Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
heippa naiset! :) kirjotan nyt tokaa kertaa tänne ja tuntuu että oon vielä vähän ulalla tästä touhusta. oon lueskellu teidän kuulumisia ja tuntuu olevan tunneriskasta jokaisella omalla sarallaan, kuten täällä myös. meillä siis yrityskuukaus 1 menoillaan ja kiertopäivä 27/25-36 menoillaan loppua kohti. tässä jänskäillään niin ettei meinaa housuissa pysyä että onko tärpänny vai ei.. oireina on ollu (tai oon kuvitellu/toivonu ni kiinnittäny enemmän huomioo) vessassa ramppaamista usein ja oon ollu tosi väsyny verrattuna lähiaikoihin. ja yhtenä päivänä oli ruskeeta vuotoa kerran alkkareissa, toivon josko se oli kiinnittymisvuotoa <3 noh, jokatapauksessa, täällä jännäillään ja jännäillään muittenki puolesta, kuin myös myötäeletään paskemmissa hetkissä :) iloista mieltä kaikille! :)

nine en ol saamassa uutta testiä. mä oottelen nyt et mikä on tilanne ei mitää menkkatuntemuksia, oon ku ilmapallo kokoajan ja ylt menee muutamien tuntien unipätkissä ku pitää nousta vessaan. kp 30/29 eikä alkanu ku aiemmin kävin joten pää iha sekasin ajatuksista oonko mä oikeest raskaana, oisko ovis ollu myöhemmin voiko kaikki mennä hyvin ku ei ole oireita... huoh pääsispä lääkärii mutta en pääs ainakaa tällä viikolla ku mies haluu tehä töitä. no katsotaan sit ens viikonloppuna eli kuun vaihteessa pääsenkö lääkäriin ku pitää saada vespakin eka takaisin.
ihme turvonnu olo kyllä on ja yöllä tuntu outoo muljateluu tai jotai sellast alavatsassa. sit sain elohiirenki taas, nyt kävi alavatsassa ja viel yöllä mut eriaikaa ku muljahtelu.

tiivistelmä: jos vuoto ei ala viikonloppuna (muutamia päiviä myöhässä) ni sit täs on uskottava että ollaa raskaana. nyt vaa toivon parasta.

Oot Gatusa ajatuksissani! Mulla ei ollut tärppikierrossa mitään oireita ennen rv seiskaa, tosin yksilöllistähän tuo on.

kiitos nine :) iha outo olo ku ei ees rinnois tai nänneis ol mitää, rinnat ei ol turvonnu kuten yleensä kierrossa, mies huomautti oikei asiast yks ilta et ne ei ol kasvanu ja ehdotti et pitäsköhä hieroo niit jos ne kasvais ni mä sanoin et annapa niiden olla ettei ala mahollisest prolaktiiniarvot nousta (en tiä onko tuolla mitää vaikutust arvoihi mut en halunnu ottaa riskii ja muutenki ärsytti) sit ei ainakaa mee asiat hyvin.

siis TE KAIKKI ootte aivan ihania en tiä miten jaksaisin kaiken ilman teitä <3

Gatusa, sä oot myös ihana ja kannustava ja sun jos jonkun kuuluisi olla jo raskaana :)

te muut olette myös ihania eikä mullakaan ole kovin montaa ihmistä, keille voin valitella tätä asiaani tai edes kertoa noista tutkimuksista.. en ole kertonut siskoani ja yhtä ystävää lukuunottamatta kenellekään muulle, että ollaan tutkimuksissa ja että tosissaan yritetään toista lasta. jos joskus vielä tärppää, en aikonut muille kuin heille ja teille kertoo heti alkuun, koska pelottaa ne samat, mitä tyttöäki odottaessa.

