Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lyhyesti va nyt täs välis, on tosiaa outoo.. Ei näy vielä tätiä, kait se viimestään ke alkas.. Nii oon kuullu et joillahi ois näkyny vasta jopa joskus kp60 tai jtn, tai sitte pelkästään verestä. Ei voi tietää. Neitistä tein haamun sillo ku ois pitäny alkaa ja seuraavana aamuna selkeempi plussa. Et ei voi tietää, jos pitäski alkaa täs kierros sillo vasta kp31, ni eikö näy, vai onko jtn si vialla. Ei auta ku gynelle varata se aika tuone isompaan kaupunkiin et selviää jos ei tätiä näy.. :( (tai si iha jo muutenki) Ainut et stressaa nyt se, et tulis ratkasu tähä, alkasivat, tahi tulis se plussa, ihastuin siihe eilen kokeilemaani hevoseen täysin ja oisin valmis tekee kaupat. MUTTA, jos tässä nyt onki kyytiläinen matkassa ni en si kehtoo projektia ottaa pihaan seisoo, ei o hevoselleka oikei. :( Tältä kylältä ku on vaikea saada pätevää ja luotettavaa liikuttajaa siks aikaa ku ei ite kykene rankempaa treeniä tekemään. Lupasin muutaman päivän sisään ilmottaa, tekis mieli soitttaa jo et tuun hakee hevosen mut ei vielä uskalla.. Argh! Palattava myöhemmin illal koneelle, ny yrittää saaha likka päikkäreille et pääse itehi nukkumaa! :)

Vesimeloni: Toisen lapsen kanssa on varmasti vähän "viisaampi" monessa asiassa. Vaikka kyllä mua ottaa päähän se, että varsinkin julkisella puolella terveydenhuollossa täytyy usein vaatia palvelua ja tutkimuksia :( Ja itse täytyy tosi paljon ottaa asioista selvää ja googlettaa. Ei voi vaan mennä lääkäriin ja kysyä, että mikä on diagnoosi ja mitä pitäisi tehdä. Viimeisin "huvittava" juttu sattui, kun olin viikko sitten gynellä, joka laittoi mulle lähetteen verikokeeseen ja sanoi, että neuvolan olis pitänyt ottaa se asiakseen ja tarjota mulle sitä jo aikaisemmin, koska mulla on ollut epäsäännöllinen kuukautiskierto ja raskaustoive. No, enpä tiennyt. Neuvolasta vaan totesivat alkukesästä, että kierto voi olla joskus epäsäännöllinen jne.

vanilj: Jaksamisia kolmen lapsen kanssa! :D Tiedät sitten, haluatko enää kolmatta ;) Ei vaan, eihän sitä voi tietää. Mä toivon, että mulle/meille riittäisi kaksi. Jos nyt vaan sen kakkosen sais ensin. Mä varmaan rupeen seuraamaan bb:tä, koska se on mielenkiintoinen ihan psykologisessa mielessä. Ja kyllä musta on kiva välillä heittää aivot narikkaan ja katsella vaan toisten törttöilyjä. Tällä hetkellä ainoa tv-sarja, jota seuraan on Täydelliset naiset. Onhan sekin sellainen hömppäohjelma, mutta kivan humoristisesti siinä on kuvattu kotirouvien (joihin mäkin kuulun) elämää.

Kiki: Sä ootkin ollut aikaansaava :) Mä oon vasta nyt viime aikoina pystynyt taas tekemään kotitöitä tytön kanssa kotona ollessa. Siis viimeisen puolen vuoden ajan ;) Tyttö on aikaisemmin tarvinnut tosi paljon syliä ja kun opetteli liikkumaan, niin myös lohdutusta, kun ei aina onnistunut siinä mitä yritti. Kun oppi kävelemään, niin piti taas vahtia niin paljon, että oli ihan mahdotonta edes hetkeksi jättää eri huoneeseen. Nyt neiti on jo mun mielestä sen verran iso, että voi hetken leikkiä itsekseenkin, vaikka se aika tylsää varmaan onkin. Lady Gagalla on varmaan hyvä show! Mä olin katsomassa Madonnaa muutama vuosi sitten ja oli kyllä kaiken sen rahan arvoinen keikka.

Tinttura: Kannaattaa kyllä mennä lääkäriin, jos se täti ei ilmaannu eikä testit rupee näyttämään plussaa. Kyllä ainakin mun mielenrauhalle teki hyvää, kun kävin gynellä, jota kiinnosti mun asiat ja halus ottaa ne hoidettavakseen.

Kiki84: joo puolikuolleena väsymyksestä täällä, tyttö tekee nähtävästi koko ylähammasrivistön kerralla ja on päivisin itkuinen, kiukkuinen ja väsyny. syö sentään hedelmäsoseita ja puuroa, maitokin menee. pari yötä mennyt 1-2 tunnin pätkissä, oon saanu välillä tytön nukutettua silittelemällä, mut suppoja on mennyt. mäki nukahdan aika nopeaa yleensä, mut välillä jään pyörimään ja miettimään ja sit tyttö herää uudelleen just ku oon nukahtanu. oon antanut nukkua vieressä aamuneljästä eteenpäin ja imeä tissiä, kun se tuntuu helpottavan pienen tuskia. eiköhän tää oo ohi helmikuuksi, kunnes palaan töihin. tai ei ehkä silloin enää hampaita tekisi? jään kyllä osahoitovapaalle, et sillai ehkä vähän helpottaa, jos tulee unettomia öitä.

