Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vieläkö saan tänne teidän seuraksi kirjoitella? :) Pakko käydä lukemassa aina, mitä täällä kaikille kuuluu. :)

Margeliini: Hyvä että vointi on jo parempi, toivottavasti saat ittes kuntoon pian. Ja me muuten oltiin niissä häissä sillon ihan täällä pääkaupunkiseudulla. Miten toi perhetyöntekijä-homma muuten siis käytännössä toimii? Mihin otit yhteyttä ym.? Ihan mielenkiinnosta vaan kysyn, jos joskus sattuis tommonen tilanne.

Maikkie: Mä oon ton seksin kanssa vähän samoilla linjoilla kun Kellitys, että auttaisko semmonen, että ottaisitte vaikka iltoja, että ette edes miettisi sitä seksiin tähtäävää, vaan keskittyisitte vaan toisiinne ja toisen hellimiseen? Esim. vähän kynttilöitä ja jotain musiikkia, hieroisitte toistenne varpaita, antaisitte päähierontaa ym? Että antais itelleen aikaa, eikä yrittäis pakottaa siihen rutiininiomaiseen seksiin vaan..

Nipsu: Kiva että sun työhönpaluu on sujunut kivasti. :) Mulla muuten tuli kanssa sillon pää kipeeks ekoina päivinä. Varmaan johtu siitäkin osaks, kun yhtäkkiä koneella tekee töitä 8 tuntia putkeen.

Tinttura: Yrittääkähän nyt saada se hirvenkaato alta pois, jotta pääsette tositoimiin! ;) Olis kyllä ihanaa, kun olis lähipiirissä joku joka metsästäis. Huoks!

Kellitys: Testaahan nyt äkkiä!!! :D

On: Täällä alkaa jo jännittää tulevat häät, jotka on nyt lauantaina. Varmaan vollotan koko päivän, ihan kauheeta. :D Sanoinkin mun veljelle, että vaikka haluisin pitää jonkun puheen, niin en tiedä tuleeko siitä mitään, kun varmaan vaan itken ekasta lauseesta alkaen. :D

Kellitys: Höh, inhottavan pitkä kierto :( Toivottavasti tarkottais plussaa, muuten on kyllä ihan persuksista. Mullahan ensin synnytyksen jälkeen tasaantui ihan hyvin kierrot, mutta sitten myöhemmin tossa keväällä meni ihan sekaisin. Se on niin raastavaa odottaa niitä menkkoja, kun välillä mahaa jomottelee ja on jo ihan varma, että nyt! Mutta ei kuitenkaan :( Toivotaan, ettei sun kroppa temppuile kauan.

Kiki: Kyllä sä saat mun puolesta tänne kirjoitella :) Perhetyöntekijästä; Kyselin joskus neuvolasta, että entäs jos mä satun tuleen tosi kipeeksi enkä pysty hoitamaan tyttöä, niin kukas häntä sitten hoitaa, kun mies ei saa jäädä sen takia pois töistä (kun kyseessä ei ole lapsen sairaus). Silloin kuulin tosta perhetyöntekijän mahdollisuudesta ja nyt kun tulin kipeeksi, niin soitin neuvolaan, josta sain perhetyön palveluohjaajan yhteystiedot ja sen kautta sitten varasin meille perhetyöntekijän. Kannattaa kyllä etukäteen jo ottaa selvää asioista! Tää munkin keuhkokuume alkoi ihan yhtäkkiä. Yleesähän noi asiat on myös ihan sovittavissa työnantajan kanssa, että puoliso voi olla joko palkattomalla tai käyttää vuosilomia tms. mutta mun mies pystyi olemaan vaan kaksi päivää (joista toisesta joutuu tekemään tunnit takaisin), koska on just aloittanut uudessa työpaikassa eikä ole vielä lomia kertynyt eikä hänen työssään (valtiolla) voi pitää palkattomiakaan ihan koska vaan. Mutta onneksi saatiin asiat järjestymään :)

On: Perkuleen tauti, kun sain vielä noista antibiooteista hiivankin :( Nyt vaan odotellaan menkkoja, että päästään  seuraavaan kiertoon. Kuulin eilen raskausuutisen. Yksi tuttu, joka on joskus sanonut, että kyllä heidän lapsilukunsa on täynnä (kolme lasta) odottaakin nyt iltatähteä. Joo, eihän se multa ole mitään pois, mutta kyllä mua vähän harmitti :( Sillä on kuitenkin jo ennestään kolme lasta eikä muka enempää pitänyt tulla... Miks se on toisille noin helppoa?

