Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Zerille oikein paljon onnea! :) Menetkö säkin nyt tammikuisiin sitten?

omppuf:
Ikävä kuulla, ettet ovuloinut :( Toivottavasti annoksen nostamisella on toivottavat seuraukset. Saanko kysyä, että onko sulla joku diagnoosi? Ei ole osunut mun silmään tietoa asiasta ja en millään jaksaisi tätä ketjua lukea kokonaan läpi.

wagana: Tervetuloa munkin puolesta! Meillä oli myös rankka alku esikoisen kanssa. Ei nyt ihan koko ensimmäistä vuotta, mutta ensimmäiset ehkä n. puoli vuotta oli raskasta aikaa. Meillä mm. imetys epäonnistui ja se oli mulle tosi kova paikka, sairastuin kohtutulehdukseen synnytyksen jälkeen, tyttö kärsi kovista mahavaivoista jne. Sen lisäksi neiti on luonteeltaan tosi temperamenttinen ja lähti aikaisin liikkumaan. Siinä vaiheessa, kun halua oli vielä enemmän kuin taitoa, niin sai ihan hirveitä raivareita turhautuessaan. Ajattelin aluksi, että ehkä tämä yksi lapsi riittää meille, mutta vähitellen se vauvakuume taas nousi. Ja ihan niin kuin itsekin totesit, niin turha sitä on etukäteen pelätä minkälaista sitten olisi sen toisen vauvan kanssa. Itse yritän myös ajatella niin.

Zerille suuren suuret onnittelut plussasta! Onnellista odotusaikaa <3

Margeliini: Onpas jännä juttu tuo maidon tiputtelu. Mulla nimittäin oli myös tässä kierrossa sitä! Aluksi luulin kuvittelevani, ja miehellekin useaan otteeseen asiaa ihmettelin, mutta paitaan tuli useampaan otteeseen märät täplät. Lopetin imetyksen kyllä vasta 3kk sitten, mutta sen jälkeen ei ole ollut yhtään tiputtelua ennen kuin nyt. Ja maidon tiputtelu loppui menkkoihin. Enkä viime kierrossa saanut riesaksi yhtä hormoninäppyä, mikä mulle tulee AINA ennen menkkoja. Menkat tuli kyllä ihan ajallaan, että tiedä häntä sitten..
Mahtavaa, että mieskin lupautui yritykseen! Miehethän on tunnetusti vähän hitaammin lämpiäviä näissä asioissa ;).
omppuf: voimia.. onneksi tuo ovuloimattomuus ei ole este raskautumiselle, tarvitsette vain vähän apukeinoja. Olen ihan varma, että ensi vuonna saatte taas nauttia pienestä nöpönenästä <3.
hattarainen: jaksamista piinapäiviin :). Sovitaan, että ne loput viisurit poistetaan sit muutaman vuoden päästä, eikös juu? ;)

Tervetuloa wagana ja Hele81! :)

Hirvee masis oli päällä menkkojen ajan. Olin jo toivonut, että tammikuussa meillä olis uusi vauva talossa. Ehkä sitten esikoisen 2-vuotis synttäreiden aikaan :).

Seuraava ovis onkin sitten, ylätys yllätys, ystävän hääpäivän aikoihin! Toivottavasti saadaan se hyödynnettyä. Täytyy sanoa morsiammelle, ettei ihmettele jos kaaso jossain välissä häviää hetkeksi jonnekin :D. Poika jää mummolaan hoitoon ja ollaan miehen kanssa kaksistaan hotellissa yötä, ihanaa! Nyt kp 5/33-35 eli tylsääkin tylsemmät päivät ennen ovista meneillään. Saatiin poika siirrettyä omaan huoneeseen nukkumaan muutama vko sitten, niin nyt on iltaisin ainakin aikaa ja mahdollisuus harjoitella ovista varten ;).

