Toista odottavat

Meillä tulee ikäeroa 2,5v, ja syyllisyys vaivaa. Meillä tuo esikoinen on melko vaativa, ja tuntuu kasvavan vähän semmoisena maailman napana, niin jännittää kyllä paljon kuinka suostuu huomiota jakamaan :/
 
Mä oon ajatellut, että koitan osallistaa esikoista mahdollisimman paljon vauvan hoitoon. Ainakin nyt hän niin innoissaan auttaa kaikessa, vaikka useinhan se apu tuo äidille lisähommia :D tänään kyllä taas hoidossa juoksi vauva kaverinsa luokse "bubbaa, bubbaa " :Heartred että ainakin muiden vauvoista tykkää :D
 
Meille tulossa ikäeroa 1v8kk jos kaikki nyt menee hyvin.. Jo ennen raskautta kävin läpi syyllisiä ajatuksia, esikoinen on helppo lapsi joten pilataanko me hänen pikku lapsuus jos toinen onkin vaativampi, miten kamalaa viedä hänen ainokainen silmäterä paikka jne.. Samalla kyllä haaveili leikkikaverista esikoisellle kun niin yksinäisen näköisesti leikkii.. Noh marraskuussa toivottavasti nähdään millanen persoona toisesta tulee
 
Vaikea kuvitella, että toisesta lapsesta tulee ihan erilainen kuin esikoisesta :D miltä muuten sukupuolijutut teistä tuntuu? Meillä on tyttö, enkä osaa kuvitella, että olisi poikalapsi. Jotenkin haaveilen toisesta tytöstä :D Vaikka on ollut tosi vahva fiilis pojasta. Esikoisesta olin alusta asti varma, että on tyttö. Nyt ei tunnu miltään, kun alkoi mietityttämään että onko siellä ketään edes :/
 
Meillä esikoinen vauvan syntyessä 2v2kk. Vähän jo jännittää miten isompi suostuu jakamaan äidin huomion kun alusta asti ollut niin äidin poika :)
 
Meillä on poika, ja jotenkin tuntuu että toinen poika kaveriksi olisi kiva. Mutta silti mulla on ihan tyttöolo tästä raskaudesta :grin
 
Esikoinen olis noin 2v 8kk sit ku tää syntys ja mietityttää just et kuin aika ja voimat riittää mut ihana sit ku on toisistaan seuraa:Heartred
 
Meillä ikäeroksi tulee 3v 2kk, mikäli kaikki etenee odotetusti. Huolettaa kyllä neitimaailmannapa-tahdonaikuisenhuomionheti suhtautuminen pikkusisarukseen. Uskon, että tavallaan on innoissaan, mutta kun se toinen vie äitin huomiota, niin..
 
Hui kauhistus, kun aamuyön tunteina tulee mietittyä kaikkea. Esikoisen synnytys meni aivan pieleen ja se nyt ahdistaa. Siinä ei toiminut kivunlievitys, kätilö, minä eikä oikein mikään muukaan. Meillä tyttö on 3,5 vuotta marraskuussa.
 
Voi kurja cedju. Muistathan mainita tosta neuvolassa, pääset juttelemaan ja sitä kautta toivottavasti vähän lievittämään ahdistusta!

Tuntuu, että tää 2 v plus On aika yleinen ikäero :) mitenkä ootte rattaiden kanssa ajatellu? Kattelin sellasta skootteriviritystä tohon olemassaolevaan, mutta mietin Nyt, että mahtuuko siihen sellasta, osuu jalat siihen kävellessä.. Tarviikohan sitä enää tuplia siinä vaiheessa? Ei kyllä mihinkään voi lähtee ikinä jos esikkoa ei saa rattaisiin käytettyä, Mutta hölmö laittaa rahaa tupliin jos ei tuu käytettyä...
 
Mä aattelin yrittää pärjätä ilman. Seisomalauta varmaan tulee ja manduca taas käyttöön. Mut me ei ollakaan tässä enää puoleen vuoteen paljoa vaunuja käytetty
 
Meillä ikäeroa tulee päivälleen 1,5v. mikäli toinen sattuisi syntymään laskettunapäivänä (tuskin syntyy) :joyful:

Täytyy myöntää että kyllä hieman jännittää,miten uusi arki alkaa rullamaan! Meidän ensimmäinen neiti on ollut varsin valloittava ja helppo lapsi, joten hieman pelottaa jos toinen onkin tosi vaativa..

Meillä esikoiselle ostettu Emmaljungan superviking vaunut, joten pitää hankkia vain adapteri.. Miten sattuikin olemaan jo valmiina sopivat kärryt :wink
 
Aisuli oot ollu fiksu :D se oli kyllä niin kamalaa valita rattaita ihan uunona ekalla kerralla, että en ihmettele etten ajatellu moista :D
 
Täällä kanssa yksi toista odottava. Lasten ikäeroksi tulisi n.1v 6kk.
Nyt täytyy vaan toivoo että tuo tyttö oppii kävelemään niin ei tarvii kantaa kauheesti sit kun on iso maha.
 
Kuinka pian teidän vatsat on kasvaneet??? Mulla on selvästi jo kohtu noussut ylöspäin eikä kaikki ole enää pelkkää turvotusta. Mä en kohta pysty piilottamaan tätä mahaa töissä! Olenko mä sittenkin jo pidemmällä tässä raskaudessa kuin luulen vai pitääkö tässä vaiheessa jo näkyä? Vai riippuuko se niin yksilöllisesti kropan mallista ja mistä lie... Miltä teistä tuntuu?
 
Cedju: mulla ainakin housut kiristää ihan eri tavalla kuin ekassa raskaudessa, mutta tulkitsen vielä turvotukseksi. Parit housut oon joutunut jättään pois käytöstä jo kokonaan. Viikkoja noin 7+0.Ekassa raskaudessa sama tilanne oli varmaan joskus 12+ vaiheessa.
 
Täällä oli tarkoitus, että nyt olisin tässä keväällä saanut sen toisen mutta se jouduttiin ottamaan pois. Todettiin rypäleraskaus ja eipä saatu yrittää heti joten, nyt usean plussauksen ja ultran jälkeen todella toivon kaiken menevän hyvin. En ole uskaltanut puhua juuri perhettä useammalle jos kaikki kaatuu. yritän nyt olla positiivinen mutta välillä se on todella vaikeaa.
Jos tämä kauan odotettu ja toivottu toveri meidän tytölle kaveriksi tulee niin ikäeroa tulee 2v ja 9kk. En tiedä miten neiti sen ottaa, ku on tottunut saamaan huomiota. Osaa kuitenkin ottaa muut huomioon ja osaa olla ihanan auttavainen sekä hellä. ❤
 
Meillä tulee ikäeroksi paria viikkoa vaille 3vuotta. Ja esikoinen on kyllä niin tempperamenttinen ja oiken oma tahtoinen, ja mustis äitistä. Saa nähä miten mennee sitten :grin
 
Takaisin
Top