Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Gatusa Joo katsotaan että alkaako täti kopisteleen ovella vai jääkö tulematta :) Oishan tuo ihanaakin ihanampi plussata!! :) Mutta ei passaa nuolaista ennen kuin tipahtaa ja silleen :) Miten siellä vointi?

RvaKettunen Itsekin kaupoissa kiinnitän huomiota raskaana oleviin varmasti enemmän kuin ennemmin. Kyllähän se teillekin on pakko tärppi käydä! Positiivisin mielin ja elämästä nauttien vaan, vaikkei aina niin helppoa olekaan! :) Tää kierto vois olla sitten teidän ;)

ei mitää oireit, nyt vähä oikeestaa etoo mut muuta ei. mä maanittelen et mies veis mut huomen lääkäriin et sais selvyyden. sen veljeen ei voi luottaa ja se ei kyl mua rupee viemää lääkäriin. mä haluun tietää pitääkö alkaa ottaa jotai erikoislääkettä tai progesteronia tms. mulle on hiukka tärkeempää tietää onko pikkunen matkas, kuinka pitkällä ollaan vai jatkuuko tutkimukset.

kysyin ja tuli tyly EI toivottavasti maanantaina sitten.

Gatusallahan on todella jännät paikat! Toivottavasti olisi pikkuinen tiukasti kyydissä ja saisit selvyyden asiasta pian :) Luulis miestäsikin kiinnostavan, miks viittiikin olla tyly tällaisella hetkellä :(
Mut kovasti tsemppiä sinne!! :)

Della, kovasti tsemppiä seuraavaan tutkimukseen! Hengessä mukana ollaan :) Kyllä mäkin uskon, että teillä alkaa pian tapahtumaan kun tutkimuksetkin etenee hyvällä vauhdilla. Jaksuja!

Kyfille onnet pikaisesta plussasta!

Kaikille muillekkin tasapuolisesti toivottelen plussatuulia ja jaksua :)

Voi vee tota sun ukkoo, Gatusa. Kyllä täällä on vaan helppoa, kun voi marssia ite apteekkiin hakeen omat testinsä ja lekurille, jos niin haluaa. Voimia x 1000 sulle!

nine tuo oli mullaki mielessä. no maanantaina hän kuulemma pitää vapaapäivän ni sit vie mut lääkäriin. no sit mä pyydän varmaa et saan apteekist testin aamulla että näin tällä kertaa mul on aina keinoni.

nine tuo oli mullaki mielessä. no maanantaina hän kuulemma pitää vapaapäivän ni sit vie mut lääkäriin. menin kysyy saanko testin ni se alko huutaa et mikä tää sairaus on ku mun on pakko saada testata et onko siel ne 2 viivaa. no arabit on arabei. olipa se ennen helppoo ku marssi ite apteekkiin ja osti testin nyt pyydetää et mies ostaa ja sit saa huudot ku toinen ei ymmärrä yhtää milt must tuntuu tää epävarmuus.

Gatusa Ne ei nuo miehet aina oikein ymmärrä joten voimia! Voi että kun kaikki menis hyvin siellä suunnalla!! Kyllä tässä mukana elää väkisinkin! Ja itselläkin pikku hiljaa alkaa kutkuttaan :D Vaikka ei kyllä varmaan kannattais, tippuu vaan korkeammalta kun alkaa luulla omiaan :/ Ei kauhean iso luotto ole että täällä matkalainen olisi tarttunut mukaan.

sain tänään taas muuta ajateltavaa ku toi mun "vauva" sai allergisen reaktion ja jouduin kiidättää hänet lääkäriin. joku täällä saattaa muistaa et tätä edellinen kerta oli vuosi sitten ja reaktio oli tänään ihan samanlainen ku silloin. tyttö oli ihan täynnä kirkkaanpunaista nokkosihottumaa, joka kuumotti ja kutisi. tyttö itki ja kitisi ja lopulta sit työnsin hänet rattaissa terveysasemalle ja päästiin lekuriin ja saatiin taas allergialääkkeet. tytöllähän ei ole mitään allergiadiagnoosia, mut ollaan jo kauan epäilty et kananmuna on se joka aiheuttaa allergiaa eikä olla siis annettu mitään kananmunapitoisia syömisiä. nyt tyttö oli syönyt 2 palaa pannaria päiväkodissa keskiviikkona ja reaktio tuliki siis viiveellä. ihan kamala päivä takana, en pystyny yhtään helpottaa tytön oloa enkä uskaltanu edes nukkua päikkyjä ku pelkäsin, et reaktio pahenee jos nukahdan enkä sit kuule, jos ressulle tulee hengenahdistusta. nyt oon sit niin poikki et sanoin miehelle, et mä nukun aamulla pitempään ja hän saa olla tytön kanssa. ja itkuisuus jatkunu sit tänki päivän, tällä kertaa ihan oikeasta syystäki. musta on tullu hormonihirviö.

