Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
kiitos miimikko. juu onneks on teidät täällä foorumilla joiden kans voi jutella ja saa tukea. juu en annakaa lannistaa, yks projekti meni sivusuun ku en asu jenkeis mut syyks kirjotettii et mulla ei ole tarvittavia taitoja (kerroin et tunnen alan millä asiakas on ni pystyn markkinoimaa tehokkaast), no en ol coloradost ni veikkaan et johtu ihan puhtaast siitä. hohhoijaa mein lambi pitää meteliä pihalla ku on yksin, mies sai aamulla ruveta siivoomaa pesuhuoneest lambin jätöksii ku sanoin et koska sä sen toit sisää ja se on sun lammas ni sä siivoot en mä. yöllä ei tullu liiemmi nukuttua lambin takia (annoin nimen) ku hän pitää metelii, osuvampi nimi ois mölyäjä.

tsemppiä miimikko ja muut :) kiitos kaikille tuesta ja tsempistä ootte ihania <3

pitäs vissii sanoo jipii ku vuoto alkaa lisääntyy...viel muistuttaa normi menkkoi suht lievinä mut saapi nähä kohta.

niin ja anteeksi omanapaisuus postaukses.

Aamu, miimikko ja muut endon mahdollisuutta pohtivat mun endo iski ihan yllättäen keväällä 2008, sitä ennen mulla oli aina ollut runsaat ja kivuliaat menkat, ja kierto oli lyhimmillään kaksi viikkoa, pisimmillään 28 päivää. en ikinä tiennyt, milloin alkoivat. keväällä 2008 menkkojen yhteydessä alkoi ihan järjetön vatsakipu, makasin kaksinkerroin sohvalla ja liikkuminen sattui. menin seuraavana päivänä terveysasemalle ja multa otettiin labrassa verikokeet ja silloin diagnoosi oli umpparitulehdus ja samana iltana jouduin päivystysleikkaukseen. lääkäri tuli seuraavana aamuna kertomaan et umppari oliki ollut ihan ok eikä tulehtunut, vaan munarakkula oli puhjennut ja vuotanut vatsaonteloon. seuraava sairaalareissu oli saman vuoden elokuussa, kun alkoi ihan samanlaiset kivut ja jouduin päivystykseen kuumeiltuani ja kovissa kivuissa. mut lähetettiin naistentauteihin ja siellä todettiin, että munasarjassa oli ollut kysta, joka oli puhjennut, vuotanut ja aiheuttanut tulehduksen. tulehdusarvot laski antibiooteilla ja vältin sillä erää leikkauksen. syksyllä kontrollikäynneillä ultrattiin ja huomattiin, et toisessa munasarjassa kasvoi kananmunan kokoinen kysta ja sit sainki jo lähetteen ekaan laparoskopiaan (vatsan tähystysleikkaus). leikkaus tehtiin marraskuussa 2008 ja sit sainki diganoosiksi endon. seuraavan kerran leikattiin jo kesällä 2010.

leikkaukset säännöllisti mun kierron ja endo on nyt ollut tosi rauhallinen. ennen raskautta mulla oli kovat menkkakivut (ennen leikkausta aina pahimmat ja vedinki 3-4 x 1000mg panadolia niihin kipuihin, nopeasti tulee toleranssi särkylääkkeisiin), yhdyntäkipuja ja jatkuva väsymys. mun siskolla on myös todettu endo ja ennenkuin hän sai diagnoosin, tiesin jo oireiden perusteella kehottaa häntä lekuriin. endo on varmaan aika alidiagnosoitu ja usein niitä kipuja yritetään selittää jollain muulla (niinku mullaki toi umppari) ja oon huomannut tän endourani aikana et kovinkaan moni lääkäri ei edes tunne sitä kovin hyvin eikä tiedä siitä paljoakaan (mun lekuri-isä mm. etsi tietoa endosta netissä sen jälkeen ku me siskon kanssa saatiin diagnoosimme). välillä oon joutunu itse kertomaan, mistä endossa on oikein kyse.

Miimikko, me tosiaan mennään sit ihan samoissa ja nyt saadaan yhdessä jännätä. Mulla ei tätiä vielä näy mutta kp26 on tänään joten se täti tulee varmaan viikonlopun aikana tai viimeistään maanantaina. Mulla ei oo yhtään sellanen olo että olisin raskaana. Se mikä on outoa tässä kierrossa on toi kellertävä valkovuoto (yäk!) jota tuli koko viime raskauden ajan ja yleensä just ennen menkkoja. Nyt sitä on tullut jo pari viikkoa ja se ärsyttää ihoa. Raivostuttava riesa!

