Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Erna: Ei munkaan mieelstä noi sun ajatukset kuulosta yhtään lapsellisilta. Enemmänkin inhimillisiltä. Kyllähän sitä plussaonnea aina toivoo niin kovasti omalle kohdalle, että sitten ottaa päähän, jos jollakulla toisella tärppää. Mua ehkä eniten ärsyttää sellaiset "ei me edes yritetty lasta" -tyypit, kun itse taas yrittämällä yrittää tulla raskaaksi. Ennen esikoisen odotusta tytön kummitäti tuli raskaaksi vahingossa ja hehkutti sitä sitten tyyliin: "Ihan hyvä toisaalta, että saadaan lapsi näin nuorena, kun jos odottaisin, että ensin valmistuisin, niin olisin sitten kuitenkin jo 26 vee." Itse olin tuolloin 25 ja tunsin itseni tosi vanhaksi ;) Sanoin kyllä hänelle, että musta tulee aikaisintaan 26-vuotiaana äiti. Kai hän sitten tajusi päästäneensä sammakoita suustaan.

Kartenkille
isot pahoittelut negasta! :( Ootteko puhuneet sun miehes kanssa jääkö yritys tauolle vai jatkatteko?

Omppufille ovisonnea tähän kiertoon! Meinaatko tikutella? Mä en kans oikein mielelläni ota päänsärkylääkettä, vaikka ei kai esim. parasetamolin pitäis vaikuttaa raskautumiseen. Mutta kuitenkin kokeilen mielellään ensin jotain muuta. Usein mun päänsärky johtuu niskajumista ja menee ohi, kun venyttelee tms.

wagana: Hyvä, että vatsakipu on hellittänyt. Juu, päästiin touhuilemaan eilen ;)

Tänään näytti ovistesti edelleen positiivista. No, ei se mitään, kunhan ei kovin montaa päivää taas näyttäis. Testitkin loppuivat ja piti apteekista käydä hakemassa lisää :( Eilen pupuiltiin, tänään ei kerkiä, kun mies menee kisoihin. Mutta ehkä huomenna?

Auttakaa te kokeneet konkarit! :)
Tilasin tukkupakkauksen noita raskaus ja ovis-testejä. Ovis-testejä en oo siis ennen käyttänyt....nyt menossa kp 26/28-29 ja ihan piruuttaan noita testailin kun niitä nyt niin paljo tuli kerta tilattua........ r-testi nega ja ovistesti haamuplussa. Miten se ovistesti voi tolleen näyttää? ei mul nyt kai ovis oo lähelläkään :D oon ihan pihalla noitten testien kans...

Jessica yk 7 (loikkasin tänne kyseleen tuolta raskaaksi 2012-puolelta :) )

jessica3: Ei tuossa mun tietääkseni mitään ihmeellistä ole. Mitä niiden ovistestien ohjeessa sanotaan? Täytyykö positiiviseksi tulkittavassa tuloksessa olla testiviiva joko yhtä paksu tai paksumpi kuin kontrolliviiva? Mun käsityksen mukaan lutenisoivaa hormonia on naisen kehossa koko ajan, mutta hieman ennen ovulaatiota sen pitoisuus nousee voimakkaasti, jolloin se näkyy ovistestissä positiivisena tuloksena. Mulle tulee aina ovistestiin se testiviivakin. Viime kierrossa aloitin jo kp 7 testailemaan ja koko ajan oli testiviiva haaleampana mukana, kunnes sitten ennen ovulaatiota voimistui. Sama tapahtui tässä kierrossa. Olen kyllä kuullut, että ovistesti reagoi myös raskaushormoniin, mutta silloin ilmeisesti ovistestiin tulee paksumpi viiva. Ei ole omaa kokemusta, kun en ole noilla päivillä tehnyt ovistestejä. Teitkö herkän raskaustestin?? Vai sellaisen, joka pitäisi tehdä vasta, kun menkat on jääneet pois?

margeliini; mies on vielä sairaalassa, maanantaina pääsee pois. Sitten pitää jutella, mitä lekurit ovat sanoneet ja mitä tässä ois järkevä tehdä..me kun ei voitais kauheesti odotella jos toista haluttais, ikää alkaa mulla olla sen verran paljon..katsotaan..

