Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
voi Aamu! tsemppiä kovasti ja kyllä tästä vielä noustaan :) mulla ei itsellä tullut kovinkaan rankkaa pudotusta tällä kertaa, vaikka tuttuun tapaansa tuli kaikki mukaoireet (väsymys, rinnat hellänä, kuvotusta, nippailuja mahassa), mietin jo lähtökohtaisesti, et mitään ei tule taaskaan tapahtumaan. kyllähän se varmasti syö, kun vaikka yrityskiertoja on 4 tai sitten se 14, niin jokaiset menkat on kuitenkin iso pettymys. toivon, ettei teidän tarvitsisi enää kauaa yrittää! tiedän, ettei meidän tarvitse enää kauaa, kun aloitetaan hoidot, mutta eihän nekään silti mitään takaa, vaan samat elämän lainalaisuudet pätee niihinkin eli ei mulla niidenkään suhteen ole mitään odotuksia, tai ehkä vähän enemmän kuin tähän luomuyrittelyyn, kun hoidoissa on se ylimääräinen muuttuja eli lääketiede :)

Gatusa, tsemppiä sinne ja toivottavasti saat pian lääkkeet! tsemppiä myös lambille, vaikkei hällä ruusuinen tulevaisuus odotakaan, mutta mietin, että joskus elämänlaatu korvaa elämän pituuden eli nyt vaikka se onkin kovin riippuvainen susta ja hakee huomiota, sen elämä on ainakin ollut mukavaa ottaen huomioon, että se on lammas :) sori jos meni vähän kettutyttöhöpinäksi :)

Voih AAMU! Tsemppiä sulle. Kyllä se siitä, joskus! :talk017

Ja tiitsu2, ONNEA PLUSSASTA! Hienoa että joku täällä plussasi :grin

Muille tasapuolinen selkään taputus (en löydä hymiötä, phöh!)!

onnea plussasta tiitsu2!!!!! Tarrasukkia<3

itel ei mitään...osaa ees kuulostella itseeni kun esikoisestahan mulla ei ollut raskausoireita...
uuh....täl viikol tärppejä jos ovislaskuriin on luottaminen :)

tsemppiä kaikille <3

niin mur kaikkien tädeille !!!!!

Kp3, menkat jatkuu. Boooooriing! :sad001 Koska täti suvaitsisi häipyä? Ehkä tässä jokunen päivä pitää vielä kestää. Sitten taas uuden oviksen metsästykseen.

Tsemppiä kaikille täällä! Kiitos Della tuesta. Onneksi on tää foorumi jossa voi harmitusta purkaa, me kun ei tästä vauvaprojektista hiiskuta ulkopuolisille enkä viitti pelkästään miestä näillä murheilla rasittaa. Toivottavasti Della te saatte avun niistä hoidoista. Olis se vaan niin ihanaa jos kaikki täällä plussais ja sais sen pienen käärön syliinsä.

Aamu, ei mekään olla kerrottu vauvaprojektista kuin mun siskolle ja sit mun hyvä ystävä tietää myös. en halua enkä jaksa mitään jokojokoa, muistan nimittäin ajalta ennen tyttöä, miten kipeältä se tuntui, kun sanottiin et pitäis jo alkaa yrittämään jne. jos meinaa saada lapsia.. en halua sitä samaa enää ja nykyään kuittaan takas et vastahan mä sain tytön ja ei me tiedetä. käsittääkseni mies ei ole kertonut kenellekään noista tutkimuksista ja hoitojen aloituksesta, ei kuulemma halua. mulle se on ihan ok, me puhutaan kyl paljon siitä keskenämme tai siis etenkin minä puhun, ja kyllä mies lääkärissä avasi suunsa. mun mielestä yritys-, odotus- ja synnytysasiat on yksityisiä ja oikeastaan vain vanhempien välisiä (jos lapsia ennestään, tottakai se kuuluu myös heille) eikä ole mitään velvoitetta kertoa kenellekään mistään noista. pidin itse raskauteni pitkään salassa, mm. omille vanhemmille ja siskolle kerroin vasta np-ultran jälkeen ja osalle kavereista joskus rv 20. tytön syntymästä kerroin sit synnytyksen jälkeen enkä sitä ennen laittanut mitään kuvia tai raskausaiheisia päivityksiä faceen, ne ei vaan kuulu mun tyyliin ja sit pelkäsin ihan loppuun asti et jotain ikävää käy.