Piristävää loppuviikkoa kaikille ihanille naisille! <3

Erna: Kuulostaa ihanalta hotelliyö kaksin miehen kanssa, haluun kanssa mutta kun tuo on aina töissä..hmph

Jäin miettimään että olisikohan mahdollista että mulla ovulaatio olisikin aiemmin, eli näin kp.10/30 kieppeilläemoticon Eilen ja tänään nimittäin tullut kirkasta vuotoa ja ehkä ihan pientä nipistystä vatsassa. Aikaisemmin olen mennyt sillä perusolettamuksella että siinä puolessa välissä olisi eikä ole tullut juuri testailtua. 
En ole ennen niin paljon uhrannut ajatusta siihen, vaikka esikoista yritettiin kauan. Nyt vasta olen havahtunut ihan kunnolla asiaa miettimään..hyvä minäemoticon
Jos nyt ei tärppää niin ehdottomasti testaan ensi kuussa. Suosituksia siis testeistä! 

Erna: Juu en tiedä kans mitä tuosta maidon tiputtelusta pitäisi ajatella... Onneksi se nyt on ilmeisesti loppunut. Menkat oli tässä kierrossa ihan omituiset, loppuivat neljän päivän jälkeen ja sitten alkoi ihme tuhruttelu, joka nyt toivottavasti on loppunut. Mun epäilykset kemiallisesta raskaudesta siis vahvistuivat. Mutta tässä nyt kävi niin kuin kävi. Ei voi mitään. Eteen päin mennään ja ovista odotellaan innolla :) Teillähän on aivan ihanat puitteet oviksen hyödyntämiseen! ;) Hotelliyö, romanttinen tunnelma... Mäkin haluun! No, kaksiin häihin päästään syksyllä, mutta kyllä mä toivon, että pikkis olis saanut alkunsa jo ennen sitä.

wagana: Mä oon käyttänyt Halpatestin One step -merkkisiä ovistestejä ja olen ollut ihan tyytyväinen niihin. Ilmeisesti ovat aika herkkiä, kun mulla näyttävät jo pienemmänkin määrän hormonia ennen huippua, mutta näyttävät kyllä sen huipunkin sitten.

Hele81 tervetuloa!

Eilen tarttui kaupasta mukaan greippimehua :P Hyi kamala! Ja sitten kävin vielä pienen inspiraation seurauksena ostamassa kolmet sexyt pikkuhousut ;) Oviksen metsästys alkaa varmaan vasta maanantaina ellei sitä ennen ilmesty oireita. Ihana tuo meidän neiti, kun näkee telkkarissa pieniä vauvoja ja kysyn, että onko siellä ihana vauva, niin neiti hymyilee ja vastaa hempeällä äänellä: "ai ai" <3

Ei tähän väliin kerkeä muuta kuin omaa napaa nopeasti: mä todellakin yritän nyt manata sitä tätiä pysymään poissa. Tilasin nimittäin One step ovulaatioa- ja raskaustestejä. Eihän mulla voi enää menkat alkaa ku ois ovistestejä ostettuna, kun eihän vettäkään sada jos sateenvarjo on mukana! Tänään ois viikko oletetusta oviksestä ja mahaolot ovat rauhoittuneet. Oli päivän tauko ilman mitään tuntemuksia ja nyt ollut tosi vaikeita tuntemuksia, joten se siitä. Ainakaan vielä kohdunnupukkakaan ei ole kunnolla kovettunut, toki huomattavasti ovisajasta. Eilen sitä kyllä vihlas muutaman kerran. Ei auta muuta kun nauttia taas elämästä ja yllättyä sitten viikon päästä, joko positiivisesti tai sitten ei...

Enempi toisella kertaa, nyt tuolla joku kirkuu "äiti syliiiiiiiin". Parempi siis mennä :)!

Hei kaikki!
Lämpimät onnittelut plussanneille!!
Täällä onkin vilkasta keskustelua, ja täytyy tunnustaa, että tuntuu alkuun hankalalta hypätä sekaan, kun ei vielä "tunne" teitä..

Anteeksi omanapailua heti alkuun, mutta en tiedä minne muualle näistä juttelisin..

Eilen oli menossa kp 23, kunnes illalla vessassa käydessä paperiin tuli jotain vaaleanpunaista, myöhemmin rusehtavaa vuotoa. Menkat....?
Mutta ei! Tänään sama juttu, rusehtavaa vuotoa aavistuksen, mutta ei kuitenkaan mitään kunnon vuotoa/normaalia menkkojenaloitustuhrua. :(

Olen ihan sekaisin. En edes uskalla toivoa, että kyseessä olisi kiinnittymisvuotoa. Esikoisesta ei ollut mitään, ja olen lukenut nyt aiheesta, ja monella sitä on ollut vain yhtenä päivänä?

