Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Luckyllä on jännät ajat edessä. Jospa sulla oliskin pieni matkassa.

Della ja Maikkie jännää menkkoja, niin teen minäkin. Ne pitäis tulla tän viikon lopussa tai sitten ens viikon alkuun jos kierto menee samalla kaavalla kun pari viimeisintä. Mitään raskausoireita ei oo mutta eipä niitä ollut viimeksikään. Ainoa vaiva on ärsyttävä kutina alapäässä, sitä ongelmaa oli koko viime raskauden ajan eikä ollu mikään tulehdus. Jospa mulla on vaan kuiva iho.

Teki hyvää irtiotto tästä vauvaprojektista. Reissussa ei päästy pupuilemaan kun oli lapsi mukana. Muuten oli kyllä oikein ihanaa.

Kettuskalle lämpimiä ajatuksia! Kun tietäiskin miks tää on niin vaikeeta. Mustakin on alkanu tuntua ettei tää toinenkaan raskaus ala helpolla jos sitä ylipäänsä tulee. Kohta sen tietää alkaako meillä yk4.

Ihan pikaisesti omaa napaa. Ovis oli viime viikon alussa. Lauantaina tuntui kramppeja alamahassa ja oli ihan pientä vuotoa (epäilen kiinnittymiskipuja..). Sen jälkeen ollut outoa painetta alamahassa ja ihan sellanen tunne, et nyt tärppäs (voi olla haaveiluakin..)
Inhottavaa kun vielä ei kannata testata. Kauan pitäis oottaa et voi testata?Ei malta oottaa Kierrosta ei oikeen hajua...

Mä kirjottelen puhelimella työbussimatkoilla tai mukulan leikkiessä. Kotikonetta avaan harvoin. Puhelin on muuten hyvä, mutta toisille kommentointi jää joskus kun ei nää samalla tekstejä ja jos on tullut paljon kirjotuksia niin ei pysy mielessä kaikki mitä haluaisi kommentoida.

Poika 2 v2kk, 15 kiertoa ollaan toista yritetty. Eka nappas YK 4. Tätiä ei vielä näy, mutta tiedän ovulaation päivälleen, joten herkällä testillä pitäisi viivat tulla jos ovat tullakseen. Ylihuomiselle tätiä odotan. Ja menkkaoireetkin tulivat eilen. Kroppa pitäis toimia normaalisti, kierto on säännöllinen, tikun ja tuntemusten mukaan ovuloin, seksiäkin on, mutta jostain syystä luonto vittuilee meille, aargh!! Turhan monella on liian pitkä ja raskas yritystaival tässä ketjussa, kiitos tuestanne! Kunhan tämä pms-ketutus laantuu, lupaan kirjottaa nätimmin :) Nyt vaan turhauttaa taas niin paljon!

Maikkie voit ihan hyvin olla raskaana vaikka oudot menkat tulisikin mulla tuli esikoista odottaessa 4kk menkat ihan normaalisti :)

Kyllä se täti sieltä melko normaalin oloisesti kurvasi tänään paikalle. NELJÄ päivää tiputtelua ennen sitä! Se ei kyllä enään ole normaalia.

Mulla alkaa huomenna muutaman viikon työjakso, joten saanpahan muuta ajateltavaa, kun nämä lapsentekohommat. Ovista ajattelin koittaa tikutella ja parin viikon päästä on se poliaikakin. Jos oikein hyvin käy niin ultrassa saattaa näkyä oviksen mahdollinen ajankohta. Se poliaika on kp 15 mulla. Luultavasti on ovis jo mennyt silloin.

