Toisen, kolmannen jne. lapsen odottajat

Mie oon jotakin pientä säästänyt mut en tiedä otanko tälle seuraavalle käyttöön 😅
Hoitopöytä löytyy ja sänky et ne tulee ainakin käyttöön..

Rattaat ja vaunut myin just pari vuotta si nii nyt pääsee hypistelee ja ostaa uudet 🤩

Meillä on säästettynä kaikki, joten hirveesti hankintoja ei sen suhteen tule. Voi sit paremmalla omatunnolla ostaa jotain söpöstelyvaatteita, jos siltä tuntuu. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Täällä on mulle tulossa kolmas, miehelle neljäs 😅. Nuorin on nyt 10v ja toivoo tulevansa isoveljeksi. Ikää itsellä jo 45v ja saa nähdä miten tässä käy, 2 km takana. Varastossa odottelee laatikollinen lasten vanhoja ihanuuksia, ei niitä kaikkia raaskinut antaa pois ❤️
Kuinka moni on uusperheellinen? Tuntuuko vauvan odotus erilaiselta uusperheessä? Täällä sikäli erilaista et mies on tosissaan mukana ja innoissaan tuijottamassa testejä ja suunniteltu jo kaikkia hankintoja.

Meillä ei oo juurikaan vaatteita säästössä, mut isompia juttuja on kuten sitteri, syöttötuoli, vaunut jne. Uusi turvakaukalo pitäis varmaan ostaa kun eikös niissä oo tyyliin 5v käyttöikää vaan vai muistanko ihan väärin. Se on ostettu jo esikoiselle -20.

Säästettiin esikoiselta molempien mielestä kivoimmat sisä- ja ulkoaatteet, niitä pääasiassa on tallessa mut aikalailla kaikki muut vauva-arjen asiat on annettu/myyty eteenpäin. Odotan jo innolla, että pääsee hakemaan laatikot varastosta ja tutkailemaan mitä sinne säästettiinkään 😍

Aattelisin, että otetaan äitiyspakkaus nytkin jos se ei julkaisemisen jälkeen hetken fiilistelyn myötä tunnu kovin tarpeettomalta ☺️ Niin ja vaunut/rattaat meillä on vielä käytössä, tosin täytyy harkita millaiselle kombolle tulis jatkossa eniten käyttöä.

Meilläkin on vielä vaipoissa taapero, käy potalla mutta ei kauheasti sinne tee. Pehmopandaa käyttää siinä kyllä ahkerammin. 😄 Ajattelin kans kesällä panostaa kuivaksi opetteluun, eipä sit niin haittaa jos ulkona lirahtaa.

Ootteko säästäneet edelliseltä lapselta vauvanvaatteita ja -tavaroita? Meillä on melkein kaikki tallessa, mutta silti houkuttais ottaa uusi äitiyspakkaus jos siellä on jotain tosi söpöä. 🙊
Meillä on suurinosa laitettu jakoon mutta sitten ne kaikki ihanimmat ja söpöimmät vaatteet oon säästänyt. Tein esikoisen äitispakkauksen laatikosta sellaisen ns. "Muistolaatikon" mutta kansi ei meinaa kiinni mahtua. 😅
Ajattelin että sitten joskus jos tulee sisarus nii haluan ostaa ihan uutenakin juttuja.
Meillähän esikoinen on lokakuinen joten jos kaikki menee hyvin niin säästetyt vaatteetkin kausittain on juuri hyvän kokoisia. 😂

Meilläkin on vielä vaipoissa taapero, käy potalla mutta ei kauheasti sinne tee. Pehmopandaa käyttää siinä kyllä ahkerammin. 😄 Ajattelin kans kesällä panostaa kuivaksi opetteluun, eipä sit niin haittaa jos ulkona lirahtaa.

