Toista odottavat

Aubrey

Asioista perillä oleva
Heinäkuunmammat 2015
Marrasmammat 2017
Eli jos kaikki menee hyvin, niin meidän neidistä tulee isosisko 2 v 4 kk iässä :')

Vaikka olen halunnut toista lasta pidempään, niin oon aiemminkin miettinyt ja nyt taas, että kuinhan hän uuden tulokkaan ottaa vastaan. Joskus vaivaa syyllisyys, kun vien häneltä sen ainoan kullanmurun paikan... Uskoisin, että tää on aika yleinen tunne :D

Minkälaisia ajatuksia, toiveita, pelkoja muiden toista odottavien päissä liikkuu?
 
Meillä on tulossa isoveljelle ikäeroa 2v2kk. Musta tuntuis taas kurjalta jos lapsi ei sais mahdollisuutta sisareen. Ei yhtään semmoinen tunne et oisin viemässä pois mitään hältä
 
Ihana kun osaat ajatella noin sen:) kyllä muakin välillä enemmän ilostuttaa, erityisesti silloin, kun tyttö tuo nallelle värikyniä, että se piirtäisi hänen kanssaan :'D

Ootko ajatellutiten ehkäistä mahdollista mustasukkaisuutta? Meidän tyttö tykkää huomiosta aika lailla ja vaikka muiden lasten kanssa (vielä) jakaa leluja jne hyvin, niin voi olla, että kun se äidin syli onkin varattuna, niin saattaa tulla mielenilmaus jos toinenkin.
 
Tyttö on marraskuussa 2v9kk, ja on sellainen persoona että nauttii kyllä täysillä saamastaan huomioista ja vaatiikin sitä myös paljon.. Toisaalta päiväkodissa tykkää paljon pienemmistä ja hoivata, uskon että sellanen mustasukkaisuus on täysin normaali tunne jonka jokainen taapero käy läpi uuden tulokkaan myötä. Täällä kuitenkin optimistisella mielellä :Heartred
 
En oo vielä miettinyt miten pärjätään mustasukkaisuuden kanssa. Ja jos ehtii vielä jotain uhmaikää kehittää... Mut onneks on vielä aikaa miettiä :)
 
Täällä tulee ikäeroa 1v 9kk. Tällä hetkellä eniten jännittää jaksaminen nyt raskausaikana ja synnytyksen jälkeen. Haluis tietenki touhuta esikoisen kanssa vaikka mitä, mut nyt jo kova väsymys vähän esteenä ja syyllisyys painaa. Ekat kuukaudet synnytyksen jälkeen jännittää eniten, viimeksi ku istuinki vasta kahen kuukauden päästä synnytyksestä ja oli rankkaa ilman toista lastakin. Pitää vaan tsempata itteensä kovasti ja miettiä että kyllä sitä pärjää vaikka pää kainalossa rakkaiden tähden:Heartpink
Muuten olo kyllä onnellinen :) Viimevuoden vauvasta tulossa jo isoveli jos kaikki menee hyvin, aika se vaan kuluu nopeaan!:eek:
 
Meillä esikoinen nyt vuosi ja 3kk. Eli kahta kuukautta vajaa kaksi jos tää raskaus menee mutkitta. Mulla aivan jäätävä syyllisyys jostain hämmästyttävästä syystä päällä! Vaikka sisaret itselle ääri rakkaita/parhaimpia ystäviä, niin mistä helkatista johtuu tää poraaminen sitten plussauksen jälkeisellä viikolla?!? Tätähän me haluttiinkin. Raskaushormonit ja syyllisyys --->jäätävä yhdistelmä!!! Tän viikkoo leikitty esikoisen kanssa kaiket valveilla oloajat ja jos istahtaa paikoilleen niin järkyttävä syyllisyys iskee päälle kun pitäis leikkiä. Aivan älytöntä
 
Kyllä vähän hirvittää miten vauvavuodesta selviää kun oli jo yhden kanssa niin rankkaa
 
Meillä esikoinen tulee olemaan 2v11kk kun tää pienempi syntyy. Mulla on kanssa jotain ihme syyllisyysfiiliksiä, että mitä jos uusi tulokas vie kaiken huomion ja miten toi mun vielä niin pieni "vauva" sitten pärjää. Oon itse ainoa lapsi niin sekin hämmentää, en jotenkin koskaan kuvitellut itseäni monen lapsen äitinä.
 
Mulla ei ole mitään syyllisyysfiiliksiä, oon vaan niin onnellinen, että esikoinen saisi sisaruksen. Esikoinen olisi tuolloin juuri ja juuri 2v. Jaksaminen on se mikä mietityttää, meillä ei ole juurikaan tukiverkostoa ja mies paljon töissä, mutta kaipa siitä vauvavuodesta jotenkin selviää. En vaan vielä osaa oiken asennoitua siihen, että toinen on tulossa, pelottaa km tai, että jokin muu menee raskaudessa pieleen, kai näitä tunteita oli esikoisenkin kohdalla, ne vaan on jo unohtanut...
 
