Toisen kolmanneksen oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mira83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon kyllä niin tyytyväinen, että en oo oksennellu. Alkuun oli oksettavaa oloa, mutta siihen se myös jäi. Nyt hyvä jos huomaa olevansa raskaana, ainoo, että pissa hätä on jatkuvasti.

Minä kysyin monta viikkoa sitten lääkäriltä tuosta painon tunteesta alapäässä. Lääkäri ei oikein sanonut siihen muuta kuin että menee kesken, jos on mennäkseen. Tenttasin tarkemmin, että onko normaalia ja lääkäri epäili tunteen olevan normaalia. Eli on tai ei ole.. Itse en ole siitä stressannut, kun on niin usein ja ainakin vielä kaikki on mennyt hyvin.

Mikä tähän yövalvomiseen auttaa? Taas olen pystyssä ja päivällä väsyttää. :( herään heti puolen yön jälkeen ensimmäisen kerran ja sitten uudestaan siitä parin tunnin päästä. Uni ei vain millään tule, teki mitä tahansa.. Nyt jopa söin vähän, kun vauvat rymistelivät mahassa. Jos sokerit ovatkin yöaikaan liian alhaalla ja siksi herään? Kai tämä lähinnä hormonaalista on.. ikuinen kunnioitus sille, joka tätä valvomista saa helpotettua. Olen meinaan pian saikulla, jos tätä vauhtia jatkuu, kun ei jaksa töissä.

Täällä myös yöheräilyä :( Tosin nyt johtuu siitä et oon ollu kipee ja nukkunut koko päivän. Mut muutenkin yhdessä vaiheessa valvoin aina klo 3-5 kun ei vaan uni tullut enää. Kiva sit yrittää pysyä hereillä päivällä.

Mullakin yö valvomiset vaivaa ja aamuvuorot töissä vaikeita sen vuoksi. Mulla yö valvomiset tosin johtuu vessassa ravaamisesta ja sit aamuyöstä iskee semmonen paha olo ettei tiiä miten päin olisi. Tänään se paha olo onneksi alko just kun herätys kello soi niin nousin sit aamupalalle. Onneksi saan nukkua töitten jälkeen hetken kun neiti kahtoo lasten ohjelmia tai yleensäkkin olla vähän aikaa vaakatasossa.

Mullakin yöheräilyt vaivaa, usein meen myöhempään töihin niin aamusta kun nukuttaa niin saan otettuu vahingon takasin. Illalla monesti meen nukkuun kun töistä pääsen ( jos jo viideltä pääsen niin en toki heti sillon vielä) tuntuu vähän ettei paljoo muuta ehdikään tehä kun nukkuu, tehä kotihommia ja käyä töissä mut tää on nyt tätä. Vapaapäivinä nukun sit päikkäreitä ja ulkoilen ja ehditään miehenkin kanssa nähä. Mulla se monesti on et kun pissalla käy niin ei saa heti unen päästä kiinni. Mut saikkua kannattaa pyytää jos ei pysty töihin!!

Ja ruokalista löytyy täälläkin puserosta, yöpaidassa näyttää olevan hammastahnaa...

Muokattu viimeksi:
Täälläkin yövalvominen väsyttää. Elaffy, voisiko sulla auttaa, jos sulla olis pikkujääkaappi siin sängyn vieressä, josta vois yöllä ottaa jotain pientä tai juotavaa? Itseäni valvottaa vessaravailut tai huoneilman lämpötila, millon on kylmä ja toisinaan tulee kuuma. Toisaalta tiedän, että puolison kosketus takaa unentulon äkimmin. Toivottavasti kenelläkään meistä odottajista ole mielenpäällä jotain huolestuttavaa, joka voi osaltaa vaikeuttaa saamaan unesta kiinni, nukkumaan tai pysymään kivojen unien puolella.... Itseäni on jonkun aikaa valvottanut muutamat asiat ja tilannetta ei tietenkään ole helpottanut se, etten ole pystynyt jakamaan ko. Asioita puolisolle, kun tuntuu siltä ettei hän todellakaan ymmärrä. Mutmut, ennääpä nuo asiat vaivaa, kö aika menny eteenpäin ja eivät ole enään ajankohtasii.

Mä nukun yöt kun tukki! Esikoisen aikaan sama homma,silmät kiinni ja 5min oon täyvessä unessa. :) Elaffy,mulla ollut kans välillä painontunnetta alapäässä.. täälläkään hoitaja ei siihen oikein sanonut juuta eikä jaata. Eilen shoppailemassa oli pakko istahtaa vähäksi aikaa kun alkoi olemaan paine todella epämielyttävää..

Tuota syömistä olen miettinyt. Vessassa käyn, jos herään, joten voisi jääkaappiin tehdä jonkun yöpalan valmiiksi. Viime yönä söin herättyäni muutaman suolakeksin, joka tuntui kyllä auttavan. Nukuin sikeästi aamuun asti.

Mulla on satunnaisesti tota kans et ei saa nukuttua vaikka väsyttäis. Nyt on kyllä uni maittanut onneks ihan hyvin ja tulee nukuttua se 8h.

Mä nukuin viime yönä noin hyvin, että heräsin vasta 5.30 pissalle!:hello2
Yleensä eka herätys on puolen yön jälkeeen ja aamuyöstä toinen.

Saattaa olla että kysyn neuvolasta saikkua Hetkeksi että sais levähdettyä, ja tuo painon tunne pahenee aina kun töissä joutuu nosteleen :/

Mä myös herään kerran yöllä käymään vessassa. Jossain vaiheessa mulle tuli samalla aina nälkä ja piti käydä myös haukkasemassa jotain. Ja sitten se uni ei välttämättä tullut enää silmään :shifty: nyt onneksi useimmiten saa jatkaa uniaan samantien.

Alkuun heräilin vessaan 2-4 kertaa yössä, sain kuitenkin hyvin heti unen. Nyt on kuitenkin käyny niin että herään ensimmäisen kerran vessaan heti puolen yön jälkeen ja sitten ei uni tule. Saatan valvoa viiten asti aamulla :depressed:
Aamulla sitten nukkuisinkin vaikka kuinka hyvin. Todella rasittavaa... Hiljaa yritän olla jotta isäntä saisi nukuttua, välillä siirtynyt sohvalle pyöriin. Mutta kuitenkin siirtynyt lopulta sänkyyn, sillä mulla on järkyttävän KYLMÄ! Tuntuu että hampaat kalisee suussa!

Mulla on laimennettu mehu yöpöydällä. Se helpottaa, kun tulee nälkä/sokrut alhaalla. Joku 1,5dl. Kyllähän sit vessaan tulee mentyä 2-3krt yöllä. Usein saan nukuttua kuitenkin yhteensä sen 6-8h per yö. Vaikka ei yhtäjaksoisesti tuukkaan.

Mä nukun hyvin yöt. Tosin oon aina ollut hyvä nukkumaan.

Nyt kyllä viikon verran öisin tullu valvottua flunssaoireiden takia.

Vessassa saa ravata 10 kertaa yössä ja pahoinvointi hiipii takaisin. Pakko oli jäädä eilen kotimatkalla bussista kesken matkan ja oksentaa tyylikkäästi kadulle :hungover:

Voi kurjuus, eikös tässä nyt ole jo tarpeeksi huonosta olosta kärsitty menneiden kuukausien aikana. Harmi että jollain jatkuu vieläkin pahoinvointi voimakkaana :sad001

Mullakin hiipiny paha olo takasin, lähinnä siis aamusin on öklö eikä mikään uppoo.. Arsuttaaaa.

Takaisin