Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sukey: Kyllä sinä totut siihen kiertopäivien merkkailuun ;D Pysyy itekkin sitten paremmin mukana missä mennään?!?! :)
Mymme: Oih ihana uutinen, jos se nyt tälläkertaa! Koskaan ei kannata toivoa menettää :)
Jennivee: Voihan se olla että kierrot samankaltaistuu ;D Kyllähän tänne toki sopii seurailemaan ja jutskailemaan, teillähän aletaan olla jo turvallisemmilla viikoilla! :)
Sadepilvi: Jaksamisia kilpirauhasonkelmiin ja paljon ovisplussatuulia :)

Kysymyksiäkysymyksiä: Kuinka monella teistä on ovistikut käytössä? Jos ei niin mitä "menetelmää"? Tarviis vinkkejä oviksen tarkkailuun.. mitä oireita siihen kuuluikaan? Ja sitten taas aiheesta poiketen.. :D Onko teillä tatuointeja? Jos niin minkälaisia tai kokoisia? Olen jostain kuullut, että jos on esim. alaselässä niin epiduraalin antamisessa voipi olla jotain onkelmia.. :o :D Harkinnassa olis tuon selkätatskan laajennusprojekti :P

Ps. Olen ruvennut haaveilemaan kaukomatkasta (ollaan siirrelty haaveita jo tässä aikamme) :D Jos ei mitään tapahdu vauvasarakkeella niin loppuvuodesta olis ihana päästä.. Minä aina joka toinen viikko melkein tuunailen noita mun tickereitä :D Harrastus kait sekin..

Omppuf, meillä ei ole ollut ovistikkuja käytössä. Katselin niitä eilen apteekissa, mutta kun halvimmat maksoivat yli 15 €/5 tikkua (Clearblue oli 39,90 € ja sylkitesti oli 45 €) niin saivat jäädä apteekin hyllylle.

Esikoisen syntymän jälkeen olen alkanut bongailla ovislimoja, ja säännöllisen kierron kanssa ovislaskuri on toiminut oikein hyvin. Itse olen käyttänyt perhesuunnittelun ovislaskuria. Tässä kierrossa laskeskelin oviksen ajankohtaa edellisen kierron avulla (oletuksena, että ovis tapahtuu samana kiertopäivänä).

Jotkuthan tuntevat oviksen aikana kipua, kun munasarjoissa joku rauhanen rikkoutuu ja pieni määrä nestettä pääsee vatsaonteloon. Mut jos ei oo tikkuja käytössä, niin itse ehkä yrittäisin bongailla limoja..

Mulla ei oo tatuointeja ollenkaan. Kuitenkin, kun epiduraali annetaan nikamavälistä, niin eikös silloin ole tärkeintä, että nikamavälejä olisi tatuointi-vapaina? Näin olen jostain keskustelupalstalta joskus lukenut. Mahtaisikohan joku synnärillä tai naistentautien polilla vastata tuohon kysymykseen?

Sukey yk 2, kp 13/25-33

Mymme: Ihanaa, että pääsette yrittämään heti uudelleen! Sormet ja varpaat on täällä ristissä teidän puolestanne. Minullekin heräsi nyt kysymyksiä hoitoja koskien, toivottavasti et pahastu. Alkionsiirrosta haluaisin tiedustella; miten toimenpide tehdään? Hereillä/nukutettuna? Puudutettuna? Laitetaanko alkio siis kohdunkaulan kautta suoraan kohtuun? Sattuuko?
Tsemppiä!

Ja ovistikuista; minulla nyt toista kiertoa käytössä olleet David merkkiset ovisliuskat (tilasin Raskauskeijulta 42kpl 26,90e). Itse en ole osannut vaihtelevien kiertojen takia kohdistaa ovista oireiden perusteella. Kokeilen nyt saada tikkuihin viivoja, vielä en ole saanut. Toisinaan siis bongaillut vihlovan kivun kierron keskivaiheilla ja limojen muutoksen olen huomannut, mutta en ole laittanut niitä mihinkään ylös, joten sen mukaan en osaa ovista nyt määrittää, siksi ajattelin kokeilla testejä.