Omaa: menkat ei oo vielä alkaneet, ei oikein oireitakaan, mutta kyllä ne sieltä tulee..fiilis on se ..

Aah eli siis siinä ovistestissä voi aina olla kierron vaiheesta huolimatta haalee viiva ja sit kun ovis on oikeesti niin vasta tummenee? no sit oon varmaa ymmärtäny väärin niitten toimivuuden :) luulin et vaan tyyliin ennen ovista tulee haalempi ja siitä tummenee ja sit lähtee koko viiva pois.... ei tos oo oikeen mitään käyttöohjetta mut lukee tos paketin kyljes kyllä että positiivinen ovistulos on vaan se kunnon vahva viiva....kiitos margeliini vastauksesta ja selvityksestä :) noi on david-merkkisiä kummatkin. en muista onko noi r-testit kuin herkkiä kun ei tossa paketissa lue....
Heh, kyl sitä taas tuntee ittensä tyhmäks :) toivottavasti muilla on la-iltana parempaa tekemistä ku ihmetellä noita liuskoja :D

-Jessica-

Ei tarvitse tuntea itseään tyhmäksi jessica3! Ja edelleenkään en siis tiedä miten noiden testien kuuluu reagoida tuossa kierron vaiheessa, mutta tosiaan mulla on aina alkukierrostakin näyttänyt haaleeta viivaa. Ja kyllä mäkin ihmettelin hetki sitten omia testejäni ;) Tällaista tää vauvakuumeilu on.

Kartenk: Toivottavasti voitte jatkaa yrittämistä. Ymmärrän kyllä, ettei sitä välttämättä kauheasti haluaisi lykätä, jos ikää alkaa olla sen verran.

Erna: ei sitä vain malta lopettaa yrittämistä..kun kuume on niin kova. Välillä vain tulee sellainen olo että ei jaksaisi yhtäkään pettymystä enään, mut näillä näkyminen jatketaan aina kierto kerrallaan ja katsotaan :) Mies saisi aloitta työt heti kun mahdollista, mutta se on nyt vähän kahden vaiheilla kun niiden ilmoitus antoi hieman erikuvan työpaikasta jne.. saas nähdä mihin päätökseen mies tulee :)

kp 4, täällä siis ootellaan tädin poistumista.. ei siis mitään ihmeellistä täällä suunnassa, nyt täytyy kiirehtiä töihin.

luin kaikki tekstit mut nyt täytyy kiirehtiä ettei myöhästy ;D

vanilj: Oikein paljon tärppionnea tähän kiertoon jo näin etukäteen! Saanko kysyä, että kuinka kauan yrititte esikoista? Meillähän esikoinen tärppäsi heti ekasta yrityksestä ja sen takia olenkin koko ajan koittanut hokea itselleni, että ei se tarkoita sitä, että tällä kertaa olis yhtä hyvä tuuri. Mutta olen silti niin malttamaton :(

Täällä kp 18/26-32. Eilen aamupäivällä ovistesti näytti vielä positiivista, mutta illalla tuli nega. Samoin tänään aamupäivällä. Oireita ei juurikaan enää ole, välillä pientä jomotusta. Mun superhyperlimatkin ovat hävinneet. Eli munasolu on mitä ilmeisimmin irronnut! emoticon  Ovista ehdittiin hyödyntää vaan kerran, mutta ajoitus oli kyllä ihan perfect! Makoilin vielä jalat kohti kattoa ja sain osakseni huvittuneita katseita mieheltä ja tytöltä. Vieläkö tota greippimehua täytyy juoda?? Sitä on nyt mennyt n. kolme litraa eli sais kyllä jo riittää ;)

Margeliini: Toivottavasti siellä ois nyt tärppi käynyt! :) eihän sitä tarvitsekkaan kuin se yksi täydellinen ajoitus :)
Me ei esikoista edes ehditty yrittää, vaan juteltiin että jätetään pillerit pois ja tulee kun on tullakseen, yhdet menkat oli ja sit heti tärppäs.. vuoden yrittämiseen varauduttiin mut heti onnistui ja nyt tää pikkukakkonen ei onnistukkaan niin vain.. mut josko kuiteskin tästä kierrosta onnais.. toivotaan kovasti <3 

täällä siis menossa kp 5, tätiläinen lähössää jeeee :D nyt sit vaan ootella että saa alkaa testailla ovista :)

Tsemppiä Kartenk, tuuhan kertomaan mitä päätätte tehdä. Toivon toki, että yritys saisi jatkoa, mutta onhan nuo kinkkisiä ja kovin vaikeita juttuja.

