Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
nyytti: juu josko ois käyny, mies eile illal totes "sul o isot rinnat" totesin et jos menkat ei ol alkan ja välil raskausoireet nostaa päätä kunnol ni eiköhä ne kasva.
on: ei näy ei kuulu alhamdulillah, josko tänää sais testin ku ens vko on kontrolli sairaalas, saattaa olla myös ultraki siin samal. yleensä jos tärpänny ni kunnon oireet, nyt ihmeen helpol pääsee mitä ny vessa kutsuu aika usein ja rinnat vähä arat. josko kaikki menis hyvin ku ne missä hirveet hirveet oireet heti alus on päättyn huonost eli 3 vikaa km. ja nyt ku kirjotan ni etominen alko kuten aina, jotenki ihmeen kellontarkka eli n. klo 9 alkaa aina etominen.

Maikkie: Mun käsittääkseni vaan sillä ekalla positiivisella ovistestillä on merkitystä. Mulle ainakin gyne sanoi, ettei niistä muista kannata välittää, että ne hormonit jää toisilla pitkäksikin aikaa koholleen. Ja mitä voimakkaammat ovikset, sitä useampana päivänä niitä positiivisia tulee.

Nipsu: Pöh :( Inhottavaa kuulla vihjailua, vaikka se oliskin tarkoitettu ihan hyvässä hengessä. Mä oon ainakin ite oppinut tässä olemaan utelematta muiden vauvasuunnitelmista mitään. Nyt kun oon huomannut miten vaikeeta tää yrittäminen on ja aiheuttaa monesti pahaa mieltä ja stressiä. Tuosta pupuilusta, meillä pupuillaan kans oviksen aikoihin joka toinen päivä. Ja kyllähän se on ihan riittävästi. Se on meidänkin mittapuulla ahkerasti ;) Muuten ehkä kerran tai pari viikossa, paitsi silloin kun on menkat. En tykkää "punaisia päin ajamisesta".

Nyytti: Mulla kans munasarjat ilmoittelee itsestää koko ajan. Ihan sama mikä kierron vaihe on menossa, mutta koko ajan tiedostan ne. Ehkä toiset on vaan herkempiä? Sitten oviksen aikaan kipeytyvät kunnolla. Mutta en oo sitä sen enempää ajatellut enkä tosiaan voi siitä päätellä onko tärpännyt tms...

miikkulalle tervetuloa!

della: Meillä jätettiin toiset päikkärit pois kymmenen kuukauden ikäisenä. Musta se tuntui aluksi ihan hirvittävältä, kun tyttö oli niin pieni kuitenkin. Yhden tutun muksu veteli vielä kolmet päikkärit saman ikäisenä. Neuvolasta kuitenki sanottiin mulle, että voi ihan hyvin kokeilla pärjääkö tyttö yksillä, jos alkaa siltä näyttää ja että muutamassa viikossa pitäis tottua yksiin päikkäreihin, jos on tottuakseen jo. Niinpä me kokeiltiin ja aluksi tyttö nukkui ne yhet n. 50-60min. ja oli loppupäivän kiukkuinen, kun oli nukkunut niin vähän. Vähitellen alkoi pidentää päikkäreitä, kunnes osasi nukkua tarpeeksi. Eipä tuo kyllä nykyäänkään kovin pitkiä unia ota 1-1,5 tuntia. Mutta mä oon kuulemma kans ollut lapsena vähäuninen ;)

Gatusa oletko jo testannut?? :) Täällä jännätään sun puolesta.

On: Täälläkin on hirvee myrsky :( Lunta ei vaan näy :((( Tyttö ei viihtynyt aamulla ulkona tuulen takia ja oli se kyllä munkin mielestä tosi ikävän tuntuista, kun vihmoi sillä tavalla. Käytiin vaan kaupassa ja tultiin äkkiä kotiin. Nyt on sit punkku odottamassa kapissa. Varmaan illalla korkkaan, kun oon saanut neidin nukkumaan. Miehellä on tänään pikkujoulut, joten saan nauttia TAAS ihan vaan itseni seurasta :/ Tulee meille kylläkin alkuillasta miehen sisko avokkinsa kans kylään, katsovat tyttöä sen aikaa kun käyn jumpassa. Vähän jännittää jättää tyttöä heille hoitoon.

