyntiä/yritystä (edulliset matkat ja budjettimajoitus) sis. ultran ja toimenpiteen "tuotteineen" n. 1500€ yhteensä. Siis kaikki. Siellä ei ole psykologikäynti pakollinen (vaikka se vissiin monesti suomalaisille myydään), itse saa listasta valita luovuttajan, ja tietoa heistä saa enemmän kuin Suomessa, mut ei saa koskaan tietää henkilöllisyyttä. Se on lakiin kirjattu. Ei myöskään pelleillä "kokeillaan luomusti" -jutuilla, vaan munasolujen kypsyttämiseksi saa lääkkeet heti, eikä vasta sitten, kun on useita hoitoja takana. Suomessa ollaan nihkeämpiä.
Hinnassa ja asiakkaan kohtelussa merkittävä ero. Liputan Viron puolesta. Suomessa ainakin Fertilitas va mikä olikaan ois veloittanut 1000€ jtn extrakuluja, josta ei osattu kertoa, mihin se menee, huijauksen makua oli siinä. Väestöliiton puljussa kohdeltiin ikävästi. (muuttui Mehiläiseksi se). Koitahan etsiä sielt ivf-ketjusta jostain mun viestit..
Tuet/avut riippunee asuinpaikasta, googlaa "lapsiperheen avut/tukipalvelut+paikkakunta". Kotipalvelu ja siivousapu nyt ainakin.
Itse kävin ei-niin-tunnetussa paikassa, ja en vois olla tyytyväisempi.
En kertonut kuin parille lähimmälle ystävälle ja hyvä niin. Ei tarvi kenenkään tuoda mielipiteitään siihen pakkaa sekoittamaan.
Samaa mieltä, et hoitoihin lähtö paras päätös ikinä, vaik raskausaikana mm. vitutus oli aivan omaa luokkaansa, synnytyksessä toteutui kaikki pelot ja enemmänkin, eikä tää helppoa ole nytkään ollut, mut pahemminkin vois olla. Pääasia kuitenkin, että tuskien tulos tuhisee tossa vieressä. En ois voinut elää lapsettomana, mitenkään. Poissa on puolison etsimisen kiirepaniikki ja stressi. Eli jes, eteenpäin.