Vesimeloni: hirveää pompottelua teillä ollut! itsellä on ollut ihan ok kokemuksia julkisesta terveydenhuollosta ja neuvolasta, mut mun vauvalla ei oo toistaiseksi ollu mitään huolta herättävää. mun yhdellä kaverilla on kaksoset, joista toisella on paha refluksitauti. kaveria eo uskottu millään, kun hän asiasta puhui neuvolassa ja sit vielä Lastenklinikallaki väitettiin et hän on itse opettanu lapsensa itkemään vuorokaudet läpeensä. yksityisellä sit joku kuunteli ja lapsi sai lopulta sopivan lääkityksen.

Tinttura: myöhemmin tällä viikolla uutta testiä kehiin, jollei menkkoja näy tai sit lekuriin, jos testi nega, niinku täällä on neuvottuki. kyllähän täälläkin saisi alkaa plussaa tulemaan, mun tänne tullessa oli yksi jos toinenkin plussannut. sulla on jännät paikat muutenki, meinaan hevoisen suhteen, mut eiköhän asiat ratkea jotensakin :)

vanilj: mä en varmaan bb:tä katso, katoin joskus kauan sitte sen ekan tuotantokauden ja joitain pätkiä seuraavista. mä en vaan kestä sitä myötähäpeää. oon katellu kaisaa ja puoli valtakuntaa sekä supermarjoa ja ne saa tyydyttää mun tositv-nälän. no, lisäksi oon koukuttunu bridezillaan eli suom. häähulluihin.

ja testaa sinäkin, ei siitä haittaakaan ole :)

ON: pupuilujen suhteen aika hiljaista, kun ei vaan meinaa jaksaa tuon tytön hammasproggiksen vuoksi :/ no, eipä mulla mitään tapahdukaan kehossa, nipistelee alavatsaa ja sit se menee ohi. väsyttää mut se johtuu siitä, etten juuri saa nukuttua, en edes päivällä, kun jos yritän nukkua tytön kanssa, tyttö nukkuu puolituntia ja alkaa vänisemään. pitänee olla itselleen armollinen, ei niitä vauvoja väkisin jyystämällä saa aikaiseksi, johan sekin on huomattu tyttöä edeltävien vuosien aikana.

della: mä katon ihan oman työni kannalta sarjaa ja toki siis ihan myös huvin vuoksi :D mä taas en muite televisio ohjelmia juurikaan kato..
mahottomasti jaksamista sinne valvomisten kanssa, se vie kyllä voimat heti :/
Margeliini: Kyllä tämän päivän jäljiltä on mahoton vauva kuume! pakko saaha pojalle leikkikaveri, se siis aivan rakasti leikkiä ikäistensä kanssa, aivan hihkui onnesta <3 vielä kolme päivää jäljellä katotaan miten mieli muuttuu lapsilukumäärän suhteen :D mulla on aina haaveena ollut saada kolme, mut josko sen toisen nyt vain saisi näin alkuun :)
Juuri samoista syystä täällä seurataan bb:tä :D
Tinttura: voi hitsiläinen sun tilannetta :( ootko aatellu että uudestaan tekisit testin tässä lähipäivinä? sais se plussa pärähtää äkisti testiin tai tosiaan kurvais täti paikalle eikä antais ittiänsä orotuttaa. Mut kannattaa tosiaan varaillagynelle aikaa niin saa asiat selevitettyä.
Kiki: en vielä tiedä testaisinko, kun ehkä hieman tekis mieli testailla. mut toisaalta taas tuntuu ettei oo mitään hoppua.. mut täytyy katsoa mitä tuumaa kun testipaketiin on kouran pohjassa :D
Sinne mahottomasti tsemppiä yrityksen aloittamiseen :) siellähän sattui hyvin kun kuorsaava mies sohvalla ja sait nukkua hiljaisuudes :)
Mahtavat lady gagan keikat sinne! :)

hmph.. eipä menkkoja näy, eikä vielä olo oo semmonen että näillä näppäimillä alkaisikaan...
kp 34.. luultavasti huomenna pitäis cb testin tulla, ja mun malttamattoman luonteeni ansiosta kuitenkin testaan heti.. vaikka tähän asti ei mitään hoppua testaukseen oo ollutkaan :D
Selvisin hyvin kolmen lapsen hoidosta, tuli vaan kaamea hinku saada pojalle sisarus ja pian! siis miten tuo poika aivan hihkui kun oli leikkikavereita! <3
yötyöt alkaakin sit torstaina.. en malta odottaa :D jännittää mahdottomasti! :)

