Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tervetuloa kuumeilemaan, mamma1992

lucky, mä tilaan raskauskeijusta, edullista ja nopeaa. O-tikkuja on vielä vino pino jäljellä, huomiseksi odottelen r-testinippua

blueroselle tsemppiä piinaviikoille. Toivottavasti plussaat!

gatusalle opiskeluintoa!

aamulle odotellaan ovista, onnea tärppiin! Melpo samoilla päivillä mennään. Peukut pystyyn Dellalle myös, joskus on kiva pupuilla ihan pupuilun vuoksi eikä miettiä onko nyt hyvä päivä. Meillä myös pari päivää sitten kierto korkattu (huvimeiningillä). Nyt kp 10 ja osumia pitäis saada parin päivän välein. Tiistaina on se aukiolotutkimus, joten se päivä on varmaan hyvä olla välipäivä pupuilusta. Viikon puoliväliin tai loppuviikkoon odottelen ovista.

Suurta plussaruuhkaa toivotaan tähän kiertoon, eiköstä juu...!?!

Kettunen siitä aukiolotutkimuksesta, mulla ei ainakaan huvittanut just sinä päivänä pupuilla, vaikken kovin kipeäksi tullutkaan, mut juimi kuitenki niin, ettei vaan huvittanu pupuilut, sitä seuraavana kyl taas onnistui.

Heippa! Aurinkoista sunnuntaita! Ihana ilma ulkona. :)
Bluerose, kyllä ne hormonit saa kaikkea aikaan. Monet sairaudet voi raskauden aikana pysyä poissa (kuten migreeni) tai toisaalta voivat pahentua. Mulla ainakin atopia paheni mutta toisaalta mulla ei varmaan kertaakaan särkenyt päätä.

Miimikko, oudot menkat sulla. Musta tuntuu että mulla vuodot on ollu runsaammat synnytyksen jälkeen. Kroppa oli kyllä pitkään sekaisin. Nyt viimeiset 3kk kierrot olleet tosi säännölliset.

Maikkie, onpas sulla rankkoja työpäiviä. Hyvä kun ovis tuli hyödynnettyä kuumeesta huolimatta. Paranemisia sinne!

Lucky87, voi tosiaan olla miten päin vaan. Mun tapauksessa iho meni huonompaan kuntoon mutta jollakin voi varmaan parantuakin. :) Varmaan mulla seuraavassa raskaudessa sama homma odotettavissa kun ekassa.

Della, mekin pupuiltiin eilen ihan vaan huvikseen kun ovis ei oo vielä ajankohtainen. On se mukavaa harrastaa seksiä muutenkin kun vaan vauvanteko mielessä. Oli piristävää. Mulla on ollu viime aikoina enempi seksihaluja, mistä lie johtuu. Mutta pelkästään positiivista.:) Meillä kun oli pojan syntymän jälkeen pitkään hiljaista seksirintamalla.

RvaKettunen, ollaaks me "kiertokamut"? :) Sitte piinaillaan taas yhessä ja taitaa se Dellakin olla meidän kelkassa myös.

Tsemppiä ihan meille kaikille!

Heissan!
Aivan ihana aurinkoinen päivä ollut tänään.
Kiitos kaikille runoni kommentoinnista, en nyt itse sitä pidä kovin hienona :D jotenkin loppu töksähtää korvaan/kieleen xD harrastan siis runojen kirjoittelua, niitä löytyy rakkausrunojen sivuilta Keltaruusu nimimerkin alta.

Tänne ei ihmeitä, saas nähä olenko edes ovuloinut, mulla ei ole vieläkään mitään kipuja tai muita menkkamaisia oireita, niin ku viime kuussa, mutta ollaan kyllä tosi ahkeraan pupuilta, siinä kun te muut puhuttte että pupuilette vain vauvuatumis mielessä, niin me oikeastaan pupuillaan huvikseen, meillä ei erikseen ole mielessä josko nyt joskos nyt tärppäis :D en tiedä, en ole koskaan aatellut niin. Tässä on tosin erilaista se et nyt yritän kuulostella mun kroppaa että onkohan jotain oireita.