Margeliini, ehkäpä siellä on kuule juuri se "one in a million"- simppa ottanut etumatkaa, ja kohta teille tuleekin vauva. <3 :D Niinhän se on, että ei se tartte kun sen yhden hyvän ajotuksen, niin se on siinä, toivotaan että näin olis käynyt.

Hattarainen, pahottelut negasta. :/

Meillä tärppäs tää ensimmäinen kolmannesta kierrosta, eli nopsaa. Toisaalta ihmettelen tosiaan että niinkin nopeesti, kun mun kierrot oli ihan mitä vaan 26-35 päivän välillä. Katotaan nyt josko saatais ne menkat alkamaan, niin sitten vois alkaa tota yritystä kunnolla ajottamaan. ;) Toisaalta ne alavatsakivut on kyllä nyt loppuneet kokonaan, tuntui kyllä niin paljon ovikselta viime viikolla! Toivon kyllä sitä.. Tää vauvakuume on kyllä helvetillinen tauti, miksei tähän voi olla jotain lääkettä. :D

Meillä on pimu ekaa kertaa kipeenä, paha ripuli alkoi eilen ja jatkuu tänään vaan. :( Rassukka on aika vaisu ja väsynyt. Käytiin lääkärillä  jo tänään ja saatiin jo lähete lastenklinikalle, jos tuntuu että tyttö alkaa nuukahtaa, niin sitten sinne. Harmittaa kun ei voi toisen oloa oikein mitenkään helpottaa, peppukin on niin pahan näkönen, että voin vaan kuvitella kuinka kipee se on! Aikamoista polttavaa toi vauvan ripulikakka. Meidän piti vielä mennä tänään mun kaverille koko päiväksi, harmittaa kun sinne ei päästy. Noh, ensi kerralla sitten. Pääasia että kultsi tulee kuntoon. :)

Kiki84: Tiedätkö pystyykö menkkoja käynnistämään jollain hormoneilla tai lääkkeillä? En tarkoita, että tarvitsisi, mutta ihan mielenkiinnosta kyselen, että satutko tietämään. Toi on kyllä kurjaa, kun lapsi sairastaa. Sitä tuntee itsensä niin avuttomaksi :( ja ripulin kanssa täytyy kyllä olla tarkka, ettei raukka pääse kuivumaan. Suostuuko tyttö juomaan vettä? Meillä ei neiti suostunut, kun oli flunssassa. No, maitoa menikin sitten enemmän. Mietin vaan, että miten kesällä saan sen juomaan. Vesi olis vähän helpompi ottaa mukaan puistoon, kun ei tarvitse jääkaappia. Tai kyllähän tuo suostuu snapsilasista ottamaan kulauksia, mutta nokkiksesta juo vaan maitoa. Mikä lie mielleyhtymä siinä on. Se on vaan vähän arveluttavan näköistä juottaa tuolla julkisesti lapselle snapsilasista kirkasta juomaa....

Tänään alkaa punkkukuuri! Ja tässä saakin nyt jännäillä seuraavat kaks viikkoa ja sopivasti ennen kesän ylioppilas- ja valmistujaisjuhlia joko testailla tai ottaa täti vastaan. Voi kun kiva. Meillä olis kahdet pippalot tiedossa ja niihin siis lähdetään surun murtamana tai niin, ettei meinaa housuissaan/hameessaan pysyä. Pakko mun on kuitenkin testailla (ellei täti ole tullut), koska molemmissa juhlissa hyvin suurella todennäköisyydellä tarjotaan alkoholia.

Margeliini: Meinasin kait tikutella, enempi oon mittaillu aamulämpöjä :) Hei ja onnittelut oviksesta! :) Kyllähän se kertakin riittää.
Kartenk: Millon sulla pitäis alkaa? Ja millon meinasit testailla jos ei alakkaan? :o
vanilj: Onnittelut tädin lähtemisestä ;) Toivon että pääsette tällä kertaa hyödyntämään kierron 100% ilman sairasteluja! Sitten vaan helmimasuihin ;)
Kiki: voih :/ Lapsen sairastelu on aina ikävää. Pikaista paranemista!

