Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
tervetuloa satuliinu! mulla on 7,5kk ikäinen tytär ja toista jo kaipailen :) niinku varmaan tickeristä huomaatkin, meillä on myös 9v. poika, joka tosin ei ole mun biologinen, mutta jota kasvatan omanani. täällä ei onneksi tarvii kauheasti stressailla, et puhuttaisiin vain pikkukakkosen yrittelyistä, vaan niinku varmaan huomaat, me ollaan höpötelty kaikkea laidasta laitaan. mun mielestä koko elämäntilanne vaikuttaa kaikkeen, joten hyvä siitäkin on avautua :)

oon Margeliini kuullu myös jostain tuon saman 20% ja terveillä nuorilla ihmisillä..". tottahan tuo taitaa olla (ja mä en oo enää kovin nuori tällä 33v. iällä enkä tervekään, kun endolla on paiskattu, mutta siitä huolimatta sain yhden lapsen ihan luomusti, joten toivoa kai täälläki on :))

hienoa muoks. Nipsu86:lle tarkoitin tän, (meni vahingossa Vesimelonille, anteeeeksii) että paikansit itseäsi stressaavan asian! nyt kunhan pystyisit vielä olemaan liikaa stressaamatta miehesi työasioista, vaikka tiedänkin ettei se ole helppoa. mun mies on tällä hetkellä tosi huonopalkkaisessa työssä eikä mitään muutosta ole tapahtunut, vaikka hänen esimiehet ovat vuorotellen lupailleet palkankorotusta ja "keskustella" asiasta. sanoinki miehelle n. kuukausi sitten, että alkaa olla aika nostaa kytkintä et heti ku löytyy parempipalkkainen nii eiku menoksi, tuo on jo niin nähty tuo nykyisen työpaikan politiikka!

laitetaan nyt sit vielä on, vaikkei tänne ihmeitä kuulu :) treenit on tosiaan aloitettu ja toissayönä heräsin siihen ku vatsalihakset kramppasi :/ hirveä tunne, sattui ylävatsaan ja oksetti ja miehen kehotuksesta nappasinkin panadolin, mikä laukaisi kivun. tyttö on reagoinu mun iltamenoihin yllättävän vähän, mitä nyt kaksi kertaa nukahtanut kesken iltapuuron ja kerran oksennusraivarilla.. muuten tänne same old, same old, paitsi et nyt mun vauva nousee jo seisomaan tukea vasten, tulee siitä alas itse ja istuukin!! kamalaa, mullei oo enää vauvaa :/

Vesimeloni: Niin, eikös se keskimäärin puoli vuotta suunnilleen ole, missä ajassa useimmiten raskaus alkaa...? Tai näin olen jostain lukenut. Mutta tosiaan, eihän se vuodenkaan yrittäminen vielä epätavallista ole. Jossain asioissa mun huolia lievittää kaikki tilastot ja todennäköisyydet, vaikka ei niihin ihan tosta noin vaan voi luottaa. Hui, mitä sun suussa on operoitu! Mä en oo veiläkään saanut aikaiseksi soitettua hammaslääkäriin ;)

Nipsu: Kuulostaa tosi tutulta tollanen stressaaminen. Mulla on kans välillä (kun oon ollut tosi stressaantunut) ollut tollasia öitä, että saatan ihan yhtäkkiä herätä aika pirteänä miettimään jotain asiaa ja miten sen saisi ratkaistuksi. Ja sit päivällä väsyttää :( Tai jos tyttö nukkuu levottomasti, niin mä ikään kuin stressaan jo etukäteen sitä, että kohta se taas herää ja oon sit valmiina jo hereillä. Aargh! Ihan älytöntä. Onko sun mies yrittäjä vai onko jonkun muun alaisena töissä?

della: Tokihan sullakin toivoa on. Eikös iän pitäis vaikuttaa hedelmällisyyteen vasta 35 vuoden jälkeen? Mulla ei oo koskaan vatsalihakset krampannu, mutta voin kuvitella, että se on aika hirveetä :( Kerran mulla kramppas toinen reisi kokonaan ja se teki ihan järkyttävän kipeetä. Luulin, että se vääntää mun jalan poikki. Mä sain kans tällä viikolla taas reenikauden käyntiin :)

On: Oho, nyt onki jo kp 31 :) Eiköhän tää piina kohta lopu. Mun kyllä tekis ihan hirveesti mieli testata. Mutta kun ei siinä olis mitään järkeä. Paitsi se, että vois lopettaa tän ihmettelyn. Mutta sit menis taas yks testi hukkaan, kun negahan sieltä kuitenkin tulee. Tosi pessimistinen asenne mulla. Tädin ilmestyminen on kuitenkin hieman helpompi kestää, kuin se tyly tyhjä kohta raskaustestissä, johon ei saa tihrustamallakaan mitään viivaa. Toisaalta ne menkat varmaan alkais heti sen varmistunegan jälkeen. Eli pitäisköhän tehdä sellainen? ;)

Pöh, ennen menkkoja tilaamani raskaustestit odotti tänään postilaatikossa. No, nytpä on sitten valmiina kun niitä joskus jouluna tarvii :P

Margeliini: mä en herää ollenkaan pirteenä yöllä miettimään ja se siinä on varmaan ongelmanakin. Kun puolinukuksissa alan miettii et voi hitto, mitäköhän mahdoin kirjottaa vakuutusyhtiön lappuihin tai onkohan se ja se lasku maksettu jajjajajajajaja. Sit yön pimeydessä joku yks mitätön asia paisuu ihan valtavaks eikö enää toivoakaan
nukkumisesta. Mut joo, mies on yrittäjä, töissä tavallaan aina. Arkisin yleensä on pois kotoa klo 7-21 ja sitte illalla vielä askartelee työvuorolistoja yms. Ja vaikka olis kotonakin enemmän ni puhelin on päällä 24/7 ja aika usein se myös keskellä yötä ja viikonloppusin soi. Voi vitsit, tästä voisin avautua vaikka ja kuinka paljon mut en viitti täällä julkisesti.

