Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Monella siis on tota että mies ei tunnu ymmärtävän että äiditkin tarvitsee välillä henkireiän. siis rakastan olla pojan kanssa kotona, mutta silti kaipaan töihin tai lähinnä sitä aikuista juttu seuraa.. mä en osaa kädä missään vauvakahviloissa, ne ei vaan oo mun juttu, tai no ne ois kiva jos olisin heti alkanut käymään kun poika syntyi, mutta ekat 4 kk meni mahavaivojen kanssa takutessa niin ei ollut kyllä tippaakaan voimia semmoseen lähteä..
Mun henkieikä tällä hetkellä on ruohikon leikkuu, ja sitten kun poika nukkuu päikkäreitä/yöunia teen palapeliä tai ompelen.  Meillä onneksi mies siivoaa ja oon tehnyt sille selväksi ennen kuin esikoinen syntyi että on turha odottaa että mä siivoan koko ajan kaikki, kun en sitä siihenkään mennessä oo tehnyt :D Mut mua ärsyttää että kun siivoilen koko päivän ja mies tulee töistä kotiin ja jättää kaikki tavarat pitkin poikin, silloin on itkus pidättelemistä..ja se että kun yrität nätisti sanoa että jos voisit ens kerralla laittaa nää sinne minne kuuluu, niin sit marmatetaan kauan joka asiasta mulle... hoh..

Tsemppiä siis joka hittelle meille oman miehensä kanssa, kun vain sais jotenkin sen taouttua päähän että pieni tauko kotihommissa auttaa kummasti jaksamaan :) 
Täytyis vaan enempi alkaa kuunnella omaa jaksamistaa ja komennettava tuota miestä enempi auttaan..mut ku ei jaksais aina riirelläkkää..

Tinttura: siellä on ihan huisin jännä paikka! piretähän peukut pystys ja toivotahan että oireet ois plussasta johtuvaa <3

kp 27/30, jonkin verran tuntuis menkkaoireilta, joten ootellaan :)
muualle ei viitti höpistä, mut torstaina meen työhaastatteluun! Apuvaaa :D
1 tunti lyhenis työmatka päivässä, ja jos se ois semmonen työmaa mitä kuvittelen niin sit otan sen ja sit me mitä luultavammin muutettais sille paikka kunnalle missä tuo työmaa sijaitsee :) oi oi en malta oottaa, yötyötä se ois, ja se on niin mun juttu! :) No ei saisi vielä ihan nii pitkälle aatella asiaa, ku eihän sitä tiedä pääsiskö siihen vaikko ei.. mut oon vaan malttamatooon! :)

No johan täällä on ollut ikäviä hommia vähän kaikilla. :/

Della: Hui mikä reaktio teillä oli tullut, et todellakaan ota tommosista sanoista ittees, jos mun mies olis sanonut noin, olisin varmaan tirvassut ihan saman tien. :D Kyllä oma äiti on lapselleen yleensä aina (siis tietenkin jotain narkkiäitejä lukuunottamatta) juuri se paras äiti, ja tuntee lapsensa parhaiten. Juuri oli tehty joku tutkimus, jossa oli tutkittu, että usein äiti osaa lääkäriä paremmin sanoa, jos lapsi on oikeasti vakavammin sairas. Eli kyllä se äidinvaisto on vaan tosi vahva. Ja meidän tyttö oli painoltaan nyt saman painonen 10 kk neuvolassa, kun teillä 6kk neuvolassa. :D Erotuksella, että pituutta oli 77 cm. Joten meillä asustaa semmonen honkkeli, ettei mitään järkeä! 

Vanilj: Toivotaan että siellä tulis ne menkat nyt pian, niin pääsisit taas normaalikiertoon. 

Margeliini: Onko ne polttarit jonkun sun läheisen ystävän polttarit? Vai kuinka? 

Tinttura: Kyllä sä nyt ihan varmasti oot raskaana, oireet on ainakin niin vahvat. :) Tee jo se testi! :D Ja nyt vaan se mies ruotuun, että saat vähän sitä omaakin aikaa. Sanot, että nyt menet ja tässä tyttö, ole hyvä. :)

Mä oon ainakin alusta asti tehnyt miehelle selväksi, että vaikka minä olen nyt äiti, niin minä olen edelleen myös minä, jos ymmärrätte. En halunnut koskaan, että muuttuisin niin, että unohtaisin itseni ja jotenkin uppoutuisin niin syvälle siihen äidin rooliin, että unohtaisin pitää huolta itsestäni ja tehdä semmoisia asioita yksin, joista nautin. Paljon siis en tietenkään käy, mutta esim. treenaaminen on semmonen henkireikä, ettei mulla kestä pää, jos en saa käydä urheilemassa. Sen teinkin miehelle heti selväksi, mutta tuo nyt tykkää olla tytön kanssa muutenkin niin paljon, ettei meillä onneksi ole koskaan ollut ton kanssa ongelmaa. Nyt kuulostaa ihan siltä, että mä menisin koko ajan jossain. :D Totuushan on se, että esim. työpäivien jälkeen en tosiaan halua mennä mihinkään, vaan juoksen kotiin tytön ja miehen luo, kun ikävä kasvaa päivän aikana niin paljon. :) Ja nyt on kiva kun meillä on miehen kanssa kaks kertaa viikossa ne yhteiset vapaaottelutreenit, niin saadaan yhteistä aikaa kahdestaan ja molemmat viel megatehokkaat treenit samalla. Ja muuten treenit mä oon nyt tehnyt aamusin ennen töitä, joten oon sit vaan herännyt aiemmin, eli 5.30, niin ehtii vaikka mitä tehdä päivän aikana. 