kiitos elisha, mä oikeest toivon täydestä sydämestäni että sulla ois matkustaja tarttunu kyytiin. mies sano et arabinaiset pärjää ilman testejä ja ultrassa käyntiäkin mut sä oot eurooppalainen...mä sanoin kyllä olen eurooppalainen ja onneksi olenki eurooppalainen enkä mikää arabi, musta ei ikinä arabia ees tule!!! sit mies sano et sä vaa vahingoitat itteäs tuolla murehtimisel rauhotu, mä sanoin helpommin sanottu ku tehty mä aina pelkään ku tunnen kipuu et käy huonosti. miehet EI KANNA lasta ei joudu kärsii näist pelkotiloist mitä alkuaika aiheuttaa etenki ku taustal on useampi keskenmeno.

Gatusa Juu kaikilla odottajilla varmasti erilaiset pelot pyörii mielessä ja sulla varmasti vieläkin vahvemmin juuri nuiden kkm vuoksi. Siksi sitä toivookin että tällä kertaa teillä kaikki menisi hyvin ja saisitte pienen käärön ihan syliin saakka!
Ja eipä miehet voi ymmärtää täysin mitä on kantaa pientä ja pelätä. Sitähän kehittelee ties mitä mielessään raskauden alussa ja välillä ainaki itellä eskoista odottaessa luuli et pelkkä kävelykin teki jo pienelle hallaa. Joo naurettavaa mut näin kuitenkin. Saatkos testin nyt lähipäivinä vai onko sit lääkäri seuraava? :)

Della Voi itku :( Kurjia nuo allergiat. Onko lääkärissä ollu puhetta että menisitte testeihin tytön kanssa että selvyys tulisi? Meillä neidillä oli heti pienestä lehmän maitoproteiini joka allergisoi eli kun imetin niin sai olla maidottomalla kokonaan. Nyt tyttöä sit vähä jo maistatetaan hapanmaito tuotteisiin ja ihan hyvin menny ainakin niiden osalta :)

Täällä ei mitään raportoitavaa. Ei tätiä, ei oireita, ei mitään :D Yhä edelleen kuitenkin enemmän tätiä odottelen saapuvaksi.

Tsempit kaikille ja plussatuulia!!! :)

Elisha ei nyt kyl ollut puhetta, mut oon kyl aatellu olla neuvolaan yhteydessä ja vaatia lähetettä allergiatutkimuksiin. en kyl enää toivo tuollaista päivää uudelleen. tyttö voi nyt hyvin ja ihottumaki melkein poissa. testattiin tänään pinaatti, et jos ois sittenki se, mut koska tyttö on sitä sietänyt aiemmin hyvin, samoin kuin kaikkia muita ruoka-aineita kananmunaa lukuunottamatta, epäilen kyl et pinaatti ois se reaktion aiheuttaja.

musta kyl tuntuu et säkin varmasti plussaat ku ei kerta tätiä näy eikä sellaisia oireitakaan ole :)

elisha mulla on lääkäri seuraava askel eli maanantaina toivottavast lääkärii ja mun lääkäri on ultrannu mut joka kerta ku tutkittu ilman kysymist, sanonu vaa et menepä sängylle ni katotaa mikä tilanne. mulla tänää vatsalihakset tosi kipeet jostai syyst. aamu alotettii kalanhajulla ku piti paistaa 2kg sardiinei öljyssä aamulla.

della hyvä et allergiaoireet helpottan tytöllä, itellä on lievä yliherkkyys kananmunaan, en saa ihottumaa mut vatsa ei kestä liiemmin, saan hirveet vatsakivut ja mun mies pistää mut syömää kananmunia suht paljon josko sitä elimistö tottus kananmunaa ja rokotukset iha normist vaikka löytyy kananmunaa siitä. allrgiat ei ol kivoi, mulle riittää pöly, siitepöly ja maitokasviallergiat.

