Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla olisi teille kysymys... Miten tunnette oviksen? Vai tunnetteko ollenkaan? Mulla on herättänyt pientä ihmetystä perjantaina alkanut alavatsan jomotus. Ja jatkuu edelleen, tosin tänään ehkä hieman lievempänä. Pientä nippailua vasemmalla puolella välillä mutta kokoaikainen jomotus keskellä alavatsaa. En nimittäin itse ole koskaan tuntenut ovista, ei ole aikaisemmin oireillut mulla mitenkään.

Voi että, ihanaa LauraElina ja idaho, onnea onnea! [:)]

Sonja09 - Hyvä, että kaikki oli kunnossa! [:)] Toivottavasti nyt vain ovis tulisi... Täytyy tuumailla sitä kuukuppia sitten kun olen saanut Terolutit, jos saan niillä menkat tulemaan.

Yksisarvinen - En ole ikinä tiennyt milloin ovulaatio on ja olen aina ihmetellyt, miten joku voi tuntea sen... Mutta jokainenhan on erilainen! [:D]

Täällä sama meininki jatkuu, menkkoja ei ole vieläkään kuulunut ja neuvolan täti ei ole soittanut gyne-aikaa... Onko lie unohtanut... Täytyy vielä vaikka tuleva viikko odotella ja soittaa sitten neuvolaan, että mikä siellä on tilanne. Ensimmäisistä ja viimeisistä luomumenkoista on nyt jo 4kk aikaa. Raskaustestin viimeksi olen tehnyt noin kuukausi sitten. Täytyy tässä taas jossain vaiheessa kokeilla, vaikka negatiivinenhan se on. Tympäsee vain odottaa, milloin saan ajan gynelle ja kun tietää ettei niitä menkkoja tule, niin ei voi tulla raskaaksi. Tai ainakin mahdollisuudet on heikot...

Mutta parempaa onnea muille haaveilijoille! Lähden laittamaan jäälyhtyjä yöksi jäätymään...
Tsau!

Yksisarvinen, mulla ovis tuntuu yhtenä yksittäisenä vihlaisuna tai nippasuna alavatsan jommalla kummalla puolella. Tiiän sen olevan ovis koska se on yks ainut vihlasu, ei muuta [:D] mutta en juu ihmettele, ei kaikki sitä varmaan tunne ollenkaan!

Kiitoksia vielä kaikille onnitteluista..

Nyt ei ole sitten niin minkäänlaisia raskausoireita.. Mietityttää kovin, onko siellä edes mitään.. Väsynyt olen välillä ja hetkittäin on hiukan huono olo, mutta näin oli jo ennen raskautta.. Viime raskaudessa rinnat olivat kyllä niin arat, ettei ollut epäilystäkään asiasta. Ja koko ajan oli huono olo. Noh, eihän kyllä pitäis verrata edelliseen raskauteen, mutta pistää kyllä epäilyttämään..

Ensi viikon tiistaiksi varasin varhaisultran. Toivottavasti silloin saisin mielenrauhan..

Toivottavasti sonja ovis tulee ja pääsette tositoimiin..[:)]

Mimmu: mullakin oli vuotoa viikko menkkojen jälkeen.. Sitten ei tullutkaan enää..  Mulle lekuri sano, et voi olla että kroppa hakee kiertoa uudestaan..

Toivottavasti ninetsun menkkaonkelmaan löytyisi pian selitys..

Plussatuulia kaikille...[:)]

heippa, tänne en ole ennemmin kirjoitellutkaaan....[:)]

No me jätettiin heti ehkäisy pois kun Turo-Eemil syntyi, koska me yrittämällä yritimme esikoistamme vuoden.  Joten ajattelimme kun kaksi lasta halutaan, että parempi, että tulee perään heti kun se ettei ollenkaan, ja parisen viikkoa sitten positiivisen raskaustestin tein [:)][:)]
En kyllä usko vieläkään tätä. Ensimmäinen neuvola on 16.12 ehkä sitten vasta uskon oikeasti, jos vauvan sydänääniä kuunnellaan ja josko ne kuuluvat. [:)][:)][:)]

JA PALJON ONNEA KAIKILLE PLUSSANNEILLE !

