Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on nyt muutto saatu päätökseen! Huh huh! Oli siinä hommaakin! [:D]

ja tervetuloa vaan uusille!

Anmiha: Piti muttei tarvinnut [:D]

Tästä kierrosta ei ikävä kyllä meillä tärpänny ja menkat alko perjantaina niinkun olin laksenutkin niiden alkavan. [:(] Jos jotain positiivista pitää hakea niin ainakin kierrosta on nyt tullut säännöllinen! 26 päivään on nyt toi mun kiero tasaantunut. Hienoista pettymytstä oli ehkä ilmassa, mutta kyllä se tästä ja ei muutakun uutta yritystä putkeen [:)]

Näin ollen asetan uuden testipäivän ja se on 1.12!! Sitä sit vaan odottelemaan [:D]

Ilmoitan nyt sitten tännekkin, että nimimerkkini on vaihtunut. Vanha oli Nuori äiti ja tätä nykyä minut löytää täältä LauraElina nimimerkillä! [:)]

Kas sattumalta tänne eksyin ja kappas, täällä on tuttuja [:D] samoilla fiiliksillä kuin Anmiha, esikoinen syntyi toukokuussa ja kuume on jo kova!! Mies on jo luvannut että loppukeväällä tai kesällä voisi uusi tulokas tulla, minä kieli pitkällä sitä odottelen ja lasken päiviä! Itse olisin valmis uuteen raskauteen jo heti nyt, mutta järjellä ajatellen haluan minäkin, että meidän poika on vähän isompi ennen uuden vauvan tuloa. Silti huomaan tuon tuosta silitteleväni vatsaani kuten viime talvena ja muistelevani, miltä tuntui kun sisälläni kasvoi uusi elämä...

Väsynyt tervehdys töistä. Sain pikkuiselta yskän ja tuntuu että se vie taas voimat. Miten tää onnistuukin aina iskemään kun ovis olis ehkä tulollaan, saa nähdä jääkö tälläkin kierroksella tulematta... [&:]

ninetsu: kuukuppi on ainakin mulle ihan huippujuttu. Siteet on musta sottaisia, ja tamponeissa taas täytyy aina arvuutella että mikä nyt olisi sopiva paksuus missäkin vaiheessa, kun taas kuukuppia voi käyttää huoletta alusta loppuun riippumatta siitä tuleeko vuotoa ihan pikkiriikkisen vai tulvimalla. Tyhjennysväliä täytyy vaan vaihtaa, ja 12 tuntia saa olla putkeen paikallaan. Ja tästä on kyllä montaa mielipidettä, mutta musta se on myös siisti, kun sen voi tyhjennyksen jälkeen pestä ja laittaa takaisin, eikä tarvitse säilöä roskikseen mitään likaisia tuppoja. Alussa tietysti oli vähän opettelemista laitossa ja pois otossa, mutta sekin sujuu jo helposti. [:)] Ja onhan se myös varsin ekologinen ja halpakin vaihtoehto, ajan mittaan.
Tulipas tästä nyt mainospuhetta! [:D][:D]

Jahas, täytyy lähteä pelastamaan mussukka lumimyräkän kourista! Eli päiväkodin pihalta.

moi

Täälä ilmoittautuu uusi kuumeilija. esikoinen on nyt 4,5 kk ikäinen ja on kauhee vauvakuume. Tosin käytetään ehkäisyä, eikä uusi vauva oo vielä suunnitelmissa, Ehkä kesällä sitten. Ihanaa lukea muiden kokemuksia ja vauva arkea. Oon kanssa käynyt jo raskausajoista lähtien lukemassa touko- ja kesäkuisten kuulumisia, mutta en oo saanu aikaseksi kirjotella. Toivottavasti tämä kuume hiukan helpottais.

Tervetuloa uusille turisijoille..[:)]

Mites Babaytoy.. Ootkos testin tehny? Toi on inhottavaa, ku tulee kaikkia ihme oireita.. Ja niitä sitten ihmettelee, että mistä johtuu..