Kiki kyllä mä ainakin haluan kuulla sun kuulumisia, joten eikun näppis sauhuamaan ja käyt täälläki moikkailemassa meitä :) mä veikkaan et oon tän palstan pitkäaikainen "asukas", joten mä ainaki olen täällä lukemassa sun kuulumisia :)

Margeliini mä oon kans miettiny tota samaa, et mitä jos sairastun joskus ja miehenki kans ollaan puhuttu asiasta. täälläki on kai lapsiperheiden kotipalvelua saatavilla sellaseen tilanteeseen, jos itse sairastuu, mut lapsi ei saa olla päiväkodissa, vaan apua annetaan kotihoidossa oleville ja mies kai on ensisijainen apu, mut jos ei voi olla töistä pois, niin sit kai joku tulee. mies sanoi jäävänsä kotiin kyllä, jos sairastun pahemmin, joten meillä ei ehkä tule tarvetta. pojan kohdalla tein aikoinaan niin, etku hajotin oikean kyynärnivelen treeneissä, pidin hänet kotona, koska en jaksanut työntää häntä yksikätisesti muutaman kilsan päähän päiväkotiin, vaan helpointa oli pitää kotona. sensijaan umpparileikkauksen jälkeen vein päiväkotiin, koska tarvin lepoa ja hain bussilla kotiin iltapäivällä. mukava kuulla et vointi kohenee, inhottavaa kyl toi hiiva :/ mulla tuli kummanki laparoskopian (vatsan tähystysleikkaus) jälkeen eka virtsatieinfektio ja sit siihen otettujen antibioottien jälkeen hiiva :/

Tinttura onneksi se hirvenmetsästys ei kuitenkaan kestä kauaa, jollei nyt miehesi sit metsästä muitakin ötököitä heti putkeen. ihme juttuihin sitä romantiikka voi kaatuakin :) meillä on mies ollut flunssainen, joten ollaan taas pari päivää pidetty taukoa.

Maikkie mä en myöskään pysty kuhertelemaan makkarissa tytön nukkuessa, vaan meidän romantiikka rajoittuu olkkariin, koska tän asunnon kolmas huone on miehitetty (pojalla on oma huone ja ikäeron vuoksi noita ipanoita ei voi samaan majoittaa). mä tiedän niin tarkkaan, millasta se yrittämisen aikainen sekstaaminen oli :/ me yritetään nyt mennä ihan rennosti ja nyt ku ei oo mitään kiertoa mulla niin yritetään joka toinen päivä treffata soffalla. mut kannattaa tosiaan yrittää välillä noita "hellyysiltoja", me tehdään monesti niin et makoillaan sohvassa sylikkäin, jos ei sinä iltana "tehdä vauvoja".

Nipsu moni sanoo, et eka työpäivä mammiksen ja hoitovapaan jälkeen on raskas ja voi mennä useampiki päivä ennenku pääsee takas työdraiviin ja sit voi käydä niinki et lapsi saa päiväkodista jonku pöpön heti alussa. tsemppiä kuitenki töihin!

on: arki on edelleen aika kiireistä, joten vauva-asiat ei ekana pyöri mielessä. käyn edelleen kaksi kertaa viikossa treeneissä ja tytön kanssa vauvajumpassa ja -muskarissa sekä perhekerhossa. muuten aikaa menee pojan asioiden hoitoon, koska kaikki koululla tuntuu soittelevan mieluummin mulle ku miehelle. pojan kuulumisia sen verran et nyt suunnitellaan, et hän kävisi vanhassa pienryhmässä äikän ja matikan tunnit ja muut olisi oman luokan kanssa. toi tuntuu just hyvältä ja valoa alkaa vähitellen näkymään. lisäksi poika tekee läksyt mun valvovan silmän alla keittiössä (hän myös itse haluaa niin), joten tulee nekin hoidettua.

mä muuten mietin, kuulunkohan mä tänne palstalle ollenkaan ku mulla ei ole ns. oikeaa yritystä pikkukakkosen saamiseksi, kun imetän edelleen 3-4 kertaa päivässä eikä menkkoja tästä syystä ole eikä tietty mitään oikeaa yritystä. mä vaan haaveilen ja toivon pikkukakkosta ja mennään ilman ehkäisyä. suunnittelin lopettavani imetyksen ihan kokonaan viimeistään joulukuussa, joten eiköhän se sit tuo mulleki menkat.

Margeliini: pojalla meni ainakin tää eka viikko tosi hyvin :) Kuulemma joka päivä on ruoka maistunu hienosti ja on jaksanu touhuta muiden mukana. Päiväunille ei oikeen oo malttanu nukahtaa (paitsi perjantaina), mikä on kyllä jännä. Aattelin ihan et siellä menis koko aamupäivä känkkäröimiseks, kun oli kotona herännyt klo 8 ja otti ekat päikyt jo ennen lounasta (klo 10-11). Päiväkotiin lähtiessä mä kiskon sen hereille klo 6.15 ja siellä se sitten puuhailee klo 11 asti, eikä suostu syömisen jälkeen nukahtamaan. Kumma tyyppi :D Mut kertaakaan ei tullu mitään itkua eikä edes alahuulen väpätystä kun mä lähdin. Hurjan kuullonen toi sun tauti, kauheeta miten voimattomaks semmonen ihmisen tekee :( Paranemista ja jaksamista sinne! Mulla muuten kans ilmestyy kerran-pari viikossa faceen kavereitten vauvauutisia. Viimeisimmät on ollu semmosia et olen ihan tosissani ollu heidän puolesta iloinen, kun tiedän et toiselle vauva oli pitkään mahdottomuus sairauden takia ja toinenkin yritti aikas kauan. Mut vaiks en niistä silleen "kateellinen" ookaan ni tulee kuitenkin semmonen "kaikki muutkin saa, mäkin haluan"-fiilis.