Ootteko säästäneet edelliseltä lapselta vauvanvaatteita ja -tavaroita? Meillä on melkein kaikki tallessa, mutta silti houkuttais ottaa uusi äitiyspakkaus jos siellä on jotain tosi söpöä. 🙊

Mä sain vasta suunilleen viikko ennen plussaa kerättyä vauvanvaatteet säilöön tuolta lipastosta. Saa kesän jälkeen toivottavasti laittaa takaisin 😅

Meidän ei oikeastaan tarvitse ostaa kuin sitteri ja turvakaukalo. Me ei taideta ottaa pakkausta, kun edellisen pakkauksen vaatteet ja tavarat on ihan käyttämättömiä. Eiköhän ne mene tälle tulevalle sitten🙂

Meillä ei oo juurikaan vaatteita säästössä, mut isompia juttuja on kuten sitteri, syöttötuoli, vaunut jne. Uusi turvakaukalo pitäis varmaan ostaa kun eikös niissä oo tyyliin 5v käyttöikää vaan vai muistanko ihan väärin. Se on ostettu jo esikoiselle -20.
Muistaakseni käyttöikä olisi 7 vuotta. Kaukalo meidänkin pitää hankkia, edellinen vanheni.

Täällä on mulle tulossa kolmas, miehelle neljäs 😅. Nuorin on nyt 10v ja toivoo tulevansa isoveljeksi. Ikää itsellä jo 45v ja saa nähdä miten tässä käy, 2 km takana.
Kiva kun tulee muitakin vanhempia äitejä tänne. 😊 Meillä on myös keskenmenoja takana tässä yritysaikana, onhan se karua mutta jotenkin hölmön toiveikas olo on silti. Mulla esikoinen on 23-vuotias ja miehen kans yhteinen lapsi on 2-vuotias, on hänelle ensimmäinen. Tavallaan ollaan uusperhe, mutta esikoiseni ei oo virallisesti asunut mieheni kanssa samassa taloudessa. Kun alettiin seurustella, oli esikoinen yläkouluikäinen. Mutta hyvin tulevat nuo juttuun ja isoveli tykkää kovasti pikkuveljestään. 🥰

Meille on tulossa kolmas ja kyllähän tässä vähän jännittää, ettei kohta olla enää sellainen kahden lapsen standardiin mahtuva perhe😅 Kukaan ei myöskään varmaan odota meidän saavan kolmatta, koska mä olen vuosia julistanut, että meidän lapset on tässä🙊 Mulla siis kaksi edellistä alle kahden vuoden ikäerolla ja kun kuopuksen vauva-aika osui vielä kovimpiin koronarajoituksiin ja oltiin vain kotona keskinämme eristyksissä, niin se oli välillä aivan pirun rankkaa aikaa. Nyt kun kuopukseenkin tulee yli 4,5 vuotta ikäeroa, on varmasti erilaista ja toivottavasti helpompaa. Ihana myös, että nyt lapset ovat jo niin isoja, että ymmärtävät vauvan odotuksesta ja syntymästä. Alle 2-vuotias esikoinen ei silloin aikanaan niin hirveästi asiasta mitään tajunnut😅

@rihkis samoilla linjoilla täällä, kukaan ei odota meidän saavan kolmatta, koska oon kans viimeiset kymmenen vuotta julistanut et meidän lapset on tehty. 😂
Mutta ylläriii tällä hetkellä odotetaan kolmatta lasta! 🤭
Vanhemmat on jo 14 ja 11 vauvan syntyessä. 😍
Vaikka raskaus on tällä hetkellä niin alussa ku olla ja voi, niin oon ehtinyt jo miettiä vaikka ja mitä käytännön asioita. Lähes kaikki pitää ostaa! 🤩 Jotain vaatteita oon säilyttänyt, esim. ekan kotiyön yökkärit jotka ollu molemmilla päällä kotiutuessa. 🥰 Mutta isommat hankinnat pitää tehdä. 😁

Kannattaa katsoa istuimesta se valmistuspäivä koska siitä lasketaan sitten se istuimen käyttöikäkin 😁
Meillä pitää hankkia kaikki istuimet uusiksi kun mitään ei ole jäänyt säästöön. Tuntuu että nyt vuosien saatossa on tullut niin paljon uusia eri malleja ettei tiedä enää mitä ostaa. 😂

Tytär jo ilmoitti tulevansa mun kanssa vauvahankinnoille etten osta mitään hirveitä ja rumia vauvan vaatteita 😂 vaikka olikin vähän kauhistunu mahdollisesta pikkusisaruksesta, on kuitenkin jo vähän innoissaan ja toivoo pikkusiskoa ❤️❤️