Harmitus LauraElina negatiivisesta.. Tuttu tunne viime testistä.. Mullekki oli siis suuren suuri pettymys, et testi näytti negaa.. Ja niin vähän aikaan yritetty.. Tiiä sitten mimmoinen vitutus ja masennus sitten on, ku testejä on useempi takana... Tsemppiä joulukuuhun..

Pikaista paranemista Sonjalle... Ilkeetä tuuria jos nyt jää flunssan takia ovis pois...[:'(]

Mulla se ihme vuoto loppui perjantaina.. Peittoa heiluteltiin kahtena päivänä viikonloppuna... Semmoinen olo kyllä ettei se ovulaatio kyl tullu ainakaan ton laskurin mukaan.. Noh.. Tänään tuli postista ne ovulaatiotestit.. Kokeilen huvikseni tänään.. Mies näki postista tulleen paketin ja raukka luuli, että oon tilannu hänelle isänpäivälahjan..[8|] Mies siis edelleenkin vastaan noita testejä enkä oo kertonu et menin niitä tilaamaan.. Onneksi paketti oli huomaamaton eikä siitä tiiä mitä sisällä on.. Nyt mulle vaan tuli ongelmaksi, että mitä sitten sille ukolle aion ostaa vielä yhen dvd:n lisäks.. Ku paketti semmonen, ettei siellä kyllä dvd:tä ole.. HMMMMM.....[:D]

Tajuukste muuten.. Se terveyskeskuksen lääkäri oli antamas mulle sairaslomaa siitä vuodosta...!!![8|] Periaatteessa sama, ku hakis jokasesta menkasta sairaslomaa.. Noh sanoin, ettei ole tarpeellista, että voin mennä töihin kyllä... Mitäköhän pomo ois miettiny asiasta..[:D]

Voi harmi, LauraElina, ettei vielä tästä kierrosta tärpännyt... Josko seuraavasta [;)]

Tirrin tavoin mekin ollaan mietitty, että olisi kiva, että esikoinen ehtisi vähän kasvaa ennen kun toista tulisi. Helpottaisi varmaan aika paljon arkea, jos toinen osaisi kävellä ja sitä vois opettaa jo pikkuhiljaa potalle, muttamuttamutta... Tosi ristiriitaisia tunteita kaikenkaikkiaan, kun toisaalta on ollut aivan ihanaa saada pikkuhiljaa oma vartalo takaisin, käydä juoksemassa ja uimassa (joita en pystynyt tekemään loppuraskaudesta useaan kuukauteen ennakoivien supisteluiden vuoksi). Jos sitä nyt malttaisi kuumeiluiden kanssa edes tuonne joulun jälkeen[:)]

Mukavaa, että meitä kuumeilevia pienten lasten äitejä on useampikin!

Idaho Tein testin tänään,mutta se meni pieleen! [>:] Mä kun yleensä olen kuppiin kusassut,mutta nyt ei ollut lähettyvillä,joten suoraan testiin laskin ja siinä oli se max-viiva että sen yli ei saa pissa mennä,no eiköhän mun virtsa heitelly minne sattu ja meni viivan yli,odotin kuitenkin 5min ja tuli yksi viiva,väärälle puolelle,eli se tarkoitti sitä,että testi on tehty väärin/meni pieleen! [:@] Täytyy käydä hankkimassa uusi,kuhan ehtii,mutta tosiaan mun oireet sen kun jatkuu..mä en ymmärrä! Juilii ja vihloo ja on vaikeeta nousta seisomaan tai kantaa mitään,ja just semmosta inhottavaa menkkakipuiluu...mies sano,että ehkä mun kannattais käydä jossain näyttää itteeni,mutta mä sanoin,että nii tai ehkä mä vaan oon piip [:D] Sit se oli sillee,että älä pelottele..ja sano näin,että "Ei se olis hyvä,ei ei,hyvä kun iisa on ees syntyny ja sit jos toinen olis tulossa.." Mä sanoin,että "Mitä,no tossahan se on kohta puolivuotias jo.." Myöhemmin selitin,että ei siitä tarvii noin paniikkii mennä tai pahimmas tapauksessa vetää herneitä,jos luoja meille toisen lapsen suo näinkin pian vaikkei sitä varsinaisesti "yritetä/tehdä". Mutta tällee...täytyy taas katsella..