Kellityksen "alkava flunssa" ja muut oireet täsmää mun alkuraskauteen.... Ootko jo testannut vai tuliko tätsky kylään?

della-79: kyllä sä ihan oikeella osastolla olet, vaikkei ihan täysillä olekaan yritys vielä kaynnissä :) toi on kyllä kumma, miten toisilla ne menkat pysyy kiltisti sinne imetyksen loppuun asti poissa. Ite olisin ollu mieluusti ilman niitä, mut alkoivat mokomat sillon kun poika oli 4,5kk, eikä vielä ollu mitenkään ajankohtasta uuden vauvan yrittäminen. Ja kuitenkin imetin parin tunnin välein niin kauan et vauveli kasvatti hampaat puolivuotiaana ...

Omanapa: Eka työviikko siis takana ja hengissä ollaan! Niin järkyttävä väsymys ollu iltasin, on se "normaali" arkirytmi vaan niin erilainen ku mun ja pojan kotirytmi. Raskautumisyrityksiä ei ole jakanu edes ajatella, joten eikös sen nyt sitte pitäis tärpätä? :D Mut pupuiltu on kuitenkin niin säännöllisesti joka toinen päivä, et on kierto sitten minkä pituinen tahansa ni aivan varmasti on uintijoukkue paikalla oikeaan aikaan. Nyt on kp24 ja yritän kovasti malttaa mieleni ja testata aikasintaan 10 päivän päästä, koska 2 tai 3 edellistä kiertoa on ollu 34 päivää.

Della oot iha oikees paikas, itel kävi kyl kans välillä aiemmi sama mieles ku ei yritystä vielä ollu mut keväästä asti oon tääl tainnu jo heilua enempi ja vähempi. :D :P Ja kyllä, ukko metättää joka turkasta tirppaa ymym mitä voi vaa metättää.. Eli metätykset alko jo hyvisajoi syksyllä heti ekan elukan metätyksestä alkae.. Karhu ja majava taitaa olla ainuut minkä perässä ei juokse.. Mut jos hyvä tuuri käy, huomenna kaataavat viimeset puoltoista hirvee mitä jälellä ni loppuu sehi hirvie perässä juoksemine. :D tosin... kauhulla ootan tuleeko työkeikka toiselle puole suomee yli kuukaudeks jos ei tuo lähempi keikka onnistu... *laksnvldsmcoaöuerh(kiroan...)*

Kellitys mikä siellä tilanne?! plussaa? :)

Nipsu toivotaa et ois uimarit löytäneet oikeesee paikkaan. ;) Tiälähi loppu ny eilen äippäloma ja ens vkolle oottelen saapuvaks y-tunnusta, jotta sitä ollaan si yrittäjiä jatkossa. :) tarvihe kotoo lähtee mihkä ku voi koton tehjä töitä ja opiskella omassa firmassa ihteesä "pätevämmäks paperille". :D Sen vderra pienimuotosta ny viel tuo bisnes viel et en turhia stressaile ja yrittee ny se pikku"kakkonen" saaha aikaseks ni kerkiis täs viel hyvin sen tehä ennen ku on muuto isompiin tiloihi eessä ja firman laajennus samalla.

Margeliini kuulostaa niin tutulta. :( yksihi tuttu viime talvena ilmotti et oottaa viiettä, ja vasta olin ite pitkään toivotun ja yritetyn ensimmäisen saanu maailmaan.. ei tunnu menevän nallekarkit tasan aina tässä maailmas.. Ootko ruvennu parantuu tai olo yhtää parempi ruvennu olee?

Omia sen verra lisätä et on keretty kuiteki touhuilee tällä vkol iha ahkerasti päivittäin jopa (!) kun otti isäntä vähä vapaata töistä ku ei edellisellä vkolla näkyny ku parina yönä kotona. Ovis on jossai ens vkolla tai viimestää just ennen orin kantakirjausreissulle lähtöö, riippue kierron pituuvesta, ja tiiä si tuleeko ovista ollenka (turkasen endohi vielä..).. Mut jospa sama tahti jatkus ens vkolla, huomen tulee isäntä kotia (tai ainehi parempi ois tai uhkasin majottaa sen ulkosaunalle toistaseksi voimassa olevaksi), on saanu meiänni seksielämä vähä piristystä ny tuon yrittämisen myötä, kummasti tulee touhuiltuu poikkeuksellisesti vaikka si ennen iltatalliin lähtöö tai aamusta jo. ;) Sormet va ristii et ens vkol jatkus sama meno, tai ainehi etes sen jokatoine päivä, ettei ny iha hyytys. Ja pikkulikkahi keksi tuos vkol istumaan nousun ja siitä poislähön, mahotonta kiipeilyy koko ajan joka paikkaan ja tänään keksi miten kontataan! Järkyttävää vauhtia ottaa ny spurttia tankokenkie jäliltä. :S Rupee vähä lenssustahi parantuu, nokka oli pari päivää turkasen tukossa likalla, mut siittä se viel näköjä onneks jo helpottaa. :)

