Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onpas tänne tullut lyhyessä ajassa paljon uusia haaveilijoita ja yrittäjiä. Kiva kiva [:D]. Onnea kaikille raskautuneille ja tsemppiä muille yritykseen!

Meillä ei vielä olla siirrytty haaveilusta yrittämiseen. Itse asiassa oli puhetta kuparikierrukan laittamista väliaikaisesti, sillä syön nyt minipillereitä ja ne eivät oikein sovi mulle. Sivuvaikutuksina on tullu akne, ruokahalun kasvu (ja siitähän seuraa helposti painonnousu) sekä tiheään toistuva, melko runsas välivuoto. En edes tiedä, milloin on menkat ja mikä on vaan "tiputtelua". Sais tämä vuotaminen jo loppua. Se olikin raskaudessa yks positiivinen juttu, ettei tullu menkkoja [:D]

Mut tämä tyttö on miettiny, ettei ihan heti sais pikkukakkonen kuitenkaan tulla. Halu päästä ensi syksynä tekemään työharjoittelu ja sen jälkeen valmistumaan on kova. Venyy opinnot ihan tolkuttomasti, jos tähän vielä toinen lapsi tehdään.  Eli lapsukainen saisi tulla maailmaan vasta joskus aikaisintaan helmikuussa 2012, että ehtisin saada ne paperit käteen. Vähän olikin puhetta, että aletaan yrittää tosissaan sitten kun esikoinen täyttää vuoden.

Eikä tässä mikään surumieli ole. Nautin nyt tuosta meidän 3,5 kk ikäisestä täysin sydämin ja annan hänelle kaiken aikani ja huomioni, mitä annettavana on. Yritän ladata hänet rakkautta täyteen, jotta myöhemmin hän voisi luottaa siihen, että on rakastettu, vaikka pikkusisarus tulisikin. (Juu, silloin sopeutuminen varmaan vaikeaa onkin, kun on aina ollut huomion keskipiste, mutta pitkässä juoksussa siitä varmaan on apua.) Nyt vain on otettava huomioon elämän realiteetit ja ajateltava lapsenkin parasta. Kuntoakin haluan kohottaa ennen seuraavaa raskautta. Kyllä niitä vauvoja vielä ehtii [:)]

Hei taas!
Tosta babaytoin ns. ehkäisy asiaa kommentoisin. Meillä sama tilanne, että kakkonen saa tulla jos nyt touhutipoilla tulee. Sitähän ei koskaan tiedä kauanko sen uuden saamiseen menee aikaa, joten ei nyt olla kovin tarkkoja ehkäisyn suhteen. Kortsu toki on aina loppuvaiheessa käytössä. Ollaan kuitenkin molemmat jo yli 30. Joten ei sitä kakkosen tekoa voi loputtomiin siirtää. Esikoinen tuli samantein, mutta kakkosesta ei koskaan tiedä. Mutta toki haluaisin hiukan väliä ettei nyt heti tulis, mutta kuitenkin... Vaikeeta..

Yppy. Mä kans sain jälkitarkastuksessa minipillerit. Ja  tuntuu, et lähes kaikilla on tullu niistä välivuotoja. Taitaa olla melkein turha alottaakaan niitä. On meinaa tähän ikään tullu syötyä lähes kaikki pillerimerkit, kun kaikki meinaa tiputella, niin miksei nuo sitten. Lääkäri sanoi kun antoi noi pillerit, että pitää odottaa ekoja menkkoja ennen kuin ne aloittaa, joten en oo vielä aloittanut niitä. Tosin oon kuullu niinkin, et joillekin on sanottu, et voi alottaa hetikin.Mutta uskon että ne tiputtelee mulla, joten ei oo kiire alottaakaa niitä ja taas lopettaa.

No sitähän minäkin,et ainakin sulla kirmiina on sama tilanne kun meillä. Tänään sain hankittua pillerit,mutta pääsen alottamaan ne vasta sitten kun menkat alkaa,eli tän kuun jossain loppupuolella.

Menoa ja meininkiä.. Kävin kurkkaamassa tuolla toukokuisissa.. Utelias sielu kun olen..[8|] Nojuu.. Sama se miten naapuri panee tai on panematta.. Kunhan ei häiritse seinän takaata minnuu..[:D] Nii.. Ja kuhan ei käytä aborttia ehkäsynä, ni mikäs siinä..