Kettuska: Harmi, että sinnekin se pirun täti taas löysi. Tiedän niin tunteen. Samoissa siis mennään nyt. Ja ihan samoja ajatuksia täälläkin mietitään. Miten tää vaan voi olla niin vaikeeta.

nytpä asioihin tuli taas selvyys... täti tuli kylään ihan äkkiarvaamatta... ei mitään oireita mistää... neuvolatäti pyysi ostamaan vielä testin ja kas kummaa kun kävin ostaa niin näinhän siinä kävi... ei tarttee sitä käyttää kun oikee syykin selvisi miksi menkat myöhästelee ja kierto päin persettä ja ja en ees voi ovuloida normaalisti... nyt vielä tuo ettei miestä kiinnosta yhtään koko asia.. alkaa mennä taas siihen pisteeseen että kohta on vuoden puuhasteluton aika ja nukutaan selät vastakkain ja vittuillaan ja mä itken itseni uneen läheisyyden puutteesta joka yö sillon kun isäntä on kotona... kyllä ottaa pattiin sekin neuvola lääkäri... olen käynyt tutkituttaa mun menkka ongelmani monesti ja jotain ne jostain on höpissy ettei ole endometrioosia kun sitä oon kysyny ja että pillereitä kun syöt niin on ok... mutta ei ne ole koskaan sanonu että jos haluut lapsia niin se olisi vaikeampaa ja joskus luomuna jopa mahdotonta... vaikka olenhan mä itse sen huomannut jo etten ole tullut raskaaksi vaikka vuosia olemme puputelleet ilman mitään ehkäisyä ja huoletta annettu mennä vaan... vasta sitten kun sitä teroluttia söin sen yhden kierron ajan... selvispähän samalla että miksi olen niin karvanen ja että minulla on suurempi riski sairastua 2 tyypin diabetekseen ja myös raskausdiabetes on suurempi ja myös taipumus keskivartalolihavuuteen on suurempi kuin normi rakkulalaisilla... joukossa on varmasti muitakin monirakkulalaisia jotka jo pidempään kamppalailleet ongelman tehdä luomuna ja vaikka minkä avun kanssa lasta... olen itse nyt järkyttynyt kun sain tietää syyn ja syylle diagnoosin ja samalla helpottunut että en tarvii ehkäisyä ja että tiedän mistä johtuu... :O tällainen tarina nyt... pelkkää omaa napaa... nyt lakkaan tämän vauva vaahtoamisen ja kohdistan elämäni tuonne puntti salille ja muokkaan itselleni sellaisen vartalon jossa on hyvä olla.. :) en ole ylipainoinen mutta laihdutettavaa on ja kiinteytymistä (just tuolla keskivartalo alueella) o_O ja odotan mieheötäni sitä suostumusta siihen vauvan tekoon

täällä ei mitään uutta ja mulle ei oo tullu viestii et tänne on tullut uusia kommentteja..hmm...

lucky voimia sinne kaiken kestämiseen! mulla on itsellä endometrioosi, joka diagnosoitiin marraskuussa 2008. olin niin järkyttynyt asiasta, vaikka olinkin kyllä jo arvannut kaikenmoisista oireista (kovat menkka- ja yhdyntäkivut, toistuvat tulehdukset vatsassa), että sehän mulla on. diagnoosin saatuani tajusin syy-yhteyden siihen, miksi en saa lasta (sain toki myöhemmin, mutta silloin ei ollut vielä mitään tietoa mistään mahdollisuudesta) ja itkin sitä, etten saa lapsia, sitä että mua on paiskattu niin hirveällä sairaudella ja mietin, teinkö jotain väärin nuoruudessani. en tunne sun diagnoosia (tutkin kyllä sitäkin mahdollisuutta, kun arvuuttelin ennen ekaa leikkaustani, miksi kroppa temppuili), mutta ehkä osaan jotenkin samaistua tilanteeseesi, ainakin ton diagnoosin aiheuttaman järkytyksen osalta. mulle ei kukaan kertonut ekan leikkauksen jälkeen, mikä sairaus on, mitä se tarkoittaa ja mistä löytää samaa sairastavia. etsin kaiken tiedon itse ja liityin myös endometrioosiyhdistykseen. en ole mikään yhdistysaktiivi, mutta se yhdistyksen lehtikin riittää helpottamaan oloa ja tuskaa ja miehenki oli helppo lukea lehteä ja ymmärtää, miksen silloin ennen aina halunnut seksiä ja miksi olin niin väsynyt ja passiivinen.