kiitti kannustuksesta :) eipä sitä paljoo pysty omaa kroppaansa käskemään ja niin se varmaan on, ettei mun menkat ala ennenkuin imetys loppuu. en oo viitsiny vielä alkaa vähentämään, kun tyttö niin haluaa välillä tissiä, mut menee hänellä toi korvikekin, joten ei pitäisi ihan isoja ongelmia tullakaan. ja onhan sitä pieni optio olemassa, että voisi raskautua imetyksestä huolimatta, mut mä en kyl taida kuulua siihen väestöryhmään :D

Tinttura mä vähän arvelinki, et sun mies saattaa tykätä metsästää kaikenlaista, meinaan mun isä on ihan samanlainen, joskin hän metsästää majavia ja villisikojakin Baltian puolella :) mun mies ei metsästä ollenkaan eikä ole siitä kiinnostunut ja me saadaan riistat mun isältä, jos halutaan. onneksi romantiikka on kuitenki kukoistanut metsästyksestä huolimatta :)

Nipsu hienoa, että poika on sopeutunut päiväkodin menoon! uskon kyllä, että työdraiviin palaaminen on niin erilaista suhteessa rauhaisaan kotiäiteilyyn ja jännityksellä jo odotan omaa paluutani :O toivotaan parasta sinne, että uintijoukkue hoitaisi homman kotiin ja testiin pärähtäisi plussa!

on: niin kiireinen viikko takana et pupuilu on jääny. no, eilen piti kun kotiuduin Kummankaa-show'n ja syömisen jälkeen klo 22, mut täälläpä nukkui koko huusholli koiraa lukuunottamatta! mies sanoi olleensa niin väsyny. kyl teki muuten hyvää käydä ulkoilemassa, oli just mun mieleinen ilta :) olin siis siskon kans hänen synttäreitään juhlistamassa ja käytiin syömässä nepalilaisessa (oiii, nam! viimeksi raskausaikana kävin syömässä nepalilaista).

Jospas sitä "esittäytyisi", oon tässä nimittäin jonkin aikaa seuraillut jo keskustelua! :) Siis, toista vauvaa tosiaan tässä ruvettu jo kuumeilemaan. Meidän esikoispoikahan on kyllä vasta reilu 3kk, mutta tultiin miehen kanssa siihen tulokseen, että kyllä meille se toinen lapsi on tervetullut heti kun vain haluaa tulla! :) Imetys loppui jo tuossa 1kk sitten, mutta menkkoja ei näy eikä kuulu :/ Tiedän toki, että niiden alkamisessa voi kestää montakin kuukautta, mutta olispa ihan kiva jos ne jo pian alkaisi niin osais vähän "kyttäillä" tota kiertoa. Tarkoitus ei siis oo kyllä vielä niin kovin aktiivisesti yrittää toista, vaan mennään tyylillä -tulee jos on tullakseen- :)
Tein perjantaina r-testin, kun on ollut aamuisin hieman kuvottavaa oloa, mutta tulos oli negatiivinen. Kai tuo pahaolo sitten vaan johtuu yöheräilyistä? En muutakaan selitystä sille keksinyt :D

tervetuloa Riksuke! samalla metodilla "tulee jos on tullakseen" meilläki mennään, menkkoja ei ole eikä varmaan tule niin kauan ku imetystä on. no, josko sitten jo tammikuussa tyttö ois vierotettu tissistä, tai siis olisi oltava, koska palaan töihin helmikuussa. mulla siis itsellä 8kk ikäinen tyttö ja meillä asuu myös miehen 9v. poika. miehellä myös toinen poika, pian 14vee joka asuu äitinsä kanssa toisella paikkakunnalla eikä käy meillä kovin usein.

Tervetuloa, riksuke! :)

della: Tämähän "toista vauvaa kuumeillen" -ketju, ei yrittämisestä puhuta mitään. ;) Meilläkin alkaa yritys vasta tässä kierrossa! Onpa kiva, että siulla on ollut niin kiva ilta kuitenkin. Kyllä asiat asettuu ihan erilaisiin mittasuhteisiin lapsen syntymän jälkeen. :D

tinttura: Tsemppiä oviksen hyödyntämiseen! Tuossa yrittäjyydessä on kyllä omat hienot ja huonot puolensa, mutta varmasti kiva tehdä jotain ihan täysin itselleen ja vieläpä alalla, joka tuntuu omalta. :) Vähän kateeksi käy. ;)

Kiva, että ootte Nipsu sekä sinä että poika jaksaneet ihan hyvin. :) Onhan siinä sopeutumisensa, mutta yleensä sitä tottuu ihan hyvin.