anycase, toivon samaa kuin Aamu, et me kaikki plussattaisiin, mieluiten tietty heti näistä kierroistamme, mutta jollei niin mahdollisimman pian! tietty joudun itse käymään pohdintaa, et mitä jos hoidotkaan ei auta, vaan tyttö jää mun ainoaksi biologiseksi. en ole vielä edes yrittänyt hyväksyä, että näin olisi, mutta sekin on yksi mahdollisuus, kun on jo yli kolmekymppinen, on endoa ja tytön tärppiki oli pitkässä kuusessa.

onnea tiitsulle, kiva et saatiin plussa ketjuun!

Pahoittelut tädin kohdanneille, se tuli kylään taas liian monelle. Tylsää et luomuplussat on niin tiukassa. Itsellä sektio + repeämä kohdussa, vaikeuttaa varmasti kiinnittymistä. Onneksi aukiolotutkimus on viikon päästä. Onnea ovismetsälle, ollaankin monen kanssa samoilla päivillä. Nyt en tikuta kun ao-tutkimus on KP 12, sillon näkee munasolun tilanteen ultralla.

Kiitokset onnitteluista! Nyt vaan täytyy toivoo et kaikki menee hyvin.. :)

Toooosi paljon plussa tuulia teille kaikille <3

Heips ihanaiset! :)

Ensinnäkin pahoittelut tädeistä! Se kenkku akka se jaksaa ihmisiä kiusata!

Onnea plussanneille!

Tsemppiä ovisten hyödyntämiseen! Navakkoja plussatuulia!!!

On: Eilen oli ultra, veriseula yms. Siellähän se nuppu masussa kölli ja viikoilla 11+5 mennään! LA aika siis 1.5 :) Kaikki siis hyvin!
Ja päästiin kuulemaan sydänäänetkin joita esikoisesta sai odottaa melkein viikolle 20. Nyt sitten kasvatellaan massua ja seuraava neukku 12.11. Vieläkään ei oikein meinaa uskoa todeksi, mutta josko ajan kanssa :)

Kovasti tsemppiä teille jokaiselle raskautumiseen!!! Taustailen täällä ja puhaltelen plussatuulia! Jokaiselle siis tärppi tässä kierrossa tai viimeistään seuraavassa! :)

onnea tiitsu plussasta, tonnikaupalla tarrasukkia :)

ihanaa elisha86 että pikku nuppu siellä on kunnossa ja kasvaa nautihan raskaudesta, älä kuitenkaa unoha meitä :)

della ja muut, tsemppiä ja jaksamista kyllä se plussa sielt tulee viel, mul on sellai tunne :)

on: JIPII vihdoin tyhjentynyt, enää se jälkivuoto vaa jälellä ei ees kipuja, eilen illal tyhjennyin tosin jouduin avittamaa ku oli vähä jumittun tuonne kohdunsuulle ja kanavaan ni piti vetää ulos. mut oletettavast kaikki tuli pois ku kivut loppu ku seinää ja vuotoki menkkamaist, iha normia. antibioottikuuri pitää kyl varoiks syödä ettei tul tulehust ku tavara oli siel kuitenki sen 4-5vko suunnillee.
della lambia ei ol enää mut hän eli hyvän elämän, sai paljo huomiota jne. kuule se oppi määkimää mama, yritti saada mut puoltaa pitämist mut meni tänää aamul ku olin käyny suihkus ni syömää mun hiuksii ulkona ku autoin isäntää, tarttu mun ponnarii latvoista ja alko pureksii ja kukaan ei koske mun hiuksiin. ja tosiasia on et jos me ei oltas ostettu ni se ois päätyn jonku muun pöytää tänää joka tapaukses. ukkoha oli et eiks pidettäs mut lopulta tuli tuloksee et kellää meist ei ol tarpeeks aikaa sille ku pitää töitä tehä ja kotityöt mulla sekä maholliset asiakkaat ja se sotku kotona. oli kyl suht fiksu lammas se mein lambi lamborgini vakooja numero 2, mun esikoinen on vakooja numero 1 :)

Della, toi sun tarina oli just kun mun suusta. Meille on ainakin parempi olla kertomatta että yritetään. Ekassa raskaudessa pidettiin tosi matalaa profiilia mun toiveesta. Kerroin ainoastaan äidilleni ennen varhaisultraa. Muille perheenjäsenille kerrottiin sitten np-ultran jälkeen. Muut sukulaiset sai tietää sitä mukaa kun nähtiin tai kuulivat joltain toiselta. Mitenkään en asiaa levitellyt, varsinkaan Facebookissa. Musta se sanonta "kel onni on se onnen kätkeköön" on aika järkevä. Itse menin tällä periaatteella. Toiset haluaa kertoa kaikille ja sekin on ihan ok.