Oletteko yhtään miettineen lasten huonejakoja? Tiedän, että on tosi ennenaikaista, mutta me tässä miehen kanssa pohdittiin, että sitten tämän kolmosen synnyttyä rempattaisi yksi makuuhuone lisää ja vauva voisi muuttaa siihen joskus 9 kk-1 vuoden iässä. Meillä esikoinen ja kakkonen jakavat nyt huoneen ja luulen, että vauvan tullessa on järkevämpää jatkaa niin, sillä vauvalla/ taaperolla tulee kuitenkin pitkään olemaan varsin erilaiset rytmit ja rutiinit kuin näillä isommilla. Sitten joskus, kun nämä kaksi vanhempaa kyllästyvät huoneen jakamiseen ja alkavat vaatia omia huoneita, täytyy huoneasioita miettiä uudestaan.

Oletteko yhtään miettineen lasten huonejakoja?
Toivottavasti sitä ei tarvitse miettiä meidän nykyisessä asunnossa 😂 Meillä on pitkään ollut haave omakotitalosta, mutta sopivaa ei vain vielä ole löytynyt. Luultavasti laitetaan nykyinen kt-asunto myyntiin ja muutetaan vuokralle tai asoon siksi aikaa kunnes se mieleinen okt löytyy 🤔 Nykyisessä pärjättäisiin ehkä alkuun, mutta sitten tilan tarve tulisi kasvamaan ja muutto olisi jokatapauksessa ajankohtainen. Vaikka on varhaista, niin mukava leikitellä jo ajatuksella 🥰

Meillä on huonejako vielä vähän auki. Paljon riippuu siitä lähteekö esikoinen opiskelemaan muualle vai jääkö tänne 😄 Vaan eipä sen asian kanssa onneksi ole kiire.

Meillä isommat lapset nukkuu nyt samassa huoneessa ja sitten on erikseen vielä leikkihuone ja työhuone. Eli kun lapset ovat isompia, niin kaikille kolmelle on tarvittaessa omat huoneet. Olis toki kiva sisustaa tulevalle vauvalle oma huone jo nyt, mut ei siinä oikein oo järkeä.

Meillä isommat lapset nukkuu nyt samassa huoneessa ja sitten on erikseen vielä leikkihuone ja työhuone. Eli kun lapset ovat isompia, niin kaikille kolmelle on tarvittaessa omat huoneet. Olis toki kiva sisustaa tulevalle vauvalle oma huone jo nyt, mut ei siinä oikein oo järkeä.
Meillä siis nyt aika samoin, eli on lastenhuone, työhuone ja yläkerrassa isohko aula, jota on nyt käytetty lasten leikkitilana. Siitä saa siis helposti seinän rakentama yhden huoneen ja näin ajatus tehdä, kun vauva siirtyy pois meidän makuuhuoneesta.

Toki nyt tässä juuri tajusin, että esikoinenhan menee kouluun, kun tämä vauva olisi 9-10 kk ja saattaa jo silloin kaivata omaa huonetta😅 Tuntuisi kuitenkin tosi hankalalta laittaa vauva ja 5v kakkonen samaan huoneeseen ja työhuoneen haluaisin pitää mahdollisimman pitkään työhuoneena, kun teen paljon etätöitä. Onneksi tässä on vielä hyvin aikaa pyöritellä eri vaihtoehtoja😃

Me ollaan just nyt tekemässä muuttoa kaksiosta kaksioon, toki neliöt lisääntyy. Varmaan alkuun nukun vauvan kanssa olkkarin puolella jos häiritään muuten muita ja sitten jossain kohtaa oltais kaikki samassa makkarissa. Kun kouluikä lähestyy niin varmaan viimeistään mietitään isompaan vaihtoa. Halutaan pysyä tässä alueella kuitenkin ja on hintavaa.
Kasvoin itse kaksiossa siskon kanssa. Meillä on pieni ikäero ja sovittiin teiniksi asti samaan huoneeseen. Koen pienen kodin oikein mukavaksi ja kodikkaaksi, tää nykyinen hyvä sijainti myös sujuvoittaa arkea.

Meillä on muutto isompaan edessä 🙈 nyt jo asutaan ahtaasti ni vauvaa ei saa tänne mahtumaan tai sen tavaroita 😂 on tosi helppo löytää pk-seudulta edullinen 5h vuokralle 🙈

Takaisin