Kiva, että Aamulla oli mukava reissu :) Tädin kylään saaneille tsemppiä! RouvaKettuselle pahoittelut myös, tiedän tuon tunteen niin täysin :( Dellalle kans tsemppiä odotteluun poliaikaan! Odottavan aika on pitkä!lucky87:lle myös jaksamisia, koitahan jaksaa ja toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin.

ON: mä soitin nyt terkkariin noista mun menkoista, kun on niin runsaat ja hirmu kivuliaat, lisäksi noita hyytymiä tuntuu tulevan ihan järkyttävästi ja rinnat on niin kipeät viikon pari ennen menkkoja. Oon kans miettinyt, että onko mulla endometrioosi, kun noita ihme kipuja kans tuntuu olevan. Välillä enemmän, välillä vähemmän... No ajan sain marraskuun lopulle, joten onhan tässäkin tätä odottelua, mutta koitellaan pupuilla paljon ennen sitä, jos vaikka yllättäis.

Plussatuulia!

Muokattu viimeksi:
Voi ei Maikkie, ikävää että täti tuli. Tommonen tiputteluvuoto on varmasti tosi raivostuttavaa. Hyvä että saat vähän muutakin ajateltavaa.

Luckylle kovasti voimia myös. Kunpa se sun mies ymmärtäisi nyt olla sun tukena. Miehet ei kyllä tajua yhtään mitä kaikkea nainen joutuu läpikäymään. Ärsyttävää tuokin ettei lääkäri ota tosissaan. Mäkin oon miettiny tota endometrioosia, mulla on aika ajoin todella kovia vihlontakipuja vatsassa, tuntuu jossain peräsuolenkin tienoilla (anteeksi liika informaatio) eikä oo ihan normisuolistovaivoja. Gyne on sitä mieltä että tuskin mulla endoa on. Jotenkin vaan tuntuu noi vatsavaivat pahenevan aina ennen menkkoja. Eipä sitä ole tutkittu sen tarkemmin kun kuitenkin raskauduin suht nopeasti. Toi endo on varmaan ihan alidiagnosoitu kun niin monella tuntuu täälläkin olevan siihen viittaavia vaivoja.

della tääl yleensä vaa marssitaa lääkkeen nimen kans apteekkii vaikka ilman reseptii ja ostetaa mut nyt sit ku mies meni kysyy cytotec lääkettä ni eipä saanu ku ei ollu reseptii, antibiotit kuule tääl voi hakee ilman reseptii jos tietää vaikuttavan aineen tai lääkkeen nimen. nyt sit ootellaa et supparit tulis kunnol et tyhjenis eile illal kyl tuli vähä ikävämpi kipuja vihlonta, vertaki ruvennu vähä tuleen.

miimikko siis edellee asutaa afrikas ja samas maassa ja kaupungis ku ennenki, muutettii vaa parempaa omakotitaloon tuos syyskuussa. tuli kesäl muuteltuu parii kertaa ja nyt on vihdoin kelpo koti. toivon vaa et ens vuonna pääsis takas euroopan mantereelle asumaa, oon saanu tarpeekseni täst maast.

tiitsu2 mä teen töitä kotoa käsin sillo ku niit on ni sen takia oon koneel paljon, tosin nyt viime aikoina ollu hiljasempaa työrintamalla.

tsemppiä piinailijoille ja onnea jos joku plussannut :)

on: odotellaan odotellaan.... no jotai positiivist sentää gatusa is back in business eli eilen tein projektin sveitsiin, pieni kirjotusprojekti mut sain vakiasiakkaan. mies alko latistaa tunnelmii kyl sit tapansa mukaa alkamal valittaa et sain vaa pikku palkkion, no ei niin pienest kirjotusprojektist voi ottaa isoo palkkioo.