Kettuska, hyvä kun pääsette sinne aukiolotutkimukseen. Toivottavasti kaikki selviää siellä. :)

Elisha86, ihanaa että teillä on kaikki hyvin! Teille on siis tulossa vappuyllätys. :) Ihanaa odotusta ja käy aina kertomassa miten homma etenee.

Gatusa, hienoa että se kohtu vihdoinkin tyhjeni. Kauan se kestikin. Lambin kohtalo kyllä surettaa. Ite oon niin eläinrakas ja kiintyisin eläimeen heti jos se olisi mulla vähän aikaa hoidettavana.

Mulla on tylsä alkukierto kp4. Ei mitään uutta, ovikseen vielä aikaa....

aamu kyllä mäki oon eläinrakas mut lemmikkinä sisäsiisti kissa ois parempi mut oon allerginen kaikelle karvaselle, kilppari tai kalat ois ainoot mulle sit. ja oikeest jos oisit joutun siivoomaa lambin jätökset joka aamu ni en mee takuusee et oisit jaksanu pitää sitä kauaa. se vie kaiken ajan ja se siivoominen on jotai hirveetä ku joka päivä pitää desinfioida koko kämppä.

omaa napaa, sori. mutta pitää päästä johonkin hepuloimaan: en päässyt vieläkään testaamaan! murrrrrrrr.

tilasin netistä tikkuja ja toimitus tehty maanantaina niin luulin että posti olisi tuonut paketin tänään. mutta ei tuonut, petyin! siis tätiä ei vielä näy ja muka-oireita sitäsuntätä mutta katsotaan nyt sitten. huokaus! pitää vielä malttaa huomiseen tai ehkä jopa perjantaihin. nythän jo kp31 joten voisi jo testailla! olin niin keskittynyt odottamaan postia että nyt kun se ei tullutkaan niin päivä meni penkin alle. nyt pitää keskittyä taas tämän päivän muihin hommiin ja odottaa taas huomenna sitä pakettia. yäk, en jaksa enää odotella! toivotaan nyt kuitenkin ettei täti kuule tätä huutoa vaan pysyy poissa vuoden. hepuliiiiiii...........................................................................................................................................................................

--->>> Olipa tarkkakuuloinen täti! Illan tullen valui paikalle sillai HÄHHÄHHÄÄ ÄHÄKUTTI. :/ Olisihan tuo ollutkin aikamoinen onnenkantamoinen jos ekalla yrityksellä olisi onnistunut? Ja kun paketista jo niin harmistuin niin eipä tämä aiheuttanut muuta kun HUOH... Siten, yk 2 ja kp1! Täältä tullaan.

Muokattu viimeksi:
jos laskuria on uskomista huomenna tärpit korkeimmillaan mut siis eiks ne siittiöt elä muutmaan päivän :D on tässä tullut pupuiltuakin ;)

olen lukenut kaikkien juttuja joka päivä monta kertaa, mutten pääse aina vastailee ja kännyllä vastaamisessa on se huono ettei pysty kunnolla selaamaan mitä toiset on kirjoittanut.

rupesin mietti, ostin tuos par iviikkoa sitten uudet "tissit"(rintaliivit) niin tuntuu et ne ois pienet..hmm...ääh, ehkä vain mieli tekee tepposta...ja kuvittelen..hmm..

anteeksi virheeni, miulla on luki/keskistymis härö niin ei oikein oikeinkirjoitus aina onnistu ja en huomaa korjata kaikkia virheitä...

muille kertomisesta, esikoisesta olin hiljaa todella kauan. Nyt tästä toisen yrityksestä olen kertonut parille ystävälle joista toinen kirjoittelee täälläkin(tai siis ei tässä ryhmässä kun esikoista vasta) hänellä tärppäsi nyt heti ekasta, tuleva kummilapsonen :) (tarrasukkia hänelle)..ja sit olen siskoille puhunut =) mutta siinä se sitten onkin.