Maikkie kuulostaa rankalta tuo siun työ, mutta kyllä siihen kroppa ja mieli tottuu, kauhian pitkiä päiviä, salliiko työaikalaki tuommoisia?

Ihana kuulla että muillakin atopiaa, mulla tosiaan toi oikea käsi ruvennut "kärsimään" oiskohan hormoonit niin sekasin et tekis, en tiedä...hmm...vielä ensi viikko...en nyt ole varma oisko ensi viikon SU vai siitä seuraavana KE testailu :D katotaan :D tai siis ei oo kivaa et on atopiaa :D mutta on kiva kun ei ole yksin asian kanssa.

rvakettunen kiitos mut mulla motivaatio tipahti siihe ku ukko aiheuttaa ongelmii liitossa. tuol toisel palstal laitoinki omii ajatuksii ja fiiliksii.

tsemppiä kaikille, mun ukko aatteli mennä täl viikol tutkimuksii mut eipä mua hirveest enää kiinnosta meneekö vai ei, mauton vitsi et ottaa rahaa mukaa ja sanoo jollee muijalle et saat esim 50 jos autat mua sen testin kans eli hoitas ukolle homman. lisäks muutenki asiatont käytöst ni meni into lapsensaantii sen kans aika totaalisest, nyt katon vaa et miten täs menee yritän jaksaa kunnes nään mihi suuntaa lopullisest mennää.

Bluerose, mukavaa että teillä pupuillaan rennosti eikä vauvantekomielessä. Kyllä se vauvaefekti muuttaa pupuilun luonnetta. Olis varmaan munkin hyvä unohtaa tää vauvajuttu pois mielestä ja yrittää keskittyä muihin asioihin niin ehkä se raskauskin sieltä alkaa sitten. :)

Gatusa, paljon olet saanu kestää. Harmi, että sun mies käyttäytyy noin sua kohtaan. Ehkä on hyvä antaa pölyn laskeutua ja miettiä mitä elämältä haluaa. Tsemppiä kovasti! :)

Mä edelleen tylsäilen, ovis lähenee koko ajan mutta ei olis niin ongelma vaikka tää kierto jäis välistä kun menis la sitten ihan samoihin kun esikoisella. Mutta jos plussa tulee niin onnellinen oon tietenkin.

aamu mä tiedän jo mitä elämältä haluan. onnellisuus, tasapaino, rauha, turvallisuus, kunnioitus. täs liitos kuule mul ei oikei ol enää mitää noist jälel. no pitää yrittää kestää ens vuotee asti ja kattoo mitä sit tekee, jos tulee mahollisuus ni mä lähen esikoisen kans vaik alkuvuodest vaik onki sit kesken kouluvuoden mut josko sais muksun sit kouluun opetan äidinkieltä, matikkaa et ei ol koulus sit ongelmaa. mitä muute suomes opetetaa nykyää ekalla luokalla? äikkä, matikka, liikka, mitä muuta? voipi olla et gatusa ens vuonna palaa kotisuomee vaikka, ei tunnu hirveelt vaihtoehdolt täl hetkellä. tiedän et on kattoki pään päällä valmiiks ku tulee takas koska suomes vuokraaminen on suht hankalaa täl hetkel ku kaikki kallist ni äippä ainaki ottas meidät aluks omaa kotiinsa ni ei tartte olla huolissaan. sit ollaaki taas hesassa.

Gatusa, meidän pojalla oli ekalla myös (muistaakseni) ympäristö- ja luonnontietoa (ylliä), musiikkia, kuvista ja tietty katsomusaineita. meidän poika on nyt neljännellä luokalla ja opiskelee englantia, mitään muuta kieltä ei otettu, vaikka nelosella sekin mahdollisuus kai olisi, mut pojalla on tekemistä enkun kanssa. käsityöt on muistaakseni kolmosluokalla alkavia ja nyt poika on ilmeisesti tekstiilissä ja vaihtaa kevätlukukaudella puukässään.

della kiitos tiedosta, pitääki yrittää sit opettaa bilsaa kans ja piirtämist paremmin lisäks. mun muru on kielellisest onneks lahjakas, haluis oppii nyt jo useampaa kieltä. puhuu suomee, englantii, arabiaa pari sanaa ranskaa.