Mulla on toisinaan aika kovatkin oviskivut. Nyt synnytyksen jälkeen pahemmat kuin ennen raskautta. Niitä on vaan aika vaikea kuvailla, mutta välillä tuntuu sellasta vihlontaa just jommalla kummalla puolella.

Täällä on kyllä ilmaantunu nyt parin päivän sisällä raskausoire sun toinen. Yks oire, joka oli Jeminaa varttuessa oli rintojen arkuus, mut sitä ei nyt oo ollu ollenkaan vaikka muutaman kerran oon ihan kokeillu et onkohan nää arat [:D] Sen sijaan nyt on ollu TOSI etova olo pari päivää [:'(] Ja en muuten siedä pyykinpesuaineen hajua enää ollenkaan! Oksennus tuli ihan yllättäen kun laitoin pyykkiä koneeseen [&:] Mitään tällästä ei ollu taas esikoista odottaessa. Lisäksi on ollut hirveen heikko ja väsynyt olo. Voikohan hemoglobiini laskea näin nopeesti..?
Masukivut taas on aiheuttanu pientä huolenaihetta. Jeminaa odottaessa ei alkuraskaudessa ollut mitään masukipuja, mut nyt tulee aina välillä sellasia hetkittäisiä menkkakipu"aaltoja". Onhan tosta edellisestä raskaudesta toisaalta suht vähän aikaa.. Vajaa 5kk niin jospa keho reagois tähän uuteen raskauteen jotenkin erilailla. Mene ja tiedä sitten.

Jospa tämä omanapaisuus sais nyt riittää [:D] PLUSSATUULIA kaikille niitä toivoville!!! [:)][:)]

Ei ymmärrä, ei... [&o] Tämä vain jatkuu... Nyt on tullut matkaan mukaan etova olo ja tänään oli jo niin kipeä jomotus alavatsalla, että piti turvautua särkylääkkeeseen, että sai työt tehtyä. Välillä on aivan sellainen olo kuin mensut olis alkamassa, mut mitään ei näy. Eilen illalla palelin ja tärisin vilttien alla, oikein kunnon horkka.
Uskon, että kierto on nyt sekasin kuin mikä, melkein 4 vuoden tauon jälkeen. Ei se ovis nyt varmasti voi tämmösiä oireita tehdä... Mut kattellaan!

Ihana asia kuitenkin on se, että täällä on nyt lyhyen ajan sisällä paljon plussanneita! [:)]
Onnea vielä kaikille!

Nyt sain tämän viestiketjun näkyviin... :) On tämä nyt aika erilainen ja todella hidas, mut jospa se siitä. Onko kaikki läksinyt pois täältä vai onko teilläkin ollut ongelmia nähdä viestejä?

Mutta sen verran, että ihmeelliset kivut ja oireet loppuivat viime torstaina eli 2.pv Melkein viikon sitten kestivätkin. Nyt on siis kp 21 eli odotellaan...

Hieman erilainen tänä viestiketju...hmm... emoticon
Täällä on nyt sellainen tilanne että päivällä ollaan myöhässä. En tosin vielä aio innostua liikaa, kuitenkin vaan jotain häikkää kierrossa...Mutta jälleen odotellaan. emoticon

Heipsan vaan kaikille tasapuolisesti! emoticon

Saatiin viime viikon tiistaina ultrassa huonoja uutisia ja palaan takaisin odottajista tänne kuumeilijoiden puolelle. Meille siis kävi niin että viikkoja olisi ollut laskujen mukaan jo 13, mutta vauvan kasvu oli päättynyt jo viikolla 7emoticon ...yhtään ei oltu osattu moiseen varautua, kun ei mitään merkkejä "keskenmenosta" ollut...kaikki raskausoireet oli edelleen,ei mitään kipuja,eikä mitään vuotoja...
Sain lääkäriltä kotiin mukaan kohdun tyhjennyslääkkeet, jotka viikonloppuna otin...vessanpöntöstä alas meni meidän pieni vauvan alku:'( kivut on edelleen suht kovat ja vuoto myös..burana onneks hieman helpottaa tuohon kipuun...
en osaa edes kuvailla tätä oloa, tuntuu niin epätodelliselta etten olekkaan enää raskaanaemoticon ...