On: Kp 3 eli täti tuli lopultakin perjantaina kylään! Eli nyt pääsee sitten oikeasti yrittämään. Ovis vaan todennäköisesti tulee silloin, kun ollaan syyslomalla äitini luona, mutta jospa se silti onnistuttaisiin hyödyntämään. Kuumetta ei ole minulle tullut, vähän ehkä lämpö koholla nyt, mutta tytöllä on sitten ollut varsin korkeakin kuume viikonloppuna. Eilen illalla korvakuumemittarilla mitattu vähän päälle 40 astetta. :( Onneksi aamulla oli jo selkeästi alhaisempi, mutta kuumetta tuolla on edelleen. Toivottavasti toipuu pian. Muutenhan tuo on reipas ja opettelee muumilaulun sanoja. :)

Tervetuloa joukkoon iloiseen Riksuke!  :)

Kellitys: Hurjasti tsemppiä teille siis tähän kiertoon ja toivotaan että tärppäis heti ensimmäisellä tosissaan yrityksellä :D Teidän täytyy keksiä jokin keino nyt miten pystytte lomasta huolimatta yrittämään :) Ompas kova kuume, voi pientä :( Jaksamisia ja plussa tuulta teille! :)

della_79: Välillä on kyl niin ihana ottaa sitä omaa aikaa ja irtaantua hetkeks arjesta :) Itsekin tosi harvoin sitä pääsee tekemään joten nauttii niistä pienistäkin hetkistä.:)

On: Mulla ei oo siis normaaleita tuntemuksia menkoista, jotenkin vaan oon kauhusta kankee ja aattelen et tänään tulee kivut, mut ei oo näkyny. Yleensähän siis n. viikkoa ennen mulla alkaa alamahassa kovat kivut ja turvotus sekä ruokamaittaa normiaaliakin paremmin (söisin ihan jatkuvasti) ja kärttyisyys sitäkään ei näy mailla eikä halmeilla, eli ISO toivo elää mun sisällä siitä että lauantai aamulla pärähtäis plussa testiin eikä perjantaina kuuluis tätiä kylään :) Ja nythän on siis kp 23. Ois niin super ihanaa <3 Ilmoittelen lauantaina tai viimeistään sunnuntaina miten kävi :)

Super paljon plussa tuulia jokaiselle yrittävälle tasapuolisesti! :)

Mahtuisiko mukaan vielä yksi toista vauvaa kuumeileva? Olen jo jonkin aikaa seurannut taustalla, lueskelin koko ketjun viime viikolla läpi ja nyt uskaltauduin joukkoon mukaan.

Meillä siis 1v 4kk:n ikäinen iloinen poika ja nyt tuli mieheltä lupa pikkusisaruksen yrittämiselle. Kuukautisia odottelen alkavaksi torstaina, jolloin ensimmäinen varsinainen yrityskierto alkaa. Ei kyllä olla oltu kovin tarkkoja ehkäisyn kanssa, joten pikkuruinen mahdollisuus raskaudelle olisi jo nyt. En siihen kuitenkaan usko, joten hyvillä mielin odotan torstaita.

Taustoista vielä sen verran, että minä olen 28, mieheni vajaan vuoden vanhempi. Yhdessä ollaan oltu jo yli seitsemän vuotta, joista naimisissa pari vuotta.

Mukavaa päivää kaikille sateisesta säästä huolimatta ja onnea vauvatoiveisiin.

della: Joo, mä saan aina riesakseni hiivan, jos joudun antibiottikuurille :( Sama raskausaikana, jos vähänkin liikaa sin jotain makeaa, niin heti oli hiiva päällä :/ Muutoin en kyllä kyseisestä vaivasta kärsi. Kyllähän täällä palstalla voi jutella, vaikka ei yrittäisikään vielä pikku kakkosta. Mäkin tulin tänne siinä vaiheessa, kun ei vielä yritetty. Piti saada johonkin purkaa ajatuksia, kun tuolta mun vanhasta ketjusta rupes porukka raskautumaan. Kuulostaa ihanalta toi Kumman kaa -show. Mä oon ihan Annen ja Ellun fani :D

Nipsu: On se vaan ihmeellistä miten noi pienet sopeutuu nopeasti :) Mäkin nyt sitten jouduin pakon edessä antamaan lapseni vieraan (perhetyöntekijän) hoidettavaksi ja oli kyl kiva huomata, että tyttö tottui nopeasti eikä parin päivän jälkeen enää itkenyt koko ajan mun perään tai roikkunut lahkeessa. Nyt kun ollaan taas kaksin kotona, niin on jopa kysellyt hoitajan perään :D Varmasti väsyttää uudenlainen arki. Mutta eiköhän siihen pian sopeudu.