jos mies tuo testin niin testaan tänään, tääl ollu sellaset oltavat ettei ees vessas liiemmi ole viittin käydä ku appi päätti aamusta alkaen heittää niitä iki ihania raivareita, esittää taas sekoa tai jotai, käyttäytyy  ku uhmaikänen ja puhuu pahaa sen ku kerkee vaikka on kuolemankielis ellei pääs pian leikkauksee ku laite joka puhistaa hänen verta lakkas toimimast ja hän tarttee operaation, yleensä ihmiset lähel kuolemaa on ystävällisiä läheisille mut tää on suunnillee julistamas sotaa koko maailmalle omat läheiset etulinjassa saa tuntea sen. 
normaalist oisin käyny ainaki sen 3 kertaa jo vessas 6h sisää mut eipä tänää joten josko sitä hormonia ois kertyn tarpeeks. menkkoi ei näy ei kuulu, vatsaa ei koske alhamdulillah. ihmeen helpol päässy jos on paksuna, ainoo suuri ärsytys on etominen joka alkaa aika lailla tasan 8.55 joka aamu ja kestää suunnillee iltapäivää iha niinku työaikakin ja lisäks tuo vessarumba ku pitää ravata vessas kokoajan (sillo ku on mahollist). jos pääsen testaamaan tänään niin tulen ilmoittamaan tuloksen :)

Gatusa: Aika ikävää, jos joutuu tuollaista appea kestämään :( Toivottavasti pääsette pian muuttamaan omaan kotiin. Ja saisitte vielä sen toivotun pikku kakkosenkin.

On: Aargh! Mulla menee hermot mieheen! Ärsyttää, kun se on ollut niin kuutamolla koko päivän :( Ymmärrän kyllä, että väsyttää varmasti, kun kotiutui pikkujouluistaan vasta kahden jälkeen yöllä. Ja se on ihan positiivista, ettei pahemmin krapulainen ole, mutta... Kun tytöllä on ollut isäänsä kauhea ikävä ja kaipaisi tämän seuraa, niin mitä mies tekee? Makaa sohvalla ja katsoo telkkaa. Eikä mitään voi tehdä ilman pyyntöä esim. lähteä oma-aloitteisesti lämmittämään tytölle ruokaa. Hoidin tytön aamutoimet ja syöttämiset tänään (kun olin ensin eilen koko päivän ja illan huolehtinut tytöstä yksin (paitsi se reilu tunti, kun miehen sisko oli kattomassa tyttöä)). Sitten lähdin vielä tytön kans ulos ja mies sai jäädä kotiin nukkumaan. Nyt iltapäivällä olin itse aika väsynyt ja halusin ottaa päikkärit. Jouduin patistamaan miehen kauppaan tytön kanssa ja sitäkin mies yritti ensin vältellä tyyliin: "En tiedä mitä kaupasta pitäis tuoda." Voi helvetti! Käskin katsomaan kaapista mitä puuttuu. Kyllä nyt iltapäivään mennessä pitää olla selvinnyt pikkujouluista varsinkin, kun saa koko aamun ja aamupäivän ja vielä tytön päikkäriajankin nukkua. Höh! Meillä siis ollaan tosi tarkkoja siitä, että tyttöä hoitaa molemmat vanhemmat. Lapsesta on yhdessä päätetty ja se on yhdessä tehty, niin yhdessä siitä huolehditaankin. Toki asia erikseen on miehen työmatkat ym. ja kyllähän mä enemmän hoidan tyttöä, koska oon sitä varten pois työelämästäkin. Mutta meillä ei tule kuuloonkaan, että mies ei jotain juttuja tekis esim. vaipanvaihdot tai ulkoilut. Ja näin on ollut alusta asti. Sen takia on välillä vaikeaa sietää tollasta lusmuilua :/

Kiitos taas vastauksista! Mulla on kyllä aika herkkä kroppa, että jospa olis sitä vain. Tänään ollu munasarjat niin kipeät että vetäny välillä kaksinkerroin ja kävelykin tehny tosi häijyä.
Nyt iltapäivästä onneks jo vähän helpottanu.
Täällä on tullu lunta ihan urakalla ja käytiin Piipatin kanssa pulkkailemassa päivällä. Päikkäreille ei taas käyny ei alkuunkaan ja mulla pinna ihan tosi kireällä, kun hölmöilee vaan koko ajan ja itteä väsyttäis! Oon ihan superpahalla tuulella :/
Saatiin eilen hyvin ikäviä uutisia, miehen isä on kuollut :( Meidän lapsilla ei tule olemaan ainuttakaan miehen puolen isovanhempaa nyt sitten.. :/ Mies lähti vähän tuulettumaan täältä neljän seinän sisältä ja meni käymään kaverillaan. Minä yritän selvitä tuon riiviön kanssa ja tiskit odottais keittiössä. Kai se ois hommiin mentävä.
Mikähän Gatusalla on tilanne? Tosi kurjaa että jousut tuollaista käytöstä kestämään :/

Tuun nyt tänne vinkumaan kun ei tuo mies kuitenkaan tajua.