Eli onko nyt kuitenkin kp2 vai kp24? Toki pillereiden lopettaminen voi pistää hormonit sekaisin? Tää on turhauttavaa.. Alkaisi kunnolla, jos ovat alkaakseen! :(

Kiihi: Itselläni ainakin oli pientä väli vuotoa kun lopetin pillerit alkuvuodesta, voisko olla sitä? 

hattarainen: Mä oon myös miettinyt tuon käänteispsykologian vaikutusta raskautumiseen ;) Esikoista odottaessa kävi niin, että ostin laivalta mojito-juomasekoitusta ja sanoin vielä miehen siskolle, että katotaan vaan, niin oon kuitenkin raskaana enkä voi korkata sitä pulloa. Ja muutaman päivän päästä kävikin juuri niin! :) Nyt oon miettinyt, että pitäiskö käydä ostamassa oikein säästöpakkaus kuukautissiteitä, niin ehkä niitä ei sitten tarvitsiskaan...

Kiihi:
Kyllähän hormonit voi pistää kropan aika sekaisin. Tiedän ihna omastakin kokemuksesta. Ei tuohon varmaan auta muu, kuin odottaa ja katsella mihin suuntaan asia etenee ja jos ei kunnon menkkoja tule, niin ehkä sitten tehdä raskaustesti.

Me korkattiin eilen ihan oikee shampanja, nyt kun vihdoinkin voitiin (kun en olekaan raskaana) ja kilisteltiin miehen uudelle työpaikalle. Tulin jopa ihan humalaan muutamasta lasillisesta. Hups! Viime kerrasta onkin pitkä aika. Eilen alkoi myös ovisjomotus, niin testailinkin jo, mutta aika vaalea se toinen viiva oli. Tänään oli jo vähän tummempi :) Eli nousemaan päin hormonitasot. Kokeilin myös niiden uusien pikkuhousujen vaikutusta ja ukko on käynyt ihan kuumana koko aamupäivän! Hihii! :D

Tännehän on tullut plussauutisia, onnea paljon Zerille ja ihanaa odotusaikaa :)!

Ja tervetuloa uusille!

Kiihi: tuo tuhru voi enteillä toki menkkojakin. Mulla ainakin joskus tulee jo pari päivää ennen kun hanat aukeaa. Tai sitten tosiaan pillereiden lopetus voi aiheuttaa välivuotoa. TAI sitten se oli kiinnitymisvuotoa...;). Näitä vaihtoehtojahan naisen kropassa riittää :D.

Hattarainen: mulla oli vähän samat suunnitelmat, kävin ostamassa Clearbluen ovistestejä (vaikka vannoin että en ala tikuttamaan...). On ollut niin outo kierto tuntemuksineen, että en oo enää edes yhtään varma milloin se ovulaatio loppujen lopuksi oli: jossain 4.5.-10.5. välillä... Lopulta meni hermot tosiaan ja ostin niitä ovistestejä ja yhden jo kokeilinkin tuolloin 10.5. mutta silloin ei ainakaan tullut enää hymynaamaa. Jos ei tästä kierrosta tärppää, niin saanpahan jotain edes testailla :).

Ernan hotelliyö kahdestaan miehen kanssa kuulostaa ihanalle! Toivottavasti oviksen hyödynnys siellä tuottaa tuloksia :).

Margeliini: en tiedä olenko muistanut jo onnitella varsinaisen "yrittämisen" aloituksesta, kiva että miehesikin lähti kuumeiluun mukaan.

Täällä kanssa korkkailtiin viinipulloa eilen, kun kerta vielä voi! Viime raskaudessa join muutamia kertoja alkoholitonta viiniä & skumppaa ja eipä ne kyllä kovin kummoisia ole... Niin että täytyy nyt nauttia, kun vielä voi rauhassa nauttia hyvän ruuan kanssa kunnon viiniä :)!