Oma napa alert! Kylläpäs onkin omalla tavallaan ärsyttävää että täti antaa odottaa itteensä! Viimeksi kun kierto oli sen 31 päivää ja nyt ollaan vissiin päivässä 32 eli huomenna 33. Omalla kohallani vaan jotenkin tiiän että ei oo tärpänny, ei pikku sisaruksen kohalla voi tärpätä yk 7!! Noo edelleen pitää pitää vaan pää kylmänä ja odotella.

Ihanaa lauantai iltaa naiset! :)

elisha miten oletki noin kärsivällinen...ite jännitän iha kunnol maanantaita ku miehel vapaapäivä ni mennää lääkäriin ja tuo lääkäri on ultrannu mut suunnillee joka kerta iha varoiks. kunpa siel näkyis pikku nuppu tai ees pussi tässä vaiheessa kunhan merkki raskaudest et ois vähä todellisempaa ku tämä olotila joka on oireeton käytännössäottaen. ja ei se pikkunen kato mikä yk on kyseessä ties vaik ois päättän et nyt vois pysyä sisuksis ja kasvaa ku kerra vähiten odotat. :)

Moi!

Täällähän on jännät ajat menossa. Toivottavasti Gatusa pääsee huomenna lääkäriin ja luvassa on hyviä uutisia!

Mun hermot ei kestäis odottelua, Elisha! Yleensä testaan viimeistään päivää ennen menkkoja, en vaan pysty odottelemaan tätiä. Siksi ehkä moni apteekki tällä suunnalla onkin rikastunut huomattavasti! Milloin uskallat testata?

Kp 8 ja pupuilut aloitettu eilen. Joka toinen päivä- rytmillä yritetään mennä tämä kierto. Nostatteko pupuilun jälkeen jalat ylös tai käytättekö muita vippaskonsteja?

rvakettunen eipä meil liiemmi vippaskonstei välil iha huviksee pitän jalkoi ylhääl.

elisha mua jännittää sn puolest tosi paljo et saatko plussan. toivottavast ens viikolla se plussa pärähtää sulle testiin :)

on: huomenna lääkäri ja mua jännittää iha älyttömäst et onko siel elämää vai ei ja missä vaihees jos on. on niin oireetonta ettei uskois et sitä on raskaana, en oksenna, ei mielialanvaihtelui ellei super ärtymyst lasketa siihen, ei liiemmi mielitekoi... sainpa jotenki nukuttuaki yöllä että ei tartten muutaman tunnin välein ravata vaan kerran tai pari ainoastaa kävin vessas. ilmapallona pysyn näköjään, ei nippailuja eikä muutakaan. väsyttää yllättävän paljon kyl. johtunee monista unettomista öistä. oli pakko kertoo äipälle että tässä taidetaa oottaa pikkusta, hän totes toivottavasti kaikki menee hyvin. hän sanoi et lähettää mulle paketin jossa on herkkui ja muutama pari sukkia mulle ja esikoiselle ja saapi nähä pistääkö muutaman ekan luokan oppikirjan sinne kans ni saan opetettua vähä paremmin esikoista. mä neulon hänelle villatakin ja sukat ku talvella suomessa on kylmä ja hän rakastaa mun neuleita sit lähetän hänelle paketin, mies ei kovin innokkaalt kuulostan ku sanoin että neulon, mä en tän maan laadun takia osta mitää muuta ku lankaa ja nappei vaan teen itse ettei heti hajoa.

rvakettunen eipä meil liiemmi vippaskonstei välil iha huviksee pitän jalkoi ylhääl.

