Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
omppuf ja loro: Semmoista ikävää oksu/vatsatautia on liikkeellä ainakin pääkaupunkiseudulla. Pahimmassa tapauksessa kestää 2 viikkoa tauotonta ramppausta vessan ja vuoteen väliä. Ja vatsakivut on kuulemma aikamoiset. Toivottavasti kumpikaan teistä ei ole kyseiseen pöpöön törmännyt. :(

Kartekille toivottelen tummia viivoja. :)

Erna: En olis minäkään huolissani lapsen puheenkehityksestä. Kahdella ystävälläni on kaksikielinen lapsi, toinen oppi puhumaan normaliin tahtiin, mutta toisella se sitten kestikin. En muista minkä ikäisenä oppi puhumaan, mutta nyt se jutustelee jo ihan ongelmitta molemilla kielillä. Molempien lasten vanhemmat tosin väittää, että toinen kielistä olis näillä lapsilla hiukan vahvempi.

omppuf: Mitäs jos kuitenkin testaisit? :)

vanilj: Pitkää pinnaa piinapäiviin. :)

on: Olishan tuo ollut mukava jos ois ollut kiinnitymiskipuja ja muuta hässäkkää tuo meikäläisen outo nipistely ja jomotus, mutta niin vaan palasi vanhat tutut sektion jälkeiset juilahdukset. Niillä nuo selittyy kummat tuntemukset. Varsinkin kun mitään muita merkkejä ei ole. Tavallisesti tässä vaiheessa olis jo rinnat niin arat, että paitakin tekis kipeää, yököttäis ja hikoiluttais niin pirusti öisin.
Noh, toisaalta on ollut ihan mukava palata töihin ja ehkäpä tää ei olis ajotuksena ollutkaan niin kovin hyvä.

yk 7, kp 24/30-35, dpo 6-7 (oletettu)

Noniin vihdoin kerkeää kirjoitella kun tuo napero nukahti päivän touhutaloilun jälkeen hieman ajoissa ;D

Kartenk: Onnittelut Ovisplussasta!! :)
Vatuvatu: Jännää! :) Jospa se kuitenkin olis napannu nyt kun sitä vähiten odottaa ;)
loro: Paljon paranemisia sinne kohtalotoverille <3ja jaksamisia jänniinpäiviin ;)
Vanilj: Viimenen viikko siis siellä alkaa :) Aika matelee tosiaan, toivottavasti teillä tärppää!
Erna: Me ollaan yksikielisiä, sinuna en olis huolissaan tuollasista. Eiköhän me kaikki ajallaan opita puhumaan.. aina ne neuvolan tätit saa äiti-ihmisen huolestumaan jostain tilastoista tms. :o Olet oikeessa! ei ainakaan kannata ruveta painostamaan 
mammu: Pahoittelut negasta :( nii-in samperin haikara hakoteillä!!!!

Omaa: Tekis niin mieli kirota tämä kroppa maan rakoon. Tänne eksy väärä tyyppi, eli täti :( Kierto taas 23 päivää....

kp1/23-36 

omppuf: pahoittelut tädistä :( ei kyllä tarttisi enää sinne eksyä.
loro: pikaista paranemista :)
Erna: mä ilmeisesti aiemmin kirjoitelles oon jotenkin hypänny sun yli. sori... mut siis tuosta puheen kehityksestä, ei kannattane ottaa stressiä. :) Kyllä se puhe tulee aikanaan :)
vatuvatu: toivottavasti luonto ois asialla ja tärppi ois käyny, nyt kun vähiten ehkä stressaa :)

on: dpo 4, tänään tossa nouseskelin seisomaan ihan normaalisti niin hitto että vihlaasi mahasta lujaa, aiva kaksi kerron meni tää akka :o  enkä ees mitenkä yli nopiaa noussu vaan ihan normisti...
Tänään ollut kiva päivä kun oltiin esikoisen kanssa sisäleikkipuistossa kera tuttavapariskunta lapsineen :)  tottahan ne kyseli onko jo toinen tulossa, mut ei sen enempää kyselly vaihtoi puheen aiheetta, ku ymmärtävät että ei lapsia niin vain tuu.. ja tietää että ritys on päällä...

Voi omppuf. :( Mulla tuli aivan hirveä harmitus sun puolestas, kun jotenkin uskoin, että nyt te onnistutte. Onneksi siellä on se lääkäriaika tulossa ja toivottavasti sieltä saatte jotain apua.

