Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
della oispa tuo pikku matkustajast johtuvaa ois kyl niin mahtavaa sit :)
mä vissii alan seuraavaks neuloo vauvan tossui, sain esikoisen sukat valmiiks jo ja lankaa jäi yli. oon vissii turhan nopee neuloo, äippäki skypes kysy kirjotatko nä varpail jos sä neulot samaa aikaa ja oot koht valmis.

Ai kauhee, tuli oikein morkkis kun lueskelin näitä juttuja....Mä aina oon miehelle huudellut et tuu nyt äkkiä nyt on ovis, nyt pitää "hässiä" paljon...onneks on viriili mies, niin ei oo niin kauheesti tuskastellut mun epäromanttisuudelle :DTai sit ei oo vaan viittinyt mainita asiasta... No juu, onneks muutetaan tässä suht lähelle anoppia, niin voi heittää esikoisen hoitoon ja oikeesti viettää niitä romanttisia iltojakin ilman pelkoa "häiriöstä" ja panostaa vähän tähän parisuhteeseenkin.

Aamulle ja RvaKettuselle myös täältä tsemppejä, kuin myös Dellalle, josko ne menkat jäis tulematta ja ois vaan tuhrua!

Voi ei, RouvaKettunen, pahoittelut inhottavan tädin saapumisesta! :sad001
Heppura, sehän on vaan hyvä jos sulla on sellanen mies joka ei pienistä hätkähdä. Mä luulen että meillä on parempi etten miehelle oviksista puhu niin saa puuhailla rennolla asenteella. Vaikka kyllä mieskin tietää että ovisaikaan mua pupuiluttaa joten tajuaa ehkä sanomattakin. :)

Mullakin on kohta tätiaika käsillä jos se nyt aikoo tulla. Oireita ei vielä kauheesti oo. We´ll see...

rvaKettuselle, pahoittelut tädistä...

Aamu näinpä....omaa mokaa kans kun aika pakkomielteeksi tullut tämä raskautuminen :/
Toivottavasti täti ei sinne kurvaa!

pahoittelut rvakettunen tädistä.

aamu ja heppura tsemppiä teille piinapäiviin, toivottavast täti ymmärtää pysyä poissa.

Gatusalle kovasti tsemppiä. Toivottavasti kaikki on hyvin ja pikkuinen on siellä tukevasti matkassa mukana. Uskon, että varmasti pelottaa, mutta koita ajatella positiivisia ajatuksia.

Rv Kettunen: Pahoittelut tädistä. Että se osaakin aina eksyä paikalle, mokoma......

Aamulle tsemppiä piinailuun. Jospa se täti tajuais edes sun luota pysyä poissa!

Della: Jospa tosiaan oiskin kyytiläisestä johtuvaa moinen tuhruilu ja tiputtelu. Tiedän kyllä kuinka rasittavaa se onkaan, kun ei ne menkat vaan voi alkaa ihan normaalisti. Mulla ihan samanlaista säätöä joka jumalan kuukausi. Menee niin hermo!