Margeliini: sit vaan testaileen jos siltä tuntuu :)

ON: mulla taasen on kp 28, aattelin että testailen jossain 33 vaiheilla jos menkkoja ei näy. Mulla on vasta tasaantunu kierto niin et parissa kuussa oli 31 päivää, sitä ennen saattoi olla 50 päivää jne miten sattui... Eli ei välttämättä vielä ole tasaantunut. Mulla ei ole tulevien menkkojen oireita kyllä yhtään. Parissa viime kierrossa mulle on pukannu kauheita finnejä poskiin, leukaan ja kaulan seudulle kohta oviksen jälkeen ja ne on rauhottuneet vasta kun menkat on tulleet ja menneet. Tästä kaikesta voi siis päätellä et hormonitoiminta on vielä vähän ailahtelevaa. Tuntuu et koko kroppa meni ihan sekasin ja epätasapainoon minipillereitten takia, joita söin 3kk. Ois pitänyt vaan muistaa entinen kokemus hormonaalisesta ehkäisystä, ei ei sovi mulle...

Jes,mahtavaa! Kirjotin jonkun varmaan kaks A4-pitusen tekstin, ja sit tää sivu sekos. Mahtavaa!!! En jaksa kaikkea kirjottaa uudelleen, mutta lyhykäisyydessään se meni kai jotenkin näin:

Tervetuloa Satuliina, ollaan aika samassa vaiheessa,samanikäsiä, kuumeillaan toista ja samassa vaiheessakin vielä, eli yk 1. :)

Margeliini ja vesimeloni tehkää testit, kun oon varma et jompikumpi tai kummatkin plussaatte. :) ja mulle ei kans enää hormoniehkäisyä tule. Mun iho meni kans tosi huonoon kuntoon imetyksetä, mut nyt ehkä menossa vähän parempaan, ainakaan isoja kipeitä finnejä ei nyt oo tullut,vaan noita punasia jälkiä jäänyt ihoon. Ne kai katoaa ajan myötä.

Nipsu: Sullahan on kivaa tiedossa, entä onko kiva palata töihin? :) Tiedäs vaikka kohta pääsisit takas mammikselle.

Della: Miltä treenit on maistunut?

On: Siirrettiin tyttö omaan huoneeseen, yöt mennyt tosi hyvin ja ite on saanut pitkästä aikaa nukuttua pidempiä pätkiä kun 1,5h kerrallaan. Huomenna nään yhden ystävän ja olis tarkotus lähteä ulos. Jännittää. :) Mitään oloja ei oo mihinkään suuntaan, toisaalta vasta kai kp 20. Oon ihan varma etten oo plussannut. :)

Moikka

Ajattelin tällekin puolelle ilmottautua, vaikka tuonne raskaaksi 2012 olen jo kirjotellut. Meillä kumminkin toista tässä yritetään ja siksi tämä ehkä "parempi" puoli kirjotteluun :)

Eli olen päälle 30v naikkonen pk-seudulta. Perheeseemme minun ja miehen lisäksi kuuluu päälle 1v poika ja liuta elukoita :) Nyt ollaan aloteltu tjottailu eli ei mitään suurta yritystä päällä, mutta kakkonen saa tulla, jos on tullakseen :) Ensimmäistä yritettiin päälle vuosi ja tuohon vuoteen sisältyi kaksi km:oa, joten nyt ois toiveet, että tää toinen saisi hiukan helpommin alkunsa ja onnistuisi myös loppuun asti.

Täällä on menossa kp 28 jo ja kierrot synnytyksen jälkeen olleet suht säännöllisiä 27-29 pv.

Onko joku täällä muuten testaillut raskautta ovistestillä? Mulla on niitä liuta tuolla varastossa ja oon aatellu, että pitäskö koittaa, kun r-testejä ei raaskis heti ostella, mutta kumminkin jänskättää taas näin ekassa kierrossa hurjasti :D Eilen kyllä vähän juoli tuolta lantion seudulta, että odottelin jo menkkojen alkamista, mutta vielä on ainakin hiljaista.

tervetuloa myös elsiinalle! pk-seudulta olen itsekin ja pian 8kk tytön äiti ja mullaki ikää päälle 30v. :)

Kiki84: treeni on kulkenut yllättävän hyvin ja lihakset oli tiistain jälkeen eiliseen saakka hellinä eikä mitään kamalampaa oo sen vatsalihaskrampin jälkeen ilmennyt. on taas niin fiilikset minä <3 treenit :D yritän kaksi kertaa viikossa päästä sekä kb- että bujinkan-treeneihin ja lisäksi käydään tytön kans maanantaisin vauvajumpassa.

mä aloitin taas unikoulun osa n. tyttö alkoi taas selkeästi huvikseen imeksimään yöllä, joten ollaan taas harjoiteltu yöimetyksen lopettelua taktiikalla pikkuhiljaa kohti kokonaista ei-tissiä-yötä. viime yönä tyttö huusi 30min ja sit rauhoittui, kun poistuin huoneesta. nukuin sit itse 2h päiväunia ja mies toi tytön pikkasen ennenku heräsin päikkäreille ja tyttö nukkui 30min.