Mutru: Kiitos vinkeistä. :) Prisma ei kuulu vakikauppoihimme, mutta täytyy yrittää joku kerta suunnistaa sinne öljyostoksille. :)

Mymme: Hienoa! Toivotaan, että se piina on vihdoin odotusten arvoinen. :)

Omppuf: Mulla ei ole ovistikut käytössä, mutta laskurin perusteella olen laskenut suunnilleen oviksen ajankohdan ja sitten niitä ihania limoja seuraamalla (plus mulla halut kyllä kasvaa ihan eri luokkaan ;D). Joskus mulla myös nippailee alavatsaa, mutta ei läheskään joka kierrossa. En tietysti ole varma, olenko osannut tulkita ovisajankohdan oikein, mutta aika vahvasti epäilen kuitenkin sitä.

Täällä on nyt kp. 16/28-32. On kuulkaa hyödynnetty viikonloppu ja toivottavasti ei jää tähän. Jos ei näillä tuu plussaa, niin jo on kumma! ;)

En minä pahastu :) Aihe ei ole minulle millään tapaa tabu.
Alkionsiirtoa varten ei lääkitä, puuduteta, nukuteta. Toimenpide itsessään on hyvin nopea (n.5min). Alkio viedään katetrilla suoraan kohtuun. Virtsarakon tulisi olla suht täynnä, helpottaa ultraamista vatsanpeitteiden läpi.

Mutta punktio on toisista äärimmäisen kivulias. Kipu on tietty hyvin yksilöllistä! Siihen annetaan kipulääkettä ja rauhoittavia suoraan suoneen. Punktio kestää kuitenkin kauemmin (riippuu mm follien määrästä ym.) ja siinä neula viedään munasarjoihin tuolta alakautta. Itselläni joutuivat menemään vieläpä kohdunkaulankin läpi, jotenkin oli munasarjat niin alhaalla. Mikä taas sinällään on hyvä juttu punktion kannalta. Ei tarvitse niin "syvälle" sohia neuloineen kaikkineen.

Tuoresiirto oli pari päivää punktion jälkeen ja silloin olin aika kipeä, vatsaontelossa oli nestettä ja se teki kävelemisestäkin hankalaa. Tosi huono olen mitään lääkkeitä syömään, enkä osaa oikein kipua valittaa tuollaisissa tilanteissa. Kun sen tietää, että se koskee, eikä valittaminen auta tai vie kipua pois.

Selvittikö tämä yhtään? :)

-Mymme kp6/27

Hei vaan kaikille, olen pitänyt hivenen palstailutaukoa, ettei kuume nousisi liian korkeaksi.
Käynyt lukemassa silloin tällöin, mutta en ole sit kerenny kommentoimaan mitenkään...

Onnea Heiskulle plussasta, toivottavasti kaikki menee hyvin. Toivon mukaan viet imussa muitakin odottaviin :)

Pahoittelut niille joille ei sitä plussaa ole suotu tai on huonoja uutisia tullut.

Omaa: Eli siis minullahan ei ole vielä kierto kännistynyt tuon ensimmäisen vaavin jälkeen, niitä yksiä menkkoja lukuun ottamatta (jotka siis olivat syyskuussa) Mutta nyt kun rupeaa tuo imetys vähenemään nii meneppä ja tiedä jos vaikka tässä jotain toiveita olisikin. Kaipaisin apua ja neuvoja ällövarotus: viime viikolla alkoi tahmea valkovuoto keskiviikkona, torstaina sit huomasin vessassa käydessä muutaman veriviirun ja oletin sit tietysti et jes menkat alkoi, mutta perjantai ja lauantai edelleen muutamia veriviiruja, eikä edes joka wc käynnillä. Ja siis tuo tahmea valkovuoto jatkuu edelleen, siihen lisäksi mahassa tuntuu oudolta. Eli mitähän tämä nyt sitten on kun ei tosiaan niitä menkkojakaan kuulu ei näy? En muista tuota valkovuotoa esikoisen alalta et oliko vai mitenkä? Onko muilla ollu tollasta? Auttakaa tyhmää? Ollu petipuuhatki vähä jäissä tuon takia, kun ei tiiä et mitä tää on?

Sori pitkä kirjoitus, mutta vähän ihmetyttää tää oma tilanne nyt.

Plussa tuulia kaikille.

Hei!
Jos täällä löytyy tilaa niin hyppään minäkin kuumeilijoiden joukkoon. Meillä on ihan kohta vuoden ikäinen poika, mutta mutta... Kovasti kärvistelen kuumeen kourissa.
Olen seuraillut näitä keskusteluja jo tuolta 2011 odottelijoiden ajoilta ja nyt vasta itsekin uskaltauduin avaamaan pääni.