On: Meillä on seksielämä kuollut lähes täydellisesti. Pupuillaan siinä oviksen tienoilla jokatoinen päivä muutaman kerran ja siihen se sitten jääkin. Ja nuokin vähäiset pupuilut on tyyliin sitä, että mä sanon suoraan ukolle, että nyt ois aika heiluttaa peittoja. Romantiikkaa ei siis ole, se on kuopattu ja ainakin mua se häiritsee ihan kamalasti. En mä vaan oikein osaa enään asiaa korjata. Meillä menee kyllä ihan hyvin ja rakastan miestäni mahdottomasti. Jotenkin vaan toisinaan ärsyttää kaikenlainen läheisyys. Mä meen yleensä yksin aikaisemmin nukkumaan, enkä oikein enään edes osaa nukahtaa jos mennään yhdessä nukkumaan. Meillä molemmilla on asennevamma. Kumpikin vaan odottaa toisen tekevän aloitteen ja kun ei se toinen sitä tee, niin ei voi itsekään tehdä. Ihan lapsellista..... mutta niin se vaan nyt on. Ja mun mielestä se on mun tekemä aloite, jos pyydän miestä ovisaikaan paneskelemaan. Miehen mielestä ei ole, koska mun pitäis kuulemma vietellä hänet. En mä jaksa enään mitään semmoisia.... ja niin mitkä asennot. Meillä mennään perinteiseen tyylin minä alla, hän päällä. Akti kestää 3 minuuttia ja that´s it. Yks syy siihen miksi ei jaksa kiinnostaa, on varmaan se, ettei tuo 3 minuutin toiminta ehdi tyydyttää mua millään tavoin ja mies on hyyyyyyvin laiska tyydyttämään mua muutenkaan. Se on niin onneton torkkuja, että nukahtaa lähes aina seksin jälkeen alta aika yksikön ja arvatkaapa vaan kuinka kivalta se tuntuu, kun toinen nukahtaa kesken hyväilyjen. Ei varmasti tahallaan sitä tee, mutta niin siinä vaan käy. Mielummin mä sit tyydytän itse itseni välillä. Enkä mä osaa enään edes puhua noista jutuista miehelle. Kuinka mä voisin mennä nyt sille sanomaan, että sorry vaan, mutta sä et ole tyydyttänyt mun tarpeita moneen vuoteen. Tuskin se seksi nyt mitään yltiöpäistä nautintoa tuolle miehellekään aiheuttaa, vaikka toki laukeaakin joka kerta. Mä ehkä oon vähän vaikea tapaus, mutta en mahdoton..... Nyt rupes vaan vituttaan koko homma. Kiitos ja anteeksi. Olen puhunut. Ugh!

Ai niin... kp5 ja täti alkaa pikkuhiljaa tekemään lähtöään.

Maikkie ja Gatusa en tiedä, mistä johtuu tuhruilu, aamulla ilmestyy ehkä tippa, pari verta ja sit se loppuu koko päiväksi tai sit tulee ruskeaa vuotoa pari tippaa niinku tänäänki. nyt siis laskujeni mukaan jo neljä päivää tuhruttanut ja taas aamulla aattelin ne tipat nähdessäni et nyt alkoi menkat, mut sit se vaan loppuu se vuoto. tänäänki olin tytön kans keskustassa ja koko ajan aattelin et nyt ne alkoi ja sit ku asiaa tutkin vessassa, ei sieltä ollut tullut mitään. nyt illalla kävin kakkosella (sori yksityiskohdat..) ja nyt lurahti vähän enemmän, mut ei tuukaan siteeseen asti. tänään on ollut niin menkkamaisia kipuja, et aattelen et kyllä ne kohta alkaa, pakkohan niiden on, eihän tämmöinen voi jatkua kauaa??

voi Maikkie mikä solmu sulla siellä on! mä itse uskon puhumiseen ja asioiden paranemiseen puhumalla ja jaksan aina kehottaa kaikkia puhumaan. tiedän kyl hyvin et romantiikka hukkuu lapsiperheen arkeen, mut ihan pienetki jutut, halailut ja pussailutki auttaa ainaki meillä pitämään sitä puolta elossa. onko sun mies ottanut esiin, et teillä tökkii suhteessa noi sun mainitsemat jutut? joskus on varmaan niinki et kummanki on vaikeaa puhua eikä sit kukaan tee aloitetta, mut ois varmaan hyvä nostaa kissa pöydälle ja puida tarkemmin tuota asiaa.

Aamu ja heppura edelleen, kovasti peukkuja ja kaikkea et nyt tärppäisi :)

Gatusalle voimahalauksia! Toivon todella, että pikku matkalainen on edelleen matkassa ja hyvin voivana. Huomennako pääset sinne lääkäriin?

della: Kuulostaapa omituiselta toi tiputtelu! Ja noilla kiertopäivillä vielä! Onko sulla ennen ollut tollaista? Mun muistaakaseni oot aina kirjoitellut, että kierto on ollut säännöllinen. Kunpa se nyt olis hyvä merkki :) Pidän peukkuja!