Meillä nyt sitten on alettu kunnolla kävelemään tukea vasten, konttamaan ja kaikkea muuta ihanaa. Vauhti on niin järkyttävä, ettei paljon muuta kerkee tekemään kotona, kun juosta tytön perässä. :) Mieskin on nyt tän isäkuukauden aikana tajunnut, että aikamoista härdelliä se on, kun yrittää samalla vahtia tyttöä, pestä pyykkia, siivota, imuroida, syöttää, itekin syödä... :D Eli meillä ainakin toiminut tää homma just niinkun pitikin! 

Taloja ollaan siis juu käyty kattomassa, ei mitään oo löytynyt, mut jatketaan etsimistä. :)

Kiki84: oli kyl kamala säikähdys meille molemmille tuo tytön reaktio. onneksi ihottuma lähti lääkkeellä ja turvotuski laski nopeasti. mies pyysi multa anteeksi sitä, et meni sanomaan, etten mä muka välitä tytön voinnista. ja mä pyysin kans anteeksi et sanoin jo jossai kohtaa ilkeästi.

ai sä oot vapaaottelija? millä salilla käyt (muistelen jostai havainneeni et säki asut pääkaupunkiseudulla)? mä oon harrastanu useamman vuoden potkunyrkkeilyä vaihtelevalla menestyksellä. väliin on ollut taukoa, kun en oo vaan jaksanu mennä treeneihin ja sit oon hajottanu siellä välillä kättä, jalkaa ja viimeisin oli sit raskaus, synnytys ja tytön hoito, mikä on pitänyt kotona. uusin "tekosyy" olla poissa treeneistä on lisenssin puuttuminen. tai eihän se mikään huono tekosyy ole. en hankkinut viime vuonna ollenkaan lisenssiä, koska jätin potkiksen tauolle jo toukokuussa, kun r-testi näytti plussaa. lisenssi on voimassa syyskuusta elokuuhun, joten nyt en kuukauden vuoksi viitsinyt enää viime vuoden lisenssiä hankkia, joten palaan takas ensi kuun alussa. sit oiski tarkoitus kerta viikkoon treenailla ja sit jatkan myös toista harrastustani bujinkania, niinikään kerran viikossa. edellyttäen tietty, etten sit tule raskaaksi, sit jäävät taas molemmat uusintatauolle :)

mun on pakko pakottaa itseni ulos kotoota, meinaan uhkaavasti jäädä vain tytön kanssa, kun jotenkin on niin vaikeaa muka lähtee yksin jonneki. tyttö pärjää kyl isänsä kans, mutkun on ollut ihan syntymästään lähtien äidin tyttö, et tää meidän symbioosi on niin tiivis.

kotona olemisesta: Meillä ei ole ongelma niinkään se, etten voisi käydä harrastuksissa ja viettää omaa aikaa. Vaan juurikin se, mitä pystyn/jaksan/ehdin tehdä kotona ollessa. Ollaan sovittu miehen kanssa, että molemmat voivat harrastaa, vaikka meillä lapsi oliskin ja olen päässyt muutaman kerran viikossa käymään salilla ja jumpassa. Mulle liikunta on henkireikä kotiäitinä olemisessa. Mieskin voisi harrastaa, mutta eipä tuo töiden jälkeen tee muuta kuin ulkoilee tytön kanssa ja loppuillan makaa sohvalla :/ No, omapa on asiansa. Juteltiin eilen pitkään noista kotitöistä... saatiin riita sovittua, mutta tuskinpa miehen asenne miksikään muuttui. Mutta kun ei ole kotona lapsen kanssa jatkuvasti, niin eihän se voikaan saada kovin realistista kuvaa tästä.

vanilj: Mäkään en osaa käydä missään perhekahviloissa ym. Ja silloin, kun tyttö oli vauva niin kärsi myös kovista mahavaivoista eikä sitten tullut mihinkään lähdettyä. Oli vaan helpompi kuunnella sitä huutoa kotona. Puistossa ollaan keväästä asti käyty (tyttö suostui silloin viimeinkin kävelemään kengillä) ja sieltä ollaan molemmat saatu kavereita :) Muskaria ajattelin nyt syksylle meidän yhteiseksi harrastukseksi. Silti jotenkin tuntuu aika yksinäiseltä tämä kotona oleminen... Oon yrittänyt miettiä mikä siihen on syynä, koska aamuisin nähdään puistossa muita ja iltapäivällä mies tulee kotiin. Kai se on myös sitä, että tuntuu, niin kuin tavallaan jäisi ulkopuolelle monesta asiasta esim. kun kyläillään sukulaisilla, niin eipä ketään tunnu kauheasti kiinnostavan kotiäidin asiat ja tekemiset. Töistähän ne työssä käyvät usein juttelee.

Kiki84: Nää tulevat polttarit on aika läheisen ystävän (tytön kummitädin) polttarit. Mä lähdin niistä viime viikonkin polttareista jo yhdentoista aikoihin pois (vaikka olen kaaso), kun en vaan jaksanut enää olla :( Hävetti kyllä aika paljon, mutta ei voi mitään. Enkä pysty enää nykyään alkoholiakaan ottamaan niin paljon, että se vaikuttais piristävästi. Univelka+stressi+pientä tissuttelua, niin väsyhän siitä tulee. Teillä riittää sitten vauhtia, kun kävelyn makuun on päästy :) Hyvä, että teillä on mies saanut kokea tuon lapsen kanssa kotona olemisen ilot ja surut. Mua vähän kaduttaa, etten mennyt töihin miehen isäkk:n ajaksi. Olis niin pitänyt!

della_79: Ai teillä pitäis olla puhtaampi lattia? Mä oon välillä ihmetellyt, että kuinka puhdasta meillä pitäis olla miehen mielestä, kun mäkin oon käynyt hirveämmissä paikoissa. Tavarat on monesti epäjärjestyksessä ja varsinkin näin kesällä ja syksyllä on hiekkaa tullut sisälle aika paljon. Kahdesta kissastakin irtoaa karvoja jonkun verran. Mutta ei meillä mun mielestä mitenkään kamalan sotkuista lapsiperheeksi ole. No, miehen lapsuudenkodissa kävi siivooja, joten kai siellä nyt siistiä olikin, kun ei tarvinnut itse löytää aikaa/energiaa siivoamiseen. Ärsyttävää, kun mies on tottunut kaikkeen tollaseen luksukseen ja olettaa saavansa sitä nytkin, kun olen kotona. Kehtas kerran valittaa siitäkin, että meillä on aina vaan niitä samoja ruokia viikosta toiseen (tavallista kotiruokaa siis). Äitinsä on himokokkaaja ja tekee aina hyvää ja hienoa ruokaa. Ei siinä mitään, mutta mä en osaa kuin noita tavallisia ja ei niin hienoja arkiruokia.