Mä oon ihan pihalla tästä omasta kierrostani. Sillon viime sunnuntaina alko pieni nippailu ja sitä on jatkunut pitkin viikkoa. Oletin oviksen menneen jo viikolla kun oli semmonen olo (mua alkaa yleensä siellä kierron puolessa välissä himottamaan sänkypuuhat ja siitä siis tulkitsin...) mut nyt sitten eilen jostain ilmestyi ihan ihme limat, enkä nyt tiedä yhtään, et missä mennään. Lisäks mulla sattuu alkaselkä samalla tavalla ku pari päivää ennen menkkoja >:( Alkukierron tärppifiiliskin on jo haihtunut ja päätin, et seuraavassa kierrossa kyllä pissin tikkuun jotta se samperin ovis tulee varmasti löydetyksi! Eilen illalla kun tosiaan ilmestyi se mysteerilima ni aattelin että tässähän täytyy ihan varmuuden vuoksi vähän heilutella peittoja, kun on ollu kahden päivän tauko. No, eikös sitte mies askartele autotallissa jotain koko illan 23 asti ja sen jälkeen oli niin kovin väsyny et mentiin sitte vaan nukkumaan. Mulla on semmonen paha tapa, et jos herään yöllä niin alan miettiä kaikennäkösiä ja sitten pienikin asia paisuu ihan valtavaksi. Siinä sitten yön pimeydessä en saanu kiukultani edes unta kun aloin miettiä et nyt miehen väsyn takia menee sitten tämäkin kierto taas hukkaan. No, aamulla kiukku oli jo laantunut, mutta sitte alkokin tää selkäkipu. Pöh.

älä nipsu86 heitä kirvestä kaivoon viel. inshallah sielt tulee plussa kierron lopussa ja menkat pysyy poissa. :)
miehet ei aina tajua meit se o huomattu. sillo ku niiden tekee miel pitäs jaksaa ja olla valmiina, sillo jos itellä ni väsyttää. jos emäntä tarttee jotai ni ei ol kiire (mulla oli r-testi jota kinusin kauan), jos jotai itelle tarttee ni tai kulkuneuvoo pitää korjata ni sillo on kiire.

ONNEA GATUSA!!! Nyt vaan kaikki peukut pystyyn ja sormet ristiin et pikkunen pysyy loppuun asti mukana. Mikä se lopullinen tuomio oli, joudutko nyt käyttää hepariinia tms raskauden ajan?

onnea Gatusa ja toivon kyl tosiaan, että tämä pikkuinen pysyy teillä matkassa ja syntyy, kun aika on :)

Nipsu älä vielä hätäile, toivon sinne myös plussaa :) miehet ei tosiaan tajua ja on ihan täysin ajattelemattomia ainaki välillä. välillä ärsyttää ku ne tekee tai laukoo ihan typeriä juttuja.

on: täällä on tänään historiallinen heti eli imetys loppuu. hyvin onneksi tyttö oppinut juomaan maitoa pullosta eikä meillä ole enää ollut kuin yksi imetyskerta päivässä. katellaan tänään, alkaako hirveä huuto, kun en enää anna tissiä. ihmeen kauan jaksoin imettää, 10kk, vaikka munhan piti lopettaa jo 4kk sitten (en vaan raaskinut). annan vielä illalla tissiä ja huomenna en sit enää.

mua ahdistaa taas uudelleen, kun meidän tammikuisten fb-ryhmässä on oikea vauvabuumi meneillään: en oo laskenu, mut useampi on nyt raskaana ja mä alan heitellä jo kirveitä kaivoon, etten tuu onnistumaan (vaikka nythän meillä vasta alkaa sit ihan oikea yritys, kun imetys saadaan pois ja menkkakierto näyttäisi vakiintuneen. syytän siis vaan itseäni siitä aikaisemmasta lisääntymiskyvyttömyydestä, kun eihän tossa miehessä oo mitään fyysistä vikaa, sillähän oli jo valmiiksi kaksi lasta ennen ton meidän yhteisen syntymää). sain tänään hetkeksi ajatukset pois lisääntymisestä, kun pakkasin ipanat mukaan ja käytiin pojan ja tytön kans kolmelleen kaupassa (mies on mun siskolla muuttohommissa). mulla ois ensi viikon loppupuoli laskurin mukaan hedelmällistä aikaa ja varmaan tulee pupuiltuaki, mut mietin just et ehkä mun pitää keskittyä muihin juttuihin, ettei tule taas jotai hirveää pakkosuoritusta.