Onneksi meillä on yks pieni vintiö jo jaloissa pyörimässä, niin ei voi vaan jäädä sänkyyn makaamaan...mein esikoisella on ikää 1v 2kk :) varsinainen ikiliikkuja..hereillä ollessa ei hetkeäkään paikollaan ja aina jekut mielessä :D

Niin kovin toivomme kaveria esikoiselle, suhteellisen pienellä ikäerolla...nyt jos ois kaikki menny niiku "suunniteltiin", niin lapsosten ikäero ois ollu 1v ja 8kk...meillä kesti puoli vuotta kummankin raskauden alkamiseen, joten tuskin tässä ihan heti päästään uudelleen odottamaan emoticon  ja meneehän kropallakin oma aika palautua tästä koettelemuksesta...

Ihanaa että on tällänen paikka minne voi omia tuntemuksia purkaa, kun tuntuu ettei ole oikein ketään kenelle asiasta voisi
puhua...mies ei oikein osaa ajatella tätä asiaa niin kun minä, sen mielestä pitäisi jo yrittää mennä eteenpäin.. (tuntuu siltä kun se ei ymmärtäis miten PAHALTA tää miusta tuntuu) miulle se oli kuitenkii jo vauva, vaikkakaan se ei siinä ultrassa näyttäny ku pieneltä sintiltä... tuntuu kamalalta aatella et se kaikki reilun kuukauden kestävä yötä/päivää oksentaminen/ällö olo, jatkuva väsymys,päänsäryt,arat rinnat ym. oli ihan "turhaa"...
kaipa olo tästä ajan kanssa helpottuu...

nyt vaan odotellaan et tää vuoto joskus loppuu ja "saadaan lupa" yrittää uudelleen....emoticon

Hyvää joulun odotusta ja plussatuulia kaikille!!emoticon

tiltunen - Voi että, otan osaa! En osaa kuvitellakaan, miltä sinusta tuntuu, mutta olo on varmasti kamala! Kuitenkin kun oletit olevasi jo sen verran pitkällä raskaudessa, että pahin aika olisi takana... Tosi kurja homma... =( Tsemppiä...!

Mitäs Sonja09:lle kuuluu? Sinusta ei ole vähään aikaan täällä kuulunut...

Kuinka kävi Marjo84...?

Olin aivan ihmeissäni viime viikon keskiviikkona, kun olin lähdössä töistä kotiin, niin kävin pukuhuoneessa vielä vessassa. Paperissa näkyi punaista mönjää, menkat olivat alkaneet!! emoticon Eihän edellisistä ollutkaan kuin 4kk...
Mutta olin ihan innoissani!
Menkat loppuivat eilen ja pitihän sitä illalla vielä touhailla... =) Kaverini ehdotti ovistikkujen tilaamista, mutta ajattelin että sitten se menee liika "tekemiseksi". Että jätin ainakin vielä tikut tilaamatta. Toivotaan että tämä kierto nyt tästä tasoittuisi. Neuvolan täti ei ole soittanut gyneaikaa, olen ihan varma että tämä on unohtanut... Mutta kun tammikuun lopulla mennään pojan kanssa neuvolaan, niin katson mikä tilanne on silloin, että kinunko uuden ajan vai en... Toivon mukaan olen silloin jo raskaana!