Tintturalle tsemppiä olojen kanssa ja rautaisia hermoja, jos meinaat vasta sunnuntaina testata!

On: Kp 7/? lyhyt kierto. Menkat loppu. Nyt odotellaan ovista. Kävin eilen siellä lääkärissä. Kohtu ja munasarjat ultrattiin ja näyttivät oikein hyvältä. Mulla on kuulemma hyvät munasolureservit ja kohdunlimakalvossa hyvä paksuus. Ei mitään pcos-tyyppistä näkynyt ja olen lääkärin sanoin "tosi hedelmällinen". Ai jaa? Epäili, että mulla on ollut joku hormonaalinen häiriö (jee, sitähän mä itsekin epäilin) ja laittoi lähetteen verikokeeseen, jotta saadaan selvyys prolaktiini- ja kilpirauhasarvoista, koska kierrot heitelleet paljon ja maidoneritystä on ollut. Sanoi myös, että joskus munasolu voi olla tosi nirso. Vaikka siittiöitä olis paljon tarjolla, niin ei kelpuuta yhtäkään ja voi tehdä itsensä jopa läpäisemättömäksi :O Lääkäri oli kuitenkin sitä mieltä, että on vaan ajan kysymys, koska meillä tärppää. Toivottavasti olis oikeassa. Ja toivottavasti mun seuraava munasolu ei olis niin nirso. Oikeasta munasarjasta kuulemma seuraavaksi irtoaa. Esikoinen on saanut alkunsa vasemmalta irronneesta. Kysyin myös oviksen jälkeisestä "kuivasta kaudesta", että miksi mulla ei aina sellaista tule ja ilmeisesti johtuen ovulaation voimakkuudesta, mitään kuivuutta ei tule, vaan lima ainoastaan muuttaa muotoaan. Se on kuulemma merkki hyvästä ovulaatiosta, jos on niin voimakas :) Että näin. Kaikki päällisin puolin kunnossa. Kyllä tää taas huomattavasti antaa toivoa.

Margeliini: miehen lapsuudenkotikin on ollut melkoisen kaaos. anoppi on oikealta ammatiltaan ompelija, mut menetti työnsä lama-aikana ja päätyi siivoojaksi, mut ei se anopin kodissa mitenkään näy. oon kyl sanonu miehelle, et mä en ehdi siivoamaan enkä edes pidä siivoamisesta, et jos siistimpää haluaa, niin mä otan mielelläni vastaan jonkun siivoamaan meille edes kerran kuukaudessa.

meillä mies lisäksi valittaa et meillä on liikaa tavaraa, vaikkei meillä ole, koska suosin itsekin tosi pelkistettyä sisustusta ja koriste-esineitä meillä ei oikein ole, mutta kirjoja mä kyllä haalin, koska olen ollut pienestä lähtien lukutoukka. mä oon elänyt mun äidin taloudessa ja äitini on melkoinen kaiken turhan haalija, samoin mies on elänyt roinan keskellä, koska anoppikin on melkoinen hamsteri. ollaan yksimielisiä siitä, ettei meille tule turhaa roinaa ja niitä heitellään poiskin välillä.

noiden miesten pitäisi varmaan asua äitiensä kans, kun haluavat ihan outoja juttuja vaimoiltaan :) mä joudun myös välillä räjähtelee miehelle, et jos sanon jonkun negatiivisen tunteen ulos ja mies heti vertaa mua jompaankumpaan existään, etten ole kumpikaan noista existä.

Vanilj tsemppiä työhaastatteluun!

Kiki hyvähyvä juurikin näin, oma ihtesä edelleen! :D Sitä justii tuskastellu et onko se muka ni mahoton yhtälö olla äiti samaan aikaan, kun jatkaa omaa juttuaan, minkä ihmeen takia niitte juttujen pitäs loppuu synnytykseen? Oha se jaksamisenki kannalta parempi.. Mieki ku oon tottunu ainaa urheilemaan ja olemaan nuite elukoite ka ni tuskasta jos joutuu useita päiviä olemaan neljän seinän sisäl eikä mikää edisty.. Ny si ku isäntä ollu metällä ja töissä muutaman päivän pois kotoo, ni likan nukkumaa menon jälkee vielä jatkanu puolile öin tallin remonttia. Tuohi ku ei o va harrastus noi hevoset, vaan tosiaan yritän työn niistä itselleni saada jolla sais ruuan pöytää kaikile.. Ja puolihuolimattomasti tuli nii tehtyäki, et sanoin isännälle et "miula on sunnuntaina menoa, oot lapsenlikkana" :D Löysin kivan olosen tamman siitokseen ja käyttöön jota lähen muutaman tunnin ajomatkan päähän kattoo ja kokeilee. :) Ja teile tsemppii talojen katontii! ;)