della: Täälläkin pupuilun suhteen hiljaista :/ Ollaan kaikki vähän puolikuntoisia, tosin mä alan jo parantua vähitellen eikä tytönkään vointi niin huono enää ole. Mutta mies on nyt sitten vuorostaan tulossa kipeäksi eikä siks ole oikein ollut "sillä tuulella". Ja tänään lähtee työmatkalle eli se siitä toisesta vauvasta tällä kertaa :( En mä miehelle ole vihainen, mutta harmittaa tää tilanne, kun niin innolla odottelin ovista ja sit alkoi näyttää siltä, että se osuu just tohon työmatkan kohdalle ja tietysti mun tuurilla juuri niin käykin. Juu, ei niitä lapsia väkisin jyystämällä viitsi tehdä. Onhan se tärkeämpää, että itse voi hyvin ja jaksaa sitä jo olemassa olevaa lastaan hoitaa.

vanilj: Jos nyt päädyt testaamaan, niin paljon plussatuulia sinne! Mulla on kans aikaisemmin ollut haaveissa saada kolme lasta, mutta oon siitä haaveesta luopunut. Kaksi lasta ja alan vaihto/opiskelu on nykyinen haave. Mä katsoin kerran jonkun dokumentin lasten harrastuksista ja siitä kuinka kalliita ne ovat ja ekaa kertaa tulin ajatelleeksi, että kuinka moneen lapseen meillä on varaa. Ja joo, rakkaus ja läheisyys ne lapsille enemmän merkitsee kuin raha, mutta en mä haluaisi joutua tilanteeseen, jossa mun täytyy sanoa lapselleni, ettei hän voi harrastaa jotain (joka olis ehkä hänen suuri intohimo) sen takia, ettei meillä ole rahaa. Ja ne jotkut lasten harrastukset oli ihan TÖRKEÄN kalliita. Eihän kaikkea voi tietenkään ajatella rahan kautta, mutta tuli vaan tälläinenkin näkökulma mieleen sen ohjelman kautta.

On: Kp 14 ja kuten jo dellalle kirjoitin, niin taitaa mennä ihan harakoille tämä kierto. Mies lähtee tänään työmatkalle (tulee kotiin vaan syömään päivällisen) ja palaa vasta torstai-iltana. Kunnon ovisplussaa en oo saanut testeillä vielä, mutta kyllä se ovis ihan tässä lähiaikoina oireista päätellen on.

Mun ei tosiaankaan ollu tarkoitus hankkia mitään ovistikkuja, mut nyt sain niitä :DD Hiekkalaatikkoäitikaverin kanssa tuli puheeks nämä jutut ja paljastu et hän on raskausviikolla 9 ja tarjosi mulle niitä jäljelle jääneitä ovistikkujaan ja enhän mä nyt sit voinut kieltäytyä.

Mietin vaan et tuleeks sellasesta tarkkailusta sit liikaa stressiä ja yrittämispaineita...

Margeliini: meillähän on sit samat haaveet. Kaks lasta ja alan vaihto. ;) Mulle riittäis jo tää sairaanhoitajuus kun on omat hoidettavat kotona.

pikaisesti kirjoittelemaan, lapsoset pienoiset nukkuu, niin tässä on hetki kun saa vain istua :D
täällä siis menkat alkoi viimein :) ei onneksi mahottoman kauaa tarvinnut ootella, josko se kierto nopsasti palautuis lähelle normaalia :)
Ja nyt sit on kaapissa valamiina cb testi oottamas kun se aika joskus on :D

Hei ihanat kanssasisaret!

Mä pidin täältä aika pitkää taukoa, kun alkoi niin pettymykset ahistamaan ja sen jälkeen en enää onnistunut kirjautumaan sisään. Nyt vasta hoksasin, että tuo käyttäjätunnus on s-postiosoite, eikä tää nimimerkki. Tyhmä minä! Oon siis nyttemmin säännöllisesti seuraillut teidän kuulumisia, vaikka en itse ole päässytkään kirjoittelemaan.

Ihanasti tänne on saatu uusia kuumeilijoita, kovasti plussatuulia!

Turhan vähän kuitenkin plussia ilmestynyt, nyt tarvittas kunnon aalto tuonne odottajien puolella.

Uusille tietoa ja vahnoillekkin muistinvirkistystä sen verran, että ollaan nyt reiluusti vuosi kovasti kuumeiltu pikkukakkosta, esikoinen täytti kesällä 2 vuotta. Olen edelleen kotona, vähän oon kyllä suunnittelut keikkatöitä harvakseltaan, saa nähä toteutuuko.
Mulla on nyt tän viikon torstaina vihdoinkin aika gynelle, että saan mielenrauhaa sen suhteen, miten oon palautunut synnytyksessä tulleista repeämistä. Sitä kiinnostaiskin kysyä, että mitä tutkimuksia teille on gynellä tehty? Ite vaan mietin, että mitähän kaikkea tuota raskii... Jos haluaa ultrata tai muuta, ei taida ihan halpaa olla. Toki mulla kovasti kiinnostaa, että miten kroppa toimii, kun ei ole vieläkään tärpännyt!
Nyt ollaan koko perhe flunssassa, mutta onneksi ovisaika oltiin terveinä! Ajostukset eivät olleen ihan ensiluokkaisia, mutta kohtalaisia kuitenkin. Sain selkeän ovisplussan testeihin, esimmäistä kertaa! Oli testiviiva paljon vahvempi kuin kontrolliviiva. Plussa tuli 23. päivä, joten odottelen sellasta 29pvän kiertoa. Mulla kierroissa on sellaista 3 päivän heittoa.