kiitos nipsu86 ja della_79 :) toivottavast pysyy matkas ja terveenä. lääkitys saattaa alkaa heti mut sen näkee pe ku mennää sairaalaa kontrollii, vaadin kyl ultran taas :)
toivottavat teil kaikil tulis kans plussa mahd. pian päästäs odottaa yhes...

Gatusalle paljon onnea! :) Toivottavasti tämä pikkuinen pysyisi nyt matkassa loppuun asti. Muista vaatia siellä sairaalassa taas kunnollista paneutumista sun uuteen raskauteesi, ettei se murhenäytelmä vaan toistu.

Nyytille ja koko perheelle voimia! Tosi ikävä tilanne :( Oliko miehen isä teille läheinen? Meidän lapsella on kummankin puolen isovanhemmat elossa, mutta serkkuja ei ole saman ikäisiä, ei itse asiassa tällä hetkellä vielä yhtään serkkua. Luultavasti saman ikäisiä serkkuja ei tulekaan, koska mulla ei ole sisaruksia ja miehen sisarukset on sen verran nuoria ja opiskelevat vielä, että tuskin heillekään on vielä hetkeen perheenlisäystä tulossa.

Nipsu: Kyllä muakin on välillä vähän ärsyttänyt, jos mies on ollut väsynyt ja olis just tärppipäivät :( Vaikka eihän väsymykselle mitään voi eikä siitä pidä mun mielestä syyllistää, mutta jos se johtuu siitä, että on yömyöhään tehty jotain sellaista, jota voi tehdä joskus muulloinkin, niin... kyllä mullakin kiukku nousee! Meillähän on pari kertaa käynyt niin, että ollaan oltu miehen porukoilla kylässä ja mies on valvonut siellä myöhään ja juoruillut vanhempiensa kanssa ja mä oon kironnut, kun olis otolliset päivät ja tyttö nukkumassa ja voitais tehdä jotain uuden pikkuisen eteen. Kun juoruillahan voi päivälläkin...

della: Kyllä 10 kk imetystä on hyvä suoritus! :) Meilläkin on tyttö vihdoinkin hyväksynyt nokkamukin tilalle tavallisen mukin ja mun mielestä on niin haikeaa, että täytyy pakata tuttipullot (meillä oli siis niihin nokkia ja kahvat) nyt kokonaan pois :'( Taas yksi karu muistutus siitä, ettei mulla ole vauvaa. Älä hetiä kirvestä kaivoon pikku kakkosen suhteen! vaikka tiedän, ettei se helppoa ole. En mäkään jaksa olla niin toiveikas enää, vaikka toivoahan tässä vielä on. Jotenkin vaan tuntuu, että muutaman kuukauden päästä mä kuitenkin joudun taas uudestaan kääntymään lääkärin puoleen ja pelottaa mikä se tuomio silloin on...

On: Taas alkoi viimeinen piinaviikko. En oo ihan varma, koska niitä menkkoja pitäis odottaa alkavaksi, mutta ens viikon alusta puoliväliin ehkä. Mitään oireita ei tietenkään ole. Enkä varmaan edes luottais mihinkään oireisiin, jos niitä sattuis olemaan. Jotenkin mun positiivinen asenne taas muuttui negatiiviseks ja yritän vaan tässä pähkäillä miten selviän siitä seuraavasta pettymyksestä :( Loppuviikko on onneksi aika kiireinen, niin ei ehdi miettiä niin paljon asioita. Ollaan paljon kylässä. Mutta jos menkat alkaakin jo silloin, niin en tiedä miten saan pidettyä itseni kasassa.

della_79: mä en oo pitkään aikaan edes käyny katsomassa, miltä tuo meijän lokakuisten ryhmä näyttää. Sinne ilmestyi jo alkuvuonna se "uudelleen raskaan" ryhmä ja ensimmäisillä on jo uudetkin vauvat syntyneet, tosi moni on raskaana.