Della tääl on kans yks äitin tyttö, meillä varmaa korostaa sehi ku oltiin alkuun keskenämme ja pitkälti senki jälkee ku isäntä tuli kuvioihi, ni menihä siinä tovi jos toinenki ennenku uskalti edes syliin ottaa ku toine oli ni pien. :D Ja Della, mitä veikkaat minkänäköset lattiat meillä täällä maalla on, kun eteistä ei ole (vielä mis säilyttää, rakennusvaiheessa), ja hevosten vehkeitäkin joudutaan säilyttää sisäl toistaseks kuha saadaan varustehuone loppuun. Välillä juoksoo koiraa ja kissaa sisälä ja isäntäkä ei aina hirveesti kato minkänäköset rytkyt on ku sisäle kävelee.. Ny likan syntymän jälkee ja varsinki ku ruvennu liikuskelee ni oon vähä usemmi ruven imuroimaa, kerran vko yritän ainehi et enimmät hiekat ja villakoirat saadaan nurkista. :D Luuttua ei kerkii näyttämään lattioile juurikaan normisiivouksessa, kun suurin osa ajasta menee tavaroiden paikalleen laittoon, kun isäntä ei siihe hommaan oikee osaa paneutua.. Pyykkiäki ku rupeen pesee ni kierrän torpan ympäriisä ja keräilen työvaatteita muovipusseista pitkin poikin.. Ja sehi pyykin pesu tapahtuu kerran pari vkoon kolme koneelliista putkeen (tosin meil ei ain taho pyykit kuivuuka ni et useemmin sais pestyy :D ).

Margeliini hyvä et oli pätevä lekuri joka ottautu asiaan! Toivottavasti rupee tärppäämään. :)

Ei se auta ku ootella sunnuntaile, ellei jopa maanantaile ku su aamu ni kiireine et kerkiääkö testaamaan.. Tiiä vaikka tätihi tulee jo sillo su pvän aikaa.. :/ Va ei voi kyl sanoo ku voi tuska tätä väsymystä ja nuo mahanipailut meinaa käydä hermoile. Kumaras ei kärsi olemaa kovi pitkää ja kurkottelut saattaa vihlasta jos liikaa sfääriä ottaa. :D Kummin ka tuli juteltuu vähä ylipääsä asiasta, ni hiä kiinnitti huomioo siihe et isäntä on saanu urakal kantaa turkkilaista jugurttii kaupasta. Normaalisti yks pikkupönttö käyttää hyvin harvoin, mut ny vetäny iha raakana va kivoja satseja, litran purkki hävisi helposti pariin päivään. :D

Katellaa, näinkköö joku on kyyis ja vielä pysysihi.. Nyt kp24/28-30.

Tinttura: no, mä en stressaa tosta lattiasta, sanon vaan joka kerta ku mies ruikuttaa, etten mä ehdi siivota. toisaalta tässähän on puolensa ku ei ole liian steriiliä: tyttö on ainakin siedättynyt ihan pienestä pitäen koiraan :)

sulla jatkuu jännät paikat :) mä jo kattelin ku olit kirjoitellut, et oot testannut ja ilmoitat et plussa tuli :) kyllä mä niin uskon et sä plussaat sit, kun testaat :)

ON: menkkoja edelleen odotellessa. imetyksen olen saanut vähennettyä aamuisin ja iltaisin 1-2 krt/hinkki eli oisko enää n. 3-5 imetyskertaa/päivä. ensi viikolla jätän aamusta yhden kerran pois ja sit ois enää aamu- ja iltaimetykset. sorruin viime yönä imettämään tyttöä, koska heräsi klo 2.15 eikä meinannu rauhoittua millään. nälkää itki, söi meinaan tosi huonosti puuroa illalla. tänä iltana jätän jääkaappiin pullon korviketta, jotta voi sen sit hakee, jos ensi yönä herää.

Della ei miuka mielestä liia steriiliä pie olla, kehittää paremmi vastustuskykyy ja ei o likka kyl sairastellukka (koputan puuta). Lähinnä oman mukavuuden kannaltahi jo tulee imuroituu enimmät shaisset pois nurkista ja lattioilta. :D Milloka tosiaa joo kerkiäähi si.. Vähä ku se pullojen keittäminenki joka käytön jälkee ja keitetyn veden antaminen jos maha ei toimi. Meil on oma kaivo jossa lähdevesi, ni oon pienestä pitäe totuttanu siihe pienistä määristä kerrallaa, millo oli ain masu jumissa. Jotenki jäin va miettii sillo et mikäs siin ny si se logiikka olika, et jos sen veden bakteriston avulla sais masun toimii, ni miten se voi keitettynä auttaa, jos keittämällä steriloidaan se vesi? Joku viisaampi kertoo mite se oikeesti menee? :D Mut ei menny maha sekasi, eikä kyl saanu toimimaanka ja eilen hörppi ni mielellä puol nokkamukillista iteksee vettä ku annoin et saa harjotella nokkamukista juomista. :) On se va hyvää tuo oma vesi. ;)

Eikä tosiaa uskal viel testail, ei kovin montaa päivää enää o, tässähi semmosta asioiden järjestelyy täähi päivä ollu et meni huvasee. :) Huomaa kyl et tulee oltuu turhanni herkällä sytytyksellä ny, saa moneen otteesee hengitellä.. Ja jos täs ny on tosiaa ni hyvi käyny et plussa pärähtää testiin, ni jää projektihevosen osto ens vuoteen. :D Iha riittävästi näissähi kolmessa projektissa jo ratsutettavaa. :)