Tervetuloa uudelle, Kartenk.

Tuosta vaniljin leikkipuistokeskustelusta tuli mieleeni, että miten te suhtaudutte lisää lapsia? -kyselyihin? Itseäni ei haittaa se haluatko lisää, kyllähän siihen voin vastata, että haluan, mutta eihän tässä ole pelkästä haluamisesta kyse. Sitten se teettekö tai milloin teette, se on jotenkin ahdistavampi, kun ensinnäkään ei voi tietää, että saako ikinä lisää lapsia, milloin se onnistuu, ja jos sattuu yritys olemaan päällä, koen ikäväksi alkaa selostaa että "juuri parhaillaan, itse asiassa on tässä jo monta kuukautta yritetty, vaan eipä ole onnistunut". Kyseessä on kuitenkin sen verran henkilökohtainen asia, etten minä ainakaan halua siitä puhua vasta, kun vauva on masussa ja eka ultra takana. :) Riippuu tietysti kyllä kysyjästäkin, tai siitä kuinka tuttu/vieras ihminen on kyseessä.

loro kp.24/31.

eli nyt vaan odotellaan miten tässä kävi.. meiltä ei oo juuri kukaan muu kyselly toisen tekemisestä, kun mun vanhemmat ja sisko, niille on vaan todennut, että katellaan
luulen, että kun mulla on ikää jo sen verran niin ajattelevat, ei kai nuo enää toista yritä.... mutta yritystä on, leikkikaveri olis niin mukava meidän pikku neidolle...pidetään/pitäkää peukkuja!!
Se on jännä, että monilla tutuilla toinen on tärpännyt tosi nopeesti ensimmäisen jälkeen, saas nyt nähdä kuinka meidän sit käy. Vähän mietityttää, kun miehellä on pysyvä lääkitys, jossa yhden lääkkeen sivuvaikutuksena voi olla siittöiden heikentyminen, MUTTA TOISAALTA eihän se meillä eka kertaakaan haitannut.
Tsemppiä vaan muillekin yrittäjille, jospa tulisi plussia meille kaikille ...

loro: ite koen ahdistavaksi noi kysymykset tai siis riippuu onko se kuka. jos se on joku läheinen niin voi sanoa että tulee kun on tullakseen mut jos joku oudompi kysyy niin siinä sit sopertaa vaan että katotaan...
toi että kysytään haluatteko lisää lapsia, niin meiltä ei ikinä niin oo kysytty.. aina pelkästään että joko te teette toista, koska teille tulee toinen.. 
mut tekis vaan ihmisille mieli sanoa että kyllä me teille sitten kerrotaan jos/kun sen aika on...
ja sit ne ärsytää myös jotka kiertäen kaartaen yrittää udella toisesta lapsesta muttei suoraan kehtaa kuitenkaan kysyä..
kartenk: toivottavasti siellä ois tärpännyt <3 nyt vaan oloa seurailemaan :) tää oviksen ja tädin/r-testin väliaika tuntuu kyllä puuduttavan pitkältä :D

kiitos myötätunnosta ihanaiset<3

Enpä oo enää juurikaan pettynyt, palautuminen näköjään nopeutuu kun aikaa kuluu ja kuluu..ja kuluu.. :D

Kyselyistä: Meiltä on kyselty suunnalta ja toiselta (miehen kaverit taitaa olla ainuita keitä ei kiinnosta xD). Oon vaan pokkana sanonu: Joo halutaan ja ollaan yritettykin joku vuosi, ei oo vielä onnistunu. Yleensä vastareaktio on "monttu auki", sitten sen jälkeen kommentiksi voi odottaa melkein mitä vaan. Pahimmat tilanteet on semmosta ns. neuvomista.. tiiätte varmaan. Useimmat ovat vaan hiljaa piiitkään ja vaihtavat aihetta. :D En oo jaksanu ottaa salailusta painetta :)

kp2

Blääh, omppuf! Prkl täti. Voiko muuta sanoa..
Kartenk, hienoa, että ovis tuli hyödynnettyä, nyt vaan odotellaan! :)
vaniljin kanssakin jännäillään! :)

Mua kyllä vähän ärsyttää utelut toisesta lapsesta.. Ei kaikilta, mut joiltain. Eniten ehkä ottaa pattiin sellaset "kaverit", joita ei oo nähny pitkään aikaan ja joilta tulee tekstari tyyliin: "Moi, miten menee? Joko on toinen pulla uunissa?" Vitsi, kun tekstarina ei voi lähettää keskareita! Vai voiko? :D

Tänään oon jotenkin ihan erityisen paljon riutunut vauvakuumeessa.. Ihan otti sydämestä, kun aattelin sitä ihanaa, lämmintä ja tuoksuvaa pientä nyyttiä. Asiaa ei varmaan taas auta, että oon huomenna menossa ihailemaan ystävän isoa mahaa. Hänellä la nyt vkonloppuna. Ehkä meilläkin vuoden päästä tai vähän myöhemmin..