Gatusalle vielä tsempit tätäkin kautta. Olis hyvä kun saisit kohdun tyhjäksi niin pääsisit eteenpäin. Toivottavasti vuotoon ei liity kipuja (ainakaan kovia).

Della, tää mun vatsaoireilu on just kummallista ja jatkunu jo viime keväästä saakka. Mulla ei kyllä oo kauheen runsaat vuodot että se ei oikein sovi kuvaan eikä varsinaisia yhdyntäkipujakaan. Ehkä tää mun vaiva on suolistoperäistä vaikka se tuntuu aina pahenevan just ennen menkkoja.

Saatan olla viikonloppuna hiljaa kun ollaan aika paljon menossa mutta palailen viimeistään sit maanantaina ehkä kera tädin tai sitten en.

aamu ei ol kovia kipui, vain pienii ärsyttävii supparei ja vihlasui välil mut nyt ei ol ollu niitäkää. siis mä oon tottun jo näin monen keskenmenon jälkee suppareihin ni ei yllärei luvassa tälläkää kertaa. mun tuo 11/-11 km oli tuulimuna kans ni se tuli kyl nopeest sponttaanist ulos, reilu viikko toteamisest eikä ollu mitää ylivoimasii kipui, iha burana 800 pärjäs mut saas nähä nyt ku on pitkittyn.

tsemppiä sulle ja hauskaa viikonloppua toivottavast uusi viikko tuo mukanaan plussauutiset sinulta :)

täällä alkoi pieni vuoto, mut tätä ei voi oikein vielä laskea kp1 eli edelleen kp 26. taisi vakiintua kierto tohon 26 päivään ja nytpä onki helppo laskea sit, milloin mennään klinikalle. 4 kiertoa vielä odoteltavana, tai siis ohjeeksi annettiin silloin et viikkoa ennen menkkojen alkua pitäis varata aika eli ehtii hyvin mennä joulun pyhät ym.

tsemppiä teille jännäilijöille ja myös ovikseen valmistautuville!

:sad001 ensi viikolla olis tärppipäivät ja se on miehen iltaviikko ja me ei nähä vasta ku vkonloppuna (tai ehkä se näkee mut kun nukun ja mä sen kun herään aamulla) ja keskellä viikkoa olis tärpit... eimulla muuta.

Enpä mä sit malta pysyä täältä pois vaikka niin lupailin. :) Omaa napaa vaan nopsasti. Kp 27 ja tätiä ei ainakaan vielä näy. Jännää! Putoankohan kuinka korkeelta jos menkat nyt alkaa?! Eilen iski hirvee seksihimo ja pupuiltiin saunassa oikein urakalla. Tsemppiä kaikille!

Aamu, jännät paikat meillä!!! HUI.

Piinaviikko mulla senkun mennä hurahti. Onneksi paljon siellätäällä kaikenlaista tekemistä ettei ihan kokoajan ehdi miettiä tätä tilannetta! Tosin mullahan saattaa vielä olla edessä toinenkin piinaviikko, pisimmillään kun kierto huitelee siellä 34 tienoilla. Täällä luultavasti aikaisintaan maanantaina täti tulee kylään.

Viime aikoina ollut törkeä ja ilmestynyt ilman mitään ilmoituksia, pahuksen punapää. Juuri nyt ei mitään mutta esim tänäaamuna menkkajomotusta, selkää ja mahaa särki? Ja päivittäin sillontällön jotain kipuilua alamahassa. Mene ja tiedä? Menkkojen piikkiinhän kaiken voinee laittaa, ainoa että yleensä jos menkkakipuja niin ne alkaa pari päivää ennen tätiä ja jatkuu taukoamatta. Tuo aamuinen piipahdus siis epätavallista, mutta mennee sekin sekoilevan kropan piikkiin? Haluaisin sanoa uskovani että plussa tulossa mutta ei sentään, katsotaan vaan niin joutuisin syömään sanani.