Tinttura: Siellähän on touhuiltu ahkerasti ;) Eiköhän se tuota menoa tärppää! Meillä kävi samoin, että seksielämä vähän opa piristyi kun aletiin yrittämään toista. En sitten tiedä miten päin kääntyy, jos joudutaan kauan yrittämään... Mutta mä yritän aina välillä keksiä jotain kivaa esim. uudet alusvatteet, että ei tulis sellainen suorittamisen maku miehelle. Munhan tekee takuuvarmasti mieli aina oviksen aikaan ;)

Tervetuloa riksuke ja *nekku! Sulla on *nekku saman ikäinen poika kuin mun tyttö :)

Kellitykselle onnea ekaan yritykseen! Toivottavasti sun tyttö paranee pian. Meillä neiti onnistui välttämään sairastumisen onneksi, vaikka äiti olikin tosi kipee. Meillä on lempparilaulu tällä hetkellä Ihhahhaa. Sehän kuuluu reilu 1 veen suusta näin: Ihhahhaa ihhahhaa ipo ipo (ipo=hepo)... :D

Enah: Täällä pidetään peukkuja, että sieltä tosiaan plussa pärähtäis! :)

On: Elävien kirjoissa taas! Tosin mun yleiskunto on nyt ihan nollassa sen taudin jäljiltä :( Lihakset väsyy ihan pienestäkin esim. kaupassa käymisestä. Lauantaina käytiin aamulla puistossa tytön kans ja sen jälkeen kaupassa ja mun piti sen jälkeen mennä päikkäreille kun olin ihan puhki :/ Eilen nukuin kans kahdet päikkärit. Näin yhtenä yönä ihan kauheeta unta. Tein siinä positiivisen raskaustestin ja olin ihan paniikissa, kun olin syönyt antibiootteja ja käynyt röntgenissä ja sanonut lääkäreille ja muille, etten ole raskaana ja sitten vaan mietin, että mikäköhän alien mun sisällä kasvaa. Onneksi se oli vaan uni. Menkkoja odottelen tämän viikon lopulle ja koitan koko ajan rauhoitella itseäni, että lääkärin kanssa laskeskeltiin, että raskautumisen mahdollisuus on lähes olematon. Mutta ens kierrossa sais jo tärpätä ;)

Huh, mä oon taas pudonnut kärryiltä... Oltiin viikonloppuna anoppilassa kylässä ja ei sitten niin tullut notkuttua tässä koneella koko aikaa. 
Saatiin miehen kanssa hoidettua parisuhdettakin, kun matkat anoppilaan oli yhteensä melkein 6 tuntia. Siinä ehtii hyvin puhua kaikki mieltä kaihertavat jutut läpi. Teki kyllä terää jutella ihan kunnolla ja vakavasti asioista. Ja lauantai-illan ratoksi tuli sitten testattua anopin saunaakin miehen kanssa muutoinkin, kun löylyttelemällä ;-) 
Pitkästä aikaa oli kyllä mukava pupuilla miehen kanssa ihan vaan pupuilun ilosta eikä käynyt lapsen teko mielessäkään. Nyt vaan jälkikäteen mietin, että saattoi jopa ihan vahingossa osua tärppipäiviin. Ainakin jos laskuriin on yhtään luottamista. Siihen tosin laitoin, että kiertyo on 28 päivää ja mulla se hieman vaihtelee 26-30 päivän välissä. Yleensä on kyllä aina ollut 26-28 päivää se aika normaali kierto muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Itse en ole ovista bongannut, mutta jos oikein miettii ja ajattelee asiaa niin se saattoi olla perjantaina. Sillon tuli ainakin limaa vielä ja sen jälkeen ei niin kovasti enään ole tullutkaan. 

Mä koitan taas päästä teidän juttuihin mukaan, anteeksi tämä omanapaisuus nyt tällä kertaa. 

Margeliini: kiitos tervetulotoivotuksista. Joo, huomasin, että sun tyttö on samanikäinen kuin meidän poika. Jutteleeko teidän pieni jo? Kiva, että olo on jo parempi. Tuollaisesta taudista kunnolla toipumiseen menee kyllä varmaan hetki, mutta toivottavasti pikkuhiljaa alkaa voimatkin palautua.

Maikkiella vaikuttaisi olleen mukava viikonloppu, saunailtaa myöden. Tunnustaudun myös saunaihmiseksi, peruslöylyttelyineen ja muutenkin ;).

della: olitko se sinä, joka harrasti kamppailulajeja vai muistanko ihan väärin? Mä olen kanssa käynyt ennen esikoista ihan kuntomielessä treenailemassa ja nyt olis tarkoitus kaivaa kamat kaapin perukoilta ja raahata itsensä treeneihin. Saattaa olla, etten pääse seuraavana päivänä sängystä ylös, mutta hyvä niin, liikkuminen on jäänyt kevään jälkeen ihan luvattoman vähäiseksi.

Täällä ensimmäinen yrityskierto alkoikin jo tänään. Vähän outoa, koska keväästä asti on menty 28-30 päivän kierroilla ja nyt jäi 26 päivään. Myös ennen esikoista kierrot kesti 30-32 päivää. Mutta hyvä näin, ensi viikolla päästään sit varmaan tositoimiin :).