Maikkie: Osui ja upposi tuo sun teksti. Tuli tippa linssiin, kun muistan niin elävästi tuon (plus näillä horkkimäärillä lähes kaikki itkettää) :( myös meillä oli juuri ennen plussaa seksielämä ihan pelkkää lapsentekoa ovisaikaan ja vitutti jo valmiiksi se toinen viiva ovistikussa, vaikkakin se oli aina se uusi mahdollisuus tulla raskaaksi, niin tiesi myös automaattisesti sitä, että mun halut katos välittömästi :( Sanoin monesti miehelle, että hoidetaan hommat niin kuin hän haluaa ja ei tarvi odotella mun nautintoja, koska en sellaisia siitä aktista kuitenkaan saa. Ajattelin, että tärkeämpäähän se on raskautumisen kannalta, että mies laukeaa. Kyllähän se monesti mua suretti silti, että seksielämä oli mennyt sellaiseksi. Loppujen lopuksi en pystynyt nauttimaan seksistä edes silloin, kun ei ollut ovisaika eikä tarvinnut miettiä raskautumista. Ja tiedän myös miten vaikeaa tollaisista asioista on puhua, vaikka kauan oliskin ollut kumppaninsa kanssa. Varsinkin jos tuntuu, ettei tiedä mitään konkreettista ratkaisua asiaan... Yritin lohduttaa itseäni, että sitten joskus, kun seksiä ei tarvitse enää harrastaa lapsentekojutut mielessä, niin ehkä se seksielämäkin siitä paranee. Toivottavasti teilläkin niin, vaikka kannatan kyl dellan tavoin sitä puhumistakin.

Kun te jo pidempään yrittäneet jossain kohtaa kirjoittelitte, että surettaa, kun olisitte halunneet pienen ikäeron lapsille, niin niinhän minäkin. Olin ajatellut sellaista 1,5-2 vee, mutta nyt siitä tulee 2 v. 7 kk, joka ei sekään ole mikään hirveän iso. Mutta paljon isompi kuin olisin halunnut ja aina välillä edelleen harmittaa, kun näkee perheitä, joissa on lapset pienellä ikäerolla. Eikä silloin, kun olin tosi epätoivoinen raskautumisen suhteen ja jonotettiin tutkimuksiin, mua olis yhtään lohduttanut, jos joku olis tullut lässyttään mulle, että isommassakin ikäerossa on puolensa. Tuntui vaan, että omat unelmat särkyy. Mutta silti uskallan teille kertoa (toivottavasti ette suutu hirveesti), että nyt kun tää raskaus on viime aikoina ollut aika haastava selkäkipujen ja supistelujen takia eikä olo ole ollut erityisen energinen, niin oon välillä ollut ihan iloinen, ettei toi esikoinen ole mikään konttausikäinen. Ulos kun lähdetään, hän jaksaa kävellä pieniä matkoja eikä tarvitse roudata rattaissa ja silloin kun täytyy otta ne rattaat mukaan, niin osaa kiivetä sinne itse ja mun selkä säästyy vähän. Vessassa käydessä ei tarvitse mun apua juurikaan, osaa pienemmän hädän jälkeen pyyhkiä itse ja pestä ja kuivata kädet jne. Tässä nyt vaan muutama esimerkki. Mulla kipeytyy selkä ihan vähäisistäkin kotitöistä ja enkä uskalla kuvitella missä tilanteessa oltais, jos tyttö olis paljon pienempi. Nää kaikki krempat tuli mulle aika yllätyksenä (osasin niitä odottaa kyl jossain vaiheessa raskautta, mutta en vielä tässä vaiheessa) enkä tosiaan silloin yritysvaiheessa tullut ajatelleeksi, että näin hankalaa olis. No, toivotaan, ettei kovin pahaksi mene eikä ihan vuodelepoon jouduta. Sitten en enää tiedä, miten tuon tytönkin vielä hoidan.

Kovasti teille plussatuulia ja jaksamisia kaikille!