Tinttura: kiitti :) Täällä kyllä jännäillään sun tilannetta ihan mahottomasti! :) kyllä sun täytyy koittaa sunnuntaina ehtiä testailla, ku ei me muut malteta oottaa! :D
della: yösyöminen on ni helppo ku voi imettää, mut toi on hyvä konsti laittaa jo illalla valmiiksi pulloon korviketta :) ei sitä yöllä jaksa alkaa pulloa lämmitteleen jos ei jo valamiina pullossa jo oo! meillä silloin aikoinaan ku imetys jätettiin pois niin laitoin pullon aina valmihiksi että tartti vain lämmittää.
Teillä menee just toiste päin tuo liika tavara, tai no ei meilläkään sillai liikaa oo, mut miehen pelit ym vaan vie paljon tilaa... :D
Margeliini: muskariin meillä on mahottomat jonot, täällä ei siis toivoakaan oo että pääsis.. viimeksi olin 15 varalla olija :D tuo ulkopuolinen olo on varmaan siitä johtuvaa että on nää lapsi kuviot vain, ja muilla on työ..
Hyviä uutisia saitte lääkärissä, ei auta kuin ootella että saatte pikkuisen nyytin, toivottavasti pikimiten <3 oliko mistään jatkokontrolleista puhetta? :)
Kiki: Toivottavasti siellä lötyy soppeli koti  :)
Meillä kyllä sujuu tuo lapsen hoito suht hyvin puoliks, mutta sitten kun pitäis siivota tai muuta niin jos mä siivoan niin katson samalla pojan perään, mut jos mies siivoa niin mä katon pojan perään.. :D

huomenna ois se haastattelu, ja nyt iski kaamee jännitys...Huomenna täytyis sit tehrä pojan hoitohakemus, kun jos sattuis niin menemähän että saisin/ottaisin vastahan sen niin hoitopaikka haku menöö uusiksi. Oisin halunnu pojan johonkin pienehen hoitoyhmään, mut toivoa ei siihen oo jos nykyisessä työssä pysyn.. :/
Huomenna pitäis menkkojen alkaa, mut ei vielä oireet siihen viittaa..

Tinttura: Voi että, kun kuulostaa niin lupaavilta noi sun oireet :) Ei kai noi voi mitään psyykattuja oireita olla. Kun nyt vaan testikin vielä näyttäis plussaa, niin pääsisit odottajiin täältä. Paljon plussatuulta sinne!

della: Mä oon muutaman kerran kysynyt mieheltä, että olisko sen pitänytkin mennä naimisiin äitinsä kanssa, kun on oikein ottanut päähän. Kyllä kai ne miehet jollakin tasolla haluavat samanlaisen vaimon kuin äiti on, mutta sitten taas eivät. Mussa ei ihan hirveesti samaa ole kuin anopissa. Eikä ole myöskään miehen veljen avovaimossa, joten molemmat pojat ottaneet äitinsä vastakohdan :D Onko muuten mitään menkkatuntemuksia vielä?

vanilj: Oikein paljon tsemppiä haastatteluun! Toivottavasti saat sen työn. Ja menkkatuulia sinne, jotta kierrot taas lähtisivät rullaamaan! Tiedätkö voiko toi km vaikuttaa kierron pituuksiin? Maalaisjärjellä päätellen vois. Sepä se, kotona ollessa on vaan nää lapsikuviot eikä oikein mitään muuta haastavaa. Ei jatkosta ollut mitään puhetta. Gyne passitti mut perusterveydenhuollon puolelle verikokeeseen, jotta saan sen ilmaiseksi. Ja ilmeisesti ihan terveyskeskuslääkäri sitten ne vastaukset tulkitsee. Voi tosin olla, että pääsen sinne verikokeeseen vasta tämän seuraavan oviksen jälkeen, kun sit pitäis olla 12 h pupuilematta ja stimuloimatta rintoja, jotta se prolaktiinikoe olis luotettava. Ja me varmaan aloitetaan pupuilukausi ihan just ;)

On: Kp 9/26-31 (yk 4) ja ovisoireita pukkaa taas näinkin aikaisin. Mahaa nippailee ja limat ilmestyneet. Saa nähdä kerkeekö testit saapua ennen viikonloppua vai mennäänkö ihan omien tulkintojen pohjalta. Hieman häiritsee, kun flunssakin iski ja nyt taitaa ne toiset polttarit jäädä väliin :( Ihan raato olo. En jaksanut edes aamulla lähteä tytön kanssa ulos. Toivottavasti tää flunssa ei nyt heikennä tsäänssejä. Mä niin haluaisin jo raskautua!

Della: Tällä hetkellä käyn GB:llä, sitä ennen potkunyrkkeilyä Combatilla. Sitten oon harrastanut savatea ja sin moo hapkidoa aikanaan. :) Toi vaparikurssi siis vasta alkoi ja mun osalta loppui yhtä nopeesti. :D Viime treeneissä harjoiteltiin yhtä heittoa, jossa heittäjäkin tulee vauhdista polvilleen. No mies treenas vielä yksin liikerataa mun vieressä, ei tajunnut et mä olen niin lähellä, ja tuli vauhdista suoraan polvilleen mun jalkapöydän päälle. Auts! Onneks ei tullut murtumaa, mut aika kova tälli ja se pääsi vielä nyt tulehtumaan, joten ainakin kaks viikkoa kovemmat treenit pannassa kokonaan. Harmittaa tosi paljon, onneks saan alottaa kurssin uudelleen sitten seuraavien kanssa. Mä oon kanssa miettinyt mitä sitten teen, jos tuun raskaaksi. No mutta aika osoittaa sitten senkin, joten turhaan siitä vielä stressaan. Missä sä ite oot treenannut? Kiva että löytyy samanhenkisiä, yleensä ihmiset kummastelee miksi haluan käydä vapaaehtoisesti tommosissa lajeissa. :D Miltä muuten se imetyksen vähentäminen on tuntunut? Mulla sillon oli kyllä haikeeta, mut nyt oon jo päässyt siitä yli.

Margeliini: Hienoa että lääkärissä kaikki oli hyvin! Ehkä sitten tärppäis jo tästä kierrosta, hyvä että pääsette miehen kanssa tositoimiin. ;) Toivottavasti jaksaisit nyt olla hetken edes polttareissa kuitenkin. Ja meilläkään tosiaan ei mitään megasiistiä ole, siis tietenkin perussiistiä. Mutta toisaalta meidän tyttö on ollut nyt 10,5 kk aikana kipeänä yhden kerran, sillon kun oli se ripuli. Sen lisäksi ei ole edes ollut pikkuistakaan flunssaa koskaan. :o Oon tietenkin asiasta tosi tyytyväinen, toivotaan että asia pysyiskin noin! Ite olen pienenä ollut tosi paha korvatuleduspotilas, pahoja mielikuvia siitä on edelleen. Sitä kierrettä en kyllä kenellekään toivo. 