Järkyttävää! Kahden viikon päästä on joulu! Ei kyllä tunnu yhtään joululta, vaikka olen koittanut koristella kotia... Onneksi ulkona on lunta, että se tuo edes vähän jouluista mieltä.
Mutta hyvää joulun odotusta kaikille! emoticon

VIHDOIN VIHDOIN pääsen KIRJOITTAMAAN TÄNNE, MIEHEN KÄMÄISELLÄ KÄNNYLLÄ JOSSA EN SAA ISOJA KIRJAIMIA POIS PÄÄLTÄ. TOSI TURHAUTTAVA TÄÄ UUDISTUS, KUN VIHDON SAIN VIESTKKETJUT AUKI EN OLE PYSTNYT VASTAAMAAN VIESTEIHIN!!! 

TODELLA SUURET PAHOITTELUT KESKENMENOSTA. :( TUO ON VARMAAN SE PAHIN TAPA, ETTÄ EI TIEDÄ ONKO KAIKKI OK VAI EI, KUN OIREET JATKUU VAAN NORMAALISTI. EIKÄ MIEHET TODELLA PYSTYY YMMÄRTÄMÄÄN KUINKA PAHALTA SE TUNTUU. VOIMIA!!! ONNEKSI ME OLEMME UUSIUTUVAA SORTTIA. :)

MUTTA SITTEN OMIIN UUTISIIN: MENKAT 2 PÄIVÄÄ MYÖHÄSSÄ. JA MÄ OLEN TIENNYT SIITÄ JO YLI VIIKON ENKÄ PÄÄSSYT TÄNNE KERTOMAAN!!! TEIN NIMITTÄIN TESTIN JO SILLOIN, KUN PITI ALOITTAA LÄÄKEKUURI, JA EPÄILIN JOTAIN ENKÄ HALUNNUT OTTAA KORTISONIA JOS... JA PIENENPIENI VIIVANPAIKKA ILMESTYI. TOKIKAAN EN VOINUT OLLA TESTAAMATTA MYÖS TIISTAINA, JA SILLON VIIVA OLI SELVÄ. :) 

ELI  NYT OLEN SIIRTYNYT SEURAAVAAN VAIHEESEEN ELI PELKÄÄMÄÄN KESKENMENOA. TEITÄ EN KYLLÄ VIELÄ JÄTÄ,KOSKA EN MÄ TUNNE YHTÄÄN OLEVANI RASKAANA... JA VIELÄHÄN RISKI ON TOSI SUURI... HIH, HASSUA!! RUPESIN KYL JO MIETTIMÄÄN NIMIÄ...

tiltunen - Olen todella pahoillani tapahtuneesta. =( Voimia ja jaksamista sulle! Sitä ei voi ymmärtää kuinka pahalta se tuntuu... Onneksi sinulla on pieni vesseli kotona, jonka hymyilevät kasvot tuovat varmasti iloa jokaiseen päivään. Plussatuulia sinulle jatkoon!

ninetsu - Onnea menkkojen johdosta. =) toivotaan kovasti nyt plussatuulia!

Sonja09 - Onnea plussan johdosta!

Mulla pitäisi tällä viikolla alkaa mensut... toivottavasti ei ala. =/ Pömppää turvottaa aivan hirveästi, hyvä että työhousut saa kiinni. Mut muuten ei vielä oireita tunnu... Jännittävää! :D

Voi tiltunen...otan osaa. Todella kurjaa :(

Noi edelliset menkat oli itellä kyllä tosi runsaat, ei oo tuommosii ollu ikinä mut josko nyt tasottuis sekä kierto että muutenkin. Edelliset siis loppu tossa n. viikko sitten ja kovasti on nyt taas reenattu, jännityksellä odotellaan saadaanko joululahja <3

Onnea Sonja09!

Voi onnea Sonja, ihanaa! Toivottavasti kaikki sujuu hyvin! Joko olet soittanut neuvolaan aikaa? Ja joko olet laskeskellut milloin laskettu aika on? Voi että, tosi ihanaa!