Hyvä Gatusa, että saitte nyt uuden talon. Toivottavasti se on nyt hyvä. Sori nyt kun sanon mutta sun mies vaikuttaa kyllä idiootilta. Miksei se oo enemmän sun tukena? Nuo kommentit on suorastaan ilkeitä välillä. Eiks hän ymmärrä mitä sä joudut käymään läpi? Oot aika kyllä aikamoinen sissi! Jos mun mies olis tollanen (vaikka ei sekään aina ymmärrä naisten oikkuja) niin olisin varmaan aikaa sitten nostanut kytkintä. Tsemppiä kovasti!

juu kyl mä oon tuota sille sanonuki välil aamu. arabikulttuuri ja miten hänet on kasvatettu on sellai et mies tuo ruuan ja maksaa laskut siinä kaikki, ei tartte välittää muusta, nainen hoitaa kaiken ja kärsii kivut ja on pidettävä omana tietona. oli kuule alussa lähel etten nostan aikanaa oli sellast myrskyy et nää on pientä siihe aikaa verrattuna. paitti ei se edelleekää ymmärrä millasii kipui fyysisest ja henkisest mä koen ja oon kokenu monta kertaa.

toivottavast sulla tärppäis vihdoin aamu ja muillakin :)

gatusa: nuo kulttuuri asiat on varmasti meille monelle varmasti ihan hepreaa ja vaikee käsittää sellaisten jotka on perus suomalaisen miehen kanssa elämänsä jakanut. mulla yks tuttava joka on romaani miehen kans ja sanoi sitä että kyllä on välillä todella vaikee ymmärtää niitten tapoja, jotka on niille ihan itsestäänselvyyksiä, mutta mies on muuten niin ihana miehenä ja rakastaa lapsiaan ja joustaa tiettyyn rajaan asti kulttuuri eroissa (ymmärrys puolin ja toisin) niin kyllä sitä jaksaa... sanoi että kovin monen perus suomalaisen miehen kans ei tällaista onnea olis saanut vaikka välillä moni kulttuurista johtuva asia harmittaa. no silti itsestäni ei olisi sopeutumaan erilaiseen kultuuriin joten nostan sulle hattua!!! :)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Sieltähän se täti tuli just niin kun olin laskeskellut. Kp 1 ja yk 16. Niiin ranteet auki-fiilis taas. Kuinka kauan pitää yrittää että uskoo luomuvauvan olevan meille pelkkä haave? Puolentoista viikon päästä on se aukiolotutkimus. Mies on sitä mieltä, et haluu vielä puoli vuotta yrittää luomuna, jos aukiolotukimuksessa on kaikki ok. "eihän me olla edes kovin kauan vielä yritetty", whaaaaaaat!!!!Kyllä musta on yritetty jo ihan liikaa!

Parempaa onnea muille. Onneks täällä on muutamilla jännät paikat. Plussatkaa nyt joku ettei multa mene kokonaan usko tähän hommaan.

Kettunen, pahoittelut menkoista ja uuteen yritykseen joutumisesta! onneksi kuitenkin se aukiolotutkimus tulee ja saatte jotai tietoa tulevasta. mä kyllä seuraan sua kohtapuoliin uudelle yrityskierrolle, mulla se luku taitaa olla 13 tai 14, en muista. menkkojen pitäisi alkaa huomenna kp 26 tai viimeistään viikonloppuna tai ensi viikon alussa kp 27-30, ja kaikki juimimiset ja kivut kyl viittaa vahvasti siihen, että tulossa ollaan.

tsemppiä siis Aamulle että ois tärppi käynyt ja muille myös, ketkä nyt ehkä jännäilee, tuleeko tärppiä vai nou (sorppa en kyl nyt yhtäkkiä muista, oliko muitaki vielä :) ).

muoks. mä kirjoittelen osan kommenteistani töissä (<- paha minä :D ), jolloin en saa tummennettua tekstiä ja osan kotona, missä toimii kaikki. tyttö on niin kovin huomionkipeä iltaisin ja lisäksi aikaa menee muunkin perheen kanssa. kotona olen koneella lasten mentyä nukkumaan.