Jotenkin toisen kanssa on tullut huudettua nyt enempi maille ja metsille, mutta en tiedä. Miulla on kauheat odotuksesta tulevasta raskaudesta kun se joskus tapahtuu...sillä haluaisin sen menevän loppuun asti ja että saisin kokea itse synnytyksen..(tässä kohtaa meinaa tulla itku, joten en jatka selitystä enempää)...

Gatusan tuo lemmikki kuulosti niin ihanalta ja samalla ihan kamalalta...no ehkä tämä pääsi sitten "parempaan" elämään nyt...kilpikonnia..oih mäkin tahdon.

miimikko rakas, olen pahoillani tuosta punapäisestä pirusta joka kaahasi siun luoksesi..murmur hänelle...mutta elä lannistu...miusta tuntui kanssa ARGH...ekan ykn jälkeen, mutta toisaalta tiesin että tuskin onnistuu kun kierukka oli otettu pois...

mutta nyt mää päästän muut kirjoittamaan...sori tämmöi sekainen juttu...

voi miimikko! tuo on kyllä niin perästä, kun menkkoja ei kuulu eikä näy ja just ku on öbaut testaamassa niin johan alkaa vuoto ja kivut ja kaikki :/ oon itseki niin monta kertaa jo ehtinyt testatakin ja sit tulee melkei heti tikun dippauksen jälkeen menkat.

Bluerose, milloin sulla ois testaushommia/menkkojen pitäis alkaa?

on: miten noi toisten vauvauutiset tuntuu välillä niin iskuilta vyön alle? taas oli ainaki kaksi uutta plussannut tossa tammikuisten fb-ryhmässä ja mä jo harkitsen taas häipymistä koko ryhmästä. no, ei toi vauvojensaanti ole se syy häipyä (vaikka hetkellisesti tuntuu et se on), vaan se, etten koe saavani enää mitään siitä ryhmästä ja tuntuu et ajaudun vaan koko ajan kauemmaksi. en yleensä kommentoi paljon mitään raskausjuttuihin (no, toki onnittelen raskaudesta ja synnytyksestä, mut mitään vaivoista selittelyä en kommaa, oon jo niin sadasti selittänyt tytön raskausajan vaivat etten enää jaksa velloa niissä) enkä lastentarvikejuttuihin, päivärytmeihin ym. enkä enää ole kovin halukas kertomaan omia tai lastenkaan kuulumisia ku mietin, et mitä ne niille ihmisille oikeastaan kuuluu, enhän mä edes tunne niitä. oon miettiny, et oisin loppuvuoden vielä läsnä ja sit poistuisin vähin äänin.

koen saavani täältä ja pitemmän kaavan mukaan kuumeilevilta enemmän sellaista tukea, mitä tarvin, vaikkenhan mä tunne teitäkään enkä ihan kaikkea jaakaan, mut tunnutte jotenkin tutummilta :) tänne mä nyt oon viime aikoina enemmän avautunutkin ja oon miettiny et jos vielä raskaudun, tuskin tulen menemään mihinkään fb-ryhmään, mulle nimittäin sopii paremmin tää "huolien oksentaminen anonyyminä".

nojoo, näitäpä nyt. kp 6 ja vuoto kai loppunut. oon jotenki ollut itkuherkempi ja yhä väsyneempi ja koska niille ei loogisempaa selitystä ole, oon miettiny voisinko olla vähän masentunut? olen kyllä ihan toimintakykyinen ja halutessani hauskakin jne. ehkäpä tää tärppäämättömyys masentaa silti, vaikken sitä olekaan halukas myöntämään..