Gatusa, hyvä että tiedät. :) Ja jos Suomeen päädytte niin tervetuloa! Täällä on hieno talvi alkamassa. Aamun ratoksi saatiin vähän valkeaa maatakin tänne etelään. Toivottavasti tulet onnelliseksi lapsesi kanssa. Tuntuu ettei sun mies tajua ollenkaan mitä on menettämässä. Mulla ei oo kyllä minkäänlaista hajua mitä ekaluokalla opetetaan nykyisin, on omista kouluajoista niin kauan ja oma lapsi vielä niin pieni.

Jokohan kohta alkais tulemaan niitä ovismerkkejä taas?

Mukavaa päivää kaikille! Täällä on nyt hiljentynyt aika lailla...

Aamu, tajusin itsekin eilen näistä kummista juiminnoista ja limoista, että ovis tekee tuloaan, mietin "ai niin sekin" ja aattelin et josko tänään ois taas miehen kans jotai äksöniä.

luulen, että olen omalta kohdaltani niin turta tähän epäonniseen yrittämiseen, etten juuri pahemmin jaksa seurailla kiertoa enkä siis pohtia mitään siihen liittyvää.

RouvaKettusella jännä päivä tänään, toivottavasti jotain selviää :) Aamulle ja Della_79:lle tsemppiä ovikseen! Blueroselle tärppionnea! mamma1992 tervetuloa, toivottavasti ei tarvitse kuumeilla kauaa :) Gatusalle tsemppiä päätöksiin!

eipä oo paljon kerrottavaa omalla kohdalla, ovis kai nyt mutta kattellaan.

Terveisiä lisääntymislääketieteen poliklinikalta.... siellä meinas mennä koko päivä (lue 2 tuntia) ja isännän työpäivä meni ihan pipariksi. Ite sain onneksi luvan lähteä aikaisemmin pois... en ollut tänään reitillä ollenkaan, oli siis kevyt ja helppo päivä :)
Mutta siihen polikäyntiin. Meillä oli mies lääkäri!!! (miten sitä aina olettaa, että ne on kaikki naisia) Ultrattiin ja tänään kp 15 näkyi rakkuloita ja lääkäri arveli, että yhdestä kohtaa on varmaan juuri eilen puhjennut yksi. Passaa kyllä mun laskuihin täydellisesti. Toissapäivänä sain päivän selvän plussan ovistikkuun ja ovis lienee sitten ollut eilen kp 14.
Koska meissä kummassakaan ei mitään poikkeavaa ole, eikä syytä lpasettomuuten ole, aloitetaan mulla clomit ja tehdään inseminaatio kolme kertaa ja katsotaan sitten sen jälkeen, jos raskaus ei ole alkanut, että mennäänkö IVF hoitoihin. Eli nyt sitten vaan odotellaan seuraavien menkkojen alkua... vielä, kun tietäis noiden tiputtelujen seasta sen, mikä on kp1.
Miten mä olin kuvitellut, että julkisellapuolella ois pitkät jonot? Ei maidän ainakaan tarvinnut kauaa odotella. Oisko mennyt parisen kuukautta siitä, kun sain lähetteen ja nyt oli ensimmäinen aika. Hoidot voidaan aloittaa heti. Nyt tosiaan vaan pitää odottaa ne seuraavat menkat ja soittaa sit heti polille ultra aika. Sitten ruetaan napsimaan clomefenia. Onko teistä kukaan sitä käyttänyt aikaisemmin?

Della: Tsemppiä. Ei sitä kuule koskaan tiedä. Kyllä se ylläri tärppi voi tulla teillekin.... edellyttäen tietty, että edes jotain yrityksen tapaista on kuitenkin :)

heppura: Tsemppiä oviksen hyödyntämiseen!!!

Aamulle tsemiä oviksen bongailuun ja tietty hyödyntämiseen myös.