nyt harjoitellaan myös ton koululaisen kans läksyjen tekoa, kun on koko viikon harrastanu päinnaamaavalehtelua, et ei tullu enempää läksyjä :/ yksitellen napsittiin sit kaikki kiva pois eli ekana pelikielto jatkuu ja sit karkkipäiväki lähti ja kavereille ei oo mitään asiaa (kun siellähän sitä pelataan, jos kotona ei saa). joka kerta narahtanu valehtelusta (opettaja käyttää ahkerasti sähköistä järjestelmää, minne kirjaa kaikki unohtelut jne.) ja yhä jatkaa. huoh, tää on pojan kans tuota yhtä ja samaa jokaikinen lukukausi ennenkuin poika uskoo lopulta, ettei selviä ihan tuosta vaan koulunkäynnistä. sitä ennen vaan joutuu olemaan aika tiukka ja ilkeäkin, mutta lohduttelen itseeni sillä, et vanhempien tärkein velvollisuus on tuottaa lapsille pettymyksiä ja meillä kouluhommat on lapsen velvollisuus numero yksi ja kun ne on hoidettu, voidaan keskustella oikeuksista. miehen vanhemmalla 13v. pojallakaan ei niin hyvin pyyhi koulussa, mut se ei oo onneksi mun ongelma eikä mieskään siihen jaksa enää ottaa kantaa, kun ei pojan arjessa pysty tän välimatkan vuoksi olee läsnä. täytyy toivoo, et tytön kanssa ois aikanaan koulunkäynti vähän helpompaa :)

Nipsu: Luulen, että mä herään pirteänä miettimään sen takia, että käyn jotenkin ylikierroksilla enkä osaa rentoutua edes nukkuessa ;) Tuolla asiantuntija vastaa -osiossa kyllä joku lapsettomuusklinikan lääkäri oli sitä mieltä, ettei stressi oikeastaan vaikuta raskaaksi tulemiseen.. Mäkään en oikein jaksa uskoa, että vaikuttais. Esikoista kun ruvettiin yrittämään, niin stressasin siitä ihan hirveesti ja oli oikein tekemisen meininki, kun halusin pian raskaaksi. Ja pam! Heti ekasta tärppäs :) Nyt tokalla kertaa ei oikeastaan ole mitään stressiä tällä hetkellä elämässä, mutta ei sitten millään onnistu yhtä helposti raskautuminen :( Mene ja tiedä... Kyllähän jotkut on sitä mieltä, että ihan kosmetiikasta saaatavat kemikaalit ym. vaikuttais raskautumismahdollisuuksiin mutta mä ainakin tuun hulluksi, jos rupeen ihan kaikkea varomaan.

Kiki: Toi on niin raivostuttavaa! Just kun on kirjoittanut oikein romaanin tänne, niin sivusto rupee sekoileen :( No, en plussannut sitten :(

elsiinalle tervetuloa! Toivottavasti teillä tärppää vähän nopeammin toinen. Kovasti ttsemppiä! Mä en oo käyttänyt ovistestejä muuhun kuin oviksen testailuun, mutta kyllähän jotkut väittävät, että se reagoi raskaushormoniinkin.

hormonaalisesta ehkäisystä: Ei kiitos! Syystä, että oon jo tämän elämäni aikana ihan taarpeeksi kauan käyttänyt ja meillä toimii varmat päivät lähes yhtä luotettavasti. Mä sain viimeisinä pillerinsyömisvuosinani kauheita hiivatulehduskierteitä niistä ja kun lopetin pillerit, niin loppui hiivatulehduksetkin :) Ja mielialatkin on pysyneet tasaisempina. Meillä olis ehkä suunnitelmissa miehen strerilisaatio sitten kun lapsiluku on täynnä.

On: Voihan v***u! Eilen oli täti jo toinen jalka oven välissä ja tänään aamuyöstä päätti sitten tulla ihan kunnolla kylään emoticon  Joten kp 1 ja yk 5 tervetuloa! Jos jotain positiivista täytyy etsiä tästäkin pettymyksestä, niin viime kierto jäi taas ihan normaalin pituiseksi. Onneksi. Voiskohan nyt luottaa siihen, että ne pahimmat kiertosotkut on takana päin? Lähdenpä tästä Alkoon ostamaan punkkua ruuan kanssa. Hyvää viikonloppua kaikille!

mulla tää näköjään heittelee tonne tekstin sekaan ihan mitä sattuu, just lukaisin omaa tekstiä ja kävin muokkailemassa :/

mäkään en huoli enää ikinä hormonaalista ehkäisyä! exän kanssa ollessa käytin e-pillereitä, kahta eri merkkiä, kun ekasta merkistä (mercilon)meni persoonallisuus sekaisin ja halut. no, ei ne halut tokallakaan merkillä muuttuneet ja olin ihan yhtä raivohullu ku ekan merkinki kohdalla, joten siirryin sit käyttää ehkäisyrengasta. siitäkään ei ollu kyl merkittävää hyötyä, joten lopetin sen muutaman kuukauden käytön jälkeen ihan oma-aloitteisesti ja loppupelissä exästä tuli exä, kun oli koko tyypissä vika, ettei napannu enää ollenkaan mikään seurustelu saati sitten suhteen eteenpäin vieminen (perheenperustamiset jne.) nykyisen miehen kans ei oo missään vaiheessa ollu mitään ehkäisyä, lukuunottamatta muutamaa kortsukokeilua ihan alkuvaiheessa ja synnytyksen jälkeen. minipillerit otin neuvolasta jälkitarkastuksessa, mutten koskaan aloittanu niitä ja sitpä päätettiinki et yritetään pikkukakkosta.

meillä mies on ilmoittanu, että max. pari vuotta voidaan yrittää pikkukakkosta ja sit aletaan kuulemma olla jo liian vanhoja. ja pikkukolmosta en kuulemma saa, mut enpä mä haluakaan enempää kuin kaksi.