Tuntuu vaan siltä, että helpottaa tätä tuskailua kun kuulee muiltakin, jotka ovat samassa tilanteessa. Meillä on jo jonkin aikaa toista yritetty, mutta ei tunnu tärppäävän.
Pelottaakin hiukan, tuo ensimmäinen "pötikkä" kun oli ihan odottamaton onnenpotku, jonka ei edes pitänyt olla mahdollinen.

Joten jos mukaan mahtuu niin, Tervehdys! :)

Tervetuloa mukaan Vatuvatu!

Meillä miehelle iski viikonloppuna flunssa, joten ei oltu mitenkään yltiöaktiivisia. Katsellaan, miten käy. Enkä tosiaan edes ole varma, oliko ovulaatio viime viikonloppuna tai tänään..

Sukey yk 2, kp 15/25-33

Kiitoksia vinkeistä! :) Viime kierrosta bongasin limoja kahteen otteeseen ensin joskus kp 10-12 ja sitten sillon kp 30 paremmalla puolen, mutta sillonhan oli se megakierto että enpä tiedä sitten.

Tikuista: Hyvä jos olette lyötäneet itsellenne sopivat tikut :) Olen kuullut paljon hyvää niistä clearbluen, vaikka onhan ne toki tooosi kalliita. Itse en jaksa ruveta tikuttelemaan kun ei noista kierroista oikein tiedä ja mä vaan stressaan niistä ihan älytömästi.

Sukey: Tatuointivinkistä paljon kiitoksia, pitänee kysäistä sieltä samalla kun on se käynti muutenkin. :)
loro: Hih hyvä että ootte ollunna ahkeria! ;D Nyt vaan pienelle solulle paljon energiaa jakautumiseen ja kiinnittymiseen! :)
huli: Mulle tuli tuosta limailusta mieleen kiinnittymisvuoto?! Tai sitten jotkut raskaana olevan valekuukautiset?? Ootko testannu? Jos et niin kannattais :)
Vatuvatu: Tervetuloa mukaan! :) Kannatti uskaltaa, täältä saa ainakin paljon vertaistukea jos ei muuta. Toivotaan teille kuitenkin lyhyttä visiittiä tälle puolelle palstailua.

Tänään aamulla vihloi oikealta puolelta ja kovaa! Viimeksikin epäilen oviksen tapahtuneen tuolta puolen.. se toinen on varmaan vähän toimintakyvytön munasarja kaikkine rakkuloineen :) Puuhailtu on eilen ja sitä ennen. Jos jaksais niin vaikka koko loppukierto jktp :D hahhah saahan sitä haaveilla!

Kiitoksia Sukey ja Omppuf!

Itsekin toivon lyhyttä vierailua tänne, mutta tuskinpa tulee tää toive toteutumaan. Mulla kun kierron pituuden voi arpoa mistä vaan 30 ja 60 väliltä, eli ei ole kauhean hyvät lähtökohdat otollisen ajan bongaamiselle ja kun päälle lyödään hankala pco niin valmista on.

Vaan tulipahan tuo ensimmäinenkin, joten ei sitä nyt periksikään anneta. :)

Mäkin olen käyttänyt noita Davidin tikkuja, vähän niin kuin varmistuksen varmistuksena, mutta kyllä ne ylimääräistä hermoilua lisää. Esimerkkinä se, että uskon nyt tikkujen mukaan saaneeni ovulaation kiinni (kuukausien hiljaisuuden jälkeen). Koko ajan on vaan semmonen olo, etä älä edes toivo, etpähän pety.

En ole tainnut edes itselleni selviä näitä ajatuksia oikein kunnolla, kun tuntuu tulevan sen verran kaksijakoista tekstiä. Noh, mä tuskin olen ainoa pessimisti/realisti/piilo-optimisti täällä ja varmaan aika moni tuskailee just samassa tilanteessa.

