Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heisku,  ONNEA!

ON: Kyllä ne menkat alkoi, ihan niin kuin aina ennenkin. Kellontarkasti (kp3). Alkuviikon olen ollut niin rikki. Töissä sinnittelen hymyn taakse piiloutuen, päivän päätteeksi istun autoon, avaan radion ja itken. Itken koko matkan kotiin. Sitten tsemppaan. En halua meidän kuusi vuotiasta hämmentää enää yhtään tunteenpurkauksillani. Kun lapsi nukahtaa yöunilleen, itken. Käperryn sohvan nurkkaan mieheni kainaloon ja itken.

Eilen soitin polille ja siellä vastasikin joku aivan uusi hoitaja. Niin ynseää ja inhottavaa ihmistä ei pitäisi laittaa kuin papereita pyörittelemään. Huomenna joudun käydä vielä veritestissä. Ahdistavaa! Kun minä ihan oikeasti TIEDÄN tuloksen ilmankin. Toivottavasti seuraavaan kiertoon saadaan seuraava PAS. Mikäli enää jaksan tätä. Haluaisin nämä hoidot pois päiväjärjestyksestä.
Vielä pari kuukautta sitten mieli oli iloinen ja odottava. Uskoin, että vielä me saadaan tuoksutella pientä untuvaista. En usko enää. Rakastan ja vaalin meidän esikoista, ainokaista suurella sydämellä.

Miksi?

Voi Mymme, voimahali ja rutistus. Itku tuli silmään täällä, kun luin tekstiäsi. Kuvittelin itseni sinun tilanteeseen, tuntuu todella pahalta, vaikka en voi edes kuvitella, mitä on käydä kaikkia nuita hoitoja läpi. Toivottavasti en koskaan joudu kokemaankaan. Voimia sinulle ja uskoa tulevaan. Onneksi meillä on kuitenkin monia hoitoja saatavilla. Uskon kyllä, että helppoja ne ei kuitenkaan ole läpi käydä. Nauti esikoisestanne ja kaiva ne pienimmätkin toivon muruset jostakin. Aurinkoista ja -positiivista- tulevaa kevättä toivon sinulle.

Hirmuisen suuri voimahalirutistus Mymmelle!

ON: laskeskelin eilen, että jos ovis olisi samassa kohdassa kiertoa kuin viime kierrossa, olisi ovispäivä maanantaina. Viikonloppuna täytyy heilutella peittoja, tiedä sitä vaikka kävisi flaksi

Voi Mymme! Pahoitteluni! Ymmärrän ja jaan tuskasi. Elämä ON epäreilua.

Surkey, touhukasta viikonloppua! Marraskuisiin.... ;-)

ON, kp 1 alkanee tänään tai ihan viimeistään huomenna - selvät merkit on. No kun laskee kiertoa, niin tavallaan siitä tuli 28 pv - ihan positiivista siis. Fiilikset ovat ihan hyvät, en odottanutkaan tähän kiertoon mitään muuta tulosta. Mutta nyt alkaa panostus! Foolihapot kehiin, kauppareissulta kannetaan litroittain greippimehua ja kahvia juon vain kaksi kuppia päivässä. Taidan vielä varata ensi viikolle ajan vyöhyketerapiaan. Marraskuussa kävin 4 kertaa ja silloin tuli kaksi hyvin hailakkaa viivaa tikkuun - oli kemiallinen raskaus. Ai niin, ja kait sitä pitää panostaa siihen itse tekoonkin - lähdetäänkin miehen kanssa 1,5 vk:n päästä kuhertelemaan Flamingoon. Minä  t-o-d-e-l-l-a-k-i-n  olen mukana marraskuun plussajunassa! Ja jos nyt ei tärppää, niin unohdan koko jutun (jep jep...).
emoticon
-annnie

Ihan ensimmäisenä pahoittelut kaikille tädin kohdanneille, on kyllä ollut aika masentava kuukausi tuo tammikuu. Nyt siis kohti hedelmällistä helmikuuta

Erityispahoittelut Mymmelle, kohtalosi saa kyllä kyyneleet kirpoamaan silmiin. On niin epäreilua! Lähetän täältä Oulusta sinulle hirmuisen määrän myötätuntoisia halauksia ja samalla puhallan sinne plussatuulia ensi yritykseen. Voi että...