Margeliini: täältä tullaan kohta perässä varmaankin.. On ollut nyt sellasta menkat tulee-oloa jo yli vuorokausi.. Yks melko varma merkki siitä et ne lähestyy, on sellanen yhden päivän energisyyspiikki, jolloin riittää virtaa siivoomiseen ja kaikkeen muuhun yliarvostettuun ihan hullun lailla ;) (hienoo et kuukaudes on yks sellanen mielenhäiriöpäivä)

Tuleeks kellään muulla sellaista? Tää tulee mulla aina 1-3 päivää ennen monsuunien rantautumista... Sit noin päivää ennen oon tosi ailahteleva, kaikki itkettää/liikuttaa hyvällä ja pahalla :D silloin kun mun menkat alkoi ekan kerran synnytyksen jälkeen oli niin voimakkaat pms-oireet et paiskasin kylmää vettä täynnä olevan kahvinpannun miehen jalkojen juureen (moccamaster of course) ja meni säpäileiks, tää siks kun mies tivas multa mitä haluun pizzaan ja kertoi ärsyyntyvänsä kun en osaa ikinä päättää mitään.. :D saman päivän aikana potkaisin seinään reiän ihan samanlaisesta syystä, et meni vaan hermot niin että pimahti. Sitten vaan itkin koko loppupäivän että olenkohan tulossa hulluks jne... :D Kun en normaalisti tee koskaan mitään tuollaista. No, mies onneks vaan naureskeli et tais olla eka kerta kun näkee mut oikeesti suuttuneena, et eiköhän sen voi antaa anteeks. Ja seuraavana yönä ne menkat sieltä alkoikin.

Negaahan se testi näytti.
kp 31? Menkkoja ei kuulu... Tosin, jos ei vaikka kolmeen päivään kuulu niitä niin sitten kyl testaan uudestaan. Ihan sellasella testillä missä lukee raskaana/ei raskaana niin tulee luottavaisempi olo :D
Toi oli vaan joku ihme liuska...

Kiki84: töihinpaluusta on vähän vaihtelevat fiilikset. Välil tuntuu ettei mulla pää kestäis mitään monen vuoden kotona oloa, tarviin jonkin muunkin rytmin ku pojan uni- ja ruoka-ajat. Toisaaltas, välillä tulee semmosia "voi kun se on vielä niin pieni, ei sitä voi koko päiväks pois antaa, nyyhnyyh". Ja taas toisaalta, ku ei tuo lapsi vierasta yhtään ketään ja on semmonen reipas ja utelias ni luotan et kyllä se pärjää. Ja vielä toisaalta, yhtenä päivän aloin illalla parkua et "mitä jo muut lapset kiusaa meijän poikaa kun se on pienin ryhmässä, ottavat lelut pois ja tönivät nurin ku toinen vasta opettelee tota seisomishommaa". Omastakin puolesta jännittää, et mitenkä neulat ja putket pysyy käsissä kun en oo edes nähny semmosia yli vuoteen. Eli hyyyyyyyvin ristiriitaisin tuntein mennään. Hyvä et oot saanu nukkua pidempiä pätkiä, luksusta eikö? :) (mä heräsin ekan 6kk 2 tunnin välein joka päivä ja yö syöttämään poikaa, eka 4 tunnin unipätkä oli jännä :D )

elsiina: Tervetuloa! Mä yritin testailla raskautta ovistesteillä tuossa jokin aika sitte, mut kun en ollu raskaana ni en tiiä oisko se sitten näkyny niissä...

della_79: Tsemppiä unikouluun! Ootteko kokeillu, et rauhottuuko tyttö nopeemmin, jos isi käy peittelemässä ja pitämässä hetken kädestä kiinni tms? Meil toimi se paremmin, mut nähdessään poika huusi ihan hysteerisenä kun yhdisti mut niin vahvasti siihen imetykseen. Viikon verran iskä kävi hyssyttelemässä poikaa öisin ja sitte loppu semmoset turhat heräilyt kokonaan (Sillon imetin yöllä n. klo 3 ja 5-6, myöhemmin poika lopetti ne ilman mitään unikoulua). Tsemppiä myös koululaisen kanssa. Valitettavasti sitä ei sen ikäsenä ymmärrä vielä, kuin tärkeet se läksyjen tekeminen on, niin paljon helpommalla pääsis kun ne tekis suosiolla. Kokemusta löytyy...

Vesimeloni: Pahoittelut negasta :(  Mulle tulee kans tollasia ihan järjettömiä ailahteluita nyt ennen menkkoja! Pillereiden kanssa olin tasanen ku Pohjanmaa, mut nyt synnytyksen jälkeen kun on pitkästä aikaa ihan kokonaan luomukiertoja ni voi jösses! 1-3 päivää ennen vuotoa tulee ensin semmonen hyperaktiivisuus et siivoon ihan hulluna ja järjestelen maustekaapin aakkosjärjestykseen jne hullua. Sit tulee kauhee v*tutus ja hermot menee ihan sekunnissa ja sitte alkaa kauhee masistelu ja parkuminen jostain "yhyy, matton hapsut on huonosti". Psykiatrisella osastolla on varmasti normaalimpaa asiaksakuntaa kun mitä minä oon ennen menkkoja. Mistä päästäänkin siihen et se hormonaalinen ehkäsy sopii mulle oikein hyvin! Sillon ei tuu ollenkaan tämmösiä riehumisia... Tosin nyt viimiset 3 kuukautta oon ollu jotenkin todella lyhytpinnainen muutenkin. Tänään viimeks multa palo käpy kun yritin asentaa pojan rattaisiin semmosta turvakaarta ja kun EN VAAN SAANU SITÄ KIINNI!!! Sittehän se päätty siihen et poika heräs päikkäreiltä sängyssään ja mä heitin sen koko *tanan kahvan tonne jorpakkoon. Ja tunti sitten, ku sain pojan yöunille, niin kävin otsalampun kans ettimäs sitä kaarta. Phuuuh, että näin meillä tänään...