Ehkä palaan asiaan ensi viikolla, jos vaikka malttaisi pysyä poissa täältä kunnes tilanne selvempi. Raastavaa tämä pohtiminen ;)

Gatusa, ylöspäinpeukkuu asenteellesi!

juu no alan olla sen verra rutinoitunu miimikko että ei jaksa yllättyy mistää. ja enpä mä nyt ehi hirveest kuule miettimääkää alkaako sattuu jne ku mul on tuo 5-6kk ikänen karitsa tuossa joka pitää kiireisenä ku ei haluis olla hetkeäkää yksin, hyvä et saa ruuan laitettuu ja siivottuu ku se keksii aina jotai että pitää mennä sen luo kattoo että on kunnossa. uusin on et mennää ympäri niin kaua et naru on takajalkojen ympäri menny ni pitää mennä selvittää.

tsemppiä miimikko ja aamu molemmille :)

juu no alan olla sen verra rutinoitunu miimikko että ei jaksa yllättyy mistää. ja enpä mä nyt ehi hirveest kuule miettimääkää alkaako sattuu jne ku mul on tuo 5-6kk ikänen karitsa tuossa joka pitää kiireisenä ku ei haluis olla hetkeäkää yksin, hyvä et saa ruuan laitettuu ja siivottuu ku se keksii aina jotai että pitää mennä sen luo kattoo että on kunnossa. uusin on et mennää ympäri niin kaua et naru on takajalkojen ympäri menny ni pitää mennä selvittää.

tsemppiä miimikko ja aamu molemmille :)

no niin, Aamu ja miimikko, ++++++-tuulia vaan! Oi vitsi ku jännää! Gatusa, siis onko teillä karitsa sisällä vai mitä häh ? Bluerose, mies vaan herättelemään sua pupuilemaan kun saapuu töistä ;) Dellalle myös tsempit!tiitsu2. peukkuja, josko vielä plussaks muuttuis kun ei kerta tätiä näy :)

ON: menkat loppu joten kohta yrittelemään taas tosin aika finaalissa tässä energiat on...esikko pistää uhmansa kans aika koville ja kaikkea muutakin pitäs säätää. Pitää pistää esikko mummulaan ja lähtee miehen kans baanalle tuulettaa päätä. Vois tehdä tähän vauvahaaveiluunkin ihan hyvää...

uuuuuuh, kuis kauan muuten ne elossa pysyilee ;) kyl mie varmaan sit herättelen..ja viime viikollakin viakka oltiin väsyneit niin oltiinkin yht'äkkiä hommissa ihan tuosta vaan :D ja me kun ei yrittämällä yritetä :D vaan tulee ku tullakseen, mie nyt vähän tuota ovista mietiskelen :D ei se tuolle miehelle mitään sano :D vois tietty tikutellakin :D
hmm...

jepjep...

voi tuleeko plussiaaaa!??!?!?!!?
<3

Joo, taas sai romahtaa alas pilvilinnoista...Sieltä se tädin perkele nyt saapui mua ilahduttamaan! Ei siis vieläkään mitään, ääääh!!! Mä saan olla tällä palstalla varmaan ikuisuuden. Miksköhän mä kuvittelin että toisella kertaa raskautuisi jotenkin helpommin?! No en mä ainakaan! No ainakin kierto on nyt säännöllinen, 28 päivää. Eli tästä lähti sitten jo yk4 käyntiin. Ei mukava alku tälle sunnuntaille. Toivottavasti joku muu saa parempia uutisia täällä. Anteeksi hirveesti omanapa mutta pakko oli päästä purkamaan tämä.

heppura meillä ku ei ol karjasuojaa ja nyt ku eid lähestyy ni varkaat on super aktiivisia ni yöt mein karitsa on sisällä, yleensä sisäsiisti mut viime yönä oli kaikkee muuta, olkkari oli melkei ku miinakenttä ku piti saada nukkua mun vieres siis lambi nukku lattialla ja mä sängys mut mä en saa kadota hetkeksikää silmistä tai alkaa paniikki ja hirvee määkiminen. mut aamulla sit siivosin koko kämpän kunnolla taas eli lakasin ja pesin lattian, mies kyl siivos ekana olkkarin mut mä sit viimeistelin siivoomal koko talon ja tiskaamalla. desinfioin tapani mukaa lattian ni on taas puhasta. no kohtaha se Eid on ni ei ol lammast tosin mies on kiintyn lambii niin paljo et mietti et antaskoha hänen vanhemmat hänelle neljäsosan hein lampaast sit ni voitas ostaa uros lammas jossai vaihees seuraks lambille että tulis karitsoi ku niist saa hyvän hinnan sit ku myy.

pahoittelut Aamu et säki jouduit uuteen kiertoon! jospa nyt tulisi parempi kierto :)

jännäilemme siis miimikkoa ja oliko muitakin?

onnea tiitsu!