Inhottavaa ku testi menee pieleen.. Mäki oon ostanu kertakäyttömukeja ihan noita testejä varten.. Mun pissasuihku ei todellakaan ole mikään suora... Oiskohan synnytyksel jotain tekemistä asiaan.. Joskus jopa siihen kuppiin on vaikea pissiä.. Viimeks lääkäris ku pissisin kuppiin, ni oli kyllä semmoinen pyörre että huhhuh.. Pientä kaappailua oli kyllä se homma...[:D] Koitas tehä se testi Babaytoy.. Jospa oisitkin raskaana.. Ja jos et oo, ni onhan se hyvä selvittää mistä kipuilu johtuu.. Ja jospa sen miehenkin mieli siitä helttyy kun vaaveli jo vatsassa...

Tein eilen huvikseni siis sen ovistestin.. Pah.. eipä ollut ovista.. Tosin nyt oon ollu töitten takia niin väsyny, ettei oikeen houkuttele mikään ylimääränen..

Täytyypä mennä kuorimaan pottuja..

Moi!

Täälä kans toiveissa, että toi kuumeilu hiukan helpottais, että tuo esikoinen ehtis hiukan isommaksi, olis helpompaa kun jos olis kaks pientä jaloissa.
vaikka kyllä sitä kovasti toivois, että sais toisenkin vauvelin. Nyt on ollu pari päivää kauheet menkkakivut mahassa, että josko menkat alkais. Mullahan ei oo vielä synnytyksen jälkeen ollu yksiäkään menkkoja. Tosin salaa sitä toivois, että ei alkaiskaan tietystä syystä. Oli meinaa eskoisen kanssa samanlaisia menkkamaisia kipuja alkuraskaudesta. Mutta tuskin, jollei sitten jostain touhutipasta oo käyny vahinko. Me ei siis aivan supertarkkoja olla ton ehkäisyn suhteen. [:)] Ehkä vaan kuvittelen.

idaho Niin tosiaan ei voi tietää,mutta kummallista kyllä. Eilen eikä tänää ole enää ollu kipuilua,vaan ne 3 päivää,että mikäs vaihe se oli ja nyt on taas olo mainio. Jossain pääni perukoissa mietin kiinnittymiskipua,mutta ääh..toivonkohan liikaa [8|] Jos en ole raskaana,niin sitten ne kivut oli luultavasti vaan kropan omia säätelyjä,että menkat ei ole vielä säännölliset ja kroppa huijaa mua..
Niin kyllähän se isännän sydän heltyi tän ensimmäisenkin kanssa vaikka yllärinä tulikin,toivotaan sitten ettei ainakaan karkuun lähde [8|][:D]

Hajosin idaho tossa sun tekstissä " Mun pissasuihku ei todellakaan ole mikään suora..." [:D][:D] Joo ei nähtävästi täälläkään kun testi menny piloille sen takia!! [:D][:D]

ALKUPERÄINEN: kirmiina

Moi!

Täälä kans toiveissa, että toi kuumeilu hiukan helpottais, että tuo esikoinen ehtis hiukan isommaksi, olis helpompaa kun jos olis kaks pientä jaloissa.
vaikka kyllä sitä kovasti toivois, että sais toisenkin vauvelin. Nyt on ollu pari päivää kauheet menkkakivut mahassa, että josko menkat alkais. Mullahan ei oo vielä synnytyksen jälkeen ollu yksiäkään menkkoja. Tosin salaa sitä toivois, että ei alkaiskaan tietystä syystä. Oli meinaa eskoisen kanssa samanlaisia menkkamaisia kipuja alkuraskaudesta. Mutta tuskin, jollei sitten jostain touhutipasta oo käyny vahinko. Me ei siis aivan supertarkkoja olla ton ehkäisyn suhteen. [:)] Ehkä vaan kuvittelen.