bluerose mein lambi oli hauska mutta samalla ärsyttävä etenki ku oli niin itsepäinen. (vähä niinku mä) toivottavasti sulla tärppää pian ja kaikki menis hyvin loppuun asti ja saisit kokea sen synnytyksen sillä tavalla miten haluat :)

miimikko mitä se täti sinne tuli sais nyt sit seuraaval kerral jäädä jo tulematta ja antaa sen plussan sulle!!! :)

della voi olla että oot vähä allapäin ja tuos yritys stressaa sua ehkä jonkin verran ku ei ol tärpänny. meille voi kerto omii tuntoi niin paljo ku haluaa niihä meki tehää ja kaikki tuetaan toisiamme eikös? mä uskon vakaasti että kyllä sulla tärppää vielä jollain keinolla ja saat sen pikkusen :)

on: ei ihmeitä tänne lämpöä riittää ulkona ja sisällä, väsy iha tajuton ku ukko halunnu pitää telkkarin päällä koko yön ja mä en saa nukuttuu jos se on päällä tai ainaki menee kauemmi ennen ku nukahtaa. normi arki alko taas eli esikoinen koulussa ja tarhassa, minä kotona mies töissä tosin olihan hän eilenki töissä. mun arki on lähinnä kotitöitä, neulomista, kasvimaan hoitoa, ja asiakkaiden metsästystä. mut kyl on ihana ku voi elää taas normaalia elämää eikä tartte miettiä että kuinka kauan menee ennen ku tavara tulee ulos, se 4vko:n odotus oli iha tarpeeks.

Hei ihanat!

Gatusa, niin kyllähän tuo lampaan hoitaminen kuulostaa aika työläältä vaikka se on varmaan tosi söötti otus. Mulle riittää kun mies ja lapsi on sotkemassa, siinä on tähän hätään ihan riittävästi hommia. Mikä siinä onkin että noi miehenkuvatukset on niin epäsiistejä?! Kaikki kamat jää lojumaan.

Voi Miimikko! Täti riivaa meitä urakalla nyt. Tulis ne plussatkin sitten samaan aikaan kaikille.

Della, sun tuntemukset on mun tuntemuksia. Tuntuu että ihan kaikki raskautuu ja naapureille syntyy vauvoja koko ajan. Ja sama facebookissa. Ite en kuulunu raskausaikana mihinkään Face-ryhmään enkä tiedä oliko sellaista edes. En usko että liittyisin sellaiseen vaikka raskautuisin uudestaan. Mieluummin pysyn täällä vau:ssa anonyyminä. Täällä on mukava jakaa asioita. Mulle tää kuumeilupuoli on kans tosi tärkee paikka ja käyn varmaan pari kertaa päivässä lukemassa kuulumiset. Täältä ainakin saa sitä tukea jota tässä projektissa tarvii. Kukaan muu ei ymmärrä sitä v*tutusta kun menkat aina tulee muuta kun se joka yrittää kans. Ja Della, ihan samoissa mennään, mulla on se kp6 ja täti häipymässä.

kk lopussa varmaankin pitöisi menkat eli reilu viikko testiin...uuuh..kahtotaan mitä tulee vai tuleeko mitään.

Gatusa, toivon tosiaan että saisin synnyttää alateitse :)

argh, kun monella täti kylässä, mutta miettikääs jos kaikki plussaa niin saatais sanoihin aikoihin vauvat x) sitä haaveillessa... :)

moikka pitkästä aikaa tytöt!!! :D

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

joo en näköjään osaa kirjoittaa edelleenkään... :)
älkää ressatko ihan itseenne väsyksiin ihmiset!!! itse kanssa syyllistyin siihen ja sain ukon ja itseni välit kiristymään sillä höyryämisellä!!! kamala olo oli jo vaikka vasta yk1 ja vaikka mitä oireita koin ja innostusta ja vaikka mitä. nyt tilanne rauhoittunut ja sain jopa eilen illalla hyvää seksiä. osasin nätisti, parkumatta sanoa miehelle että mulle tuli menkkojen alkamisesta niin paha mieli kun olin jo asennoitunut siihen että odottaisin. lisäksi tuntui että romahdan täysin kun sitten sanoikin ettei haluakkaan vielä lasta. kerroin siitä monirakkula hommasta ettei ole helppoa saada lasta luomuna vaikkakin on mahdollista että "voit huoletta tulla sisään" että sittenpähän tulee jos tulee... mitään hoito hommia nyt ei kuitenkaan ruveta vielä... vasta sitten kun talo on valmis... itselläkin on taas halut tallella kun tiedän että raskaus voi vahingossa alkaa ja mies kuitenkin vie homman loppuun asti eikä jätä kesken niinku aina ennen. :) onpahan mulla jotain mitä saan odotella ja stressata

luottakaa omaan kehoonne niin kyllä se sieltä tulee hoidolla tai luomuna

Takaisin