Täällä on piinaviikot päällä. Ensi viikon lopussa voisi testailla... Erona normikierrosta (jos sellaista edes on :D) on valkovuodon määrä... Normaalisti oviksen jälkeen on kuivaa kun saharassa, mutta nyt ei niin ole käynyt. Lisäksi alavatsaa on juilinut ja väsymys on ihan kauheeta. Väsymys tosin varmaan johtuu ihan työstressistä, yritän olla päästämättä mielikuvitusta laukkamaan liikaa.

*Hyvää äitienpäivää kaikille huomenna!*

Hele81: Tervetuloa mukaan, toivottavasti pääset pian kärryille ;)
margeliini: Joko siellä ollaan päästy ovistelun kimppuun? Mulla ei oo diagnoosia, ensin ne epäili pco tyyppisiä munasarjoja. Mutta sitten seuraavassa tarkastuksessa ei ollutkaan mitn. :)
Erna: kiitos! Veittäkää ihanat häät :) Kyllähän sen oviksen voi toki sitten illasta hyödyntää hotellissa ;)
wagana: Voihan se oviksen ajankohta vaihdella suurestikkin kiertojen välillä :o Mulla kanssa tullut tämän toisen yrityksen kohdalla mietittyä kaikenlaista, mille ei esikon yrityksen aikana tullut uhrattua ajatustakaan :)
hattarainen: Pidän peukkuja kovasti teidän vuoron puolesta! :)
Kiihi: Mä veikkaisin kyllä kiinnittymistä :) Vaikkakin voihan ne menkatkin joskus alkaa noin aikasilla kp:llä. :o
Anmiha: Mäkin maistoin kerran alkoholitonta siideriä :S Yyh.. Siitä puuttu se alkoholin "ihana" sivumaku ;) Sen kokemuksen jälkeen ostin aina suosiolla limpparia x)

kp1 yk 14 2.clomikierto

Ihanaa äitienpäivää kaikille! :)

Päivittelen vaan äkkiä omat kuulumiset. Tänään oon kaksi kertaa testannut ovista ja teestiviivat olleet vaaleampia kuin eilen :O En taas ymmärrä. Joko ovis on ollut jo tai vasta tulossa. Mitään muita oireita ei kyllä enää ole muuta kuin lima. Kummallista, ettei testi sitten näytä tummempaa viivaa? No, joka tapauksessa peittoja on heiluteltu... Mutta toivon, että se ovis olis vasta tulossa. Voiko kp 10-11 irronneella munasolulla tulla raskaaksi? Kuulostaa vaan niin aikaiselta.

Ihanata äitienpäivän iltaa kaikille!

Itselläni tämä on ensimmäinen :) Juhlallisuuksia ei pidetty, käytiin kahvilla miehen vanhemmilla. Lahjaksi lapsi oppi nipistys- eli pinsettiotteen :) nipisteli mua sitte koko päivän.

Onko suositella halpoja&hyviä (joo joo, mahdoton yhtälö) ovistestejä? Aiemmin käytin semmosia First signal -testejä mitä sai apteekista 5 kpl pakkauksissa mutta luulen että niitä nyt alkaa mennä sen verta paljon että tukkupakkaus lienee järkevin hankkia. Mitä nuo kotitesti.fi:n testit on laatuaan? Varsinkin nuo sylkitestit, onko kokemuksia?

Margeliini: eikö se oo niin että kun munasolu irtoaa, se on kypsynyt, tapahtui se irtoaminen nyt sitte millon vaan? Eli voi ottaa vastaan siittiön ja hedelmöityä. Vai mitä tarkoitit? Ite epäilin viime yrityksellä että mulla irtoais myöhään eli jää lyhyeksi tämä, no mikä se on, lutaalivaihe? jolloin munasolu ei ehdi kiinnittyä kohdun limakalvoon kunnolla ja aina tulee plussa testiin ja kahden päivän päästä siitä vuoto. Sitte viime jouluna menin ja tein ovistestin ku oli "outo olo" ja se oli 4 päivää ennen ku eka tikuttelu piti alkaa, että olipa mennä ohi se ovis. No siitä se tärppäsi tuo pieni poika :)

omppuf, anmiha, Margeliini: määki aion kyllä tämän kierron aikana käydä terassioluella, kun koko viime kesä meni ykkösellä, ja täytyy nyt sanoa että en löytäny hyvänmakusta alkoholitonta olutta, ne on niin humalaisia, ei maltaisia. Ja sangriaa pitää saada. Ja... hassua tosiaan se että mun mies ainaki on aina pikku krapuloissaan kovasti hellyydenkipeä ja helmoja nostelemassa :D silläpä onki sopivasti kaverin valmistujaiset tuossa oviksen aikoihin. Luotan siihen, että siellä pippaloissa tarjoillaan! :) melekonen hyväksikäyttäjä määki, juotan miehen humalaan (enkä ees omilla rahoilla) jotta saan :)