Margeliini kiva kuulla kuulumisia :) mulla oli edellisessä kierrossa tiputtelua, mut se kesti kolme päivää (su-illasta ke päivään) ja sit tuli ihan normit menkat. tää tiputtelu alkoi ma-iltana eli kp 20 ja jatkuu edelleen. menkat pitäisi tulla ti-to välisenä aikana. välillä tosin vähän tuntuu, ettei ne varmaan tuu, mut sit ku tää tiputtelu antaa välillä ymmärtää et nyt alkaa ja juimimistaki on niin sit tulee tunne et kyllä ne on tulossa, mun kierto on tosiaan ollut aika säännöllinen, ollut vaan parin päivän heittoa välillä 26-30 kiertopäivää.

oon itse miettiny et kolmen vuoden ikäerokaan ei ole paha, mulla on siskoni kanssa sellainen ja ollaan lapsina leikitty yhdessä ja aikuisenaki läheisiä. nyt en tietty haluaisi ihan niin kauan odottaa, mut jos on pakko, niin sit toivoisin sitä kolmea vuotta.

meillä oli silloin tyttöä yrittäessä toi Margeliinin mainitsema pakkopupuiluoviksenaikaan-juttu, tai siis silloin en tiennyt oviksista mitään, joten joka välissä oli pakko. siitähän ei mitään seurannut ja mieski valitti, etku tuntuu pakkopullalta, joten lopetettiin se aika pian. nyt kakkosta yrittäessä on ollut kiertoja ku oon selvittäny hedelmälliset päivät tai tikuttanu ja sit vongannu, mut ei siitäkään ole hyötyä ollut. parempi on ollut noudattaa suurinpiirtein joka toinen päivä-metodia, vaikka ei siitäkään ole ollut meille sanottavasti hyötyä. mut seksi ei tunnu pakkopullalta, vaikka pikaisesti hoidetaanki se niin et minä saan eka ja sit mies. ja asentoa vaihdetaan, niin paljon ku toi sohva antaa myöten :D

Täältä taitaa tulla nyt pelkkää omaa napaa, sori! Oon kyllä kaikkien hengessä mukana. Mä yritän kaikkeni ettei pupuilusta tulis meillä pakkopullaa. Ollaankin kyllä pupuiltu lähinnä sillon kum huvittaa. Nyt taitaa olla taas vierähtänyt aikaa edellisestä kerrasta. Olisko peräti pari viikkoa mennyt jo. Ja mikähän kiertopäivä mulla on jo menossa, ainakin 27 tai 28 eikä tätiä ole vielä näkynyt. Ja muita menkkaoireita ei oikeastaan ole kun selän juiliminen. Interesting.....Plussatuulia kaikille!

^ sinne kans kovasti nyt tsemppiä ettei se täti kurvaile kylään!

ON: pitää varmaan ostaa noita ovistestejä, kun tuo oma kierto meni sen viikon liian pitkäksi nyt. Pitää tässä yrittää nyt jostain repiä aikaa pupuilulle kun on nämä asuntokaupat, muutot jne. Tosin näillä stressitasoilla ei varmaan natsaa, mutta pitää yrittää silti :glasses1 Mä en kans halunnut kauheeta ikäeroa, mutta toisaalta taas nyt kun tuo napero on pikkasen vajaa kolme ja on niin "itsenäinen" nyt, niin on saletisti helpompaa mikäli pikku kakkonen meidän perhettä jossain vaiheessa ilostuttaisi!

Oi joi, Aamullahan on kutkuttavat ajat menossa, pysyköön täti poissa!

KP 4, päätin olla tikuttamatta ovista tässä kierrossa. Mies on parhaat päivät reisssussa, joten toiveet ei oo kovin korkeella. Tylsä alkukierto, pitää keskittyä treenihommiin ja poikaan ja mieheen ja yrittää unohtaa koko vauvaprojekti, jospa se taktiikka tois plussan. Aukiolotutkimukseen pääsen vasta seuraavien menkkojen jälkeen, ei vapaita aikoja mun kiertopäivillä.. Kaikesta huolimatta ihan hyvillä fiiliksillä mennään ja yritän nauttia ihanasta syksystä, harrastuksista ja perheestä!

Aamullahan on jännät ajat menossa! Olkoot täti tulematta! :)

Pahoittelut tädin kohdanneille, se jos joku lannistaa, ainakin hetkeksi. Ei muuta kuin uutta kiertoa päin! :)

Omaa napaa sen verran että huomista jännitän. En vieläkään jotenkin pidä itseäni niin raskaana olevana, en ennen kuin asia konkretisoituu, josko huomenna ultrassa. Vaikkakin kyllähän sitä sitten odottelee rauhallisena sinne varmoille viikoille eli reippaasti päälle 12 viikoille.