Tinttura: Älä enää piinaa meitä, en kestä enää! Oon kyllä ihan varma että plussaat. :) Noi hevosjutut kuulostaa niin ihanilta, ite oon ikuinen heppatyttö. Jos muutettais edes vähän johonkin pidemmälle (vaikka siis tyyliin 15 km) tästä Helsingistä, niin ehkä vois löytyä joku kiva pikkutalli, jossa käydä heppailemassa kerran viikossa. 

Vanilj: Joko menkat ilmoittelee itsestään? Voihan se olla, että olis heti tärpännyt uudelleenkin. :) 

On: Täällä ei vielä menkkoja, toisaalta en odottelekaan niitä vielä pariin päivään. Mahista raskauteen ei pitäisi nyt olla, joten en muuta odotakaan, kun niitä menkkoja. Oireita niistä nyt on vähän, ainakin naama on mennyt taas niin karseeseen kuntoon, että ihan oikeesti masentaa jo ja pahasti tää koko homma. :( Oon aina omannut hyvän ihon, raskauden myötä alko menee vähän huonoksi, mutta imetys vasta villiinnytti koko homman, niin ettei mitään järkeä! Toivoin että noi menkkojen alku olis alkanut parantamaan tilannetta, mutta ei ainakaan vielä, toisaalta yhdethän sieltä on vasta tullut.Siis osa näpyistä on jopa tulehtunut, vaikka yritän olla räpläämättä tai muuta, hoidan säännöllisesti, mutta en liikaa. Katotaan nyt. Masentaa vaan jo valmiiksi ne veljen tulevat häät, jos mä näytän tältä. Saahan meikillä piilotettua joo, mut ei siinä mallissa kun tää mun naama on. Tai sitten meen Stokkalle ostamaan Joe Blascon tuhdeimman meikkivoiteen jonka löydän. Masussakin on ehkä nyt illasta tuntunut jo pientä nippailua. Yllätys olisi jos tulisi ne menkat nyt jo näin nopsaa, eli silleen jotenkin normaalissa 28 päivän kierrossa. :) Ihanaa kun tulee viikonloppu, sitten tuleekin alkaakin mun viimeinen työviikko. Äkkiä on mennyt, muuta ei voi sanoa. :)

Margeliini: kiitti, sain sen paikan :) voi vaikuttaa kierron pituuteen, km n. 4-6viikkoa niin pitäis menkkojen alkaa. lääkärissä kun olin niin sanoi että menkkoenn pitäisi aika hyvin ajallaan tulla kun niin hyvin oli jo kohtu tyhjentynyt. Ja sanoi että saa heti yrityksen aloittaa jos haluaa. Eihän sitä malta ovista hyödyntämättä olla jos sen aika on ;) tsemppiä siis oviksen hyödyntämiseen <3
Kiki: ei vielä menkkoja näy ei kuulu. aattaishan se olla mahollista että ois heti tärpännyt, mut jotenki ei vaan halua elätellä siihen toiveita.. :) ois se mahti jos ei tarttisi ootella niin kauaa raskautumista enää uudestaan..
Toivottavasti siellä ne menkat tulis ajallaan jos oot varma ettei raskautumisoireita noi nippailut vois olla? sinne tsemppiä mahottomasti <3

Tosiaan sain sen työpaikan!! :) tässä nyt tämän vuoden teen yövuoroja, ja saan kattoa että tykkäänkö vai en, ja jos haluan niin saan sit tammikuusta eteen päin jatkaa vakkarina, mut jos en halua niin mulla oottaa tuo vanha työmaa :) näen jo silmissä sen rahan määrään :DD
Ja nyt sit sain kuulla että tammikuusta eteenpäin ois myös töitä yhdessä toisessakin työmaassa, mut sitä en tiedä että millainen työpätkä siellä ois (ja siis rakasta tätä työpikkaa, mutta en jaksa enää olla vaan pelkkä sijainen siellä)..

Ja tosiaan, menkkoja ei oo näkynyt... Lääkäri tosiaan tuumasi että kierron pitäis suht normaalina pysyä kun niin alussa tuo km oli ja kohtu tyhjenty hyvin..
mut vielä ei oireita oo.. ei auta ku oottaa :)

Mut nyt pakko mennä maate-kaamee väsy... Hyvät yöt! :)

eikä enään montaa päivää kun tinttura testaa! :)) malttamatoon oon :D

Kiki84: Vantaan kamppailukeskuksella oon käynyt v. 2006 lähtien, jolloin muutin Vantaalle :) sitä ennen treenailin kaksi vuotta Oulussa Oulun kickboxingissa. mä tykkään niin potkiksesta ja se on aina tehny hyvää, kun siellä tulee kokonaisvaltaisesti liikuttua ja hartiat aukeaa jajaja.. :) aloitin bujinkanin, jotta saisin vähän notkeutta, koska olen niin jäykkä selästä. meidän potkis-treeneissä ei tehdä juuri kuperkeikkoja tms., mut bujinkanissa on ukemi-lämmittelyä, joten pikkuisen se on auttanut ja lisäksi oon tykännyt, koska siellä harjoitellaan myös samurai- ja ninja-aseilla sekä opetellaan kaikkee lukkoja, heittoja, kaatoja ja kuristuksia sekä niistä vapautumista. outo laji naiselle ja naiset onki vähemmistönä, mut hyvin siellä on pärjätty :) mä oon miettiny et jos raskaudun, teen niinku viimeksi, et jätän sit treenaamiset siihen. en viimeksikään uskaltanut vaarantaa mun pikkuista, koska kummassakin otetaan kontaktia ja vatsaa on hankalaa varjella. muistan joskus treenanneeni sellaisen kanssa, joka on sanonu olevansa raskaana ja hankalaa se on parilleki.