Iloista alkavaa viikkoa!
kp 4/33 yk 2

Moi!
Tervetuloa uudet kuumeilijat!
Tekstiä tulee täällä taasen niin paljon, että ei meinaa pysyä mukana!
Hyvät äitienpäivät jäi eilen toivottamatta, mutta toivottelen niitä nyt :))
Täällä päästiin ovis hyödyntämään, viikko pitäis nyt odotella miten kävi. Yritän nyt asennoitua niin, että ei tärpännyt, ettei tuu valtaisaa pettymystä. Käänteistä psykologiaa (hah hah)
Hele81; ovistesteistä, donnatestillä ei tee mitään, mulla ei näyttänyt minkään valtakunnan ovista, kun tikuilla testiviiva on paljon tummempi kuin kontrolli, itellä on nyt ollu cittarilta ostetut halpistestit ja niihin oon ollu tosi tyytyväinen. Noista clearbluen testeistä (digi) tuli vain paha mieli, niillä en löytänyt viime kierrossa. Olin tosin sillon kipeenä, että voihan olla, että ovista ei ollutkaan.

Noista alkoholittomista juomista, kuohari menettelee.. ja olut, alkoholiton punaviini ja siideri hyi olkoon!!! Viime kesä meni niin, ettei terasseilla piipahdettu, toivottavasti myös tänä kesänä sama juttu..siis että plussa tulis :)
Meillä täällä aurinko paistelee, taidamme neidon kanssa lähteä vähän myöhemmin ulkoiluhommiin.
Hauskaa alkanutta viikkoa kaikille!!! Plussatuulia oviksiin ja testeihin meille kaikille!!

Hele81: Mun käsittääkseni munasolu voi irrota, vaikka ei olisi vielä tarpeeksi kypsä, mikä vaikeuttaa hedelmöittymistä. Ja vaikka onnistuisikin hedelmöittymään, niin kohdun limakalvo ei välttämättä ole ehtinyt paksuuntua tarpeeksi, mikä taas vaikeuttaa munasolun kiinnittymistä. Se, mikä sitten on "liian" aikainen ovulaatio, niin en tiedä. Mutta jotenkin tuo kp 10-11 kuulostaa niin aikaiselta, kun useimmiten mulla ovis on kierron puolivälissä tai vähän sen jälkeen eli kp 14 eteen päin. Noista syljestä tehtävistä ovistesteistä on ainakin lääkärit ilmeisesti sitä mieltä, että eivät ole luotettavia. Itse oon tilannut Halpatesti.fi -verkkokaupasta One step -ovistestipuikkoja, jotka mielestäni ovat aika edullisia. Siellä myydään myös liuskoja, jotka ovat vielä edullisempia ja luinpa joltain toiselta palstalta, että joku oikein pihi vauvakuumeilija on vielä nuo liuskat puolittanut ;) Sinänsä ihan järkevää, jos vaikka joutuu kauan yrittämään. Kyllä noihin testeihin saa rahaa menemään.

Kartenk: Tsemppiä piinapäiviin! Näin äkkiseltään viikko kuulostaa lyhyeltä ajalta, mutta tiedän ettei se ole. Ja varsinkin ne viimeiset päivät ennen tätiä/testiä matelevat :/

Kp 12/28-31 Yk 1. Ehkä mun ovis onkin vasta tulossa :) Tänään alkoi taas munasarjan nippailut. Testi näytti kylläkin vielä negaa. Ihmettelen vieläkin tuota liman määrää :O Kyllä mulla sitä on yleensä useampana päivänä, mutta vasta silloin, kun ovistesti on plussalla. Voiko greippimehu muka toimia näin hyvin? ;) Vaikka siitä ei edes ole mitään tieteellistä todistetta.