Meillä esikoinen 2v 1kk kun tää syntyy. Melkein vuoden päivät odoteltiinkin jo raskauden alkavan. Ehkä tuo 2v on aika hyvä ikäero.

Itellä eniten ollut syyllisyyttä juuri tuosta et toistaseksi esikoinen ainut lapsi. Tokihan se vauvavuosi vähän sellainen että kelle se huomio jaetaan kun ei vauvasta vielä leikkikaveriksi ole.

Itse veljen kanssa kyllä koko lapsuus vain järjetöntä tappelua mutta mihinkään en sitä silti pois vaihtais! Toivottavasti haluavat leikkiä keskenään... Pitää varmaan lukea jotain kasvatusoppaita millä isomman saa hyppimään ilosta kaikesta vauvaan liittyvästä.
 
Esikoinen 4v kun pienempi syntyy. Tykkää vauvoista mutta eilen vauvoista kun juteltiin päättikin että hän ei halua yhtään mitään, tarkoitti että ei sitten siskoa tai veljekään. Nyt alkoi sitten toden teolla mietityttämään että mitähän mieltä sitten ollaan kun vauva tulee saman katon alle o_O
 
Mulla on kans sisaruksia ollut ja tuntuu luonnolliselta et niitä tulee.
 
Täällä näyttäisi tulevan ikäeroksi 2v 10 kk. Oon ihan tyytyväinen. Just alkanut pojan kanssa elämä helpottumaan kun toinen puhuu ja ymmärtää. En olisi tuon touhukkaan kaverin kanssa jaksanut paljoa aiemmin.
 
Tungen täällä vierailemaan, ku huomasin että täällä puhutaan ikäeroista. Itselläni esikoisen ja kakkosen ikäero on huima 1v ja 13 päivää. Alkuun ikäero hirvitti, mutta se kyllä paljastuikin sitten hyväksi jutuksi. Nyt sitten vähän jännittää, kun on tulossa kolmoselle aikamoisen iso ikäero. Tyttö on kyllä ollut pidempään sitä mieltä, että hän haluaisi olla isosisko, mutta saa nähdä kuinka käy, jos kaikki menee niin kuin pitää :angelic:
 
Meidän esikoinen tulee olemaan 5 pikkuisen syntyessä (jos tämä tästä etenee). Sama ikäero siis kuin Hemin kuopuksella ja uudella tulokkaalla :) Ei tarvi miettiä sitä, että esikoinen olisi vielä liian vauva. Sen sijaan huolehdin leikkivätkö nämä koskaan keskenään :) Aina on jotain huolehdittavaa..
 
Täällä jos kaikki menee hyvin niin näiden ikäero huimat 9v 9kk.. tytöllä isän puolelta jo kaksi pikku sisarusta ja tykkää kovin heistä. Mutta jotenkin arveluttaa kuinka käy kun äitillä onkin vauva.. nyt taas sellainen kausi että on äitiä ikävä jopa koulun jälkeen ja jos on isällään ollu niin kovasti pitää kertoa että rakastaa ja on ollut ikävä.. :Heartred nää on kyllä näitä kausittaisia mein neitillä.. välillä äiti ei oo mitään ja välillä sit taas että äiti äiti ja äiti:grin
Toisaalta taas mietin että noin suuri ikäero että tuleeko heille millanen suhde?! Vaikka tyttö kyllä vauvoista ja pienistä tykkää kovasti. Ikinä ei ole kysynyt että milloin saa siskon tai veljen, noh ehkä isän puolella olevat ovat riittäneet.. kaikki jää siis nähtäväksi ja toivottavasti kaikki menee hyvin tai menee niin olen päättänyt:happy:
 
Twist mulla kans on tuo sama huoli siitä, tuleeko lapsilla olemaan yhteisiä leikkejä, vai onko tämä nyt tuleva sitten se "ärsyttävä pukkusisarus", jonka kanssa on "pakko" leikkiä ja jonka perään "pitää" katsoa.
 
Hemi ja Lunaliini, meillä 8-vuotias serkkutyttö aina ihan innoissaan ollut leikkimässä jo jo ihan 4-kuukautisen kanssa. Ja nyt taaperon kanssa jaksaa säheltää ihan tuntikausia.

Tosin kyseessä vain serkkutyttö, jota ehkä kerran kuussa näkee. Tytöt kuitenkin nukkeleikeistä pitävät ja usein myös vauvoista. Eli toivoa on!
 
Hemi: jep. Meillä on esikoinen kyllä toivonut kovasti sisarusta, joten periaatteessa suhtautunee asiaan positiivisesti :) Käytännössä voikin olla eri juttu.
 
Takaisin
Top