Margeliini: on menkkatuntemuksia, mut ei menkkoja :/ kaipa seki on positiivista, mut aina ku lähtee jonneki, joutuu laittaa pikkuhousunsuojan, ku pahin pelko on et valahtaa housuihin ja sit hävettää :/ kerran käyny sillai töissä ja eihän mulla tietty ollu suojia mukana :/

vanilj: paljon onnea uudesta työpaikasta!

ja mäki täällä ootan et Tinttura testaa :)

mä en testaa, ei mulla oo oireitakaan. ehkä sitte lähempänä treenien alkua. täytyy tosin painella nukkumaan, meinaan tyttö tekee kolmatta ja ehkä neljättäki hampia ja ollaan valvottu jo kahtena yönä klo 2-5 :/ tänään annettiin suppo ennen nukkumaanmenoa, josko se nyt toisi helpotuksen. tyttö on halunnut nukkua kainalossa molempina öinä ja tissiä vain. viime yönä tarjosin pulloa, mut eipäs hän halunnut kuin 20ml ja sit itki taas tissiä. taivuin sit antamaan tissiä klo 4.30 ja sit nukuttiinki seiskaan asti.

Vanilj onnee onnee kauheesti uudesta työpaikasta!! Miul muute ainehi vaikutti se keväinen km kiertoon, synnytyksen jälkeen oli tasanen kp28, ny se on sitä 28-30 välii, tais oyks 31hi olla tuos välis.. :/

Margeliini antaa mennä va jos tuntuu siltä, turha tikkuja ootella. ;) Kerkiit si sen jälkee viel tikutella kuha tulloovat, mut semmoset flunssan parannus sessiot kato? ;D Ja ihmettelen kyl jos on jtn psyykejuttuja nää, miten voi olla mahollista öö kolme vkoa(?) jatkunu nää olot, ja si se joskus kp 10nenkö se oli se tiputteluvuoto, edellisenä päivänä jomotti vasemmalle mahaan iha niiku oviskipu ja si muutamaa päivää myöhemmi tais ruveta rintoihi koskee.. Sehi.

Ei o tosiaa montaa päivää enää. :D onneks täs tosiaa on vilskettä nuitte remonttien ka ni päivät menee joutusaa, jännitätte miuni puolesta. :D Ite joteni asenoitunu enemmän siihe negatiiviseen ni ei ni kauhee itku tulis ja sekois pää.. :(

vanilj: Upeeta! Hirmuisesti onnea uudesta työpaikasta emoticonJa tosi kiva, että sieltä saisit sit vakipaikankin. Meillä noi vakipaikat on aika kiven alla. Saattaa joutua pahimmassa tapauksessa tekemään jopa viis vuotta sijaisuuksia. Mä tosin sain jo 1,5 vuoden sijaistamisen jälkeen vakipaikan, mutta luulen, että siihen vaikutti se, että otin aika haastavan sijaisuuden vastaan juuri ennen hakua. Sitä hommaa ei halunnut kukaan sen työyksikön porukasta tehdä. Jääkö teillä yritys nyt tauolle? Vai menettekö tulee jos on tullakseen -asenteella? Mullahan sotki kans kierrot se yks keväinen kierto, jossa neuvolantädin mukaan olis ollut kemiallinen, mutta eihän sitä voi tietää oliko se. Gyne ei sanonut mitään, että mikä sen hormonisotkun olis aiheuttanut.

Kiki: Ei varmaan vielä kannata hätääntyä, jos iho on huonossa kunnossa. Vaikka kyllähän se ottaa päähän :( Jos sulla on vasta yhdet menkat ollut, niin hormonit varmaan vielä vaikuttaa. Mulla ei raskaus vaikuttanut ihoon muuten kuin kuivattavasti, mutta nyt koko kesän on ollut huonommassa kunnossa tämän hormonisekamelskan takia. Mulle ei yleensä tule näppylöitä juurikaan, mutta nyt viime aikoina on kyllä ollut enemmän. Ihan kuin olis taas teini-iässä emoticon Joten tiedän tunteen! Ootko kokeillut mitään apteekin kasvovettä? Mun näppylöihin auttoi nuorena sellainen kuin acnex tms. (en tiedä onko sellaista enää) joka oli aika tiukkaa tavaraa, mutta tehokas.

della: Toi on kyl tosi inhottavaa, kun ei tiedä koska ne menkat alkaa. Mäkin oon nyt kesän ajan joutunut aina pari viikkoa oviksen jälkeen kulkeen rätti housuissa aina kun oon lähtenyt johonkin. Ja sit kun menkat olleet melkein joka kierrossa myöhässä, niin sitä rättiä on saanut pitää monta päivää turhaan :( Ja jos on lähetty johonkin pidemmälle, ettei pääse heti vaihtaan pikkuhousunsuojaa, jos menkat alkaa, niin on pitänyt jo valmiiks laittaa ihan side. Ja aina silloin on tietysti ollu kauhee helle (siis niitä muutamia kertoja kun sitä hellettä tänä kesänä oli).

Tinttura: Juu, kyl me ilman testejäkin pupuillaan ;) Eilen jo aloitettiin. Mäkin asennoidun joka kierrossa pettymään. Vaikka ei se yhtään sitä pettymystä helpota.

On: Ovistesti antoi vielä negan tänään. Ei ihme, kun on kp 10. Mutta oireet jo niin voimakkaat, ettei uskalla olla testaamatta. Aika tumma viiva sieltä kuitenkin tuli, melkein kuin kontrolli. Mä jaksan vielä olla innostunut tästä yrittämisestä. Kävin taas tänään ostamassa lisää seksialkkareita ;) Muutoin energiaa ei oikein ole mihinkään. Flunssa jatkuu ja muuttuu vaan kaameammaksi :( Mies lähtee ens viikolla työmatkalle pariksi päiväksi ja joudun oikeastaan kolme päivää hoitamaan tyttöä yksin. Ei siinä vielä mitään, mutta toivon, että oon silloin jo terve ja ovis mennyt, ettei tarvi täällä ihan kiukkuisena vaan tiuskia tytölle ja ettei tärppipäivät mene ohi.