joo.. soitin tänään klinikalle (menin töissä tyhjään huoneeseen soittamaan, koska oma työhuoneeni on esimiehen naapurissa ja täällä on seinät ku paperia enkä halua, että kukaan muu täällä kuulee tästä proggiksesta..). sain ajan ensi viikon to siihen aukiolotutkimukseen :) kaipa sitä on sitten taas ensi viikolla viisaampi, tai sitten ei. nyt meneillään kp2 ja vuodan kuin seula eli tuttua on täälläki runsaat menkat :/

kiitos della, hienoa että sait ajan noinkin pian. toivottavasti saat hyviä uutisia.
tääl väsymys alkaa nostaa päätään tosin iha normia ku nukun samal taval ku ramadanina tosin nyt sen takia et jostai syyst yölläki pitää käydä vessas. onko kellää joka plussannu tuntun silt et joku työntäs kohtuu eteepäi, sellai venytyksen tunne? mul meinaa tuntuu silt nyt et iha ku joku työntäs tai venyttäs kohtuu tuntuu iha alavatsan rajassa keskellä pelkästää, en millää muista onko tälläst ollu esikoisest.

Gatusa: Ihania uutisia! :) Kyllä se viiva on viiva ja jos kerran oli ihan vahvakin vielä. Voi kunpa nyt sit pienokainen pysyis matkassa. Varovaiset onnittelut kuitenkin jo! Ja hei, jos muistat, niin mäkin ihmettelin oireettomuutta ja vähäisiä ja vaihtelevia oireita ;) Mutta ihan normaali raskaus silti kyseessä ja tää nyt muutenkin on ollut ihan erilaista kuin esikoisen odotusaika.

della: Mä ainakin jaksan uskoa, että säkin pääset tuonne odottajiin muutenkin höpisemään kuin vaan onnittelemaan muita :) Teillähän on tutkimuksetkin niin hyvällä mallilla, että kohta varmaan alkaa jo tapahtua. Tsemppiä aukiolotutkimukseen! Yksi kaveri sanoi mulle (kun silloin itse pähkäilin mahtaako sattua kuinka paljon), että kannattaa sit ottaa jo etukäteen särkylääkettä, niin ei pitäis olla niin kivulias toimenpide. Toki noi asiat on yksilöllisiä.

kiitti margeliini on vaa sellai panikoiva olo. vähä aikaa sit oksennus nousi kurkkuun jo mut ei tullu ulos. katoin tilannetta ni valkkari oli tutun rihmamainen nyt joten pelkään että ilo loppuu lyhyeen. huoh miks ei voi olla ihmises nappia josta sais tiedon raskaana/ei raskaana ja viikot. sit on nyt pari päivää tuntun myllerryst alavatsas varmaanki ilma ja tänää tuntu et iha ku kohtuu venytettäs tai työnnettäs, outoa. mun pitäs olla ehkä se 4+0 nyt. mun tuuril jotai menee vikaa ja koht vuotaa.

pahoittelut täst vikast osast mut tuntuu vaa omal taustal et koht jotai tapahtuu.

kiitti Margeliini tsemppauksesta :) alkaa olla itsellä jotenki niin usko loppu, ettei jaksa olla positiivinen eikä uskoa siihen, et voisi enää uudelleen raskautua.. tänään ollut jotenki niin hormonit heittelee-päivä.. vein tytön päiväkotiin ja normisti hän jää hoitajan syliin ns. ryhmätilaan, mut tänään hoitaja ja tyttö meniki leikkitilaan, mistä on ikkuna ovelle, josta lähdin ulos rakennuksesta ja töihin ja meinasi itku tulla (ehkä tuliki tippa linssiin), kun tyttö reippaana vilkutti mulle ikkunasta.. toka kertaa tän päiväkotihistorian aikana teki mieli palata ja napata tyttö syliin eikä tulla mihinkään töihin. nytki vetistelen ku kieriskelen itsesäälissä tän tuloksettoman yrittämisen kanssa ja koitan selvitä päivästä menkkojen kans. ihan äsken nauroin vedet silmissä työkaverin kans ja nyt jo itkettää. enpä muista millon ois näin hormonit heitelly (johtuisikohan se outo tuhruttaminenki hormoneista, mene ja tiedä).