Hei!
Täällä kans yksi toista vauvaa kuumeileva liittyisi joukkoon mukaan. Asustelen Pohjois-Pohjanmaan perukoilla ja olen päälle 30 vee yhden 7kk pojan äippä. 
Toisesta lapsesta olen haaveillut heti synnytyksen jälkeen ja mieskin on ajatukselle jo mukavasti lämmennyt. Mitään ehkäisyä ei olla missään vaiheessa tässä välissä käytetty. Menkat mulla alkoi muutama kuukausi sitten. Oisko nyt menossa 4. kierto synnytyksen jälkeen. Kierto alkaa olla lopuillaan ja mitään oireita mihinkään suuntaan ei ole.
Me ei varsinaisesti olla yrittämällä yritetty eikä aiota yrittääkään. Ollaan enemmän tulee, jos on tullakseen linjalla, vaikka mä kovasti toivonkin mahdollisimman pikaista raskautumista. Ensimmäisen alkuun saamiseen meni kauan ja väliin mahtui yksi keskenmenokin. Luomuna kuitenkin onnistuttiin, vaikka alkuun tuntuikin, ettei se mahda onnistua ikinä.
Mulla on aika hyvin kierrot olleet siinä 26-30 päivää ennen ja jälkeen raskauden, mutta en sitten tiedä, onko oma hormoonitoiminta ihan täysin vielä palautunut. Ovistestejä ois laatikossa vinot pinot, mutta vielä ainakaan en aio alkaa itseäni niillä stressamaan. Se, jos mikä ei ainakaan edistä raskaaksi tulemista. Se stressi meinaan.
Koitan päästä kärryille teidän jutuista tässä jossain vaiheessa, kun on aikaa lueskella. Tuo pikkumies pitää päivät melkoisen kiireisenä... 

della_79: Meillä hoidettiin tissivierotus tuossa 1v iässä niin, että mies nukkui pojan kanssa noin viikon ja hyvin meni. Mä kyllä kannatan myös siis sitä, että mies pistetään nukkumaan unikoulujen sun muitten ajaksi lapsen kanssa. Tuntuu, että miehet ei heräile niin helposti joka risahdukseen ja reagoi ehkäpä turhiinkin äännähdyksiin. Itsellä on aina ollu tapana heti silitellä yms, jos poika vähänkin öisin älähtää.

Hormonaalisesta ehkäisystä, niin mä alotin pillerit 16-vuotiaana ja siihen asti söin niitä, lukuunottamatta noin vuoden taukoa välissä, kunnes alettiin lasta yrittämään, kun olin 30v. En tiiä sitten johtuko niistä vai mistä, mutta heti ekasta kierrosta tulin raskaaksi ja se menikin kesken. Sen jälkeen kierrot heitti ihan häränpyllyä 26-40 päivää. Käytiin tuon vuoden yrittämisen takia jo lekurillakin ja se väitti, ettei mikään tuommonen voi johtua pillereistä. Itse en niihin kumminkaan enää usko, koska onhan se oikeesti outoa tunkea jotain hormoonia kroppaansa vuodesta toiseen. Enää ei siis pillereitä sun muita tänne, kiitos.

Pitää nyt pähkäillä teidän kanssa; Mulla on nyt lauantaista asti tullu tosi niukkaa vuotoa. Jos ois sillon menkat alkanu, niin ois kierto ollu 27 päivää, mikä ihan ok, koska synnytyksen jälkeen mulla on noin seitsemän kertaa nyt menkat tullu ja joka kierto ollu 27-29 päivää. MUTTA joka kerralla on vuoto alkanu kunnolla ja eka päivä ollu kipuja, joita ei ennen ekaa raskautta ollu. Nyt lauantain jälkeen ei oo ollu kivun kipua ja vuotoakaan ei oo ruvennu kunnolla tulemaan eli pelkillä pikkarisuojilla oon selvinny. Onko kellään muulla käyny näin? Mä jo ehdin hehkuttaa, että kierrot tasottunu ja vuoto tulee kunnolla, kun ekaa yrittäessä kierrot heitteli ja mulla tuli tuhrua muutama päivä ennen kunnon vuotoa. Mutta ihmeelliseltä tuntus, jos nyt tulis sitä tuhrua, kun niin monta kiertoa meni ilman ja kun ei toi vuoto nyt näytä kunnolla alkavan. Ja siis tää kierto ollu eka, kun on peittoja heiluteltu. Pelkäänpä siis, että jotain tuolla ois onnistunu käymään, muttei kaikki ehkä mennytkään ok :(

Tervetulos Elsiina ja Maikkie! :)

Elsiina: Meillä meni taas niin, että jos mies nukkui tytön puolella yöllä, niin heräs joka ikiseen tuhahdukseen, siis oikeesti jokaiseen, ja heti oli sitten antamassa tuttia tai laittamassa peittoa ym.. Arvaa vaan sitten, kun se alkoi pahenemaan, että tyttö vinkas vähän väliä, sit mies hyökkäs pystyyn ja mäkin heräsin joka kerta. Ihan pimeetä, sanoinkin sata kertaa, että anna sen olla nyt, et oppis unessakin rauhottumaan yksin, mut ei. Ratkaisu oli sitten siirtäminen omaan huoneeseen, jollon unet rauhottu ja parani jotain 358% heti ekasta yöstä lähtien niin meillä, kun tytölläkin! Voishan toi olla ihan alkuraskaudenkin oireita? Ootko miettinyt testaamista?