Lapioitiin eilen pihalla terassi esiin lumen alta. Oli muuten raskasta lunta! Aamulla tuntukin siltä, et on jotain tehny. :) Jospa kohta sais raahata tuolit ja pöydän ulos ja istuu auringonpaisteessa! :P

mitenkäs meitä on näin vähän? :) tai missä kaikki on? 
ku alkaa montaa omaa tekstiä tulla samalla sivulle :D vai oonko mä vaan täällä liian usein? :D

omppuf: onnea uurteen kiertoon <3
Erna: toivottavasti teillä pian tärppäis <3 vauvakuume kun nousee korkealle niin ei siinä tunnu mikään auttavan.

on: tänään on taas pitänyt keksimällä keksiä tekemistä, joten nyt on ikkunat pesty... äsken tulin piloxong:sta ja zumbasta, mut en kyllä pystynyt tekeen kunnolla kun alavattaan tuntu inhottavalta. ja valkovuoto suht runsasta, jota ei pitäis täs vaihees kiertoa juurikaan olla...
nyt taas olo on että ihan varppina olisin raskaana, mut hitto jos taas kroppa tekee temput...toivoo mut siltikin epäilee... 
Tänään just yks sukulainen kyseli että missä se toinen lapsi viipyy että kyllä nyt jo raskaana pitäis olla... hmpp.. ei yhtää aattele mitä sanoo.. ja tietää että ollaan reilu puol vuotta sitte jätetty ehkäisy pois. että se alko ärsyttämään.. :/

kertokaa vähän mikä teidän oma tilanne on? ketju on niin pitkä, että en ihan ole päässyt perille kuinka kauan kukakin on yritellyt tärppiä.....
Tää odottavan aika on kyllä tosiaan pitkä ... mä vaan yritän asennoitua siihen, että täti tulee .. eipä tuu sit kauheeta pettymystä ja IHANA ylläri jos käykin toisin .. pessimisti ei pety HEH HEH

Vatuvatu: Missä vaiheessa kiertoa olet menossa?  :)
vanilj: Täällä pidetään peukkuja ja varpaita ristissä ja toivotaan et teillä tärppäis! Ja toki jaksamisia noihin uteluihin ja muihin vastaaviin tilanteisiin :o<3
loro: Juu minäkin toivon et ne jo jotain muuta siellä määräis avuks :) Voi kumpa teillekkin tulisi jo toinen, vaikka sitten ilman yritystä ;)
kartenk: minäkin uskon et kyllä te sen toisen vielä saatte, piankin :) Niin vaikka aikamoista arpapeliä tää lapsen saaminen näyttää olevan :o
Erna: Voihan niitä keskareita yrittää toki taiteilla :D en oo muuten koskaan kokeillu :D:D Tunnistan itsestäni joskus samanlaisia tunteita!! Miten meni masuvierailu? :o

Meidän tarina lyhennelmänä: Minä ja mies vm.89
seurustelu alkoi 07/2007, kihlat 10/2007, yhteen muutto ja ehkäisyn jättäminen 01/2008.
Naimisiin 06/2009, pieni pirpana syntyi 11/2010 (yrityskiertoja kertyi 26). Toisen aktiivista yrittämistä alkaen 03/2011.. nyt mennyt vuosi ja joitakin päiviä :)

ON: Ei mitään muutosta, tätsy edelleen paikalla! Toivottavasti kellekkään teille ei tulis enää seuraavaan 10 kuukauteen :). Tämä kierto on ilman lisähormoonia!! Kroppa lepää <3

Kysymyksiä: Ootteko miettiny sitten kun raskaudutte, meinaatteko kysyä ultrassa sukupuolen? Mitkä on teidän suosikkinimet pojille ja tytöille? Onko teillä lemmikkejä? Jos on niin miten ne on tullu toimeen lapsen kans?