Vanilj:lle suuret pahoittelut keskenmenosta! Tosi surullista, että sen piti päättyä.  Toivotaan kovasti, että teillä tärppäin nopeasti uudelleen! Yritin jo aijemmin tulla sulle kirjoittelemaan, mutta en onnistunut kirjautumaan sisään.  Ja lämpimät onnittelut työpaikasta!

Yritän pikkuhiljaa päästä takaisin sisään juttuihin.

Ja vielä BB:stä sen verran, että mä myönnän katsovani sitä ihan vaan omaksi ilokseni ;)! Oikein tarkoituksellisesti haluan siihen koukuttua :D. Tuo koosteen lähetysaika on vaan ihan syvältä, saa nähä onnistunko taaskaan sitä seuraamaan. Viime vuonna mulla oli 24/7, mutta eipä sitä tullu katottua, ei siellä tapahtunut koskaan mitään ja sitten kun tapahtui, en jaksanut enää valvoa. Joten nyt mennään taas näillä koosteilla, extroilla ja talk show:lla.  

Hattarainen, kp. 21/27-30, yk. ei laskuissa mukana, liian mones

tervetuloa takaisin Hattarainen, jos nyt niin voi sanoa, mieluustihan sitä toivoisi, että täältä poistuttaisiin raskautuneena. ikävää, että olette joutuneet noin kauan yrittämään! tämä ei nyt lohduta, mutta tiedän, miltä vuosien yrittäminen ja jatkuvat pettymykset tuntuu, meinaan me yritettiin tota mun nyt 7kk ikäistä tytärtä nelisen vuotta ennenkuin tuli yllätystärppi siinä vaiheessa, kun oltiin jo luovutettu ja odoteltiin vain, että saataisiin tarpeeksi rahaa kasaan yksityisen klinikan palveluita varten. nyt tietty toivon, ettei enää tarvisi niin kauaa kärvistellä. mulla itsellä raskautumista vaikeutti endometrioosi, jota leikeltiinkin kahteen otteeseen ennen raskautumista. mulla ei ole mitään käsitystä endon vakavuudesta, kukaan ei ole koskaan sanonut siitä mitään eikä sitä missään papereissa lue.

tätä pikkukakkosta yritetään rauhallisella tahdilla, ei tikuteta mitään enkä tee raskaustestejäkään kuin hyvästä syystä. mulla ei ole vielä ollut yksiäkään menkkoja synnytyksen jälkeen, varmaan osittain siksi, koska imetän vielä muutamia kertoja päivässä. kävin jo tytön kanssa unikoulunkin, mutta se on nyt vähän notkahtanut, koska tyttö tekee hampaita ja itkeskelee yöt enkä keksi mitään muuta rauhoituskeinoa, kun ensin silittely ja kun se ei auta, nostan pinniksestä tissille, saadaan molemmat nukuttua vähän paremmin.

tänään on sovittu pupuiltavan, joten en tämän enempää muille vastailekaan :) oltiin tänään tytön kanssa vauvajumpassa ja huomenna aloitetaan vauvamuskari :) mä en osaa laulaa enkä soittaa mitään, mutta ihan meidän yhteiseksi iloksi halusin moisen aloittaa :)

Ei ny taas valitettavasti keskittyminen oikee riitä kummosia kirjotella.. :( Täti loistaa poissaoloaan, olo pysyny samana, kp30/28-30 menossa, ellei ny si paukase taas kierron 31.. Ahistavaa.. Ei siin o kyl vaihtoehtoja ku lekuriin si lähtee, mut miulahi se vähä kanittaa lähtee ykstyiselle maksaa ku muutenki tiukkaa ja viel tuone reilun 100km piähä.. Tänää kaupal kävin moneen viikkoon ja uhallani otin testit matkaan sieltä ja kotia tultuu testasin ihan va omaksi kiusakseni taas negan. Hevoskaupoista sovin ja parin vko piästä pitäs hakee pihaan. Alan masentuu tästä touhusta kyl sen verra et pitäs varmaa unohtaa koko homma ja ruveta selibaattiin ja keskittyy nuita hevosia kehittää etiäpäi.. Tässähi kuus ollu aika hiljasta kammarin puolella just nuide mahajuilimisten ja huonon olon ka et ei oikee o ees uskaltanu, eikä o kummallisesti tehny kyl mielikä nuite olojen takia.. :/ (yleesä rupeaa viimestää muutaman päivän jälkee jo tekee mieli enemmänki. :D ). Mut yrittee joku ilta tormistautuu teille vastamaan ku tästä koomasta heräis, jos vaikka nuitte reippaitte limojen sekaan eksys se tätihi ny si vaikka etes..