kirmiina Meillä kanssa ollaan menty "touhutippojen voimin" [:D] Ja mulla niitä menkkakipuja ollut tossa pari päivää sitten,ja kesti 3.päivää,mutta menkkoja ei tullut. Meillä ei ole ehkäisyä ollenkaan,koska huomattiin ettei niitä tarvitse,vaikka kakkosta ei yritetäkkään tässä,kun voi ampua ohikin [:D] Sainkin tästä jo noottia tuolla "omassa kuukaudessani",että kesken jättäminen ei ole mikään ehkäisykeino..eihän me mitään kesken ikinä jätetäkkään,sihdataan vaan johonkin muualle,kun sinne minne aurinko ei paista..[>:][:D][>:]

Olen siis ihan paha ihminen nyt,kun me ei käytetä mitään ehkäisyä,eikä ole toinen vauva suunnitelmissa vielä. Kauhee haloo nousi siitä. Ei taideta olla ainut pariskunta,jotka eivät käytä mitään ehkäisyä,eikä toinen lapsi sovi hetkeen! Siitä vaan auotaan,ettei yhdynnän keskeytys ole mikään ehkäisykeino,ei me käytetä helvetti sitä,eikä mitään ehkäisykeinona,mikä v***u siinä on vaikee ymmärtää??

Tämä ei siis liity mitenkään tähän keskusteluun,mutta halusin sen vaan purata tänne,kun tuntuu että tuolla "omalla" osastolla sitä ei oikein ymmärretä.

Hojohojo,saatana!!

Jos kerran Babaytoy noin koville ottaa sanomiset, niin tulisit sanomaan sen mulle ihan suoraan,
etkä täällä "selän takana" muilla palstoilla, minne se ei selvästikään kuulu.

No yhtälailla ne ihmiset kuule lukee toukokuun palstaakin niin miksi ei tänne voi kirjottaa,ja kovasti selän takana kirjotankin,kun samaa oon kertonut siellä palstalla "minne se kuuluukin". Kai mä nyt saan sanoa myös oman kantani asiaan,että pitää tällasesta alkaa päätä aukomaan. Toisaalta mitä meijän ei ehkäisy asiat sua liikuttaa. Anna mun kirjottaa omat juttuni,jos sulla on jotain pahaa sanottavaa siihen,niin voit pitää omana tietonas. 

Heh, pakko tähän ^  ^^ todeta. Eiköhän se ole ihan sama miten ihmiset paneskelee ja ehkäisyllä vai ilman, varsinkin jos ovat parisuhteessa ja molemmat tajuavat ja tiedostavat että raskautumisen riski siinä on. [:D]

ALKUPERÄINEN: Hopspops

Heh, pakko tähän ^  ^^ todeta. Eiköhän se ole ihan sama miten ihmiset paneskelee ja ehkäisyllä vai ilman, varsinkin jos ovat parisuhteessa ja molemmat tajuavat ja tiedostavat että raskautumisen riski siinä on. [:D]

No nimenomaan! [:D] Tätä mä olen just ajanut takaa.

Joo kyllä mä olen kans sitä mieltä että mitäs väliä sillä on jos kumpikin kuitenkin tiedostaa sen, että raskautumisen "vaara" on olemassa [:)]

Jep! Ja meijän ukkeli tais pelästyä tätä uudelleen vauvautumista,laitto äsken txtn "pillerit ois kova juttu" . Mä sanoin,että jos mies on erimieltä ehkäisyn aloittamisesta niin hän kyl sanoo ja sieltä se pyyntö tuli. [:)] eikä mua vaivaa yhtään,vaikka kova kuume onkin. Se on se myöhempi parempi.

Tässä olis vielä 3pvä aikaa testaukseen mutta, call me crazy, tuntuu nyt kyllä siltä et olis tärpännyt [:)] Kaikki kk:a enteilevät "oireet" loistaa poissaolollaan ja tilalla on kipeät tissit+outo nipistely alavattassa... En tosin enää oikein muista mitä oireita oli esikoista odottaessa,(paitsi myöhemmin[:'(]) siitä kun on jo aikaa eikä silloin osannut edes yhdistää mitään oireilua mahdolliseen raskauteen... Olis kyllä liian hyvää ollakseen totta et ois jo muka näin nopeesti onnistanut. Pitää varmaan nyt vaan malttaa odottaa ja lopettaa tämmönen turha tärinä [:D]

Takaisin