ON: kp 23/33. Pysyyköhän tässä ihan täyspäisenä ens viikkoon asti? Mitään ei tunnu, mut eipä tähän aikaan ennenkään oo mitään tuntunu. Paitsi että väsyttää, mut sitä on ollu jo pitkään. Surettaa ja huolettaa vähän myös tulevaisuus: syksyllä lupailtiin että töitä riittää vaikka ja kuinka pitkäks aikaa. Nyt sitten työsopparia jatketaan ihan jopa tammikuun loppuun ja sitte... ?. :( 

Kaikki on niin itsenäisyystunnelmissa, että menee mun yksinpuheluksi :D  Tulinpa nyt vaan hämmästelemään, miten hitaasti aika voikaan kulua! Mitään fyysisiä tuntemuksia ei oo ilmaantunu suuntaan tai toiseen, joten en tiiä missä mennään. Kp 26 ja kauheesti tekis jo mieli tehdä testiä, mut ei se vielä kannata. Viikonloppuna koitan väsätä porkkanalaatikkoa pakastimen täyteen, kauheesti muita jouluruokia en ite teekään. Ja ne joulukortit (joita suunnittelin jo kuukaus sitten) on vielä tekemättä, lienee syytä tsempata.... Viikonloppuja ja hyviä pulkkailukelejä kaikille!

Nipsu: Hiljaista tosiaan on ollut. Mä meen sua päivän edellä, nyt kp 27. Ei mullakaan mitään ihmeellisempiä tuntemuksia ole. Vähän rinnat kipeet (siis samalla tavalla kuin aina ennen menkkoja) ja mahaa jomottelee välillä siihen malliin, että kai se täti sieltä kohta tulla tupsahtaa joulun punaisena :( Mennään viikonloppuna molempina päivinä kyläilemään joten toivon, ettei se täti ilmesty kyläpaikoissa, koska en tiedä miten jaksaisin esittää reipasta. Mua on kans väsyttänyt, mutta sitä on nyt jatkunut pitemmän aikaa, vaikka oonkin saanut nukuttua ihan hyvin. Käytiin tytön kans tänään neuvolassa ja multa katottiin samalla hemoglobiini, joka oli kylläkin tosi hyvä eli ei selitä väsymystä. Kai se on vaan tää pimeä vuodenaika.

Heippa! 

Vieläkö joukkoon mahtuu?

Olen 24v ja kotoa löytyy yksi uhmaikäinen 2,5v poika, mies ja kaksi kissaa.
Nyt ollaan päätetty että toinenkin lapsi on tervetullut perheeseemme. toki pientä kuumeilua on ollut jo pidempään..toisaalta sitä miettii niinä päivän kohtina kun uhmaikänen murusemme alottaa kiukkuamisensa,että hullujako me ollaan,toinenko tuommonen ;) :D heh..

ollaan siis toista kuukautta ilman ehkäisyä..mulla on yleensä melko säännöllinen kierto, se 28pvää,mutta nyt alkoi jo eilen menkat kai, 26pvän kohilla..harmittaa,koska yrityksen puutetta ei ainakaan oo ollu :D mä oon aatellu,että tulee kun tulee,mutta väkisinkin sitä alkaa niitä ovulaatiopäiviä ja muita tarkkailemaan ja miettimään :/ 

Heips täältäkin!
Nipsu ja Margeliinihan ne olikin kellä suht samassa kohdin kierto menossa, mulla taitaa olla kp 25 jos nyt oikein laskin.
Kauan meinaatte malttaa ennen testaamista?=)
Clearbluen digitaalinen testi tupsahti tänään luukusta, mutta yritän malttaa testaamisen kanssa kunnes menkat myöhästyy, jos myöhästyy. Vähän on munasarjatuntemuksia taas pienen tauon jälkeen, eli menkkoja varmaan enteilee alkuviikosta alkavaksi.
Mulle iski nuha ja väsymys on ihan tolkuton, kertakaikkisen veto poissa :/
Mitään varsinaisia oireita ei oo ollu, monena päivänä paleli ihan tolkuttomasti, mut se nyt saatto vaan enteillä tätä nuhaa.
Mennään ma kattomaa yhtä asuntoa, tai taloa ennemminki, toivottavasti nyt löytyis se kiva koti =) Neliöitä ois 18 enempi kun nykysessä(eli 78), niin siinä jo mahtuis vaik nelisteenkin asustelemaan hyvän aikaa ja ois oma sauna ja pieni piha :)

Takaisin