Apua, kääk,

onpa ollut kiirusta. Ihan suosiolla jätin tämän ketjun lukematta kun tajusin että on 7 sivullista viestejä jäänyt välistä. Nopeasti vilkaisten kuitenkin havainto, ei ketään plussannutta kuukauden sisään?!

Mutta näin ne saatiin kesätyöt päätökseen, puolivahingossa uusi työsoppari eri paikkaan vuoden loppuun saakka ja lapselle päivähoitopaikka. Lapselle, joka oppi kävelemään viime viikolla, ja joka sanoi eilen selkeästi että "Heippa". Kuulostaa siltä että tekemistä piisaa myös syksyksi.

Mitäpä muuta? No ei mittää ku omaa napaa jatkan, karsea flunssa, kp 4/27, yk 6. Miten voi jo olla yk 6?! Tilastollisesti siis enintään n. 12 jäljellä :(

Tsemiä kaikille! Ja tervehdys uusille kirjoottelijoille!

Hele: siellähän on nätisti asiat menny etiäpäin.. :) pikaiset paranemiset ja tsemppiä tähän kiertoon :)
Tinttura: no voihan v... pahoittelut negassta!! <3 onnittelut hevoskaupasta.
della: voi kun siellä on vauvajumppaa ja muskaria.. täältä paikkakuntaa ei löydy ku ainostaan seurakunnan järjestämä vauvamiitti.. :/
hattarainen: kiitos <3 ihana kuulla susta! :) plussa aaltoja tosiaan ootellessa.. missä lie viipyy.. vi tuleeko ken ties kunnon plussa tsunamit? toivottavastis iellä tärppi ois käynyt! tulehan kertomaan gyne käynnistä, täytyis itellekki varailla, mut mulle lääkäri tuumas että km jälkeen pitäis taas ootella se vuosi ennen ku ottavat tarkempii tutkimuksiin..
vesimeloni: no siellähän oli kiva kun sai ovistikkuja, mut tikuttelet jos siltä tuntuu.. :)
Margeelini. aivan ei testaukseen asti päässyt, hyvä vain ettei hukkaan mene kallis testi :) voi alanvaihto täälläkin houkuttais... :D ja joo yllättävän paljon noi harratuksen maksaa.. :/ meillä jäädään varmaan kahteen lapseen jos siihen nyt joskus vain päästäisiin :)
voi hitsiläinen kun siellä huonoon saumaan osuu miehen työmatka :( mut pupuilkaa kun ehditte, eihän sitä koskaan tiiä :)

se ois kp1 ja yk..13 hui ku noita kiertoja onkin jo kerääntynyt..
voi ärsyyntyminen sentään kun tänään kaikki ärsyttää... vastustaa, vielä pitää jostain kerätä voimat kämpän siivoukseen ja sit nopiaa maate ja aamu kuudelta ylös ja lapset tulee meille hoitoon, no ei siinä ihania lapsia on :) mut nyt on niin väsy ja kämpässä kaaos..
Ja nyt ois töitä tiedossa liiaksi asti useammassa paikassa, että sit täytyis päätellä miten asiat sumplis tästä eteen päin.. voi ku joku vois päättää mun puolesta.. Minkähän takia kaikki asiat aina pitää tapahtua samahan aikahan..?

Kiva kuulla teistä Hele ja Hattarainen. :)

Tinttura: Voi möö sentään, miks se testi nyt näytti negaa? Ihan tyhmää. Nyt ei ookaan vähään aikaan tullut plussia. 

Vanilj: Hyvä että ne menkat sieltä alkoi aika ajallaan, ettei tullut mitään mahtikiertoa. Ja nyt säästyi se testikin sitten, tyhmää olis ollut käyttää just päivää ennen menkkoja. 

Margeliini: Toivottavasti nyt kuitenkin natsais, vaikka parhain ovisaika meneekin nyt tyhmästi siellä miehen työmatkaan. Mä en juurikaan koskaan oo miettinyt lapsia silleen, et miten meillä sitten rahat riittää. Ite en oo koskaan ollut todellakaan mistään rikkaasta perheestä, eikä me olla sitä miehen kanssa nytkään, vaikka hyvin toimeen tullaankin. Mä jollain lailla haaveilen edelleen kolmesta lapsesta, mut katotaan nyt että saataisko joskus tämä toinenkin alkuun. :D 

Vesimeloni: Eihän niitä tikkuja tartte käyttää, jos tuntuu että tulee liikaa stressiä. :) Mä varmaan en kyllä malttais olla käyttämättä. ;)

On: Eilen siis oltiin kattomassa sitä Gagaa, ja kyllä oli hyvä! :) Rahansa arvoinen keikka, ja kyllä se nainen osaa laulaa! Uskomaton ääni. Oli tosi kivaa olla vähän kodin ulkopuolella muuten kun töissä. Käytiin kaverin kanssa ensin syömässä, sitten viinillä ja siitä sitten suunnattiin hallille. :) Keikan jälkeen sitten tietty suoraan kotiin, jotta pääsivät isovanhemmat kotiin ja nukkumaan. Kuitenkin menihän se kotiinpaluukin lähelle yhtä, kun keikka loppui vasta jälkeen 23, siitä sitten keskustaan, junat aivan täynnä Pasilassa ja odoteltiin sitten miehen kanssa bussia vielä hetki. 