Kiihi: Miten tilanne on siellä edistynyt? Vieläkö tuhruttelee vai oliko se siinä parissa päivässä? Kyllä mustakin kuulostaa kiinnittymisvuodolta, toivotaan niin! Itsellä tuli esikoisesta kiinnitysvuotoa yhden päivän ajan ja oli sellaista hailakan vaaleanpunaista.
Margeliini: Ihanan innokas kuumeilija olet :D. Sulla on selvästikin nyt "mission raskaaksi" menossa! Eikä voi kyllä syyttää yrittämisen puutteesta ;). Go girl!
Anmiha: Täälläkin viiniä juotu :P. Ehkäpä pitäis kuitenkin ajoittaa viinittely oviksen jälkeiseen aikaan jos siitä olisi jotain hyötyä. Ei enää montaa päivää, kun voit testailla!
Kartenk: Tsemppiä piinapäiviin ja toivotaan sitä plussaa!

Miten sitä bongailee koko ajan raskaana olevia naisia. Ne varmaan ihmettelee mitä tuijottelen kun ihailen heidän kasvavia vatsojaan :). Voi miten ihanaa se oli, kun maha kasvoi! Tosin mulla alko vasta joskus rv 30 kunnolla kasvaa maha.

Ollaan päätetty miehen kanssa tehdä kaikki voitava tässä kierrossa, että tärppäis. Mieskin monesti iltaisin kattelee pojan vauvakuvia ja haaveilee toisesta <3. Tänään kp 9/33-35 ja harjoittelu aloitettu ajoissa! ;)

Mihin muuten tuon greippimehun pitäis vaikuttaa? Ja milloin sitä pitäisi juoda ja kuinka paljon? Kai tuotakin voisi kokeilla, ei siitä mitään haittaakaan varmaan ole :D. Syön kyllä usein verigreippejä, ajaakohan ne saman asian? ;)

Heipsan naiset! Ja hyvää eilistä äitenpäivää ;)!

Zerille Oikein jättimäiset onnittelut plussasta, ihanaa!!! Sulla olikin sitten oikein tuplasti ihana äitienpäivä!

Onko Kiki84:n päätös lopettaa yösyötöt pitänyt ja yöt menneet rauhallisesti? Tuo on kyllä tosi iso ja lopulta elämää helpottava päätös! Meillä se venyi sinne asti, että neiti oli 1,5v. ja lopetti syönnit aivan ittekseen. Olipa luksusta!

Margelliini, mulle kans sanottiin aina sisätutkimusten yhteydessä että ompa tosi vaikea yltää kohdunnupukkaan. Siis ennen esikoisen syntymään ;). Synnytyksen jälkeen onkin ollut hurjasti alempana, niin että siihen on tosi helppo päästä käsiksi. Toki myös kierron vaihe vaikuttaa sen sijaintiin, mutta ainakaan mulla ei oo enää läheskää niin vaikeasti löydettävissä kun ennen esikoista. Eli suosittelen kokeilemaan ;)! Yks harjoittelija oli kerran työntämässä sormiaan mun peräreikään, oli pakko ite vihjasta että sitä kautta et taija mitään tarpeellista löytää... Olipa vähän noloa! Tuosta greippimehusta vielä, mä ainakin totuin siihen makuun tosi nopeasti ja alkoi maistua oikeastaan tosi hyvältä :P. Kuulostas noi sun limat lupaavilta, ompahan simpoilla helpompi edetä!

Wagana ja Hele81, tervetuloa jutustelemaan!

Omppuf, olipa ikävät uutiset lääkärillä. Jospa seuraava kierto onnistuis paremmin! Pitäsköhän tässä itsekkin pikkuhiljaa lähtä tutkimuksiin... Tsemppiä taas vuotopäiviin.

Teillähän on Erna melko mukava tilanne, kun häät oviksen aikaa ja muksu hoidossa! Nauttikaa juhlista ja toisistanne ;)!

Anmiha, minä päivänä aijot testailla? Mä varmaan teen ekan (liian aikaisen) testin torstaina ja sitten seuraavan heti perjantaina. Ihan vaan kun on silloin on pakko olla varma astiasta, jotta uskalletaan poistaa viisurit. Pitkät päivät meillä!