Blueroselle ja heppuralle tsemppiä pupuiluihin!

toivottavasti Gatusan tilanne helpottaa pian, eikös sun pitäisi jo pian päästä eroon siitä kohdun nyt ylimääräisestä materiaalista? oon miettiny et lampaat on varmaan kivoja lemmikkejä mut nyt kun kerrot teidän karitsasta niin tulee mieleen et niissäki on varmasti oma vaivansa. muistan muuten Tunisiasta et näin Soussessa yhdellä miehellä apinan talutusnarussa, luulin eka koiraksi mut eipä ollutkaan. koiria taitaa olla vähemmän sielläpäin lemmikkeinä, kissoja pyöri aika paljon ainaki hotellin ympärillä.

unohdinkohan nyt jonkun, tsemppiä kaikille tasapuolisesti!

on: mullaki siis nyt kp 2, mut sehän nyt oli odotettavissaki, en mä ainakaan saa toista(kaan) lasta ekaa helpommalla. kamalan kipeä päivä oli eilen, tai no, kipu talttui kyllä burana 400mg ja 600mg. tänään tuntui koiralenkillä oikealla puolella repivää kipua ja minä tietty mietin ekana et endo alkaa heräillä :/

harjasin aamulla koiraa, imuroin ja moppasin eli päivän hyvä työ tehty. eilen oli kaverin babyshowerit ja siellä oli kivaa, olin ainoa, joka oli synnyttänyt ja jolla ylipäätään on lapsia. kaveri menee sektioon kuun lopussa, koska vauva perätilassa ja avotarjonnassa. mulla ei ollut babyshowereita ja noi oli ekat ja toistaiseksi ainoat, joissa olen koskaan ollut. ostettiin kaverille vauvanamme, vaippoja ja harsoja sekä lahjakortti hierontaan :)

Aamulle pahoittelut tädistä :( että pitikin! tiitsu2: onnea plussasta <3 !Gatusa, no sitten :D toinen karitsa kaveriksi niin ei sureta niin kovin toista :)!dellalle kans tsemiä taas, ihanan kuuloiset noi babyshowerit, en oo itse kans koskaan ollut. Meillä olis miehen veljen pojan ristiäiset ens viikonloppuna, pitäs jotain kivaa lahjaa kehittää!

della oikeest en suosittele lammast lemmikiks ellei ole eläkkeel eikä ole mitää tekemist. mä siivosin tänää koko kämpän kuten joka aamu ku lambi teki tarpeensa väärää paikkaa eli olkkariin piti desinfioida koko kämppä joten ei ol paras lemmikki ja oikeestiki ekan parin päivän pääst haluut jo korvatulpat ku et jaksa kuunnella määkimistä jos meet pois näköpiiristä. juu oisha se ihan kiva päästä siit eroon jo siis ylimääräsest tuol sisuksis mut saa nähä koska tulee pois, tänää taas pienii supparei ja menkkamaist vuotoo.

heppura lambin elämä päättyy tiistaina, mä en ala siivoomaa ja desinfioimaa koko kämppää joka päivä. lisäks mä haluun nukkuu yöt rauhassa. ei oikei energia ja aika riitä sekä kodinhoitoo, lampaanhoitoo että ruuanlaittoo ja työntekoo.

Onnittelut Tiitsu2! Hyvä että joku täälläkin plussaa.

Della, samoissa ollaan taas, uudessa kierrossa. Kunpa edes toinen meistä olisi saanut sen plussan mutta kun ei niin ei!

Mulla on kp2 tänään ja täti on paikalla täydellä voimallaan. Mulla on jotenkin aika masentunut fiilis päällä, väsyttää koko vauvaprojekti tällä hetkellä. En arvannut että tämä tädin tulo näin masentaa kun aiemmin oon osannu suhtautua aika rauhallisesti. Mutta alkaa taas pelottaa ettei tämä raskautuminen tapahtu näköjään helpommin toisellakaan kertaa. Yk4 alkoi ja tuntuu että on jo kauan yritetty vaikka eihän se edes ole pitkä aika mutta ketuttaa silti! :sad001:sad001:sad001

Takaisin