Menkat on nyt alkamassa loppumaan, johan se on aikakin! Onhan ne nyt taas viis päivää taas kestäneetkin. Vähän jännittää, että mitenhän osaan olla stressaamatta ja miettimättä nyt asiaa liikaa, kun tietää että se raskautuminen nyt sitten olis mahdollista. :) Ja mullakin on jo kolmanneks viimenen työpäivä menossa, jee!

Vesimeloni: Ai tuleeko ovistikuista suorituspaineita? Kyllä. Tai sehän riippuu ihan siitä, miten siihen asennoituu. Mä ihmettelen, ettei meille ole vielä suurempia paineita tullut, paitsi nyt tälläisissä tilanteissa, kun tietää, että olis tärppipäivät ja kumppani poissa :/ Juu, mulle kans riittää lastenhoito, kun tuota omaani nyt hoidan. Mutta ensin yritän saada pikku kakkosen ja sitten keksiä mikä musta tulis isona.

vanilj: Jee! Hienoa, että menkat alkoivat :) back on the track ja r-testi säästyi. Mullakin kaksi testiä vielä kaapissa, kun menkat alkoivat viimeksi ihan ajallaan. Niinpä, kun sen toisen lapsen nyt edes saisi. Jos niin ihanasti käy, niin mä palaan tänne lueskelemaan näitä kuumeilu-juttuja, jotta varmasti tajuan, etten halua enää tähän tilanteeseen kolmatta kertaa ;)

della: Ihan sama se on osaako laulaa vai ei :) musiikista ja laulamisesta voi silti nauttia. Ja musta on hyvä opettaa lapselle, ettei itseään tarvitse hävetä, vaikka ei oliskaan niin hyvä laulamaan. Muskaria mäkin mietin vielä, vaikka se oliskin vähän huonoon aikaan täällä päin.

hattarainen: Tervetuloa takaisin! :) Kiva kuulla susta. Hyvä, että oot menossa lääkäriin. Kun niistä tutkimuksista kysyit, niin multa ultrattiin viimeksi eli pari viikkoa sitten kohtu ja munasarjat. Kallistahan se oli 120 e lisää lääkärinpalkkion (70 e) päälle, mutta tuosta ei siis ole vielä vähennetty KELA:n korvauksia. Mun käsittääkseni toi ultraus on aika perustutkimus, joka ainakin mun mielestä kannatti tehdä, jotta nähtiin, että kaikki on kunnossa päällisin puolin. Sain lähetteen verikokeisiin, jotka tehdään julkisella puolella enkä joudu siis niistä maksamaan. Tällä hetkellä ei ollut tarvetta muille tutkimuksille.

Hele: Pikaista paranemista! Flunssa täälläkin :( Ja pikaista plussaa sinne, niin kuin meille kaikille.

Tinttura: Etkö sä pääsis terveyskeskukseen ens alkuun? Jos kerran tollaset oireet on mahakipuja... inhottava tilanne :( Jaksamisia!

On: Kp 15 ja ovisplussa! emoticon Ja mies työmatkalla. Miten mä niin arvasin tämän?? Ironista. Tytön kanssa on mennyt ihan kivasti. Päikkäreitä on vaan nukkunut niin vähän, ettei tuota omaa aikaa tunnu paljoo olevan. Ja tänäänkin käytin sen "oman ajan" saunan ja kylppärin siivoamiseen.

Pikaista päivitystä..

Margeliini en suostu tuoho tän kylän terkalle menemään, eivät ota tosissaan ja ootusajat sairaan pitkät.. Iha turha sinne on lähtee mitään apua hakemaan.. Kuten isännällehi tuossa vastikään ku tänne muutti eikä kerenny kirjoja siirtää, epäiltii et ruusu rupes tekeytyy taas jalkaan ku pakotti, eivät ottanu sisäle vaan sanovat et "tu sitte ku siula on kirjat täl kyläl". Meinasin lähtee tulitikkuleikkejä leikkimään sinne nurkalle siin vaihees! Ei auttanu ku reilun sadan kilsan päähän lähtee si päivystykseen istumaan..

Mutta, täti tuli eilen, oli viel niukempi, mut aamulla hulahti sitten ja reippaasti, ei sidekä pitäny enää! Hyytymiähi aika paljo ja vähä tuskanen olo.. Eiliseen jtn positiivistä, likan ka saatiin lupa siirtyä tankokenkien unikäyttöön, ja ootin et likka rupee liikkuu enempi, va ei ny iha näi vauhil ois tarvin! Samana iltana ku kotiin päästiin reissun piältä hiä piätti lähtee ryömimää ja jo oltii laatikoita aukomassa... Nyt sitä si mennään! :D  Mut, taian omat vauvahaaveet toistaseks unohtaa.. Sinne lekuriinki koittaa selviytyy, iha yleislekurillehi et liekkö si kilpirauhasissa jtn häikkää (tuli va mieleen.. )..