Mukavaa päivää kaikille.

*nekku, tervetuloa mukaan! joo, kyllä se minä oon se kamppailulajiharrastaja. oli täällä toinenkin, mut hän plussasi tässä vasta ja pääsi odottajien puolelle. mä palasin treenailemaan n. kuukausi sitten ja olin ihan yllättyny, että kroppa muisti ja toimii ajoittain jopa paremmin kuin ennen raskautta ja synnytystä :)

Margeliini kiitti kannustuksesta sullekin! iskee vähän välillä epäusko itseensä ja tähän omaan proggikseensa, mut eiköhän tää tästä mee eteenpäin :) onneksi alkaa sulla elämä voittamaan ja otat alkuun ihan rauhallisesti ja kevyesti, ettet rasitu liikaa, sulla on ollu kuitenki aika rankka tauti päällänsä. täällä myös Anne&Ellu-fani, kattelen vieläki jaksoja telkkarista, vaikka oon nähny ne monta kertaa ja ovat dvd:näki hyllyssä :)

Maikkie kuulostaa hyvältä, et saitte hoidettua parisuhdetta ja pupuiltuaki :) meillä ilmeisesti osui tytön kohdalla just pääsiäispupuilut kohdilleen ihan vahingossa ja saatiin vauva tulille. pitäisi yrittääkin mieluiten pupuilla just pupuilun ilosta, meinaan mullaki tuppaa lipsahtelemaan et tehään vauvaa ja mies sit korjaa et voidaan me sitäki yrittää. sillon tulee kyl syyllinen olo :(

Kellitys kiitti sulleki kannustavista sanoista! toisaalta harmi et tätsä tuli, toisaalta varmaan hyvä, et pääsette nyt "tositoimiin" :) paranemisia sinne pikkupotilaalle!

Enah toi irtiotto arjesta on kyl oikeesti tosi tarpeellista. mulla varmaan leviäisi pää, jollen välillä pääsisi jonneki ja mikäs sen mukavampi tapa kuin jonkun kaverin tai siskonsa kans ulkoilla :) toivon sulle ++++++ ja et noi ois just merkkejä siitä :)

oiskohan tässä kaikille :) meillä tytön kanssa riittää puuhaa ja ihmisten näkemisiä. menen ensi viikolla työpaikalle sopimaan osahoitovapaasta töiden alettua. mulla ois toiveena et voisin tehdä 4-päiväistä työviikkoa siihen asti et tyttö ois 3v. (jollen tietty raskaudu sitä ennen, jolloin en mitään töitä tee vaan oon mun vauvojen kans kotona :D). kelalle tuo ois ok ja nyt tarvii vaan neuvotella sama työnantajan kans :)

Della_79: Toivotaan nyt että saisit olla viel tytön kanssa enemmän kotona! :) Töitä kyllä kerkee elämässään tekemään ja paljon :D Ja kiitos ihan hirmusesti plussista ja tsempistä <3

*nekku: Voiskohan ne menkat alkaa esim sen takia jos hirmusesti niitä oottaa? :) En siis tiedä voiko mut periaattessa, kai :D No mutta paljon tsemppiä alkaneeseen yritykseen ja hurjasti plussaisia tuulia! :)

Omaa: Mä en sitten malttanut oottaa lauantaihin kun oli niin vahva tunne siitä (ollut jo jonkin aikaa siis) että nyt on tärppi käynyt :) Niimpä mä sitten tänään testailin ja sieltähän se tuli "raskaana 1-2" <3 Mä oon niin mielettömän onnellinen ja jotenkin "ylpee" olo siitä että olin ite vaistonnut :D En mä silti teitä rauhaan jätä ja aion jäädä tänne roikkumaan ja lueskelemaan kuulumisia. Mä toivon teille kaikille niin paljon noita plussia että, kyllä kaikki tän ketjun naiset vielä jossain vaiheessa onnistuu! :) Ei saa lannistua! <3

Paljon onnea Enah! :) Ja pikkuiselle tarrasukkia ja -lapasia. Toivottavasti kaikki menee hyvin!

Maikkie: Kiva kuulla, että teillä oli mukava ilta miehen kans :) Kyllä se kummasti piristää parisuhdetta ja tekee yrityspuuhille hyvää, kun välillä pupuilee ihan vaan pupuilun ilosta. Me ollaan myös testattu anoppilan sauna ;)