Täällä oli nyt moniakin joilla on tärppipäivät hollilla: Annnielle ihanaa kuherteluviikonloppua flamingoon ja Hattaraisellehan oli luvassa oikea vauvantekoloma...hih!Ja Sukeylla taisi myös osua viikonloppuun ne päivät. Onnea siis kaikille! ja lämpöä kaikille kylmään viikonloppuun

OmppuF kyselit ripsien pidennyksistä. Mulla ei oo ollu mutta aika monilla kavereilla on ja vaikuttaa kyllä tosi hyville ja helpoille. Just oon miettiny että jos joskus vielä saan vauvan niin ne ois varmaan sillon alkumetreillä aika kivat siinä mielessä että ei tarvii laitella itteensä mutta on kuitenkin nättinä. Hups, oonpas turhamainen...Me mentiin tuossa marraskuussa naimisiin ja mulla oli häissä kynsien kestolaukkaus. Sekin oli kyllä tosi kätevä. Ei tarvinnu moneen viikkoon lakkailla kynsiä ja ne pysy tosi siisteinä. Kun mulla tuppaa hirmu helposti kynnet liuskottumaan. Sorry tämä aihe, on vähän ot.

Sadepilvi tais olla ostamassa matkarattaita, meillä on Carenat ja ollut kyllä täysin asiansa ajavat. Edullisen mutta ei kuitenkaan mitkään rempulat.

Melkein unohdin onnittelut...Onnea Heisku plussasta, toivottavasti saat muita imuun. Ja onnea matkaan!

ON: Täällä on tikuteltu tää kierto ja tänään sitten sain hymiön aikaiseksi testiin eli meillä ois kanssa käsillä otolliset hetket. Hattarainen ja Mutru kyselitte että miten ne clearbluen testit pelaa niin ainakin minä voin sanoa että oli helppoja käyttää ja ei ollu epäselvää millon on hetki kohdillaan, toivotaan vaan että hetki saadaan hyödynnettyä ;) Ehdin jo 5 päivää tikuttaa ja kuudes eli kp 16/28 on tänään. On kyllä tosin kp 10/28asti heiluteltu peittoja joka toinen ilta. Nyt vaan kaikki sormet ja varpaat ristiin että onnais... Voin niin yhtyä jonkun teidän lauseeseen että tulee hulluksi ennen kuin raskaaksi jos tämä yrittäminen hirveen pitkään jatkuu...

Raskausvitamiineista oli kanssa puhetta.Tärkeintä on varmasti huolehtia d-vitamiinin saannista ja myös foolihappo voi olla suositeltavaa. Tosin suomessa nuo hermostoputken sulkeutumishäiriöt on paljon harvinaisempia kuin muualla maailmassa joten täällä ei taideta edelleenkään suoraan suosittaa foolihappolisää. Mutta ei siitä haittaakaan ole. Itse syön monivitamiinia, kalkkia ja kalaöljyä ja joskus otan satunnaisesti lisänä vielä d-vitamiinia. Eli d-viitamiinia otan yleensä 10 mikrogrammaa ja joskus tuplaan.

Pakkasterveisin,
Saparo yk 3 kp 16/28

Paljon kiitoksia kaikille onnitteluista! =) Viikon päästä olisi sitten jo eka neuvola jossa ultraamme ja katomme missä mennään ja onhan kyytiläinen siellä =) Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti.. 