Tinttura: niin p..seestä ku kroppa huijaa :/ mihinkään ei voi luottaa enää :( tsemppiä kuitenki ja eespäin vaan :) sun tyttö selkeästi lähtee ottaa muita kiinni, kun pääsi liikkeelle :) mulla tyttö on koko ajan rohkeampi ja kasvattaa reviiriä olkkarista keittiöön. tänään nousi jo iskän kitarakoteloa vasten melkein seisomaan :)

ON: täällä sit jyllää räkätauti. alkoi eka tolla pojalla ja nyt sit tyttöki sairastaa sitä :( eli entistä heikommin on nukuttu, vaikka otinkin tytön viime yönä jo klo 1.30 viereen, kun heräsi ekan kerran. kuumetta ei onneksi ole, mut nenä vuotaa ja tyttö on itkuinen :/ mittasin meidän molempien kuumeet ja liekö digimittari valehtelee vai mitä, mut mulle tuli tulokseksi 35,5. toisaalta, mulla ei oo laparoskopioiden jälkeen noussu oikeen kuume, siis kunnolla, vaan normilämpö on alle 36 astetta.

päätin tehdä ensi ke aamulla "tarkistustestauksen" ennenkuin ostan potkunyrkkeilylisenssin ja maksan kuukausimaksun, ne meinaan imaisee yhdessä yli 100 eur meitin budjetista. uskon kyllä et on nega, mut haluan vaan varmistua, ettei ole ketään kyydissä ennenkuin maksan mitään ja alan "ottaa pataan". torstaina ois sit paluu treeneihin, jollei mitään uutta ilmene sitä ennen :)

della_79, teillä kyllä on vielä paljon rankempi kokemus takana, kun olette 4 vuotta joutuneet odottelemaan unelman toteutumista. Se on ihan karmean pitkä aika tässä asiassa. Onneksi sen nyt takana ja kakkonenhan tärppää sitten paljon helpommin ;)!
On teillä siellä vielä aivan ihanan pikkuinen vauveliini hoidettavana <3. Ymmärrän tuon takapakin yökouluilussa, mä ku en oikein kestänyt sitä vauvan itkua, vaan sorruin aina antamaan tissiä.  Niimpä ei sitten sitä pitkään edes jatkettu. Yörallit jatkuivat 1,5-vuotiaaksi asti, jolloin tyttö ite alkoi yhtäkkiä nukkumaan yöt läpeensä. Kelpas mulle! Paranemisia pikkuväelle! 

Tintturalle, kovasti tsemppiä ja jaksamisia! Tuo on niin idioottia, kuin keho osaa vedättää. En nyt muista minä päivänä olet testaillut, onko mahdollisuutta että ois kemiallinen raskaus ollut? Jos kerran on hyytymiäkin ollut enemmän. Mulla oli itellä tässä välissä pitkä kausi, jolloin todella mietin yrityksen lopettamista, kun en kestänyt enää pettymyksiä. Mutta nyt on taas mieli noussut niistä fiiliksistä. Onnittelut hevoskaupoista!

Hele81:lle paranemisia flunssasta.  Täälläkin juuri siitä selvitty. Ja rutkasti voimia toimeliaaseen syksyyn!

Vanilj, kuulostaa että sielläkin toimintaa riittää. Taitaa olla ruuhkavuodet käsillä! Nyt ei keräillä enää yhtään näitä yrityskiertoja, joohan.

Kiki84, ihanalle kuulosti tuo sun Gaga-ilta! Pitäis varmaan itsellekkin järkätä jotain mukavaa. Plussatuulia tähän kiertoon!

Margeliini, kerrankin voi sanoa että pahoittelut ovisplussasta. Tosi turhauttavaa kun ei oo miestä paikalla!

Mä tosiaan tänään olin gynellä. Ja kaikki näytti olevan kunnossa. Sanoi että synnytyksessä tulleen repeämätkin olivat parantuneet tosi nätisti. Ultras munasarjat ja kumpaisetkin näyttivät hyville. Kohtu myös oli kunnossa ja kuulema nätit limat pinnassa. Jospa sinne nyt sitten kiinnittyis joku, pliis! Otti vielä papankin, kun hatarapäänä unohdin sen kokonaan sillon synnytyksen jälkeen. Kumpa siitäkään ei mitään löytys. Kehoitti yrittämään vielä omin avuin puoli vuottan, koska imetin vielä puoli vuotta sitten. Eli sitten ois vuosi yritystä, ilman imetystä, takana. Sinne uppos se parisataa euroa, Kelan  korvausten jälkeenkin. Mutta jospa tää tois vaikka hyvää onnea :D! Ainakin mielenrauhaa.

Mä toivon että just tämä ois se meijän kierto! Siskolla kun on pian LA, ois kiva plussata ennen sitä, niin osaisin paremmin nauttia uudesta pienokaisestakin. 