Muokattu viimeksi:
Pahoittelut rouvaKettuselle tädistä, toivottavasti saatte noissa tutkimuksissa jotain tietoa...Miehet vaan ei ymmärrä kuinka iso juttu tämä on meille naisille, sit tulee noita töksäytteleviä kommentteja!

lucky87 juu kulttuurierot on kyl haastava asia mut voitettavissa kuten ystäväsi kohalla.

rvakettunen pahoittelut menkoist, jaksamista.

tääl ei mitää erikoist, korvast tuli verta ku suoni rikkoutu eikä meinan loppuu ni otin sit vikan oljenkorren käyttöö, tyrehdyttävä desinfiointiaine ja se sit tehos. työsaralla oottelen tietoo voitinko tarjouskisan projekteis ja toivon parasta.

Voihan perhana RouvaKettunen! Inhottavaa että täti suvaitsi saapua paikalle. Olis se ämmä nyt vaan pysyny poissa! Se voi hyvinkin olla että mäkin tästä liityn pian menkkakerhoon, oireet on jotenkin sellaiset etten raskauteen usko. Noi mahatuntemuksetkin yltyy taas. Kp25 ellen nyt ihan valehtele. Totuuden hetki on lähipäivinä....Melko varmasti tästä mennään yk 4:ään. :(

Oottepas kanssasisaret olleet ahkeria kirjoittajia! Mistähän tässä alkaisi tätä purkaa, hmmh..?...

Rouva Kettunen, taputtelen sua selkään. Kyllä se vielä siitä! Tiedän, helppohan se on sanoa kun meillä vasta yk1! Herttinen sentään, siis ei miehestäsi yk16 vielä ole "paljon". Ohops?

Niin, heppuraa ym kompaten, ei ne miehet aina tajua mitä kaikkea naisen mielessä on ja miten se mieli vaikuttaa kroppaan, ja siten seksiin? Meillä ainakin on ukko ihan TÄH? kun yritän selittää että seksihalut on yhteydessä siihen miten muuten suhde sujuu ja arki menee. Helppohan se on (tai siis ONKO, mieluummin sentään miehen kanssa asun kun toisen NAISEN ;D ) miehen olla kun seksi on seksi ja muut asiat on asiat erikseen. Vai? :)

della_79 sun vertaistukea lucky87lle kirjottaessasi minuunkin iski paniikki: onkohan mullakin endometrioosi tai jotain muuta häikkää...... Aika ajoin mietin tätä koska mulla pitkät runsaat menkat, tosi kivuliaat, epäsäännöllinen kierto. Mutta nyt esikoisen jälkeen kivut olleet olemattomia, menkat niukemmat ja säännöllisemmät. Whaaaat? Pysyvää vai tilapäistä.? Toivon ekaa vaihtoehtoa, sen verran ikävät parit päivät aina kuukaudessa!

Maikkielle uutta tuulta, takasin pupuilemaan taas vaan! Ihme homma toi usean päivän tiputtelu ennen tätiä. Kannattaiskohan olla siltävaraltavarovainen kuitenkin? :p

Gatusa, tosiaan hatun nosto kulttuurierojen keskellä elävälle! Mullakin on tässä suomalaisessa yhteiskunnassa ja perisuomalaisessa miehessä välillä niin paljon kestämistä että joskus suutuspäissäni uhkaan muuttaa huitsin hittoon täältä! Mutta sitten laitan asiat perspektiiviin ja muistan kuinka entisessä elämässä asiat ei ainakaa paremmin olleet vaikka ne vastakohtaisesti olivatkin? :) Onneksi sulla on täällä foorumilla meitä suomalaisia "siskoja" jotka voi muka-auttaa sua eteenpäin siellä alhaalla. Hihii! Kyllä toiset on rohkeita? Hyvä sinä. Diili mikä diili, älä anna ukon tai kenenkään lannistaa!

Omaa lyhyesti niin että pari päivää ollut ei-mitään. Tänään vihlonut mutta mistä kaikesta se nyt taas voikaan johtua että jätetään spekulointi. Samoilla päivillä mennään muistaakseni kun Aamu ja ja ja... kukahan se olikaan. kp25, menkat alkuviikosta tai jos nyt ensi viikon aikana.

Takaisin