(.) Tänään jännittää. Meillä on koiran kanssa lääkäri kun ei nuo nykyiset lääkkeet tunnu tehoavan mitään, en tiedä onko lääkäri sitä mieltä että luovutetaan. Viikon päästä lisäks tytysen kasvaimen kontrolli. huhhuh.. eilen kävin ensimmäistä kertaa pelaamassa jalkapalloa, ihan jotta sais ajatuksia siirrettyä välillä jonnekkin muualle. Ovista odotellaan, ei mitn tuntemuksia. Digitestit ei oo vielä saapunu.

kp10 yk 14

omppuf: Ootko huomannut jonkun säännönmukaisuuden noissa aamulämmöissä? Mä en oo koskaan kokeillut niiden mittaamista, niin mietin vaan, että toimiiko se todella? Vois joku kerta kokeilla ihan mielenkiinnosta. Ehkä ens kierrossa? ;) Hui, kuulostipa hurjalta noi sun jutut! Onko teidän tytöllä ollut joku kasvain? Ja onko koirakin sairas?

Täällä taitaa olla flunssa tulossa :( Tai sitten reagoin siitepölyyn... nenä vähän tukossa ja kurkku kipee ja väsyttää. Mulla ei kyllä ole todettu ikinä mitään siitepölyallergiaa, mutta oon nyt varmaan viiden vuoden ajan huomannut aina alkukesästä tälläisiä flunssaoireita, joista ei kuitenkaan kunnon flunssaa seuraa. En ole lääkäriin asti asiasta vielä mennyt, kun ei nyt hirveesti haittaa elämää, lähinnä ärsyttää vaan. Tänään tilasin CB:n raskaustestit. Tavallisen puikon ja digin.

Pikapäivitys... Taisi olla vaan enkelinsiiven hipaisu täällä... Eli vuoto alkoi tänään kaksi päivää myöhässä. Harmittaa aikalailla, mutta eipä näille mitään mahda.

Muistilista itselle ensi kiertoon:

- älä testaa yhtään kertaa ennen kuin menkat on vähintään päivän myöhässä!

Anteeksi oma napa. Oon kyllä lukenut teidän jutut, palaan paremmalla ajalla myöhemmin.

Anmiha, yk3, kp1...

Pikapäivitys... Taisi olla vaan enkelinsiiven hipaisu täällä... Eli vuoto alkoi tänään kaksi päivää myöhässä. Harmittaa aikalailla, mutta eipä näille mitään mahda.

Muistilista itselle ensi kiertoon:

- älä testaa yhtään kertaa ennen kuin menkat on vähintään päivän myöhässä!

Anteeksi oma napa. Oon kyllä lukenut teidän jutut, palaan paremmalla ajalla myöhemmin.

Anmiha, yk3, kp1...

Siis täti tuli, niin kuin arvelinkin, ehdin tosin jo eilenkin testata kun oli normaalista vähän myöhässä :( samaa mieltä kuin anmiha, älä testaile liian aikaisin!!
Mies pääsi sairaalasta...en nyt oikein tiedä mitä tässä tehdään, saatiin jo vähän kinaakin aikaiseksi ja nyt tuntuu, että tuon ukon kanssa en mitään yrityksiä jatka
Yksi lääke on sellainen, joka saattaa heikentää siittiöiden laatua, mutta tiedän että se käytön aikana on kyllä tärpännyt...muut lääkkeet ei estä yritystä. Vointi tietty sanelee..jos on oikein heikossa hapessa, niin ei kai ne siittiötkään kovin eläväisiä ole, eikös niin?
margeliini; tänä keväänä on tosi paljon ollut siitepölyoirehtijoita, joten kokeile esim. nenäsumutetta saapi apteekista ilman reseptiä, siitepöly-jutut voi aiheuttaa myös tollaista kurkkukipua.
omppuf; nyt en oo kärryillä, mikä sun koiraa vaivaa?? ja toivottavasti tytön kontrolli menee hyvin!
kiki84, vauvan sairastelu on ihan kamalaa, kun ei voi itse oikein tehdä mitään! toivottavasti menee pian ohi