kp3/23-36

kartenk: tuo pessimistinen asenne on hyvä siitä että sitten saa plussan ilmaantuessa iloisesti yllättyä. mä tässä kierrossa vannotin ittelleni että odotan menkkoja alkavaksi että en anna kuumeen nousta korkealle, mut toisin kävi :D
meidän tilanne lyhykäisyydessä - yhteinen taival alkoi 9/2007, kihloihin 1/2009, esikoista alettiin yrittämään 4/2010(tais olla yk 2 ku tärppäs), naimisiin mentiin 3/2011, esikoinen syntyi 3/2011 ja nyt toista lasta ollaan yritetty himpun verran vajaa 7 kk...
Omppuf: sun kysymyksiin kans vastauksia..:) mä oon miettinyt tota että ottaisko sukupuolen selville vai ei, ja mä en tiedä... kun toisaalta ois kiva pitää yllätyksenä loppuun saakka, mut toisaalta taas ois kiva tietää ja ostella sit kaikkea pientä kivaa :D mut jos joskus päästään sinne asti niin luulen että kuitenkin otetaan selville, muttei kerrota sitä kenellekkään muulle :)
Suosikki nimet on  tytölle Lumi, Meri ja Helmi...pojalle Jimi, Jooa ja Timi :) tytölle ja pojalle on jo kokonimet keksitty kun esikoinen syntyi :D
Meiltä löytyy noita nelijalkaisia karvakamuja, 2 maatiaiskissaa ja 2 saksanpaimenkoiraa ja yks sekarotunen mittelspitz. Hyvin on kaikki eläimet suhtautunut tuohon poikaan. ainut että tää mitteli tuli meille n. 5kk sitten tutulta. niin se on vähä tommonen arvaamaton, että yksin en hetkeksikään uskalla poikaa jättää sen kanssa. Mut ny sitä on ohjattu oikeeseen suuntaan niin alkaa käyttäytyä normaalin koiran tavoin :)

mut nyt täytyy taas kiiruhtaa, poika unille ja sit pian mammatapaamiseen :)

vanilj: Meitä aktiivisempia kirjoittajia ei taida olla kuin muutama tällä hetkellä. Itse käyn kyllä päivittäin lukemassa, mutta kun tällä hetkellä ei ole oikein mitään asiaa, niin tuntuu sitten turhalta kirjoittaa "ei yhtään mitään". :) Mutta toisaalta, kun viime kierrossa niitä oireita tuntui olevan vaikka ja kuinka paljon, ja olin raskaudesta aivan varma, niin ehkä nyt onkin sitten tärpännyt, kun mitään oireita ja tuntemuksia ei olekaan. ;D No jaa, kuten sanottua, on kyllä melkoinen ihme, jos nyt olisikin masuasukki kasvamassa, kun yritystä ei ollut. Nyt onkin mennyt tavallista helpommin tämä loppukierto, kun ei tarvitse jännäillä, koska testaan ja alkaako menkat vai ei. Jotain hyvää. :)

omppufin kysymykseen sukupuolen selvittämisestä. Haluan ehdottomasti selvittää sukupuolen, jos se on vain mahdollista. Koska meillä on iso kasa vauvanvaatteita odottelemassa ja osa menee niin selkeästi vain tytölle ja osa pojalle, niin mahdollisen tulevan vauvan sukupuolen perusteella osa vaatteista lähtee eteenpäin tilaa viemästä. Muutenkaan, en usko, että malttaisin odotella sinne synnytykseen saakka. :D

Kartenk: Me siis olemme viime kesästä (kesä-heinä) asti olleet "mentaliteetilla tulee, jos on tullakseen". Loppuvuodesta on yritetty enemmän aktiivisemmin, mutta nyt siis tilanne on hieman auki, että yritetäänkö vai ei.

kp. 25/31.

Täällä ei mitään uutta taivaan alla, eli vieläkin kuukautisten odottelua, käyn kyllä melkein päivittäin lukemassa ja jännäilemässä teidän puolesta, mutta ei tule kommentoituu kun ei ole mitään uutta kerrottavaa....