*nekku: Juu, kyllähän toi neiti höpöttelee oikeastaan koko ajan :) Tosi paljon tulee sanoja ja muutamia kahden sanan lauseitakin. Itse oon kuulemma kans ruvennut aikaisin puhumaan eli varmaan äitiinsä sitten tulee. Mites teidän poitsu? Juu, kyllä tää tauti pisti taas arvostamaan terveyttä. Harmi, ettei siitä muista koskaan olla kiitollinen : / Mutta ehkä jotain edistystä on havaittavissa, kun tänään ei kauppareissulla enää ruvennut huimaamaan :D

della: Kyllähän se epäusko iskee välillä itse kuhunkin :( Kyllä mua niin otti päähän, kun sairastuin just oviksen aikaan ja viime kierrossa yritystä haittasi se miehen työmatka, joka oli ilmeisesti parhaimpina tärppipäivinä. Ja ylipäätään se, että sitä pikku kakkosta ei meille tule yhtä helposti kuin esikoinen tuli. Toi 4-päiväinen työviikko kuulostaa ihanalta. Mäkin olisin halukas sitten joskus, kun palaan hoitovapaalta, tekemään osittaista hoitovapaata ja juurikin tuon 4-päiväisen työviikon merkeissä. Mutta mulle sanoi pomo kerran, ettei se onnistu :( mun kohdalla se osittainen hoitovapaa tarkottaisi vaan lyhyempää työpäivää, mikä on sitten mun mielestä ihan yhtä tyhjän kanssa. Vaikka kyllä mä toisaalta ymmärrän, että mulle olis vaikeaa tai lähes mahdotonta saada sijaista aina päiväksi. Silti harmittaa se, että esimiehet kyllä voi tehdä 4-päiväistä työviikkoa, koska talossa on kuitenkin aina varajohtaja tekemässä heidän hommat.

On: Justiinsa joo.... Mä en oo merkannu mun viime menkkoja ollenkaan kalenteriin, joten en yhtään tiedä mikä kp on :O Täytyy varmaan lueskella tätä ketjua taakse päin. Onneks noi tärkeät asiat on talletettu tänne Internetin ihmeelliseen maailmaan :D Tänään on taas ollut hieman parempi olo kuin eilen, vaikka tämän meidän kaksion pikaimuroinnin jälkeen väsytti ihan hirveesti ja taas otin päikkärit. Täytyis päästä eroon mokomasta tavasta. Huomenna haluisin lähteä heti aamusta Hulluille päiville, mutta en tiedä saanko itseni ylös niin aikaisin. Mun hullu idea olis olla siellä jo heti kaheksalta, että välttyisin pahimmalta ruuhkalta ja saisin sen mitä haluan.

Enahille onnea plussasta :)
riksukelle ja *nekulle tervetuloa!

Mä voin ennustaa, että tänne täti tulee viikonloppuna tai viimeistään alkuviikosta :/
Nyt siis kp27 ja huolellisesta pupuilusta huolimatta menkkaoireet nostaa päätään. Eli välillä vituttaa niin ettei eteensä näe, pääasiassa ärsytyksen aiheena on mies. Välillä tulee myös semmosia äärettömän huonon itsetunnon kohtauksia (musta ei oo mitään hyötyä töissä, kotona en osaa tehdä mitään oikein tai hyvin, olen tyhmä ja ruma ja kaikki on turhaa, kunnon teiniangsti siis - näin 26-vuotiaana...). Pojan 1-vuotissynttärit lähestyy ja jonkinmoisia tarjoomuksia pitäis alkaa suunnittelemaan, mummi onneks hoitaa kakkupuolen. Pöööööh.... Närästääkin vähän väliä, ärrinmurrin. Menen sänkyyn kiukuttelemaan nukkumatille.

Täällähän on ihania uutisia. Paljon onnea Enah ja ihanaa odotusta! Minne osuu laskettu aika?

della_79: Kuulostaa hyvältä, että kroppa muistaa vielä vanhat jutut. Ehkä mäkin sit uskallan huomenna treenailemaan. Mä teen kanssa tällä hetkellä 4-päiväistä työviikkoa ja toiveena ois tehdä niin kauan, että voisin jäädä uudestaan mammikselle. Mun ymmärrys on, että jos lyhennetty työaika on mahdollista järjestää ilman ylivoimaisia vaikeuksia, työnantajan pitää se tehdä. Tsemppiä 'neuvotteluihin' :).

Margeliini: Oho, teidän neitihän on oikea puheenjohtaja :). Meidän poju juttelee kyllä paljonkin, mutta ei mitään, mitä me ymmärrettäis (paitsi äitiä huutelee toisinaan). Enimmäkseen kiljahtelee, pörisee tai suhisee, mutta parin viimesen viikon aikana oon kyllä huomannut, että koittaa kovasti matkia äänteitä, että eiköhän tuo pikkuhiljaa. Onnistuiko Hullut Päivät -suunnitelma? Mä ajattelin ehkä jättää homman väliin tällä kertaa, ellei sitten viikonloppuna tuu pyörähdettyä tai nettikaupasta jotain hommattua.

Nipsu86: Kiitokset tervetulotoivotuksista. Noi teiniangstikohtaukset kuulostaa tutulta, mulla esiintyy varsinkin ennen menkkoja. Eikä mieltä ainakaan paranna tuo jatkuvasti pimenevä, käsittämättömän harmaa ja sateinen sää. Toivottavasti pikkuhiljaa parempi mieli... Toivotaan, että synttäreiden järkkäily saa sut iloisempiin aatoksiin.

Takaisin