Maikkuliini: En mäkään noita ovistestejä ainakaan vielä tässä vaiheessa halua alkaa käyttämään (meillä siis menossa nyt vasta ensimmäinen yk), kun tiedän itseni sen verran hyvin, että alan sitten niitä kyttäämään ja stressaamaan. Pelkään että siitä häviää sitten myös se pupuilun ilo sen ns. pakon myötä. Näin ollen luotan kroppaani, että kyllä se ilmottaa kun aika on. :D

Nipsu: Ihan samoja fiiliksiä oli mulla sillon kun menin töihin, paitsi meillähän tyttö ei mennyt tarhaan, vaan ensimmäiset neljä viikkoa oli mummoilla hoidossa ja sitten mies jäikin jo isäkuukaudelle. Mä jäin siis nyt hoitovapaalle, mutta teen noita keikkahommia, viime viikollakin kävin kaks päivää ja tällä viikolla ainakin yhden vuoron. Toivoisin että saisin kaks vuoroa viikossa about, niin sillä tulis jo aika kivasti extraa tohon hurjan suureen kotihoidontukeen. :) Ja vähänkö repesin ääneen kun luin ton sun turvakaarihomman. Nään niin sieluni silmin sen tilanteen. :D Anteeks, ei sais nauraa, mutta se mielikuva on vaan niin hassu! :D

Vesimeloni: Negaa, eiiiii! Noh, ens kierrosta sitten! Mulla tota hyperaktiivisuutta esiintyy yleensä vähän niinkun aina, niin mä en silleen tunnista menkkojen mukaan menevän. :D

Margeliini: Sulle negasta vielä isompi EI! :/ No eihän se auta kun uuteen kiertoon vaan. Toi on tosi hyvä kuitenkin, että kierrot on nyt tasaantunut!

Della:Kuin siellä on unikoulu mennyt? Siihen pitkää pinnaa, sitä samaa myös koululaisen kanssa. Onneks kuitenkin hyvä, että pidätte tiukan linjan. Niitä vanhempia kun löytyy liikaa, joita ei vois noi asiat vähempää kiinnostaa! :/

On: Laskeskelin vähän, että varmaan viikon päästä saisi odotella menkkoja, jos samalla 30 päivän kierrolla menee kun edelliset. Nää tosin on vasta kolmannet synnytyksen jälkeen, joten en ihmettelis vaikka venyis johonkin mahtikiertoonkin, olin niin yllättynyt, että toi eka kierto oli noin normipituinen. Meillä siis on mennyt yöt paremmin kun hyvin, mä kuulkaa nukuin eilen ensimmäisen yön heräämättä yli vuoteen! :D Nukahdin 22.30 ja heräsin 7.45. :D Olo on ollut infernaalinen tänään, oon siivonnut, kokannut ja tehnyt miljoona muutakin asiaa. En oo tainnut haukotella kertaakaan koko päivän aikana. :) Eli meillä toi omaan huoneeseen siirto on toiminut paremmin kun hyvin, kaikilla on se oma nukkumarauha.

Olin sillon lauantaina viettämättä sitä tyttöjen iltaa, joka meni ihan plörinäks. :/ Olin odottanut sitä tosi paljon, saldo oli se, että olin baarissa n. 45 minuuttia kunnes lähdin kotiin, kun toi seura oli sen verran kovassa humalassa, etten jaksanut katella sitä. Harmitti ihan tosi paljon, kun olin odottanut että pääsen tanssimaan ja pitämään kivaa. Noh, join baarissa sitten yhden drinkin, tanssittiin puolikas kappale (kunnes tälle mun seuralle tuli paha olo) ja sitä rataa. Pettymys oli niin kova, että kun mies tuli kysymään multa että miten ilta meni, niin aloin itkemään. :( Noh, tässä on nyt kahdet häät kolmen viikon sisään, joten ehkä siellä pääsen tanssimaan edes vähän. :) Löysin mun veljen häihin aivan upean mekon, se oli ihanaa! Muuten täällä samaa rataa, mies aloitti tänään työt isäkuukauden jälkeen. Onneksi sillä on vaan kolme kk töitä, kunnes sitten lomailee 2,5 vkoa joulun tienoilla, kun ei oo tähän mennessä pitänyt yhtään kesälomia vielä. :) Sitten jää vielä kolme viikkoa lomaa kevääseen ja ens kesänä tuleekin jo uudet lomat. :D Mua ei haittaa yhtään! Niin ja alotin ne keikkatyötkin! Ja teen sitä opparia iltasin kun tyttö menee nukkumaan. Niin ja treenaan, huomenna uimaan ja pilatekseen heti aamusta, kun mies menee iltavuoroon. :D Ja semmosta samaa vaan! :D

Vesimeloni: Höh :( Onko menkat alkanu jo? Ei voi muuta, kun uutta yritystä kehiin vaan.

