Toisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mäkin uskaltaudun nyt liittymään tänne kolmen plussan jälkeen:happy: meille on myös syntymässä toinen ja esikoinen on täytti tällä viikolla 6kk, eli ikäeroa tulee noin 1v 2kk :dead:

Mäkin uskaltaudun nyt liittymään tänne kolmen plussan jälkeen:happy: meille on myös syntymässä toinen ja esikoinen on täytti tällä viikolla 6kk, eli ikäeroa tulee noin 1v 2kk :dead:

Meille tuleekin aika samanlainen ikäero tai no kuukauden pidempi meillä, mutta hyvin lähekkäin siis :)

Onkos kukaan ehtinyt vielä mietiskellä, millaiseen hoitoratkaisuun aikoo mahdollisesti päätyä? Onko esikoinen päivähoidossa, kun vauva syntyy vai onko molemmat kotona vai mitä olette ajatellut?

Meillä esikoinen menee 1v 10kk iässä elokuussa päiväkotiin, kun mä palaan töihin kolmeksi kuukaudeksi ja ollaan vähän mietitty, että jos poju siellä yhtään viihtyisi, niin mielellään pidettäsiin häntä siellä osa-aikaisesti. Tiedetään, tämä ei ole mitenkään yleisesti hyväksytty äiti-ratkaisu, mutta tällaista olen pohtinut..

Mulla on esikoinen on nyt 2,5kk ollut osa-aikaisesti päikyssä (maalis-touko). Tarkoitus oli alunperin lukea pääsykokeisiin, mut sattu tää raskaus tulemaan hyvissä ajoin niin on siitä huolimatta päikyssä vaikka olen kotona ja enkä oloiltani kykene lukemaan. Olen sitä mieltä, että se on lapselle vain hyväksi olla muiden ikäistensä kanssa edes paristi viikkoon. Ja ainakin meidän lapsi on tykännyt sikanaa olla siellä. Vien kasiksi ja haen puol 12 pois kotiin paristi viikossa eli just hyvä aika :) Eipä pojalla ole kuin yksi ikäisensä kaveri jota näkee ehk 1 kerran kuukauteen. Kesällä ei mene päikkyyn, kun alkaa leikkikentät täyttymään sitte kavereista muutenki :)
Syksyllä sitten alkaa noi kansalais-opiston kurssit jois ollaa käyty jo 2-vuotta, kun vain se on auki. Nyt ollut jo kesälomalla pari kk.

Meillä esikko 14kk nyt, ei ole menossa päiväkotiin, sen verran pieni vielä. Vähän jännittäö millaista arki tulee olemaan kahden pienen kanssa

Täällä uusi toisen odottaja ilmoittautuu.. :) Uusperhe ollaan, miehellä ja minulla on kummallakin yksi lapsi edellisestä suhteesta ja nyt ekaa yhteistä odottellaan ihan alkutaipaleella (5+2). Oman poikani kanssa tälle tulokkaalle tulee melkein 13v ikäero! Tuntuukin kuin ekaa odottaisi, kun aikaa on hurjasti kulunut.. Kaikki on uutta ihmeellistä taas. :D

Meillä sama tilanne kun Senni_:llä.. saa nähä millasta hullun myllyä arki tulee olemaan:nailbiting:

Täälläkin varovasti yksi odottaja ilmoittautuu! Esikoinen syntyi 8/15 eli ikäeroa tulis 1v4kk. Jännityksellä odotellaan raskauden etenemistä ja sitten vielä sitä arkea kahden lapsen kanssa :)

Meille tulollansa toinen pieni murmeli <3 ...ikäeroa noin 3v3kk.
Jänskättää kovasti se miten isompi pääsee ulos vaipoistaan (kun ei vielä toivoakaan), en jaksaisi kahta vaipotettavaa saman aikaan. Sitten mietityttää mitenkä mahdumme pieneen asuntoomme, vai saataisiinko aikaiseksi muuttaa isompaan nyt ennen vauvaa. :)

Itse olen nyt ihan kokopäivä työssä ma-pe ja esikoinen on sen aikaa tarhassa. Kun pieni tulee niin ajattelin niin että esikoinen olisi 2-3 krt viikossa hoidossa puolipäivää. Tarhassa kumminkin on jo todella paljon kavereita joista puhuu ja höpöttää useasti niin kiva jos saa pidettyä heihin "suhdetta" ja mahdollisesti sitten tuntea vanhempanakin :)

Ja toki se helpottaa varmasti minuakin kun pääsen nukkumaan vauvan kanssa päikkäreitä kun esikoinen ei enään nuku kotona,tarhassa kylläkin nukkuu.

Onko täällä muita toisen lapsen odottajia jotka pyörittävät arkea täysin kahdestaan? Meillä isovanhemmat asuu 400km päässä ja mummoja nähdään varmaan korkeintaan viisi kertaa vuodessa. Aloin jo nyt jännittämään että kuka hoitaa esikoistamme kun lähdemme toista lasta synnyttämään? Onkohan kunnilla tämmöiseen tilanteeseen tarjota apua? Toki on äitikavereita joille voisi viedä hoitoon mutta jos on esimerkiksi lähtö yöllä. Tai muuten kiire. Tämä huolettaa jo nyt hieman :|

Me pyöritetään kaksin miehen kanssa perhettä. Kyläpaikkana toimii mun porukat, mut muuten me vain. Tai no mies on päivät pitkät töissä, että tuntuu et yksin pyörittää taloutta.

Mä aloin nyt kans miettii jos hakis paikkaa pojalle osa aikaiseksi tarhaan. Päiväkoti paikkahan meillä jo on, lokakuussa oli tarkoitus mennä. Mullahan olis mahdollista tehdä vajaata työviikkoa kun poika vielä niin pieni ja kun äippäloma alkais marraskuun lopuilla niin ehtisin hieman tankata voimia. Voihan myös olla että joudun sairaslomalle aikaisemmin. Ajatus kyllä niin kaukainen ja koen myös ajoittain huonoa mieltä että esikoisen tyrkkäisin tarhaan. Mikä on se vähin hoitopäivien määrä viikossa minkä voi olla hoidossa? Meillä kun ei tosiaan ole ketään sellaista joka voisi välillä katsoa pojan perään edes tuntia viikossa tai kuukaudessa. Tämäkin jostain syystä harmittaa mua nyt tosi paljon.

Enkä saanut nukuttua enää aamuyöstä kun edelleen mietin kuka esikoista vahtii kun lähden synnyttämään kuopusta :( en haluaisi mennä ilman mieheni tukea, en sitten millään. Ja mun tuurilla sattuu ihan varmasti joulupyhille ettei ole lastenvahteja palkattavissa mistään. Meillä ei ole mll lastenhoitopalveluakaan kaupungissa. Paljon on äitikavereita mutta joulunaika on se että kaikki reissuissa yms. Ja tottakai se on yö kun lähden (taas) synnyttämään.

Mitenniin hormoonit kun on näin epätoivoinen päivä.

Takaisin