Babytoy: harmitus et mies halus pillerit.. Mutta hyvin otat asian. Ja ehtiihän sitä tässä vielä vaikka kuinka tehä niitä vaaveleita. En kyllä nyt muista/tiiä ikääsi...

Jaahas Marjo.. Oiskohan plussaa tiedossa.. Jänskää..[:)]

Minipillerit: ihan pyllystä!!! Mulle tuli koko syömisen aikana ihan joka päivä pikkuista vuotoa.. Että meni hermot.. Pieni helpotuksen huokaus kun siirryin toisiin.. Mä alotin ihan suoraan ne toiset pillerit.. En ootellu menkkoja.. Muistaakseni tälleen sain luvan lekurilta..

Mulle tuli eilen töissä ihan hirveitä "kuumia aaltoja..".. luulisin että tarkoittaa sitä, etten ole raskaana ja hormoonit heittelee.. Muutenkin semmoinen olo, ettei tällä(kään) kierrolla tärpännyt.. Noh.. Tietää sitä, että voin juhlistaa työpaikan pikkujouluissa sitten kostein tunnelmin.. Kerrankin olis kunnolla vapaata pikkujoulujen jälkeen ja en ole raskaana..Jos nyt jotain positiivista pitäis löytyä..[:D]

idaho: 20.vuotias olen [:)] ehtiihän niitä joo,jotenki tuppas se kuume vaan tulee ensimmäisen lapsen jälkeen.

Hmmm... Alkaa pikkuhiljaa epäilyttämään nuo minipillerit, kun niistä on kuullut lähinnä negatiivisia kokemuksia. Sain reseptin ja ekan pakkauksen jälkitarkastuksen yhteydessä, mutta kuten Kirmiinalla, lääkäri neuvoi ettei niitä saa aloittaa ennen ekoja menkkoja ja niitäpä ei ole vielä näkynyt... Joskohan palaisivat kohta kun aloitetaan pikkuhiljaa kiinteiden syönti tytön kanssa ja siten imetyksen määrä pienenee. Joskin mun puolesta saisi pysyä poissa vaikka koko imetysajan kunnes keväällä / kesällä vois alkaa tosissaan yrittämään sitä toista :). Jos mieskin lämpenis siihen mennessä ajatukselle enemmän.

Jännät paikat Marjo84:lla :).

Hei taas. Joo, ei kai kukaan tosissaan luullut että Babaytoy käyttäisi keskeytystä täydellisenä ehkäisykeinona - ei ainakaan täällä kuumeilijoiden palstalla?! [:D][:D] Mustakin se on ihan hyvä ehkäisy silloin kun lapsen tulo ei olisi katastrofi vaan ihan kiva juttu [:)] Varsinkin jos homma on jo kertaalleen koettu. [:)]

Mun yskä on kestänyt jo viikon, joten pelkään pahoin että ovis jää tälläkin kierrolla väliin [:@][:o] Mutta tänään mulla on se gyneaika, joten ainakin sit tiedän vähän enemmän missä mennään! Vai mennäänkö missään.

Täytyy kyllä sanoa, että vaikka kauheasti toista vauvaa haluaisin, niin kyllä se luontoäiti vaan on viisas. Rehellisesti sanottuna tää syksy on ollut aika rankka, kun mies tekee paljon töitä, remontti on edelleen kesken, ja lapsi on ollut joka toinen viikko kipeänä. Että mietin vaan jos olisin ollut tässä vielä raskaana: väsyneenä, pahoinvoivana ja välttäen kaikkia nuha- ja särkylääkkeitä ja varoen erilaisia ruoka-aineita, niin en tiedä miten oltais pärjätty! JA täytyy tietysti muistaa että voin nyt nauttia pikkujouluista kaikessa rauhassa ekaa kertaa kolmeen vuoteen! [:D] Toissavuonna oli raskaana ja viime jouluna imetin ja hoisin 5kk ikäistä vauvaa. Eli kuten huomaatte: yritän nähdä tässä myös positiivisen puolen. [:)]

Ja kyllä mä tän vauvakuumenkin kestäisin, koska onhan se aina vähän helpompaa jos ikäero olisi ainakin sen 2 vuotta, mutta kun itsellä on ikää jo 33 vuotta niin haluaisin vauvan NYT! Ja kyllä muutenkin...[:)] On vaan niin turhauttavaa kun ei olla käytetty ehkäisyä missään vaiheessa, mutta menkat alkoi vasta toukokuussa, eikä vieläkään ole masussa ketään. [&o] No niin. Eli ei siis mitään uutisia.