Ihan tuntuu pahalta iloita kun luki mymmen tekstin! =( Voimahali sinne!! <3 

Paljon plussa tuulia kaikille!

Jaksamishalaus Mymme. Pidän kyllä kaikki peukut ja varpaat pystyssä, että onnistuisitte.

Me taidetaan Sukeyn kanssa olla samassa kiertovaiheessa, kun viikonloppua minäkin odottelen ja jännään. ;) Täällä nyt 13/28-32.

Heiskulle tsemppiä ultraan!

Pullantuoksuinen äiti täällä hei!
Pitkään mietin tuota edellistä viestiäni, että lähetä-älä lähetä-lähetä. Ja lähetin! Tarkoitus ei missään nimessä ollut aiheuttaa teille muille pahaa mieltä vaan purkaa omaa ahdistustani!

Tänään ahdistus jäi laboratorioon. Ilta on mennyt leipoessa lapsosen kanssa, ah niin ihania pullia!
Viikonloppukin on onneksi touhua täynnä, ei ole mahdollisuutta vaipua epätoivoon ja masennukseen.

Kiitos teille kaikille lämpimistä ajatuksista ja lohduttavista sanoista. Niistä on ollut paljon apua!

-Mymme ja kp4-

Hei taas - pitkästä aikaa.

Barbamaman sukellusvene nousee taas pintaan...

Pala kurkussa luin viimeisimpiä sivuja. En ole käynyt täällä pariin kuukauteen...

Rakas Benjamin-poika tai Jedidja-tyttö /tai miksei vaikka molemmat olisivat perheeseemme enemmän kuin tervetulleita mutta ei tästä vaan taida tulla mitään.

Toivon häntä niin mutta hän ei tule.

Minusta on tullut synkkä ja jurnuttava.

Mummey...voin enemmän kuin ymmärtää tunteesi. Oletkin täältä sivuilta aivan uusi tuttavuus minulle. Itken. Minusta tuntuu ihan samalta. Kerro itsestäsi jotain! Jos voitais jelppii toisiamme jotenkin..

Eilen kävin sairaalassa tutkimuksissa... nyt ollaan siis hyvää vauhtia liukuhihnalla hedelmöityshoitoihin. Ei tässä muu auta. Jonathan 2v5kk olis vailla pikkusiskoo/veljee. Kohtu ja munasarjat ultrattiin. Kärsin erittäin kivuliaasta endometrioosista, MUTTA, tutkimusten mukaan kaikki näyttäis niin toimintakelpoiselta että! Tähystysleikkaukseen ei lähdetä kun näyttäis siltä että munasarjat ja kohtu on puhtaat ja endometrioosia "vain" vatsaontelossa ja kohdun kiinnikkeissä kohdun ulkopuolella. Tosi lohduttavaa, eikö! Olivat kyllä todella ihania.Ymmärsivät että jos jonathanin yrittäminen kesti 5 vuotta niin seuraavaa viittä vuotta en tähän haaskaa, apua olis saatava aikasemmin. Eikä miesharjoittelijakaan tutkimushuoneessa häirinnyt minua yhtään vaikka jouduin jalat levällään siinä esiintymään..

Menkat pitäis alkaa nyt tulevana lauantaina. Joo. Ja alkaahan ne kuitenkin. Typerää edes odottaa muuta.

Ikää kohta 38. Jonathan rakas esikoisemme ON totta. Kaikki on siis mahdollista mutta mitään ei vaan tapahdu. Nyt vuosi yritetty. Monta kokoa ihania vauvanvaatteita odottais tuolla yläkerrassa lastenhuoneen kaapissa seuraavaa kantajaa...en ole vielä mitään antanut pois. Kohta alan myymään niitä pois. Suren suruni jaa tyydyn tappioon. Vae victis! Toteutumattoman odottaminen on yhtä kärsimystä ja vie voimat.

Tsemppiä kaikille.