Onko Yksisarvinen sun menkat alkanut? Toivotaan ettei ne alkaisikaan... =)

Täytyy tänä iltana taas touhailla, jos vain jaksaa... Mies on iltavuorossa, täytyy ottaa pikku tirsat kun saan pojan yöunille, niin olen sitten skarppina kun ukko-kulta saapuu kotiin... Onneksi huomena on vapaa päivä, niin ei tarvitse nousta 5:ltä ylös...

Yleensä minulla ei ole viikolla vapaa päiviä, mutta kun meidän pitää mennä huomena fysioterapeutille pojan kanssa, kun tämä ei vielä nouse tukia vasten seisomaan, vaikka on jo reilun vuoden. Onnellisena tämä ryömii ja on nyt pari viikkoa sitten oppinut nousemaan konttaus-asennosta polvilleen ja istumaan. Että vähän jäljessä tullaan, mutta asia ei minua yhtään haittaa. Onpahan menossa jotain tolkkua sitten kun tämä oppii kävelemään. Menen sitten lauantaina töihin... Karkasi vähän aiheesta...

Niin vain kävi, et uutta yritystä parin viikon päästä. :( Tulihan ne sieltä kuitenkin. Ihmeellistä kyllä, en ole yhtään kipeä...
Mut taaksepäin laskettuna pari viikkoa niin ne mun vatsakivut sopivat ajallisesti kyllä ovulaatioon. Tietääpähän sit, et jos tässä kierrossa samanlaisia kipuja niin pitää vain häärätä makkarin puolella hieman enemmän. :D

ninetsu - meidän poika kans lähti tosi myöhäsessä vaiheessa liikkeelle ja ekat sanatkin tuli tosi myöhäseen. Ja nyt 3-v. on täysin saanut muut saman ikäiset kiinni. :) Se on hyvin yksilöllistä ja eikö pojat monesti kehity hieman hitaammin.

Hei taas! Niin se vaan on, etten työkoneelta pääse tänne kirjoittelemaan (mikä on toisaalta ehkä ihan hyväkin...),
ja kun kotikone ei tällä hetkellä ole käytössä niin aika hiljakseltaan pääsen tänne kirjoittelemaan. :(

Mutta siis, kyllä se plussa taisi olla ihan oikea. Vaikka mun laskujen mukaan vasta 5 viikkoa on nyt täynnä, niin huono olo on jo hiipinyt seuraksi. Yöööök.
Viimeksi mun mielestä se alkoi vasta joskus 8. viikolla. Huoh. Eli rattoisat 7 viikkoa edessä. Mutta ihanaa tietysti myöskin.
Mulla on viikon päästä lääkäri varattu, enkä varmaan henno perua sitä, vaikka se onkin vähän turhan aikainen käynti.
En ole neuvolaan vielä soitellut, kun eipä tässä muuta voi tehdä kuin odottaa että viikot kuluu. Ruokaohjeet sun muuthan on jo tuttua asiaa... Tytöllä on 1,5-vuotisneuvola tammikuun alussa, ja mietin jos mun käynnin vois ehkä hoitaa samalla...

Ja juu, laskin että LA olisi elokuun puolessä välissä emoticon. Kah kun nää on niin hienoja hymiöitä etten meinaa löytää sopivaa.

Täytyy kyllä sanoa että ainakin tässä vaiheessa mä stressaan tästä raskaudesta todella paljon vähemmän kuin  ekan lapsen kohdalla - mikä on ihanaa, koska silloin se meni ehkä vähän liiallisuuksiin. :)

Kiitokset kaikille onnitteluista, ja plussatuulia puuuuuuuuuuuhhhhhh sinnepäin myös!!!

Jopas täällä on hiljaista... Minne ovat kaikki mammat kadonneet? Veikö tonttu...? emoticon

Täällä on kp 28 menossa, vähän odotellaan menkkoja. Mutta kun viime menkkojen väli oli 4kk, niin odotukset eivät ole kovin korkealla... Välillä tuntuu "raskausoireita", jotka ovat vain korvien välissä.