Margeliini: sellasen käsityksen oon saanu, että lämmöissä pitäis dapahtua dippi alaspäin oviksen aikaan, sitten ne taas nousee. Jos menkat on alkamassa lämmöt taas laskis, ja jos raskaana niin ne pysyis "ylhäällä".
Anmiha: Isot pahoittelut ja voimia! :(
Kartenk: Pahoittelut menkoista! :/

Tänään: Eilen itseasiassa oli aika rankka päivä, jouduttiin luopumaan meidän koirasta. Sillä siis sikaripunkkitartunta, lisäks monta allergiaa,ihon yliherkkyyttä, korva-ja silmätulehduksia. Kerkesi olemaan 8 kuukautta niin vahvoilla lääkkeillä kun uskalsi antaa (ilman että rupeis niistä kärsimään) aluksi lähti paranemaan, mutta sitten taas pari viikkoa sitten meni huonoksi. Eläinlääkäri sanoi että mitään ei ole enää tehtävissä, jos olisi hänen koira niin luovuttaisi. Itkin koko päivän, vieläkin välillä. Enää ei ole meille tulossa mitään lemmikkejä, en muistanutkaan miten hirveä paikka se luopuminen on.

aiheesta toiseen.. limailu on lisääntynyt.. voi jospa se ovis sieltä tulisikin kohta!

Anmiha: Suuret pahoittelut! :( Kylläpä näitä kemiallisia nyt sattuu tässä ketjussa... Vaikka toki ne kai aika yleisiä ovat. Mutta silti se aina surettaa. Voimia! Toivottavasti seuraavassa kierrossa olis parempi tuuri.

Kartenk: Ikävä tilanne teillä. Noi on tietysti isoja juttuja, joita joudut miettimään. Jos sulla alkaa ikä tulla vastaan ja toisen haluaisitte ja sitten vielä lääkitys, joka saattaa heikentää siittiöitä. Ymmärrän, että välillä voi tuntua helpommalta luovuttaa. Toivottavasti saatte asiat selvitettyä. Haluaako miehesi kuitenkin vielä toista lasta?

omppuf: Voi ei. Sielläkin surullisia uutisia... Osanottoni koiran menetyksestä. Se on raskas päätös, kun joutuu koiran lopettamaan, vaikka tietäisi, että se on oikea päätös ja koira on sairas. Mä jouduin 10 vuotta sitten tekemään saman päätöksen, koska koirallani oli kasvain. Sitä yritettiin ensin hoitaa sytostaatilla, mutta raukka meni niin huonoon kuntoon, että en enää itse kestänyt katsella sitä kärsimistä. Eläinlääkäri ehti antaa vain rauhoittavan piikin (olisi hetken päästä antanut uuden annoksen, joka olis ollut se varsinainen lopetuspiikki), kun koiran sydän jo pysähtyi. Eli kyllä se oli jo itsekin luovuttanut. Onneksi tajusin päästää tuskistaan. Mutta kyllähän sitä vieläkin tulee välillä ikävä. Mutta iloisempiin asioihin... Ovismerkit kuulostaa lupaavilta :) Toivottavasti se sieltä tulee ja saat pian kyytiläisen.

Nyt on sitten kurkku ihan kunnolla kipee :( Ja pää! Tyttökin on räkäinen ja kiukkuinen. Sama tauti meillä varmaan. Mieshän oli tosiaan viime viikolla kans flunssassa, joten nyt on meidän naisten vuoro. Toivottavasti tää ei vaikuta mahdolliseen raskautumiseen... Vaikka jotenkin on sellainen olo, että ei ole tärpännyt :( Eilen vähän vihloi vasenta munasarjaa, mutta se tai olla vaan jotain puhjenneen munarakkulan kipuilua. Esikoisestahan se kipuili koko ajan oviksesta lähtien, niin kuin viime kierrossakin.