Gatusalle paljon jaksuja ja halit <3

Plussapuhureita kaikille ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

kiitos aamu ja muut tsempistä. eiköhä me murun kans onnellisiks tulla missä vaa kunha pääsee sivistyksen parii ja pääsee kotoa uloski välillä. tää mitä mä elän nyt on tyypillist arabielämää eli nainen ei mene liiemmi kodin ulkopuolelle. nyt oli käännösprojekti ja ukko alko valittaa et viin pikkusen saan rahaa siitä, lisäks tuli netin kans ongelmii ja asiakas raivos mulle kokoajan. haukku suunnillee pataluhaks jo, no tein työn ku sain netin kunnol pelittää ja laitoin asiakkaalle, saa luvan kelvata. se ois iteki voinu sen tehä koska on kääntäjä ja osaa saksaa sekä englantii. että viimiset 14-15h on ollu sitä et kaikki valittan mulle jostai.

no jotai positiivista kevennykseksi, vanha kaveri laitto meiliä. lisäks sain todeta et tuhruki loppumassa joten normielämä alkakoon ja saa nähä millai kierto on tällä kertaa, raskaustesti vihdoin negatiivinen ja saa luvan pysyä negana ja pitkää.

tsemppiä teille kaikille kiertoon ja niille jotka piinaviikoilla on ni tsemppiä :)

Moi,kamut!

Munatorveni mun auki on,
pian vauva tekee kohtuuni väliaikaisen asunnon

Bluerosen innoittamana pieni runo iltapäivän piristykseski.. Terveisiä siis aukiolotutkimuksesta. Munatorvet oli auki ja kaikki näytti olevan kunnossa. Lääkäri lupaili ovista huomiseksi tai ylihuomiseksi. Nyt kp 12 ja lyhyt kierto tulossa. Kohdun limakalvo oli paksu ja limaa kohdunsuulla runsaasti.Tänään ollaan ristiin töissä, mutta huomenna ajattelin raksautua. Tohtorikin sanoi lähtiessäni, että eikös sovita niin, että tulet tässä kierrossa raskaaksi. No sehän vaan passaa! Sanoi myös, että usein 3-6 kk:n päästä tutkimuksesta selittämättömässä lapsettomuudessa nainen tulee raskaaksi kun tuubat on huuhdeltu.. Jos raskautta ei puoleen vuoteen kuulu, niin päästään suoraan tutkimuksiin. Ensi viikolla otetaan vielä loppukierron verikokeet (kilpirauhas- ja progesteroni ja prolaktiinimääritykset), että ovulaatio on varmasti tapahtunut eikä kilpirauhasarvoissa ole mitään mätää. Tutkimus ei juurikaan sattunut, pientä alavatsatunemusta on jälikäteen ollut, mutta voi johtua lähestyvästä oviksestakin. Mieltä ainakin helpotti, että vehkeet on kunnossa. Nyt vaan huomisesta alkaen paljon seksiä, kiitos! Ja eilen tuli r-tikutkin postissa, joten innolla odotan että saan reilun parin viikon päästä ihailla kahta komeaa viivaa!

Gatusalle virtuaalihalaus ja tervetuloa Suomeen jos sellaiseen ratkaisuun päädyt!

Heppuralle ovisonnea!

Aamun kanssa meitä odottaa lähipäivinä Iso O! Nyt plussataan!

Dellalle myös peukut ja varpaat pystyssä, ihanaa yllätystä toivotaan!

Maikkiellakin ollut tänään jännä päivä, kiva että pääsitte sukkelasti hoitopolulle! Mulle on vielä ihan hepreaa kaikki hoitojutut, kun vasta ultrat ja ao-tutkimus takana.

hienoa rvakettunen että kaikki kunnossa tsemppiä ja plussatuulia sekä kiitokset tervetulotoivotuksista :)

maikkie hyvä että sinullakin kaikki kunnossa ja ovis ollut toivottavast tärppäs kans :)

on: vihdoin tuhru alkaa olla ohi lopullisesti eli normielämään mars, tässä oottelen mitä tulee tapahtumaa jne. ens vuonna näkee mitä teen sit. yritän jotenki saada asiaa ratkasun. kyllä mäki ansaitsen olla onnellinen enkä vaa kuunnella lähinnä morkkaust ja valitust ukolta.
kuulin muute uutisis tänää et pekingis ilmansaastepitosuus on 30-40 kertaa yli sallitun rajan. miten joku haluis ees asuu siel?