Gatusa koita rauhoittua ja olla luottavainen. ymmärrän kyllä, että vaikeaa on olla tarkkailematta kroppaa, tein meinaan itse samaa viime kierrossa (no, mullahan tuliki menkat sit lopulta, toivottavasti sulla ei tule ja viiva vain vahvistuu). ja etkä mitään pahoittele omaa napailua, siksi me täällä ollaan et saadaan oksentaa murheet toistemme niskaan :) samaahan tein just itse edellä :)

della yritän koska hermoilu ei ainakaa auta asiaa ja jokainen päivä ilman vuotoa on askel eteenpäin. pitää yrittää vaa nauttia niin kauan ku voi.

uutisia:
testasin aamulla kaupan halpis pregceck testillä, pakko oli testata kadesti, meinaa näytti positiivista :D :D <3 <3 ja näytti vielä toinenkin. :) eli yrityskerta 1 nappas, menispä vain loppuun asti... ei ollu esikoisen alulle saaminen yhtä nopeeta. kutkuttava fiilis :)

onnea tälläkin puolella kyfi ja tonnikaupalla tarrasukkia siis aivan mahtavaa!!! :)

mä kinuan varmaa testin ja siteit huomen sanon et apteekissaha niit molempii myydää. mä oon sen verra epävarma ja lauantain uskallan ehkä testata sit uudestaa jos ei vuotoa näy.

Gatusa Vaikka vähän epäilyttääkin varmasti niin yritähän olla ihan mahdollisimman rennoin mielin. Helpommin tietysti sanottu kun tehty mutta yrittänyttä ei laiteta! Toivottavasti saat toisen testin pian ja pääset saamaan kunnon varmistuksen pikkuisesta matkassa mukana! Varovainen onnittelu siis sinulle ja miehellesi! :) Tuplatarrasukkia teille!!

Onnea Kyfille tärpistä! On varmasti ihana tunne! :) Tarrasukkia lähettelen teillekin!

Della Mahtavaa että sait ajan nopeasti! Ei olis nimittäin täällä pitäjällä noin nopeasti onnistunut! :) Onnea tutkimuksiin siis!

Täällä ei mitään raportoitavaa. Edelleen tätiä odotellaan tulevaksi. Viluttaa niin paljon että ei ole epäilystäkään. Ja pakko vielä mainita että kyllä sitä vaan tuolla kaupoissa ja kaupungilla liikuskellessa huomioi kaikki raskaana olevat ja pienen pienet vauvat! Vai onko heitä vaan ny just tällä hetkellä niiin paljon? :D

onnea Kyfi :) pysyköön pikkuinen loppuun asti kyydissä :)

Elisha ei täälläkään varmaan saisi julkisella yhtä nopeasti aikaa tutkimuksiin, maksan Väestöliitolle kovaa hintaa et saan palvelua :P sulla kuulostaa kyl jännältä, onko sulla kuinka pitkä kierto ollut pisimmillään? milloin meinaat testata jos menkat ei tuukaan?

Gatusa toivottavasti saat uuden testin pikimmiten (ja pääset kertoo meilleki mitä siinä näkyi :D )

ja mulla: kp 3, ei muuta.

kiitos elisha ja della, miehen kans puhuttii yöllä testeist ja sanoin et ei tääl ol digitaalisia joissa lukee raskaana tai ei raskaana, ne mitkä ei ol liuskoja antaa joko yhen viivan ruutuun tai kaks. totesin et clearblue on ainoa jonku kiinalaisen valmistajan lisäks joka tekee digitaalisia testei joissa on sanalla kerrottu tulos eli ei arvuuttelua.
pitääki kattoo jos löytäs netistä sivuston tän maan apteekeist ja tuotteist mitä myyvät josko sais selvyyttä löytyykö digitaalist vai ei.
mies käy tänää postissa kattoos onko mulle tullu kirje ja paketti jossa on kirja ku voitin kilpailussa heinäkuussa ja saan lasten satukirjan jonka kuvia voi värittää, esikoinen pääsee opettelee suomenkielen lukemista, kuulon perusteel osaa kirjoittaa jopa joten hyvin oon onnistunu opetuksessa ainakin ja siitä oon ylpee, tosin hän on itsepäinen eikä halua puhua mun kans suomea ni aina pitää sanoo et äidille puhutaa suomea ei englantia.