Tsemppiä teille kaikille tasapuoleisesti! Kurjaa vaan kun syksy on selvästi alkanut saapua ja ilmassa on kirpsakka "syysviima". Aina se kesä vaan lähtee...

Ihan vaan tyhmänä kyselen, millaista raskauspahoinvointi on? Oksennetaanko vaiko vaik tunne että oksentaa, hyvä olo paitsi vatsassa tuntuis et kiertää? Vai onko se yksilöllistä? Anteeksi tyhmyyteni, pojasta mulla ei ollut mitäään raskausoireita...paitsi et 6kk jälkee rupes jalka menee alta...

viime viikon kärsin siis selkäkivuista, tulipa pupuiltuakin lähes joka toinen päivä, siis nuo kivut ehkä niitä ovis tsi jotain kipuja...mielialat heittelee,ehkäpä van kierukan poiston takia...kierrosta en tiedä mikä menossa..

pahoittelut kaikille tädin vierailusta..
plussa tuulia :*

taisi tänneki menkat eksyä.. nyt siis kp 27 ja pieni vuotelu alkoi yöllä ja nyt tulee vessakäyntien yhteydessä vähän enemmän. ei siis tarvii miettiä testaamisia jne.

Aamulle ja Blueroselle tsemppiä, ettei siellä tule menkkoja :)

muille menkoista kärsiville tsemppiä uuteen kiertoon!

RouvaKettuselle tsempitykset uuteen kiertoon! Jospa kumminkin saisitte pullan uuniin. :)

Heppura, lapsenteko stressin keskellä ei tosiaan onnaa. Naisen kroppa toimii niinkun tahtoo. Välillä stressi estää raskautumasta ja välillä tulee raskaaksi sillon kun vähiten kuvittelis niin tapahtuvan. Toivottavasti stressi helpottaa.

Elisha, on se aina tosi jännää kun ekaa kertaa menee ultraan kattomaan onko siellä mitään. Kaikki on varmasti hyvin, sulla on helppo alkuraskaus. :)

Bluerose, kaipa se raskauspahoinvointi voi vaihdella tosi paljon. Mä en oksentanu ekassa kertaakaan mutta kyllä mulla oli aika ajoin paha olo, vähän sellasta palan tunnetta kurkussa. Ensin saatto olla kauhee nälkä ja sitte kun vähän söi niin heti tuli täys ja öklö olo. Toiset sitte purjoaa ihan kunnolla.

Ikävää Della, että menkat alkoi. :sad001 Olisi saanut täti kyllä pysyä poissa sun luota. Iloisia uutisia tänne kaivattaisiin!

Mitä sitten itselle kuuluu? Kp 28 on menossa, täti loistaa poissaolollaan ainakin vielä. Vähän siltä vaikuttais täälläkin että tulossa se on. Odottavalla kannalla...

Mietin van siks et hajut aika etoo..siis rakastan hakea eväät kaupan salaattitiskiltä...tänäään oli pakko ostaa valmosta ku en voinu ees mennä tiskille kun tuli etova olo...testi näyttää kyllä negaaaa...hmm..katsellaan..

mulla etoi kalanhaju raskausaikana, muuten siedin melko hyvin eri hajuja. mulla on nykyään yhtenä pms-oireena hajuherkkyys, joten en ainakaan omalla kohdallani voi luottaa siihenkään minään mahdollisena raskausoireena.

taitaa muuten naiset olla niin, että mun ainoa luotettava raskausoire on menkkojen puuttuminen. nyt pms-oireluetteloon liittyivät tissien turpoaminen sekä tiputteluvuoto viikkoa ennen menkkojen alkua. helvetin kivaa siis :/

Della,blääh mikä täti ja typerä tiputtelu/tuhruilu. Älyäis ämmä kerralla tulla jos on pakko! Mulla myös ollut muutaman kuukauden tissikipua viikko ennen menkkoja, kuvittelin vaikka mitä, mutta pms-oire se vaan oli eikä mikään muu! Pyh!

Aamulle peukut pystyyn ja plussaa kehiin!

Elishalla millaisia ultrakuulumisia?

Raskauspahoinvoinnista en osaa sanoa mitään, hyvinvoiva kun olin koko ajan!

ON: -

Takaisin