Hei, täällähän on hiljaista. No, kirjoittelenpa nyt kuitenkin, itselleni [:)]
Kävin maanantaina lääkärissä, ja munasarjat näyttivät olevan toiminnassa. Tosin lääkäri (joka on maailman ihanin ja todella alansa asiantuntija!!!) ei ihan osannut sanoa missä vaiheessa mennään: saattaa olla että munasolu oli jo irronnut, mutta ei osannut ihan varmaksi sanoa. Katsotaan tuleeko menkat parin viikon päästä (eli toista viikkoa etuajassa!) vai onko ovikseen vielä toosi pitkä aika..

Hän passitti mut kuitenkin verikokeeseen, jossa katsotaan olisiko mulla kilpirauhasen vajaatoimintaa. Se haittaa raskaaksituloa ja lisää suuresti keskenmenon riskiä, joten siksi se on hyvä joko sulkea pois tai hoitaa lääkityksellä. Syynä epäilyyn oli se, että mun kierto on nyt reilun viikon pitempi kuin mitä ennen raskautta. Kävin äsken verikokeessa, ja tuloksia saisi sitten huomenissa...

Eli kuten aina: odotetaan. Ja odotetaan. [&:]

Heippa vaan!

Sonja09, toivotaan, että sulla ei oo sitä kilpirauhasen vajaatoimintaa. Ja pian olisit raskaana.

Täälä piti kiusata itteään tekemällä testi, kun oli noita menkkakipuja, mutta ei ne menkat alkaneetkaan. No negahan se oli. En muuta odottanutkaan.Mutta silti harmitti. Tuskin nyt touhutipoilla, ilman menkkoja ja imetyksen aikana kovin helposti raskautuu. Ja hyvä toisaalta niin. Mutta kuume on kova. Ja sitä yritetään pitää aisoissa.
En tiedä vaan kuinka tämän kuumeen sais pois.

Babaytoy: Suunnitelmat on täällä meillä nyt sellaisessa vaiheessa, että ovulaatio tais käsitykseni mukaan olla 15. päivä ja sessyilty on! Jännityksellä nyt sitten odotetaan alkaako menkat kuun lopussa vaiko eikö [;)][:D] Jännää, jännää!

Onko kukaan kuullu sellasesta että olis jotain hyötyä hommailujen jälkeen nostaa jalat ylös?! [:D] Mä kuulin sellasen vinkin tossa joku aika sitten ja päätin nyt sitten tässä kierrossa kokeilla. Saa nähdä oliko siinä mitään ideaa [:D]

Hei! Täällä yksi uusi kuumeilija ilmoittautuu joukkoon mukaan... Vauvakuume on jyllännyt jo pitemmän aikaa, mutta nyt vasta alkoi "tosi" yrittäminen. [:D] Meidän pikkumies täyttää kohta jo 3-v. ja nyt olisi tarkoitus saada hänelle pikkusisko tai -veli.
Itseä vähän jänskättää, kuinka sekasin oma kierto ja hormonit on. Aloitin n. 5 kk synnytyksen jälkeen Cerazetten, eikä minulla ole ollut mensuja ollenkaan, eli edelliset on ollut kohta 4 vuotta sitten. Tyhjennysvuoto alkoi 16.pv eli 31 pv pillereiden lopettamisen jälkeen. Saas nähdä miten käy.
Odotus on vain niin kova ja pettymys sitten sitäkin suurempi. Tämän ensimmäisen raskauden kohdalla olin syönyt melkein 10 vuotta Mercilonia ja Yasminia ja toisella kerralla jo tärppäsi, vaikka oltiin varauduttu siihen, et vuosi saattaa mennä hyvinkin. Jotenkin sitä on niin pönttö, et odottaa nytkin yhtä ripeää toimintaa, vaikka meidän taival on aivan alussa.
Mutta onnistumisen iloa meille kaikille!!!

Noniin. Yövuoro päällä ja nyt ehtii jotain raapustaakkin tänne.

Toivottavasti verikokeissa kaikki hyvin Sonja. Toisaalta olen semmoista kuullut, että toi kilpirauhasten vajaatoiminta olis ihan helposti hoidettavissa.. Onko jo tulokset tulleet? Mullakin oli toi positiivinen ajattelutapa. Jos testi näyttää negaa tai menkat alkaa, niin pääsenpähän työpaikan pikkujouluissa vähän nautiskelemaan alkomaholia..[:D]

LauraElinalle paljon paljon tsemppiä...!![:D]

Mites Marjo?? Teitkö jo testin??