Sonja - Mites siellä raskaus etenee? Onko huono olo yhtään helpottanut? Jos nyt oikein laskin, niin teillehän tulee muksuille reilu 2v ikäeroa.
Totta, nämä uudet hymiöt ovat vähän pöhköjä... Ei tahdo millään löytää sopivaa... Mutta toisaalta ihan hauskojakin, pitäisi olla myös ne "normaalit" hymiöt myös mukana... emoticon

Yksisarvinen - Minkä ikäisenä teillä lähdettiin kävelemään? Täällä poika on nyt hieman kontannut, mutta ryömimällä kuitenkin pääasiassa edetään. Tukeakin vasten seisoo, jos vain joku nostaa seisomaan. Mutta jalat ovat vähän "löllöt"...

Mutta jäänpä tänne pojan kanssa jumppaamaan ja odottelemaan, alkaako menkat vai ei.

Josko minäkin rynnistelisin mukaan =)

Meillä on tyttö, Mea, 10kk 1vkoa vanha ja minipillerit jätin pois parisen viikkoa sitten! Vielä kuukausi sitten ei ollut puhettakaan toisesta lapsesta mutta pikku hiljaa ajatus siitä kiiri kuitenkin mieleen ja miehellekin riitti ihan muutama vihjaisu kunnes päätettiin alkaa "yrittämään"..... olen sellainen kaikki mulle heti tyyppi ja varmaan sen vuoksi oon saanut itselleni näitä raskausoireita jo hankituksi vaikka tuskin on vielä mahdollista ;) olen tolkuttoman väsynyt ja ruokahalu ono samanlainen kuin esikkoa odottaessa. Etookin välillä... en uskalla tehdä testiä kun harmistun kun se on negatiivinen!
Esikoinen tuli helposti sen kummempia yrittämättä, jätin vain laittamatta ehkäisylaastarin (olosuhteiden pakosta Thaimaassa) ja johan olin raskaana muutaman viikon kuluttua. Se ei kuulunut sen hetkisiin suunnitelmiin mutta tässä ollaan erittäin onnellisina pienestä neidistä ja pikkusisarusta toivottais tulevan vuoden puolella!

Menkkoja ei ole kuulunut pillereiden lopetuksen jälkeen mutta ajoittain on kovaakin menkkakipuilua... tokkopa tässä ennen menkkojen alkamista on syytä juhlaan mutta onhan se toisilla tärpännyt silleenkin! Kierrosta ei ole hajuakaan mutta ikinä ilman e-pillereitä ei ole ollut säännölliset menkat ja minipillereiden kanssa vuotoa oli noin kolmena viikkona kuukaudesta :/

Onnea kaikille yritykseen ja jo plussanneille!

Eipäs ole paljoa ehtinyt kirjoitella. Ihanan rauhallinen joulu vietetty, oisi voinut joululoma olla vain pitempi kuin 3 päivää. Täällä ei mitään uutta, kp 18 eli odottelua vain. Peittoja on kyllä ahkerasti heiluteltu... :D
ninetsu - meillä poika lähti kävelemään 1v 4-5kk, siinä paikkeilla. Enkä ollut yhtään huolestunut. Kääntyilemään alkoi vasta 6kk ja ryömimään 10kk ikäisenä. Ja nyt juoksee, hyppii ja pomppii niin ettei perässä pysy. ;)
Maikkimai - Tervetuloa mukaan! Itsekin vasta lokakuussa lopetin minipillerit, meni 32 päivää ennen kuin tuli ekat menkat. Toivotaan, että sulla ei tulisikaan muuta kuin plussa! :)

OIKEIN HYVÄÄ TULEVAA VUOTTA 2011 KAIKILLE TEILLE!!!
Toivotaan, että seuraava vuosi tuo tullessaan pieniä nyyttejä... :)

Takaisin