Maikkielle tervetuloa mukaan jutusteluun! :)

elsiina: Aika outoa, että sulle oli lääkäri sanonut noin :/ niistä pillereistä siis... Kun useammalle mun kaverille on lääkärit sanoneet, että pillereiden lopetettua saattaa kestää jonkin aikaa, että omat luonnolliset kierrot tasaantuu. Samoin mulle sanoi lääkäri, kun olin vuosia sitten lopettamassa pillereitä ja kysyin, että vaikuttaako menkkoihin, että voi mennä monta kuukauttakin ennen kuin menkat alkaa, koska pillereitä syödessä munasarjat on ikään kuin levossa. Ja että vasta puoli vuotta kun on mennyt lopettamisesta (ja jos kierrot ei ole vielä tasoittuneet), niin kannattaa varata aikaa lääkärille. Tosta tuhruvuodosta, mullahan ei ennen tytön syntymää ollu ikinä mitän tiputteluvuotoja, vaan aina alkoi menkat kunnon vuodolla ja kivut tuli samaan syssyyn. Mutta nykyään on päivän pari ennen menkkoja tiputtelua ja menkkakipujakin saattaa tulla jo viikko ennen menkkoja... Silti kaikki ihan normaalisti gynen mielestä. Joten kai synnytys on jotenkin vaikuttanut... tai ikä alkaa vaikuttaa... tai jokin. Mutta kannattaa varmaan tehä raskaustestiä, jos tollanen tiputtelu jatkuu.

Kiki: Voi kurjaa, että sun kauan odottamasi tyttöjen ilta meni pilalle :( Tiedän tunteen. Mulla kun ei ole yleensä ihan hirveästi tilaisuuksia viettää tyttöjen iltaa tai tehdä mitään kovin erikoista vapaa-ajalla, niin sitten niillä harvoilla kerroilla, joita yleensä odotan hartaasti, lataan kauheesti odotuksia illalle. Nytkin odottelen, että joskohan kutsuvat töistä mut pikkujouluihin tänä vuonna, kun viime vuonnakin kutsuivat. Toivotaan, että häät menisivät sitten paremmin. Meillä on vielä yhdet häät lauantaina ja sitten toivottavasti rauhoittuu tää elämä.

dellalle tsemppiä lasten kanssa! Ihan just noin sen koululaisen suhteen! Kyllä vanhempien tehtävä on pitää ne rajat eikä olla lasten "kavereita" :) Ja kyllähän tuon ikäisen koulunkäyntiin tarvii vielä puuttua. Ei ne lapset vielä tajua, että koulut on käytävä kunnolla, että on enemmän mahiksia sitten tulevaisuudessa.

On: Kp 4/28-31 Mä oon kans viime aikoina nukkunut tosi hyvin. Tyttö ei ole muutamana yönä herättänyt ollenkaan :) Kauankohan tätä ihanuutta kestää? Vauvankaipuu on tällä hetkellä tosi kova :( Tyttö on taas mennyt puheenkehityksessä niin paljon eteen päin ihan viimeisen viikon aikana, että se alkaa tuntua koko ajan isommalta lapselta. Ja kun on niin innoissaan hoitamassa muiden pieniä vauvoja, että ihan sydäntä särkee, kun meillä ei ole täällä omaa vauvaa, jota voitais yhdessä hoitaa :'( Joo, kyllä mä tiedän, ettei se nyt ihan niin ruusuisesti menis, jos meillä olis vauva. Yhdellä puistokaverilla on ihan kohta laskettu aika ja sekin tekee jotenkin mielen vähän haikeaksi. Mäkin haluun! Koska mä saan? No mutta nyt ei ole aikaa enempää. Täytyy lähteä siivoomaan, kun illalla tulee vieraita.

Meilläkin alkais kohta olemaan ajankohtaista siirtää poitsu omaan huoneeseen nukkumaan. Kunhan allekirjoittanut saisi sen huoneen järjesteltyä lastenhuoneeksi tässä joskus. Aloitin "pienehkön" vaatehuoneen siivous projektin siinä sivussa ja nyt tuolla makkarissa on kaikki ihan levällään eikä sinne todellakaan mahdu edes se pinnasänky. Meillä siis kaksi makkaria, joista toisesta tulee lastenhuone... 
Meillä menee yöt vaihtelevasti. Toisinaan nukutaan hyvin koko yö, toisinaan kitistään jotain ihan kummia ilman näkyvää syytä ja viime yönä höpötteli ja pyöriskeli tunnin 4-5 välillä ennen, kun nukahti uudestaan. Onneksi sitten nukkuikin 9 asti heräämättä. 

Elsiina: Jos se onkin kiinnittymisvuotoa? Ootko testannu? Tai sitten voi ihan hyvin ollakin, että jotain on ainakin yrittänyt tapahtua... Mutta kaikki on mahdollista ja myös sekin on mahdollista, ettei kierrot kuitenkaan ole vielä ihan tasoittuneet normaaleiksi. Hieman hassulta se kyllä tuntuis toisaalta, kun kerran seitsemän kertaa jo ollut suht. säännöllinen. 

Kiki84: Onpa harmi, ettei tyttöjenilta ihan mennyt nappiin :( Mutta peukut sille, että yöt on menneet hyvin! :) Uni se on elämän suola! 

Mä täällä odottelen menkkoja viikonlopuksi. Mulla on ollut nyt välillä jotain ihme juilintaa alamahassa, mut en kyllä usko että se raskautta tarkoittaisi. Maha ollut muutenkin ihan kummallinen jo pitkään. Välillä on ihan normaali ja sitten yhtäkkiä saattaa heittää koko pakin ihan sekaisin useammaksi päiväksi. Ja just kun sain tuon lauseen kirjoitettua niin eiköhän taas tunnu jotain jomotusta. On tämäkin... 