No niin maikkielle ja RouvaKettuselle oikein paljon peukkuja :D ! Nyt närhen munat näytätte ja tädit pysyy poissa jatkossa!

On: hitto että on taas kivulias ovis, koita nyt tässä sitten pupuilla :/ sori menee ihan valitusvirreksi nämä mun viestit, mutta jösses että nämä oikeanpuoleiset ovikset on ihan kaameita, nappia naamaan eikä silti auta! Pitää varata aika gynelle ettei ole mikään kysta tms.

+++++++-puhureita taas kaikille!

voin sanoo ettei oo aiemmim pupuilu "sattunut" mut nyt vihlo ikävästi oikealle..hmm..
asiaan ei liity kyl nyt mitä sanon..
onpa tosi kiva kuulla kun jutellaan miehen kans raskaaksi tulosta "en mä usko et sä nyt olisit raskaana jos ens viikolla menkat pitäis tulla". Jaa ja milloinkohan raskasi tullaan jos ei menkkojen välillä...raivostutti miehen kommentti...mut siis kyllä hän sen toisen myös jo haluaa..
noh, ens viikolla testailen jos ei täti pyröhdä ennen sitä...

anteeksi omanapa..

puspus kaikille <3

tsemppiä bluerose ja toivotaan että menkat ei ala. tiedän liianki hyvin et miehet ei ajattele aina mitä sanoo ja osaa ärsyttää suun aukomisel ja tyhmil kommenteil. no toivottavast pääset näyttää et kyllä sitä raskaaks voi tulla tuossa vaiheessa :)

heppura mulla oli kerran aikoinaa kans niin kivulias ovis että mikää ei auttan ja koska sattu olee oikeella eikä kierron vaiheest ollu tietoa ni päädyin kipujen takia yliopistolliseen sairaalaan tarkastuksee. tosin tarkasti kyl jalat kivun sijaintipaikan sijasta. toivottavast plussaat nyt :)

Heippa! Täällä jäi eilen viestit illalla lukematta kun mulle tuli joku ihme migreeniflunssapahoinvointiyhdistelmä ja makasin vaan koko illan puolitajuttomana. Nyt olo jo parempi mutta näinköhän tästä joku tauti iskee päälle? Nyt on niin paljon kaikkea liikkeellä...:sad001 Toivottavasti te muut ootte säästyneet.

Della, ehkä se on hyvä asia ettei tuu niin tarkkaan seurattua kiertoa niin saattaakin pamahtaa ylläriraskaus sieltä. Mutta kyllä siihen yrittämiseen turtuu, mulla kävi viimeksikin niin aika nopeasti. Ei tarvinnu monia menkkoja tulla kun olin jo ihan epätoivonen ja varma että meillä on lapsettomuusongelma.

Tsemppiä Heppuralle oviksen hyödyntämiseen! Harmi, että on noin kivulias ovis. Mulla on sama juttu että aina jos munasolu irtoo oikeelta puolelta niin sillon sen kyllä tuntee mutta vasemmalta ei sitten mitään. Kummallista!

Hienoa, Maikkie että homma etenee. Joskus julkinenkin puoli toimii hyvin. :)

Gatusa, hienoa että pääset taas normaalielämään kiinni. Arabielämä on varmasti naiselle tosi raskasta kun pitää nököttää kotona.

Kettuskalle onnittelut hienoista aukiolotuloksista! :) Nyt paljon paljon seksiä ja koitetaan plussata molemmat!

Bluerose, noi miesten ajatukset ja puheet on välillä niin hanurista...Parempi olis olla hiljaa jossei perusbiologiaa ymmärrä. Tosin mun mies on välillä kans ihan pihalla näistä asioista. Niillä taitaa olla marenkia aivojen paikalla. :schocked028

Omanapailut, nyt tuo vatsa vihloo tuolta oikealta puolelta ikävästi, olisko ovis kohta lähestymässä? Aina joku paikka tässä kropassa oireilee, just kun sain sen hirmupäänsäryn taltutettua....:sad001

Takaisin