Ihanaa Surkey, Annie, Mutru, ihanaa että olette vielä täällä! Lohduttaa vähän...

Terv. Mustanpuhuva Barbamamaemoticon

Tervehdys Barbamama!

En ole kauan tällä sivustolla kirjoitellut- enkä kyllä millään muullakaan. Jotenkin olen vältellyt aihetta käsitteleviä keskustelupalstoja, kai suojellakseni itseäni todellisuudelta. Eihän näin voi käydä meille!

Vuonna 2005 päätimme mieheni kanssa, että lapsi saa tulla jos on tullakseen. Seuraavassa kuussa hän ilmoittikin jo tulostaan :) Tänä vuonna tuo vauva lähtee jo kouluun! Meille on ollut aina selvää, että lapsia saa tulla ainakin kolme, meillä itsellämmekin on kummallakin sisaruksia useampi. Mutta yhteen näyttäisi lapsiluku valitettavasti jäävän.
Vasta tuli täyteen 5 vuotta yritystä, hoitoihin päästiin 1½ vuotta sitten. Varmasti olisimme päässeet aiemminkin, jos olisimme apua pyytäneet. Sitä vaan ei uskonut ajatusta, että toinen lapsi ei ole itsestäänselvyys vaikka esikoinen tulikin ensiyrittämällä. Kuukaudesta toiseen toivoi ja uskoi, että nyt tärppäsi. Kuukaudesta toiseen, vuodesta toiseen sai aina pettyä. Viimeisin pettymys oli viime maanantai.

Ennen IVF hoitoja meille tehtiin 4 inseminaatiota, koska lääkäreidenkin luotto "helppoon" raskautumiseen oli vahva. Kummastakaan meistä ei ole pienintäkään vikaa löytynyt. Jo pari vuotta sitten lääkäri olisi halunnut rekrytoida minut munasolujen luovuttajaksi, mutta ymmärsi paremmin kuin hyvin etten ole siihen suostuvainen.

Inseminaatioiden jälkeen otettiin käyttöön järeämmät aseet. Tehtiin tuoresiirto-> nega. Pakkaseen jäi kolme huurunenua. Näistä yksi siirrettiin kaksi viikkoa sitten. Siitäkin tuloksena nega. Vielä olisi kaksi alkiota siis jäljellä (oletuksena, että selviävät sulatuksesta..)
En tiedä jaksanko niiden jälkeen enää aloittaa koko sirkusta alusta. Mutta haluanko luovuttaakaan? Tulenko katumaan sellaista päätöstä vielä joskus? Toisaalta, tappelenko nyt luontoa vastaan? Jos tällä kaikella onkin joku tarkoitus? Mutta mikä se tarkoitus on? Miksi emme hakeneet apua aiemmin?? Kysymyksiä kysymysten perään. Vain vastaukset puuttuu.

Joka päivä pelkään, että lapsi ottaa vauvan puheeksi. Kun kaikilla muillakin on, miksi ei meillä? Mitä siihen vastata...

Barbamama: Ajattelinkin just eilen, että mitähän sulle kuuluu. :) Kiva, että pääsette tutkimuksiin ja hoitoihin. Älä anna vauvan tavaroita vielä pois, kyllä te vielä vauvan saatte! <3

Mymme: Toivon niin sydämmen pohjasta, että te onnistutte vielä. Jaksamisrutistuksia täältä! <3

SaPaRo: Toivottavasti "hymynaama" tuottaa teille toivotun tuloksen! :)

annnie: emoticon Hyvin suunniteltu on jo puoliksi tehty! Tärppi onnea myös sinne! :)

Muillekkin tsemppiä tärppipäiviin, niitä tuntui olevan nyt monella aivan käsillä! :)