Kartenk kyseli kenenkin tilanteesta: Kumpikin ollaan vm. 85, meillä yhteinen taival alkoi vappuna 2009, elokuussa 2010 ostettiin talo ja syyskuun lopussa söin viimesen pillerin ja 2011 elokuussa syntyi esikko, siitä lähtien toinen on ollut tervetullut, mutta vähän hidastanut tuo imetys raskautumista, joten nyt toivon mukaan mahdollisuudet paranee kun imetys loppuu noin kk sisällä. Että sinänsä meillä ei voi oikeen puhua yrityskerroista, koska ei ole tuo kierto vielä selvillä....

Omppuf kyseli kans: Esikosta kysyttiin, mut osas neiti piilottaa jalkovälinsä niin hyvin et ei saatu selville kun vasta sit synnyttyä. Nyt sitten en tiiä et jos toinen on tulossa, jossain vaiheessa, niin en tiedä haluunko tietää kumpi on??? Meillä on 6v Rottweiler,jaka alkuun ei välittänyt neitistä mitään, mutta nyt on tullut vanhuudenhöppänäksi ilmeisesti, joten nyt sitten meillä harkinnassa koirasta luopuminen haikein mielin

Mutta tsemppiä kaikille, mie vielä kuumeilen täällä taustalla, niin kauan kun odottelen menkkojen alkamista...

omppuf: Täällä mennään kp 27/30-35 eli testailla pitäis ihan piakkoin, ei vaan tunnu yhtään siltä, että olis raskaana. Aika pirun sitkeitä uimareita olis saanut simpat olla jos oisivat matkassa keikkuneet ovikseen asti. Ja mikä vielä kummallisempaa tuntuu, ettei se haittais jos ei olis toivomus saada lapset lyhyellä ikäerolla ja muutenkin kun mun itseni asettama rajapyykki iän suhteen tulee kohta vastaan.

Kartenk: Perusinfoa. Miehen kanssa naimisiin 2007 oli tunnettu vuoden, poitsua alettiin yrittää syksyllä 2009 ja kesällä 2010 se ilmotteli itsestään. Synty maaliskuussa 2011, tuohon väliin mahtuu yksi keskenmeno maaliskuussa 2010. Poika synty sektiolla ja koska se meni kituralleen, mulle tuli ehdoton kielto raskautua vuoteen, en siis noudattanut kieltoa vaan alotettiin jo syyskuussa yrittämään toista. Tosi yrittämistä on nyt 7 kierto. Mulla on vaikea pco, eikä pitänyt koskaan raskaaksi tullakaan.

Siitä sukupuolesta, ihan ehdottomasti haluan tietää, vaikkei sillä mitään merkitystä olekaan. Salaa tietty toivoisin tyttöä, mutta eihän sitä ääneen kehtaa tunnustaa. Poika olis ihan yhtä rakas.
Tytölle mulla on jo nimi valmiina. Mies vaan on sitä mieltä, että siihen liittyy liian synkät mielleyhtymät, mutta kyllä mä sen pehmitän jos tyttö ois tullakseen. Pojan kanssa pitäiskin sitten hetki miettiä. :) En tosin voi nimeä paljastaa etukäteen, sen verran olen taikauskoinen.

yk 7, kp 27/30-35 dpo 10 (oletetusta)

Minä täällä edelleen roikun mukana :D
Sukupuoli aijotaan selvittää, ja kysyttiinkin sitä jo maanantaina ultrassa mutta oli kyllä pikkuisella niin jalat ristissä että meni arvailuksi. "ei tämä ainakaan pojalta näytä" sanoi ultraaja, mutta saapas nähdä. Oishan se tyttö kiva nyt saada kun esikoinen on poika mutta molemmat ihan yhtä tervetulleita <3 Onneksi on rakenneultra ens kuussa niin jospa siellä sais sen sukupuolen sitten varmistettua =))
Paljon plussatuulia teille kuumeilijoille !! <3

Teinpä tuossa illan ratoksi ihan uteliaisuudesta raskaustestin. Kaks viivaahan siihen ilmestyi.
Kädet tärisee ja pää on pyörällä, mutta mies näki sen myös, että en sentään harhoja ole nähnyt. Aamulla uusi testi.

Ja just tuli tilattua raskauskeijusta jättisatsi raskaustestejä ens kiertoa varten. :)

Jee ONNEA vatuvatu, sie pääsit yllättämään! Tarrasukkia matkaan, toivottavasti kaikki menee hyvin!

No mutta eikös se niin mene et kun kerkee tilailla testejä kaappiin paljon niin sillon niille ei ole käyttöä!

Takaisin