Kartenk, mukava kuulla että ovis on hyödynnetty. Nyt vaan peukut pystyssä!

Lopuksi vielä omia tuntemuksia... Eli nyt elellään kp. 26/27-33. Mun laskujen mukaan kierto ois tällä kertaa sen 30päivää. Mulla oli sillon heti oviksen jälkeen useempi päivä kummallisia mahatuntemuksia ja sit oli vähän taukoa ja taas tuli outoja oloja. Mutta sitten ei niin mitään. Kaikki tuntemukset on poissa! Täytyy sanoa että viime perjantaina olin huomaavanani pientä verensekaista valkovuotoa. Tai siis jotain punaista väriä paperiin jäi, mutta erittäin vähäisesti. En olis sitä hoksannut, jos en olis kiinnittymisvuotoja osannut odottaa. Mutta tuo voi todellakin olla mun aivojen aikaansaannos, siksi en melkein kehannut edes tänne kirjoittaa. Kohdunnupukka ei tunnu läheskään yhtä "kovalta" ja kiinniolevalta, kuin viime kierron lopussa(kemiallinenraskaus). Ja oikeasti tuntuu että en oo raskaana. Ei oo yhtään sellasta fiilistä kun viime kierrossa, sillon olin jotenkin varma että nyt kävi tärppi. Mutta nyt on ihan tyhjä ja pettynyt fiilis. Valkovuotoa on ihan kohtalaisesti ja jos oikein kuvittelee niin vessassakin saa käydä usein. Mutta oon ihan varma että kuvittelen kaiken, koska on niin varma olo täti saapumisesta. Nänneissä/rinnoissa ei mitään tuntemuksia ja kiukuttaa, kuten yleensä ennen menkkoja. Punaviinin lipittämisen lopetin siihen iltaan, kun jotain punaista löysin paperista. Tuli ihan hysteerinen olo, että enhän mä voi juoda jos vaikka oiskin just kiinnittynyt. Aattelin jo ihan kauheita, että jos tuliskin tosi sairas lapsi ja sitten syyttäisin siitä sitä punaviinia, huoh mun kanssa! Mutta siis näinkin sekavat fiilikset taas jälleen kerran, onneksi viikko on täynnä ohjelmaa, jotta sais muutakin ajateltavaa. Mies pyörittelee silmiä tän mun sekoilun takia :D. Oispa ihanaa saada tammikuinen vauva, joohan!!!  

Voipa olla että täällä tulee taas roikuttua tiiviisti, kunnes saan taas varmistuksen tälle kierrolle.

Erna, oltiin sit just yhtäaikaa täällä kirjoittelemassa! Mun käsittääkseni greippimehua kannattaa alkaa juomaan heti kp.1 aina ovikseen asti. Mä join sellaset pari desiä illassa. Ja ilmeisesti sen pitäs lisätä limoja, jolloin uimareiden on helpompi liikkua eteenpäin ja monella tuntuu auttavan oviksen pongaamiseen! Eli tulee voimakkaammat ovisoireet kun keskimäärin. Joillakin tosin ilmeisesti vain vähentää limoja, joten ota nyt sit siitäkin selvää :D. Mun käsittääkseni nuo verigreipit ajaa ihan saman asian! Mutta siis jos mehuna juot, niin ei mitään sokerilitkuja vaan sitä Valion versiota, jossa taitaa olla 100% tuoremehua tai jotain...

Erna, itse join joka aamu menkkojen alkamispäivästä seuraaviin menkkoihin (joita ei siis ikinä tullutkaan ;)) Minä ainakin luotan siihen että se auttoi, koska sitä ennen kerettiin niin pitkään yrittää ilman tulosta :D Tottakai myös makoilin aina hommien jälkeen jalat kattoa kohti n. 30min :D Kaikkea siis kokeiltiin siinä kierrossa, ja auttoi!

Heippa taas kaikille!

Margeliini: Onnea miehesi uudesta työpaikasta ja tsemppiä ovikseen, oli se nyt tulossa tai jo ollut.. Ehkäpä uudet pöksyt tuo plussataikaa? ;)

Anmiha: Jaksamista piinaviikkoihin!!