ON: Täällä on täti lähtenyt ja sunnuntaina sais alkaa tikutella ovista. Greippimehua oon taas juonu melkein kierron alusta ja uutena keinona nyt tähän kiertoon kokeilen vehnänalkioöljyä. Jostain löysin niin lupaavan keskustelun aiheesta, että pakko on sitäkin kokeilla. Mulla on muutenkin niin talvikuiva iho, niin auttaa sitte edes siihen jos ei muuhun! :) Plussa tuulia!!

yk 7 kp 8/28-34

Mymme: Pahoittelut uuteen kiertoon siirtymisen johdosta :(. Jaksamisia! Hyvä että olet päässyt pahimman ahdistuksen yli.. :)
Sukey: Ovistärppejä! :)
annnie: Hih.. kuulostaa kunnon sotasuunnitelmalta tuo sinun ens kuun suunnitelma (tai siis tämän kuun)
Saparo: Juu olin miettiny samaa, kun oon aika laiska meikkaaja (meikkaan joskus töihin jos löytyy inspiraatiota) ;D Ei ole yhtään turhamaista panostaa välillä! Ovistärppejä myös sinne :)
loro: Sulle myös paljon ovisplussia+++
Barbamama: Mukava kuulla sinustakin! :) Toivotaan kovasti että saisitte pian sen toivotun toisen rakkauden :)!! Nyt ei masennuta vielä
Mutru: Hirveästi plussapuhureita tähän kiertoon! Nyt tyhjennetään tämä palsta

Omanapailu osa 203004: Kävin ottamassa ne pidennykset... ihanat <3 Nyt ei tarvii huolehtia näyttääkö ihan räjähtäneelle joka päivä :) Ajateltiin että otettais tämä kierto rauhallisemmin (siis hermoilun puolelta). Meillekkin koittaa tämän kierron jälkeen se vuoden rajapyykki (taas), joten pettymys voipi olla aika karvas. Muttamutta.. enää 2kk hoitoihin!! Kaikenkaikkiaan nyt on hyvä päivä täällä :)

Onpa täällä paljon tekstiä!

Mukavaa kuulla Barbamamasta pitkästä aikaa, vaikka fiilikset ovatkin vähän allapäin. Jos ei luomusti onnistu, niin toivottavasti saatte hoidoilla toivotun tuloksen!

Mymme, kyllä tänne saa tuntojaan purkaa ihan niin paljon kuin haluaa. Siksi tämä palsta onkin niin mainio, kun saa vertaistukea.

Annniella on oikein sotasuunnitelma tehtynä Mä en jaksa ihan noin paljoa panostaa. Sen verran yritän, että ottaisin raskausvitamiinitabletin päivittäin, sillä saisin tarpeeksi d-vitamiinia ja foolihappoa..

Meitä onkin monta, ketkä panostaa viikonloppuna itse en tosin ole satavarma oviksen ajankohdasta, mutta jospa meillä silti kävisi tuuri. Ainakaan vielä ei ole merkkejä, että ovis olisi lähestymässä.

omppuf, hieno homma että pidennykset ovat mieluisat. Itse jossain vaiheessa mietin, että työelämään palatessa voisin käydä kestovärjäämässä ripset. Ei silloin kuitenkaan jaksa aamuisin niin kauheasti panostaa, niin ainakin ripsissä olisi väri aina..

Muoks. Mä oon todella surkea, kun pitäisi muistaa laittaa niitä päiviä tänne viestien loppuun. Nyt siis yk 2 kp 12/25-33

Hei Mymme, anteeksi jos utelen liikaa, mutta minua kiinnostaa kovin tilanteesi. Jos tuntuu pahalta kertoa, niin jätä huomiotta kysymykseni. :) Mietin siis (olen todella tietämätön näistä asioista), että jos raskaus saadaan tavallaan alulle eli munasolu hedelmöittyy, mutta kiinnittymistä ei koskaan tapahdu eli raskaus ei siten jatkuisikaan. Onko siis tilanteessasi kyse siitä? Pystyykö tuollaista hoitamaan jotenkin lääkkein?