Ilmottaudun tänne ja yritän löytää positiivisuutta. Ollaan nyt yritetty toista kohta 6kk ja kaksi varhaista keskenmenoa. Toivo meinaa loppua varsinkin, kun kaikki kokoajan toitottaa, että seuraava tulee nopeammin, kuin ensimmäinen. Meillä vaan yritettään pitää itkukurissa ja mielikorkealla. Onhan meillä onneksi tuo ihana touhuuja tuossa, mutta kaveri olisi niin tervetullut. Vaikka 4kk koliikki vähän raskas olikin.

tervetuloa Napero ja toivon mukaan ette joutuisi liian kauaa odottelemaan :) itselläni pian 7kk ikäinen tyttö ja kaveria mäki tälle kaipailisin :)

della: kiitos :) toivottavasti hampaat tulis nopsasti niin saatte tytön kanssa taas nukkua paremmin :)
Tinttura: kiikaa :)  joo kyllä mä kans niin aattelen että vaikuttaa kierron pituuten km, kun ei vielä oireita kovin oo.. kunhan nyt ei mahottomasti veny :) sinne toivon kovasti plussaa!
Margeliini: Kiitti :) joo täälläkin on vakipaikat kiven alla yleensä, mut mulla on käynyt ylihyvä tuuri, ja toki se että sain vakipaikan kun suostun kulkeen tuon 75km ees taas, tai no vois likemmäski muuttaa mut ei halutttu... mut nyt ois työmatka sen 30km ja jos vakkarinpaikan otan sieltä niin sitten vois muuttaa likemmäksikin :)
Ei malteta yritystä lopettaa kokonaan, tulee kun on tullakseen. On se toinen lapsi vaan niin toivottu, että ei haluta lykätä yrittämistä myöhemmälle. Nyt vaan on niin että ei oo niiin mahoton hoppu raskautua. :)
Sinne tsempit oviksen hyödyntämiseen :P ja pikaiset paranemiset!
Napero: tervetuloa mukaan! :) pahoittelut km:sta <3  täälläkin esikoinen ekt 4 kk huusi, mutta aika kultaa muistot :)

varooksi jo asuntoja katteltiin siltä paikkakunnalta minne meen töihin , malttamattomia ollahan :D no joo joko tätä pitäis laajentaa tai muuttaa isompaan jos toinen lapsi tulee.. 
Miehen suurin osa suvusta asuu sillä paikkakunnalla minne meen töihin, eli sillai ei oo mikään uppo outo kunta kyseessä :)
Mut joo itse aiheeseen, vielä ei oo menkkoja näkynyt, eikä oikein tuntemuksia siihen oo. mut oottelen enskuun puolelle menkkoja että jos sit ei näy niin sit vois suunnitella testausta :) Nyt toki ei haittaa jos raskautuminen ei tapahtuisi lähiaikoina.. :) outoa kyllä näin kirjoittaa kun niin kauan jo yritetty..

Kiki84: nyt vasta hoksasin et kysyit myös imetyksen vähentämisestä ja siihen liittyvistä tunteista. mulla tekee välillä ihan pahaa evätä tytöltä tissi, kun siitä on tullut niin tärkeä tytölle. mietinkin, josko mä sittenkin yrittäisin jonku aikaa imettää aamulla ja illalla. noi hampaat vähän tekee tiukkaa, etenki päiväsaikaan, kun tyttö on virkeämpi ja kokeilee hampaita tissiin. aamulla ja illalla hän on unisempi eikä hampaiden testailua silloin ole. nyt tissit ei oo enää niin himoisot, niin luulen et mahtuvat paremmin rintasuojiinkin. onko sulla muuten kokemusta imetyksestä ja kamppailulajien harrastamisesta? en meinaa löytää oikein mistään tietoa siitä asiasta.

Naperolle tervetulloo mukaa! Pahottelut kemoista, ne vetää hyvin herkkään mielen synkäks..:(

Vanilj mihikäs ne menkat on unohtunu? ;) Tiiä vaikka sieltä tulis ny yllätysplussa ku oot rentoutunu ja saanu tuon työpaikan ja näi! :) Voi vitsit! Ja kuten mainihit Naperolle, aika kultaa muistot. :) Neitin kampurajalkojen ka oli alkuun todella rankkaa, ja kyllähä ne vielähi vaatii päivittäisen huomion ja hoidon, mutta ne kun sovittunu ni mukavasti päivärutiineihi ni ei niitä tu ajateltuuka, et sinällää ei pelota sekä vaikka ois seuraavallahi kampurat (vaikka oisha se ihana kokee "normi jalat").

Tiälä jatkuu olot samana, mahaa nippailoo ja juilii ku enempi hyppii ja kumartelee, rinnatti sen verta kipeet et ei kärsi painaa mihkä tai likkaa ottaa sillee sylii et lytistyyvät. :D :P Limatti on tallel reippaana, vaikka ylihuomen aikasimmillaa alkas jos on alkaaksee. Yököttävää oloo on eile ja tänää kyl toisaalt ainehi ollu enempi, isäntähi teki aamul miule iha sämpylän valmiiks ku hermot mäni ku neiti leikki aamupuuron ka ja itel rupes olee huono ja rupes olee vähä kiire syömää. si helpottihi vasta illasta ku sai kunnon ruokaa syötyy väkisellä ja pihale lähti raittiisee ilmaan tallia remppaamaan.. Ja tää väsymys.. Huomen aamun on tosin lupa nukkuu muutama tunti normia pitempään, isäntä lupas herätä neitin ka (todnäk kuudelta :D) ja käyä elukat ruokkii.;) Let sii!:)

Takaisin