Tervetuloa Yksisarvinen! Meilläkin onnistui jo ensimmäisestä kierrosta ekan lapsen kanssa pillereiden jälkeen. Ja minäkin kuvittelin, että toisellakin kertaa onnistuu niin helposti.. Mutta eipäs mennytkään ihan niin..

Tänään (lauantaina) ootelen jännityksellä, että alkaako ne menkat vai ei. Selvät menkkaoireet on ollut jo pari päivää ja ihan semmoinen olo että alkaa millä hetkellä hyvänsä. Kaikenlisäksi oon just yövuorossa, joten voi olla, ettei ihan päivälleen ala kun kroppa vähän sekaisin valvomisesta. Oottelen maanantaihin ennenkuin teen testin.. (tai voipi olla että teen testin jo sunnuntaina töissä).. HUOOOH... Olispa jo maanantai..

LauraElina Tsemppiä paljon nyt !! [:)] Ja mä tein silleen silloin kun Iisaa puuhailtiin aikoinaan,että nostin jalat suunnillee kattoon [:D] Mutta en tiiä oliko siitä hyötyy [;)]

Huutelen vieraisiin pöytiin, en vielä itse kuumeile toista, mutta LauraElinalle,
Minä kans nostin tuota typyä toivoessa jalat aina ylös ja pidin muutaman minuutin ainakin. En hajua auttaako, mutta kokeilin. [:)]

Sillä viikolla kun Tyttöä puuhattiin,nostin kaksi kertaa koivet kattoon ja siinä kökötin about 20 min-30 min.[:D]
Tiedä sitten oisko ollut sillä merkitystä,raskaaksi tulin kuitenkin silloin[;)]

No, josko minäkin huutelisin vieraisiin pöytiin [:D]: Itsekkään en siis kuumeile toista mutta luen mielenkiinnolla muiden yrittelyjä [:)]

Tosta jalkojen nostamisesta, minäkin harrastin sitä puoli vuotta ennen tärppiä! [:D] Kaikkea olisin kyllä kokeillut, jos ei olisi tärpännyt... [;)]

Huomenta. Soitin lääkärille, ja verikokeen tulos oli normaali (eli dah, lisäkilot vyötäröllä eivät johdukaan kilpirauhasen vajaatoiminnasta! [:)]). Helpottavaa kuulla, tietysti, vaikka mullekin lääkäri sanoi että se on helposti hoidettava tauti. Eli jatketaan vanhaan malliin. Saa nähdä tuleeko tässä kierrossa ovulaatiota ja milloin menkat tulee ja tuleeko kunnolla. Mä olen tullut uudestaan kipeäksi [:@], joten saa nähdä miten vaikuttaa...

Toi jalkojen ylös nostaminen on lääkäreiden mukaan ihan humpuukia, koska siittiöt osaa uida ylöspäin limakalvoilla joka tapauksessa. Mutta kyllä mäkin olen usein muutamaksi minuutiksi jäänyt loikoilemaan pitkäkseni, ettei kaikki heti valu ulos. [:)] 

Tervetuloa uudet kuumeilijat![:D][:D]

No hyvä sonja että tulokset oli hyviä.. [:)]

Täällä on ollut kovin hiljaista..

Tein sitten testin sunnuntaina töissä. Negatiivinen.. Aattelin et testaan uudestaan maanantaina (menkat kaks päivää myöhässä). No sekin oli negatiivinen. Ostin kuitenkin varuiksi uuden testin, jos ei menkkoja alkaisi kuulumaan, ni saa ainakin sen sulkea pois. Meinasin et teen sen perjantaina. Tänään sitten tein huvikseni ovistestin. Tuli haalee viiva. No niissähän lukee et silloin ei oo ovista. Hetken mielijohteesta tein raskaustestin samasta pissasta. (pissasin siis kuppiin).. No siihenhän tuli sitten haalee viiva.. Sitten heti apteekkiin ostamaan varuiksi lisää testejä. Tein illemmalla uuden ja haalee viiva siihen kanssa..[:)] Huomiseks aamuks säästin digitaalisen.. Ei pitäis olla arvailuille siinä varaa.. Eli uskoisin et olen raskaana..[:)] Mitäkähän vuotoa tosa yhes vaihees tuli..[8|]

Plussatuulia kaikille!!!!

Takaisin