Mutru kirjoitteli vehnänalkioöljystä. Miten syöt sitä? Minulla kun on myös talvisin tosi kuiva iho ja rasvaaminenkaan ei oikein meinaa riittää näillä kovilla pakkasilla, niin mietin pitäisikö sitä kuivaa ihoa yrittää hoitaa jotenkin sisäisesti. Ja jos sillä on jotain vaikutusta raskautumiseen, niin entistä suuremmalla syyllä voisi kokeilla. :) Mietin vain, miten sitä käytetään: ihan paljaaltaan, ruuan sekaan vai miten?

Peukkuja kaikille viikonlopun puuhailijoille! ;) kp. 14/28-32

Loro: Mä otan sitä joka aamu yhen teelusikallisen sellasenaan ja huuhdon sen alas greippimehulla :D Molemmat pahat kerralla. Sen voi kyllä myös sekottaa esim. jugurttiin tai puuroon ni ei maistu millekkää. Ei se mitää herkkua sellasenaan oo,mutta menee alas.  Niitä vissiin on saatavana kapseleinakin, mutta mun silmiin ei osunu ku toi öljy ja ihan prismasta ostin! Kokeile ihmees sinäki ja testataan yhes onko siitä mitää iloa raskautumisen kans. Mutta onpas meillä sitte edes hyvä iho!  :D

Et sinä liikaa utele :)
Tosiaan kyse on siitä, ettei alkio kiinnity. Miksi, siitä ei tiedetä. Limakalvo on hyvä, keltarauhanen toimii ym. Lugesteronia käytettiin tuoresiirron jälkeen, mutta eipä siitä hyötyä ollut.

Mutta tytöt. Tiiättekö mitä! Minä saan seuraavan alkionriirron jo tähän kiertoon!!
Että kohta sitä taas piinaillaan niin maan penteleesti..

Voi mymme!! Toivotaan, että tämä nyt on SE kerta kun tärppää! :) Plussatuulia niin eniten teille!! <3

Täältä sivusta huutelen, että te ootte selvästi ollu täällä jo liian pitkään ku kierrotki jo samoissa lukemissa kaikilla :D Eikö se nii oo että jos naiset on samassa paikassa pitkään ni kierrot muuttuu samallaisiksi? =) Puhaltelen täältä sivusta teille ihan hulluna plussatuulia PUUUUHHHH!!!! ja Mymmelle tsemppiä alkionsiirtoon <3

ps.  Eihän haittaa vaikka kyttäilen täällä vielä? :) 

Heips, täällä kans viikonloppuna yritellään ;) tai siis palautellaan mieleen että miten se tehdään :D Yrityksiä on ollut tässä kierrossa 0 kpl ja edellinen kerta oli joulukuussa. Tämä infernaalinen väsymys varmaan kilpparista johtuen on ollut jotain niin älytöntä, että ei puhettakaan mistään. Ja sopivasti muuta menoa viikonloppuisin, niin se olikin kierto tai kaks äkkiä siinä.

Mymme onnea rutkasti matkaan!!! Tällä kerralla saat niin paljo tsemppiä täältä nettiaalloilta ettei oo tosikaan.

* Onnen säteitä kaikille joilla tärppipäivä käsillä! *

Sadepilvi kp 18

Jennivee, oot niin oikeassa. Kyllä meidän olisi pitänyt jo päästä eteenpäin tältä palstalta aikoja sitten Eikä tietenkään haittaa, että kyttäilet!

Mymme, ihanaa ettei tarvitse pitää välikiertoa, vaan saatte seuraavan siirron jo tähän kiertoon. Nyt mulla on ainakin peukut pystyssä ja sormet ristissä, että tällä kertaa onnistuisi!

*Sadepilvi*, plussatuulia teillekin! Tänä viikonloppuna laitetaan naiset tuulemaan

Sukey, yk 2 kp 13/25-33

Takaisin