Kartenk: Hyvä, että ovis on hyödynnetty, nyt vaan peukkuja kehiin!!

Erna: Sama juttu raskaana olevien bongailuun! Mä näen kans heitä joka paikassa. Tuntuu myös siltä, että tällä hetkellä myös kaveripiirissä on useita tulevia äitejä..

Hattarainen: Tsemppiä odotteluun!

Kreippimehusta.. Mä en kertakaikkiaan voi juoda sitä. Se on ihan liian kitkerää mun makuuni. :/

Omaa napaa: Menkat ne alkoi.. Oli aika lyhyt kierto! Nyt on siis yk 2 ja kp 5. Ja mitään hajuakaan ei ole ovispäivistä.. Täytyy vissiin puuhailla joka ikinen päivä, ettei ainakaan missaa sitä.. ;)
Mulla on kaapissa ovistestejä, mutta en vielä tiedä haluanko niitä alkaa käyttämään. Ehkä parin kierron jälkeen, että edes näkisi mihin kierto asettuu.. Jääkö noin lyhyeksi, vai tasaantuuko lähemmäs normaali 28pv.

Jostain myös olen lukenut, että pillerit niukentaa menkkoja. Mulla ollut viimeisen vuoden tosi niukat menkat, ja eka luomukierto sama juttu. Ei tarvetta edes tampoonille, ja pikkuhousunsuojat riittivät!! Voiko se kertoa, että kohdun limakalvo on liian ohut (vaikea tulla raskaaksi?)? Vai onko tämä mun jotain omaa keksintöäni?

Iloista viikkoa kaikille! Täällä ollaan kipeänä.. :/

Kiihi kp 5, yk2

Erna: Juu, kyllä mä aika innokas (siis malttamaton) olen tämän raskaaksi tulemisen suhteen ;) Onneksi täällä palstalla on myös samassa tilanteessa olevia ja tänne voi tulla purkamaan ajatuksiaan. Mies ei ihan hirveästi tajua näistä mitään ja kaverit taas... Aika moni on sitä mieltä, että ovisten tikuttelu ja ylipäätään sellainen tekemisen meininki on ihan älytöntä. Mielipiteitä on tietysti monia, mutta en mä sitä mitenkään älyttömänä pidä. Ihan hauskaahan tämä on ja tässä oppii koko ajan uutta omasta kehostaan. Kyllä noi verigreipit varmaan ajaa ihan saman asian kuin tavallinen greippimehu. Ja tosiaan niin kuin hattarainen jo kertoi, niin vaikuttaa siihen ovislimaan parantavasti.

hattarainen: Ei sun tarvitse olla huolissas siitä punkusta. Sehän on mainittu perhesuunnittelun sivuilla, jotka pitäis olla ihan luotettava tietolähde. Eikä se alkoholi nyt tossa vaiheessa voi vaikutta vielä hedelmöittyneeseen munasoluun tai sen kehittymiseen. Kyllähän niitäkin ihmisiä on, jotka tulevat vahingossa raskaaksi ja juhlivat kunnolla ihan kovaan humalaan asti ennen testiä ja ainahan niitä rauhoitellaan, että ei tarvitse olla huolissaan. Ja tuolla etelämmässä Euroopan maissa juodaan päivittäin viiniä ruuan kanssa. Nou hätä sanon minä! Kohtahan sä saat tietää mikä sun tilas on ;) Toi miehen silmien pyörittely kuulostaa tutulta. Mä sorrun aina piinapäivinä kuitenkin (vaikka vannon pitäväni suuni kiinni) höpöttelemään miehelle kaikista mun tuntemuksista. Mutta eihän se sitä piinaa koe eikä ymmärrä miksi mietin asiaa 24/7.

Kiihi: Kurjaa kun menkat alkoivat :( Mä en tiedä miten menkkojen niukkuus vaikuttaa raskautumiseen. Mulla on aina ollut vähintäänkin riittävä määrä vuotoa ja tytön syntymän jälkeen ihan järkyttävä määrä :/ Pilleritkään eivät aikanaan vaikuttaneet vuodon määrään. Voithan sä pistää Googlen laulamaan tuon asian tiimoilta, jos et kovin herkkä ole :D

Takaisin