elisha mua jännittää sn puolest tosi paljo et saatko plussan. toivottavast ens viikolla se plussa pärähtää sulle testiin :)

on: huomenna lääkäri ja mua jännittää iha älyttömäst et onko siel elämää vai ei ja missä vaihees jos on. on niin oireetonta ettei uskois et sitä on raskaana, en oksenna, ei mielialanvaihtelui ellei super ärtymyst lasketa siihen, ei liiemmi mielitekoi... sainpa jotenki nukuttuaki yöllä että ei tartten muutaman tunnin välein ravata vaan kerran tai pari ainoastaa kävin vessas. ilmapallona pysyn näköjään, ei nippailuja eikä muutakaan. väsyttää yllättävän paljon kyl. johtunee monista unettomista öistä. oli pakko kertoo äipälle että tässä taidetaa oottaa pikkusta, hän totes toivottavasti kaikki menee hyvin. hän sanoi et lähettää mulle paketin jossa on herkkui ja muutama pari sukkia mulle ja esikoiselle ja saapi nähä pistääkö muutaman ekan luokan oppikirjan sinne kans ni saan opetettua vähä paremmin esikoista. mä neulon hänelle villatakin ja sukat ku talvella suomessa on kylmä ja hän rakastaa mun neuleita sit lähetän hänelle paketin, mies ei kovin innokkaalt kuulostan ku sanoin että neulon, mä en tän maan laadun takia osta mitää muuta ku lankaa ja nappei vaan teen itse ettei heti hajoa.

Elisha, mullakin oli tollanen outo pitkä kierto puolisen vuotta sitten, luulin olevani raskaana mutta negaa sieltä tuli. Epäilen että saattoi olla munasarjakysta. Muutakaan selitystä en keksi, yleensä ei kierrot mee niin pitkiksi. Gyne sanoi että helpostihan noita tulee jos ei oo hormonaalista ehkäisyä käytössä. Jospa sun tapauksessa oliskin kyse vauvasta. Oireetkin voi olla niin erilaiset eri raskauksissa.

Gatusan tilanne jänskättää kovasti täälläkin. Jos huomenna saatais hyviä uutisia. :) Jollekin sais plussa taas tulla.

RouvaKettuselle pupuiluintoa! Mua olis pupuiluttanu eilen mutta menkat oli vielä näkyvissä joten ei sitten viittiny. Mua inhottaa seksi menkkojen aikana. On sitä joskus tullu kokeiltua mutta jotenkin ei nappaa.

Omanapa: kaikki ottaa päähän tällä hetkellä. Väsyttää tosi paljon. Meillä on taas nukuttu huonommin öitä ja päiväunille menosta pitää taistella pikkuherran kanssa aika tavalla. Toivottavasti olisi taas nopeasti ohi menevä vaihe. Kp6 menossa, täti ilmeisesti häipynyt. Hyvä niin ja pysyköön poissa!

Gatusa Mua jännittää sun puolesta! Pääsetkö mihin aikaan huomenna sinne lääkäriin? :) Ihania uutisia varmasti saatte, tai ainakin lupaavaa on ollu testineen kaikkineen! Ja määhän oon "kärsivällinen". En ole viitsinyt testata vielä kun kierto saattaa olla sen 36 päivääkin.

RvaKettunen Joo vielä odottelen ihan tätiä :) Raskauteen en vaan jaksa kauheasti uskoa vaikka pieni toivonkipinä kyteekin ;) Super napakkaa plussatuulta teille tähän kiertoon! Olkoon onni teidän kohdalla!! :)

Aamu Siis mulla kierto voi tosiaan olla sen 36 päivääkin ja paljon sitä nyt ollutkin ennen tätä viime kuun 31 päivää :) Eli odottelen...
Teille onnea tähän kiertoon myöskin! Josko tää kierto tois matkalaisen menoon mukaan! :)

Elikkäs ei mitään päivitettävää. Väsy on ainakin tullut jäädäkseen mutta muuten ns normaali olo! :) Täti saapunee mukavasti juuri muutto härdellin keskelle :o tulee olemaan mukavaa pouhtoa muuttolaatikoiden kanssa kun hanat on auki... Vaan josko jäiskin tulematta ja sais testailla ennen muuttoa... :D Senpä näkee...

elisha sit ku lääkäri tulee paikalle ja ottaa vastaan. ei ol ajanvarausta tääl. tääl mennää, maksetaa ja odotetaa.
oispa sulla nyt tärpänny :)

Takaisin