Noin, nyt mä olen tilittänyt omaa harmiani riittävästi, nyt vaan myssy pystyyn ja eteenpäin. :)

Tervetuloa Vatuvatu. :)

Huli: Mullakin tuli kiinnittymisvuoto mieleen ja kannatan testin tekemistä. Ehkä siellä on juuri vauvanalku kehittymässä. :)

Omppuf: Minä muka myös toiveikkaasti ajattelin, että jos loppukierto mentäisiin joka toinen päivä -taktiikalla, vaan vähän alkaa tuntua siltä, ettei ole jaksamista eikä mahdollisuuksia. Lapsi kuitenkin hieman rajoittaa sitä puuhailua ja illalla on arkisin monesti niin tainnutettu olo, ettei oikein jaksais. Onni sinällään, että sattui tuo viikonloppu luultavasti juuri parhaimpaan saumaan, vaan jos ei ollutkaan ihan paras mahdollinen aika niin sitten toivon vain kestäviä siittiöitä. ;) Kun ei sitä väkisin halua vääntää. Nimim. aivan rättiväsynyt äiti, kp. 17/28-32. Piti ihan tulla vielä takaisin lisäämään, että toivon kuitenkin teille onnistuneita ja tiheäkertaisia vauvantekopuuhia. :)

Hei taas kaverit!

Menkat kaksi päivää myöhässä. Tein juuri raskautestin ja se on POSITIIVINEN!!!!!!!!!
Vahva viiva nousi alle 30n sekunnin. Ollaan aivan onnesta sekaisin, meidän talossa on juhlat.

Posket punottaa!

Viime keskiviikkona olin hyvää vauhtia matkalla hedelmöityshoitoihin ja nyt niitä ei sitten tarvitakaan, raskauduin luonnollisesti!

Ei tätä vaan tajua. Elämä pelleilee mun kanssa. Onko se todella niin että kun kaiken toivon menettää kun on joutunut pettymään niin monta kertaa, niin vasta sitten tulee raskaaksi.

Varovaisesti tässä nyt yritetään totutella ajatukseen, mut vaikeeta se on, siis edetä varovaisesti. Nyt on lupa olla onnellinen, vihdoinkin! Taidanpa nyt kaivaa sen äitiyspakkauksen tuolta lastenhuoneen kaapista esiin...

IHANAAAAAAAAAAAA!

Terveisin Barbamamaemoticon

Onneksi olkoon Barbamama!
Vaikka en vielä tätä porukkaa tunnekaan, niin on ihana kuulla kun joku saa hyviä uutisia.

Tein eilen päivällä r-testin, mut se oli nega. Tänään siten tein aamupissasta ja siihen testiin tuli tuskin silmin havaittava viiva, kontrolli viivan lisäksi. Tuskin tässä nyt raskaana ollaan, kun eihän sitä nyt silleen ole ees yritetty, vasta tilasin ovistikutki... Pitää varmaan odotella tuonne viikonloppuun ja tehdä sitten uusi r-testi.... Kun sitä nyt vain malttais mielensä, eikä innostuisi liikaa, kun kumminkin joutuu pettymään...  Vähä kyllä pelottaa ja jänskättää tää tilanne.

Oikein paljon onnea Barbamamalle, niin se vaan on ihmiskeho ihmeellinen! Nyt paljon tarrasukkia matkaan.

Joo ja eilen unohin et tervetuloa uusille, toivottavasti visiittinne on lyhyt.

Plussa tuulia kaikille

Huli : Mulle kävi tuon ensimmäisen kanssa ihan samalla tavalla. Olin just tilannut ison nipun ovistestejä ja sitten näyttikin toooosi haaleaa viivaa. Siitä se sitten tummeni tosi nopeasti ja tulos nykii mua just nyt lahkeesta. :)

Raskaustestit kun ei periaatteessa näytä virheellistä positiivista, joten varovaiset onnittelut sullekin. :)

Voi Barbamama onnea!!! emoticon Tarrasukkia matkaan! Ihan meinaa itku tulla teidän puolesta! :) Toivottavasti odotus menee hyvin! :) <3

Hulille myös varovaiset onnittelut! :) Toivottavasti viiva siitä vielä vahvistuu!

Tervetuloa Vatuvatu! :)

Omaa: Täällä on yritetty ovista bongata, mutta tähän asti oon saanu vaan haaleita. Ja yks oli tastausajan jälkeen positiiviseksi muuttunut.. Mutta siis negoja kaikki.. Edellisissä kierroissa olis plussatesti tullu eilen tai tänään, mutta taitaa tämä kierto nyt sitte venyä tai sitte en täs kierros ovuloi.. Tai sitte en vain ovista saa tikkuun asti.. Stressitikkuja!!!!! En silti osaa olla tikuttamattakaa, nyt osaa arvioida vähän että koska tädin pitäis kurvata kylään.

yk 7 kp 13/28-34

Takaisin