Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niinpä. Ja tuskin kukaan on "siirtynyt," se vaan on aktiivisempi keskustelu niin siellä jutellaan enemmän. Mut monet varmasti seurailee molempia. Itse ainakin olin aktiivisempi Raskaaksi 2013-ryhmässä ja seurailin myös Äidiksi ensi kertaa-keskusteluita. Nyt taustailen tätä Toista vauvaa kuumeillen ja välillä vähän osallistun siellä Raskaaksi 2014-puolella.

(Ensimmäistä siis odottelen 29+1 ja vähän taustalla kuumeilen jo toista jos vaan kaikki menee tässä loppuun asti hyvin eikä sitten ole esteitä toisen tulolle. Hei moi esittelen tarkemmin sit kun on ajankohtaisempaa :) )

Helou! Täällä yksi sivusta seuraillut. Meillä on 1,5-vuotias poika, ja nyt saisi seuraava tulla. :)
Juuri viikko sitten vasta jätettiin ehkäisy pois, mutta nyt jo olen havaitsevani raskausoireita. Saa nähdä ensiviikolla, mikä on tilanne.
Esikoinen sai alkunsa ensimmäisellä yrityksellä. Jännä nähdä, käykö tämä taas yhtä helposti.
Vähän kyllä hirvittää, jos vauva onkin jo tulossa. Esikoinen on hirveän vilkas ja mua mietyttää miten pärjään väsymyksen (ja myöhemmin mahan) kanssa. Toki myös arki kahden pienen kanssa herättää kauhunsekaisia tunteita. :D

Kyllähän sitä itsekkin taitaa kuulua kumpaankin ryhmään :)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

djh, sä et sitten kauhean kauaa ehdi täällä kuumeilla jos jo ekalla tarttuu mukaan :)

Meillä tosiaan kanssa nyt ensimmäinen kierto menossa. Olishan se ihan hullua jos tässä heti raskautuis! Hullua ja ihanaa ja tosi onnekasta :) Mä oon jo malttamattomana katellut mikä olisi mahdollinen LA... :rolleyes:

kp 9 menossa ja tällä viikolla kai se pieni saisi alkunsa, jos niin sattuu käymään. Ystävänpäivänä saa sitten jännitellä :)

Mä en oikein tiedä kehtaako sitä tuonne raskaaksi 2014 -ketjuun kirjoittaa.... kun siellä on paljon pitkään yrittäneitä ensikertalaisia. Ja mulla kuitenkin on jo tuo 4,5kk tyttö tässä sylissä ja vasta 1 yk menossa....

Sandy83: No saapi nähdä miten käy... Tuut kyllä sitten heti kans perässä, jos mä täältä poistun! ;)
Mä kirjoittelin tuonne raskaaksi2014. Onhan tuolla vielä erikseen esikoista yrittävien ryhmäkin. Ja vaikka esikoinen tärppäsikin heti, niin eihän sitä tiedä kuinka kauan seuraavan yrityksessä menee. En todellakaan osannut kuvitella, että heti alkais taas tapahtua. :D

Minäkin täällä taustailen ahkeraan :) On vähän ketju hiljentynyt vuoden alusta mutta itse ainanin tykkäsin kirjoitella täällä kun Raskaaksi 2013-ryhmässä. Vähemmän porukkaa passas mulle paremmin :) Josko tästä vilkastuis keskutelu täälläkin :)

Gatusa kadonnut? Mitähän hälle kuuluu...

Plussa puhureita! Kyllä ne kaks viivaa sieltä tulee kun on sen aika :) Taustaa sen verran kerron että esikkoa tehtiin 6v ja toinen tärppäs yk 7 :)

mäkin olen taustalla! mä en koskaan liittynyt mihinkään noista raskaaksi.. -ryhmistä, kun olin ihan satavarma, etten raskaudu minään niistä vuosista. yritettiin tyttöä 4 vuotta ja tätä tokaa n. 1,5 vuotta eli en ole helposti raskautuvaa ainesta (oltiin jo lähdössä hoitoihinkin ja tutkimukset oli käyty eli tää raskaus alkoi tokavikasta kierrosta ennen suunniteltuja hoitojen aloitusta)tää toista vauvaa kuumeillen-ketju oli enempi mun juttu ja vieläki kiinnostaa teidän kuulumiset :)

mäki kaipailen Gatusaa.. ?

omaa vielä: np-ultraa joudun odottelee 7.2 asti ja sitten vasta ehkä uskallan alkaa nauttia raskaudesta/kertoa useammille ihmisille.

Kyllä tuo gatusan "katoaminen" vaivaa mieltä kun se oli menossa sinne lääkärillekkin kuulee mitä sillä on sanottavaa. :(

heis ihanaiset pitkästä aikaa, täällä oltii nettipimennossa ja pihatöissä pidemmän aikaa. mitäpä teille kaikille kuuluu? toivottavasti della saat hyviä uutisia ultrassa :)

täällä ei ihmeitä menkat oli ja meni ja nyt sit yritys päällä taas, olo on mahtava ku on treeni vaikuttanu ja kohta alan tekeen huonekalujakin :)

Gatusa: jee sä tulit! Kerettiin jo tosissaan huolestua kun susta ei yhtäkkiä kuulunut mitään! Sulla oli muut hommat mielessä kuulostaa kivalle! :)

juu no meil ei ollu nettiä ollenkaa pidempää aikaa lucky ja pihalla riittää töitä tosiaan, viel pits istuttaa minttu, kurpitsa, vesimelonit, hunajamelonit jotai kukkia, ottaa oksa ja laittaa uus viiniköynnös kasvaa jne. mä haluun kauniin puutarhan meinaan, kohta alkaa huonekaluprojektikin ku puut on tulossa piakkoin inshaallah :)

oi gatusa, olikin jo sua ikävä <3 täällä sitä mä taas piinailen...uuh...vkonloppuna mahd. testailee :D

muoks: siis viikonpäästä viikonloppuna..