Nipsu ja Elsiina meillä mies luovuttaa tytön rauhoittelun suhteen, koska tyttö vetäisee niin kaameat raivarit, kun iskä meneekin rauhoittelemaan eikä äiti, joten minä täällä hoidan unikoulua. jos on levottomampi yö, me nukutaan aamupäivällä päikkärit, nytki kahtena aamuna jo nukuttu 1,5h ja olo on vähän inhimillisempi unien jälkeen. veikkaan et edellisen kahden pojanki kohdalla on heidän äidit hoitaneet unikoulun, joten mies ei edes osaa hommaa :D

Elsiina
sinuna mä varmaan testailisin, en osaa sanoa, mitäkö tuo vuoto voisi olla. mulla ei tullu mitään vuotoa alkuraskaudessa, joten oon vähän huono arvailemaankaan mitään, erikoiseltahan tuo kyl kuulostaa ollakseen menkkavuotoa. mulla itsellä hanat on heti kaakossa, ku menkat ollu ja nyt kun ei edelleenkään oo ollu yksiäkään, nii jännittää vähän et riittääkö siteet jne.

Vesimeloni pahoittelut negasta! mä itken kaikkea mahdollista ja mahdotonta ennen menkkoja ja niin meni alkuraskaudessaki, siksi en osannutkaan alkuun epäillä mitään :) pillereiden aikaan olin raivokaskin, joten tää pilleritön sopii kyl mulle parhaiten, oon sentään vähän lauhkeampi :D

Maikkie, tervetuloa tänne :) mulla on itsellä pian 8kk ikäinen tyttö (jota yritettiin neljä vuotta ilman mitään onnistumisia ja luomuna sai hänkin alkunsa) ja heti, kun kaamea synnytys kaikkine kipuineen ja traagisine vaiheineen unohtui, alkoi mulla vauvakuume :D mies suostui kesällä yrittämään vielä yhtä ja nyt on hälläkin (tyttö)vauvakuume :D meillä on sama tuleejosontullakseen-menetelmä, en halua alkaa testailemaan mitään turhaan. miehen vaan pakotin syömään vitamiinejä :)

Kiki84 unikoulu sujuu ihan ok, mitä nyt jokaikinen yö tyttö herää ja haluaa mun käden unikaveriksi, ei niinkään itke tissiä. ollaan asteittain pidennetty aamua eli nyt tissiä saa n. klo 5-6. me ollaan varmaan vanhempia tiukemmasta päästä, meinaan pojan kavereista ei monikaan saa mitään sanktioita, jos läksyt on tekemättä tms. ei me nyt mitään mahdottomia aiota vaatia, vain sen et tehtävät tehdään oman osaamisen mukaan. pelaaminen on paras asia, minkä suhteen kiristetään, jos homma ei toimi. meidän poika ei saa kouluviikolla pelata ollenkaan, koska sit jäisi läksyt huonolle huomiolle tai tekemättä ja viikonloppuna saa pelata vain jos koulu on sujunut ok kouluviikolla. viime viikolla huomattiin, et poika on oppinut valehtelemaan meille kirkkain silmin päinnaamaa, joten nyt sit annettiin tiukka nootti valehtelusta, et me ei hyväksytä sitä ollenkaan ja jos sitä vielä ilmenee, me palautetaan eka laina-ps3-pelit ja sit myydään omat ja viimeisenä pelikonsoli pois.

harmi, et sun seura ei ollu kovin hyvässä kunnossa tyttöjeniltana :/ mulla on sama kokemus yhdestä kaverista, kun menin eka kertaa selvänä baariin.. halusin vain tanssia ja pitää hauskaa ilman alkoholia ja mulle oli ok, et kaveri juo, mut hänpä tempaisi sellaiset lärvit, et kaatoi baaripöydän ihan tuntemattomien päälle ja skitsosi jotai kummallista baarijonossa ja loppupelissä baarissa kaveri kaatoi siiderit mun päälle eikä ko. baarin tanssilattialla mahtunut tanssimaan, joten olin kaverin mieliksi lähes tappiin asti ja lähdin yöbussissa kotiin. oli kyl vika baarireissu pitkään aikaan enkä oo saman kaverin kans enää käyny baarissa.

Margeliini tyhmä nega :( mut eikai muuta kuin sit uuteen kiertoon ja häntä pystyyn vain!

täällä alkoi taas hampaidenteko, meinaan yöt muuttui taas vähäunisiksi ja kitinäisiksi :/ oon kyl pitäny tällä kertaa tiukan linjan, etten anna tissiä, vaan ainoastaan "lämmintä kättä" :) saadaan sentään rikkonaisten öiden vastapainoksi nukuttua kunnon päikkärit, n. 1,5h kerrallaan. sensijaan perhekerhoon ei olla jaksettu tänään mennä, käydään ainoastaan maksetut muskari ja vauvajumppa. mä menen tänään taas kickboxingiin ja huomenna bujinkaniin :)

Hei anteeks omanapaisuuteni!

Mähän tein sen negatiivisen testin toissapäivänä ja olen odotellut tässä menkkoja, mutta kun tänään aamulla oli kummallinen nälkä ja pimeni silmissä kun olin alhaalla ja nousin ylös niin päätin et huomen aamuna on pakko testata.. NO kärsivällisyys ei ryyttänyt joten testasin sit näin iltapäivällä
"raskaana 1-2 viikkoa"

aaaaaargh :D

Hei onnea Vesimeloni! iloinen yllätys kyllä :D joskus sitä nähtävästi täytyy vain luottaa omaan kroppaan :D

Margeliini: mullaki on vissii joku vauvankaipuu menossa, oon meinaan 2-3 yötä nähny unta et oon raskaana ja raskaus vielä niin pitkällä et liikkeet tuntuu ja "maha elää omaa elämäänsä". viime yön unessa tosin lukiokaveri tylytti et ku jotain oikein oottaa paljon niin se asia tulee uniinki. taisi vaan alitajunta puhua ja tottahan tuo on.

Takaisin