Jeps, nyt BB:n ja iltapalan pariin. Plussaa kaikille meille, puuuuuuuhhh ++++++++!!!!

Pahoittelen e kirjotan tänne vaan omaa napaa, mut jotenkin kun en vielä niin tunne teitä, tuntuu etten osaa kommentoida mitään kellekään. :D

Niinhän ne ovistikut veimut mukanaan ja ihan tikkuun pissaamisen ilosta oon pissannut tikkuun jo kolmena aamuna vaikka tiiän et kannattais alottaa se vasta huomenna tai ylihuomenna (malttamaton kun oon)..

Mut voiko olla et se tikku valehtelee? (siis se joka näytti negaa tänä aamuna) mulla on ollu tänään ihan hirveen kipee alavatsa- ja selkä, joten aavistelen sen enteilevän ovulaatiota, mulla on meinaan aina ihan hirvee olo ovulaatiota ennen ja oon kipeempi ovulaation takia ku menkkojen. :D Vai onkohan tää vaan jotain pussillinen täytelakua-vatsanväänteitä :DDD

Tinttura: Ei kyllä mene nallekarkit tasan terveydenhuollossa mitä tulee alueellisiin eroihin :( Mulla oli kans siinä ihmekierrossa, joka sekoitti mun kropan, sellaiset menkat, että oli paljon hyytymiä. Seuraavissakin menkoissa oli sama juttu ja sen jälkeen oli taas normaalit :O

della: Pikaista paranemista! Mä mittailin kans kuumetta itseltäni tossa flunssan aikana, kun paleli koko ajan ja olin ihan varma, että olis kuumetta, mutta mitä ihmettä?! Mulla oli vähän yli 35 astetta ruumiinlämpö! Kun normaali on ollut yleensä 36,6. Jospa se voi olla joku flunssan oire? Yks työkaveri kertoi, että hänellä alkaa flunssa aina alilämmöllä...

hattarainen: Ihanaa, että sullakin todettiin kaiken olevan päällisin puolin kunnossa :) Kyllä se aina toivoa antaa, vaikka välillä olisikin epätoivoinen olo. Mä huomasin tänään puistossa, etten oikein jaksanut jutella muiden äitien kanssa, kun tuntuivat koko ajan vaan puhuvan siitä, minkälaista on kahden lapsen kanssa ja kuinka yhden kanssa vaan kuvittelee, että kaikki on niin rankaa jne. Ei siinä mitään, ymmärrän kyllä, että ihmiset haluavat puhua siitä, mikä heidän elämässään on ajankohtaista, mutta... äh, en osaa selittää. Ymmärrän varmaan mitä tarkoitan. Tuli vaan sellainen olo, että enhän mä siis voi mistään mitään tietää, kun mulla on vaan yksi lapsi.

Vesimeloni: Mitä tuloksia oot saanu ovistesteistä? Onko niissä näkynyt mitään toista viivaa? Ei ne välttämättä valehtele, koska mulla alkaa ovisoireet jo n. viikko ennen ovista. Ja muutamana päivänä ennen ovista, kun on jo aika kovat mahakivut, testi saattaa edelleen olla nega tai tulkittavissa just ja just negaksi, mutta aina se hormoni kuitenkin on vielä ollut nousussa ja lopulta testissäkin näkynyt ihan selvästi tummempi testiviiva. Eli kannattaa vaan jatkaa testailua. Jos sulla on kans voimakkaat ovikset, jotka oireilee jo etukäteen...? Ja se on ilmeisesti hyvä merkki, jos on voimakas ovis. Lääkäri sanoi mulle, että mitä voimakkaampi, sen parempi :)

On: Eilen ja tänään saatu vieläkin ovisplussa ja oireita ollut. Eilen sit pupuiltiin, kun mies tuli takas kotiin. Toivotaan, että ei olis ollut liian myöhäistä, vaikka aika pyllylleen noi ajoitukset nyt meni :/ No, ens kierrossa sitten. Testit loppui ja hyvä niin, en jaksa enää ajatella niitä. Tänään on juhlittu miehen valmistumista ja käytiin hienossa ravintolassa syömässä. Tyttö oli tosi nätisti, vaikka sinnitteli koko päivän puolen tunnin päikkäreillä ja sai päivällisenkin vasta puoli seitsemältä.

Margeliini:
No mitäs, eikös teidän pupuilu sit osunutkin ihan hyvään saumaan?? Toivotaan että tärppää! :)
Joo mun ovikset on aika voimakkaat sekä tunnen kun se munasolu irtoo, sellasena pistona/vihlasuna jommalla kummalla puolella - ei oo viel tuntunut.

Tänä aamuna testiin tuli haamuviiva, eilen ja muina päivinä on näkynyt pelkkä yks viiva. Testien ohjeessa sanottiin että haamuviiva on negatiivinen, mut tarkottaako se nyt siis kuitenkin et se hormoni on alkanut lisääntyyn virtsassa?

Täytyy tänään illalla varmaan tehdä jotain ja sit taas aamusella testailla uudestaan ja huomen illalla tehdä kans jotain. :)

Takaisin