Muokattu viimeksi:
Kuinkakohan yleistä on se että tulee kuukautiset, mutta ei ovuloi? Mä nimittäin imetän, mutta on mulla mun mielestä tullut jo ainakin yhdet kunnon kuukautiset. Tyttö tällä hetkellä 4,5kk. Vajaan viikon verran on herännyt yöllä syömään, vaikka sitä ennen oli pitkään ilman yösyöttöä. Onkohan omakohtaisia kokemuksia kellään?

On tämä kyllä jännää seurata omaa kroppaa. En mä tosiaan koskaan ennen ole ollut näin "tietoinen" omasta kehosta. Meillä menossa vasta yk1 ja ehkä tää on enempi semmonen "tutustu omaan kroppaan"-kierto kuin muuta... Tänään kp10/25-? Koskakohan lienee ovulaatio... Ehkäpä seuraavalla kierrolla tulee kokeiltua niitä ovistestejä. Jos nyt vaan yritetään olla seuraavan viikon ahkeroina peiton alla. Sitten ens kierrosta ainakin näkee onko tuo 25 päivää kuinka normaalia mulle.

Aion mä ainaki raskaustestin tehdä ystävänpäivän jälkeen! Haluan kokea miltä tuntuu se plussan odottaminen, vaikka sit joutuukin pettymään. Esikoisen kohdalla en tiedä mitä oikeasti odotin testiä tehdessä, sen verran "yllättävä" tilanne oli.

Plussatuulia kaikille testejä tekeville! Myös tännekin kun se aika tulee!

kauhee mun käsi kuolee..se kuivuu kuivumistaan..ekassa raskaudessa teki samaa, mut sen yhdistimme vasta joskus 4kk lääkärin kanssa raskauteen :D hmm..nyt on jännät paikat...

nyt mennän kp 24/33-? hmm...vielä joutuu reilun viikon piinailee..ääh...vai voisko se näyttää plussiusta jos kp28? xD hahahah...malttamaton mikä malttamaton...

kyllä toi uhmaikäinen pikku poitsu sais saada jo kaverin...

Bluerose: Selvisikö ikinä miksi iho kuivuu raskauden aikana? Havaitsin meinaan saman asian viime raskaudessa. Mulla vaan koko kroppa kuivui ja kutisi. Eikä vielä ainakaan ole ennallensa palautunut. :/
Niin ja on se hyvä, ettei yksin tarvi piinailla! ;) Ensiviikolla testiä kehiin täällä(kin).

Tuosta uhmasta tuli mieleen, että minkäs ikäisiä esikoisia teillä on?
Täällä tulee pian 1,5 vuotta täyteen. :)

lääkäri sano et johtuu raskaushormooneista, muuten en tiedä miksi :) mulla voin oikea käsi...aluks aattelin et se on käsi jolla touhuun, mut mulla rupes nahkaa vähän lähtee ranteesta...niin rupes enemmän tutkii ja totes et son raskausoire..hällä kanssa kuulema tekköö sammaa..tai tehny raskauksissa =) mulla palautu kun pistin yöks kortisoonia ja perusrasvaa ja kumihanskan teippasin käteen :D se oli ällöä ja yökyökyök..mutta auttoi :D
mulla siis aluks kuivui, mut sit paheni tosiaan niin että rupes halkeilee, vaikka rasvas ja millä sit lähti tosiaan nahkat melki ranteen kohalta...onneks korjaantu..nyt tosiaan ruevennu taas kuivuu ja halkeilee...ääks :D niin ja määräs se mulle perusvoiteen suihkuunkin :D joku sininen purkki se oli :D sain ihan reseptillä pumppupullot :D

sori ku kirjoitan yhteen pötköön :D

ai niin toi meijän esikko on nyt (näkyy tiketis, mut jos kännyl ei välttis näy) 3v 2kk 1vko 3pv :D

Bluerose: mulla oli raskaus oireena vas. Käden pikkurilli auki ja sellaisella nokkos ihottumalla välillä ja kutis niin .... Mutta kun synnytin niin paripäivää sen jälkeen että on ruvennut kuivumaan ja kohta se oli poissa. Eniten pelkään jos tulee sama mikä tuli viimeksi raskauden aikaan alapäähän. Monta erilaista kuuria söin laidasta laitaan kefeksiinit, herprslääkkeet ja hiivatulehdus lääkkeet, peräpukama voiteet, kortison voide, bepanthen ja perunajauho. Mitkään ei auttaneet. Oireet oli kaikkiin kuten hiivaan ja herpekseen sekä karvatupen tulehdukseen. Mut mikään se ei ollu. Oli kyllä sellanen tauti etten toiste halua kun lämpöä, ja alapää niin vereslihalla ja kipeä että ei pitkälläänkään voinut olla. Tk:lta piti keskellä yötä yövuoron aikaan hakee puudutus voidetta että helpottaisi mutta ei auttanut, piti kotiin lähtee. Arvatkaas oliko pikkasen nolo hakee ja sanoo että kipeät paikat. :confused: Jos jollain ollu samanlainen vaiva ja tietää mikä se on ollu niin kertokaa ihmeessä mullekin :)
Että siinä mun epätyypilliset raskaus oireet.

Sandy: mulle kans uus juttu tämä mun keho ja se kuinka se toimii. :) en mä mistään ovulaatioista, kp ja lutelaaleista tienny ennen mitään. Silti lapsen saanut aikaiseksi. Toinen ei sitten haluu tulla millään.

Takaisin