Onpas täällä ollut huonoja uutisia! :/ Pahoittelut Aminhalle kemiallisesta ja ISO voimahali omppufille!! :( Tiedän tunteen kaksi koiraa lopettaneena,ikävä kyllä. Toinen ehti olla meillä vaan 1,5 vuotta, kun jouduttiin lopettamaan, kun tuli semmonen tosi paha perinnöllinen sairaus, joka lopetti munuaisten toiminnan kokonaan. Toinen oli jo 13- vuotias silloin, kun jouduttiin viemään piikille, vaikka otti koville, niin oli oikea päätös, mä en halunnut pitää rakasta kärsimässä enää. Siihen sillon mun syliin nukahti, vieläkin vuosien jälkeen alkaa itkettää kun mietin asiaa. :(

Inhottavaa että Margeliini sairastuitte, tota siitepölyä on kyl nyt niin paljon, että ihan semmosetkin oireilee, joilla ei koskaan ennen oo ollut mitään. Täällä onneks ollaan siltä riesalta säästytty, kun ei olla allergisia.

Tyttö on onneksi paranemaan päin, nyt ollut tänään jo aika iloinen oma itsensä. :) Edelleen kakkii joka kerta kun syö, mutta ei onneks enää semmosta vesiripulia tuu. Vettä ei oikein suostu juomaan paitsi nukkuessaan, öisin ollaan annettu vettä jos on vähän havahtunut unestaan. Oon yrittänyt imettää sitten reilummin nyt päivisin.

Ihanaa kun tulee kesä, on tätä taas niin odotettu. <3 Eilen puunattiin parveke miehen kanssa kuntoon, nyt pitäis vaikka viikonloppuna mennä käymään plantagenissa tai jossain ostamassa vähän kukkia, mummilta pitänee hakea taas kasa yrttejä parvekkeelle kasvamaan. :) Mä jaksan unelmoida omasta talosta ja isosta pihasta, jossa saisin kasvattaa kaikenmaailman juttuja. Vielä asutaan siis kerrostalossa, omahan tää toki on (tai siis pankin kyllä enimmäkseen :D), mutta ollaan puhuttu, että sitten vaihdetaan kun kaikki lapsoset on tehty. :) Vielä mahdutaan tähän tosi hyvin vaikka kahdenkin lapsen kanssa, mutta sitten joskus vielä saan sen pihan! :) Onneksi mökillä saa sitten möyriä jos siltä tuntuu.

Anmiha: Pahoittelut. Kyllä se niin on, että jo parissa päivässä ehtii asennoitua tulevaan pienokaiseen ja menetys tuntuu pahalta. Tsemppiä uuteen kiertoon!
Margeliini: Hienoa, että ovis tuli hyödynnettyä! Ja tsemppiä kevätflunssan hoitoon! Äläkä vielä heitä kirvestä kaivoon raskautumisen suhteen, vastahan sulla oli ovis ;). Ehkä tuo flunssa vaan sotkee sun tuntemuksia :).
Kiki84: Kiva, että tyttö jo parempi. On se niin raskasta katsoa omaa kipeää lasta :(.
Omppuf: Voimia <3 Täällä myös yksi koiransa menettänyt. Omani vei kyllä vanhuus, ei vakava sairastelu. On se kuin oman perheenjäsenen menettäminen. Toivon myös, että tytön kontrolli meni hyvin. Noista juoksurattaista vielä.. Kääntyykö ne helposti mutkissa ja onko ohjattavuus hyvä myös yhdellä kädellä? Muutaman kerran olen yrittänyt tavallisten vaunujen kanssa käydä hölkällä, mut eihän siitä saa muuta kuin kiukkuisen mielen :). Ja hei! Ovis, ovis, jospa se tulis!

Kp 18/33-35 ja ovis lähenee!! Vähän on jo nippailut vasemmalta puolelta, että eiköhän se muutaman päivän sisään tapahdu. Mies ollu koko päivän poissa, täytyy varmaan laittaa jotain hepeneitä päälle ja yrittää kellistää se, kun tulee kotiin ;). Meille toinen helmivauva, kyllä kiitos! :)

Kauhee stressi päällä niistä ystävän häistä, jotka on tulevana lauantaina! Pitää miettiä puhetta ja esiintymistä häissä ja polttarinkansiota ja asukokonaisuutta ja pojalle pakata mummolalaukkua ja ja ja.. Huh! Ei mua sinänsä jännitä pitää puhetta, pelkään vaan ite herkistyväni ja pillittäväni koko päivän :). Mutta, lauantain jälkeen saan taas rentoutua iltaisin ja alkaa jännittään mahdollista raskautumista!

Takaisin