on: 31/29 eikä merkkiäkään vuodosta joten jännittyneenä odotan mitä tapahtuu. teinpä vatsalihaksia ni teki iha hyvää kropan toiminnallekin. tässä nyt yritän vaan rentoutua ja odotella rennost miestä kotiin, josko hän yllättäis mut testillä... :) nii joo fertilityfriend laitto ovispäivän perusteel menkkojen alkamisen tälle päivälle, ei näy ei kuulu alhamdulillah inshaallah vuoto pysyy pois ja pikkuinen on kyydissä. sanoin et jos mä saan testin ja vahvat viivat ni mun kysymys on et kuinka pitkäl mä oon mies katto ja mä sanoin et oli jokseenki oudot nuo viime menkat joten lääkärissähän sen näkee sit. mulle se plussa on pääasia olin mä kuinka pitkäl tahansa oon tyytyväinen jos oon raskaana omien laskujen mukaan 4+1 tänään.

Päivää ihanaiset! Pitää taas tulla tarkistamaan tilannetta tänne ja onhan sitä asiaa taas tullutkin. :)
Elisha, onko tätiä näkyvissä vielä? Runsaat menkat ei tosiaan ole kiva juttu. Mulla ne kaks ekaa päivää on ne pahat, sillon vuotaa reippaasti ja eka päivänä särkee aina päätä. Aina tietää et se eka päivä menee pilalle hedarin takia. Onneks täällä alkaa jo hiipua.

Onnea Kyfi, hienoa että tärppäsi noin nopeasti. Joskus niinkin!

Della, mäkään en kertois heti mahdollisesta raskaudesta muille mutta täällä voisin kyllä kertoo. Vaikka menis sitten keskenkin niin tiedän että täältä saa varmasti tukea. :) Tästä paikasta on tullu mulle tosi tärkeä ja joka päivä pitää käydä kuulumiset katsomassa. Hyvä, että pääset siihen aukiolotutkimukseen. Jos tulisi sitten lisää selkoa asioihin.

Gatusa, kyllä sä taidat nyt sen plussan saada. On niin kutkuttava tilanne sulla siellä. Koita ottaa rennosti vaikka varmaan se vaikeeta on.

Mulla ei ihmeitä täällä, kp4 menossa. Odottelen tädin häipymistä. Onneksi on jo hiipumaan päin.

nii juu elisha millos sä testaat et oisko kuitenki pikku nuppu tarrautunu sinuun.
mä tääl ootan miestä kotiin, sanoi käyvänsä postis kattomas onko mulle tullu jotai ku ootan kirjettä ja pakettia ku kuuta nousevaa ja esikoinen odottaa sitä pakettia ehkä viel enemmä ku siel on kirja hänelle. ja koska en tiedä onko hän tuomas testinki mulle ni täs olen käymättä vessassa että vois sit testata mahollisest kun hän tulee. tuntuu et aika matelee. kp 31/29?

En taida vielä alkaa testailemaan vaan odottelen ainakin ensi viikkoon :) Rauhassa seurailen tilannetta. Semmosta raskaana olevan tunnetta ei ainakaan ole, vaikka eipä tainnu kyllä esikoisestakaan olla. Oireita ei oikeestaan ole enää. Pari päivää oli vaan se päänsärky ja väsymys. Vaikkakin väsymyksestä tuntuu että on krooninen :D

Tsempit muille kiertoihin! Gatusa alotti jo plussaamalla joten muut perässä sitten, eikös? ;)

Onnea,Kyfi! Ihana muistutus tänne,että raskautuminen voi tapahtua helpostikin,eikä aina vaikeimman kautta :) Onnellista odotusta!

Gatusalla tilanne näyttää hyvältä! Nyt hirmunen plussaruuhka tähän ketjuun!

Kävin kaupungilla tänään. Eksyin hypistelemään mammavaatteita. Itku kurkussa piti lähteä kotiin: miksi meille ei vauvaa suoda?!? Viikon päästä olis taas ovis käsillä. Huoh, takki tyhjänä tällä hetkellä. Mutta silti pieni toive takaraivossa, ehkä tässä kuussa kuitenkin..

Takaisin