Toisen kolmanneksen oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mira83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Alkaa tunteenpurkaukset hellittää! Ei enää itkukohtauksia ties mistä syystä..
Selkää ruvennut särkemään kun kauan seisaallaan tekee hommia. Viimeksi tiskien kanssa taistelua lähemmäs 2 tuntia, välillä selkä kyyryssä, välillä varpustaa välillä kumartuu kaappeihin.. Ja auts kun urakka oli ohi :D
Edelleen paineentunne oikealla lantiossa jos petipuuhissa, ei kiva.

Ja nyt on operaatio unirytmi kuntoon käynnissä. Jos joka ilta ennen sänkyyn menoa vielä menis pienelle kävelylenksulle ulos, jois teetä sen jälkeen ja vaan menis pehkuihin!
Joskus toi ulkoilu ennen unia auttaa, mut toisaalta joskus vaan saa hirveän pirteyden aikaseksi..
Kaikki keinot ja neuvot on tervetulleita, tää klo 6 aamulla valvominen aiheuttaa mulle aikamoiset mustat silmäpussit :D

Tää ei liity nukkumiseen, mutta raskausaikana on kuulemma hyvä välttää istumista jalat ristissä. Luin tän jostain esikoista odottaessa niin en muista, että liittykö lantionpohjan lihaksiin vai mihin...?

moonflower, mulle on tullu toi sama et en pysty kun ihan hetken maata selälläni kun tulee epämukava/huono olo ja pitää vaihtaa kyljelleen. Neuvolasta kysyin tuosta, sanoivat et se on just siitä kun kohtu painaa isoja verisuonia selän puolella. Hoitaja sanoi että ihmisen elimistö on sen verran fiksu, että se ilmoittaa sillä huonolla ololla, että vaihdapa asentoa kauan ennen kun vauvalle ehtii mitään vahinkoa tapahtua. Ja mulle sanottiin myös et myöskään mahallaan ei enää tarvi olla. Onkohan vielä muita asentoja mitä on syytä välttää.. ?
Noku mulla ei varsinaisesti tule huono olo, en tiedä onko sattuminen oikea sana kuvaamaan sitä tunnetta, mutta todella epämukavalta tuntui ja pahimmillaan se on silloin jos on kylkiäisenä pissahätä. Mut toki mä en siinä selällään ollut kuin sen verran, että käännyin toiseltä kyljeltä toiselle ja samantien ilmoitti, että kipaseppas äkkiä selältä pois. Ehkä se ilmoitti sen kipuna ja kun en kauempaa ehtinyt olla, niin ei huono olokaan ehtinyt tulemaan.

Mä oon tosta kyllä lukenut, että alkaa painamaan jotain verisuonia jos makaa selällään ja aiheuttaa ainakin huonoa oloa, kai nää mun tuntemukset voi sit olla just niitä.

oon varmaan onnekas kun nukun lähes joka yö 9-12h ihan sujuvasti, ei tarvi yölläkään enää nousta vessaan! aamusta yleensä heräänkin siihen et on kova hätä. :dead: nälkä on se mikä on alkanu vaivaamaan, vaikka syön useesti päivässä. ennen tuli syötyä kiireisen harrastus-työyhdistelmän takia parikertaa pvässä, mutta nyt tuntuu et yks leipä jo saa ähkyolon :D hassua.
ja noista asennoista..eilen sielä ultrassa todettiin että pikkunen on jalat just kohti mun virtsarakkoa ja pää on tuossa navan kohdalla, hieman vasemmalla. joten makaaminen vasemmalla kyljellä ei onnistu enää, het alkaa kauhee myllerrys masussa. kyllä hän kertoo miten on hyvä ja millon ei :angelic:

Mulla oli eilen nukkumaan käydessä sellai asento et olin kyljellään mut alimmainen jalka vähän taaempana, et tavallaan maha oli toiselta sivulta patjaa vasten, kuitenkin niin ettei siihen tuu painoo. Mut sit tulikin useampi muksaus mahasta! Ja käännyin kokonaan kyljelleni. En tiiä oliko täysin sattumaa vai ilmoittiko vaavi et tää ei oo hyvä! :)

moonflower, mulla se selällään oleminen on muutaman kerran saanu aikaan ihan selkeän huonon olon mut useammin se on sun kuvailemasi kaltainen epämukava olo mahassa, joka menee heti ohi kun käätyy kyljelleen. Se hyvin muistuttaa kun mä meinaan aina vanhasta tottumuksesta mennä ensi selälleen petiin.

Mä oon huomannut et mun maha on kylmä tietystä kohtaa :D Jostain luin et kuuluu asiaan kun verisuonten määrä vähenee suhteessa mahan kasvuun. Siis ei ne vähene mut siirtyy jotenkin laajemmalle alueelle.

Pahoinvointi tuli taas takaisin oltuaan poissa pari viikkoa. Tänään sai taas halailla pariin otteeseen vessanpönttöä, sen jälkeen olikin taas ihan kuollut olo ja päänsärkyä. Toi oksentelu vie siis niin voimat. Onneksi mies on kotona ja pystyy auttamaan askareissa.

Mä kaivoin jumppapallon esille. Sen päällä istuskelu voi kuulemma auttaa lonkkavaivoihin.
No se pallo oli vähän tyhjentynyt, joten päätin pumpata siihen lisää ilmaa. Oon varmaan lingonnut sen alkuperäisen pumpun tyhmyyksissäni roskiin. Olinpahan näky, kun VESI-ILMAPALLOPUMPULLA ruuttailin jättipalloon ilmaa:facepalm::hilarious:
Nooooo, tyhjää parempi! Ja ei tuota kauheasti tarvinu täyttää lisää.:wink

LauraLady, mulla on ollu tänään samanlainen olo. Huomasin kaupassa, että mähän puuskutan. Vähän väliä saa vetää oikein syvään henkeä kun tuntuu, ettei happi riitä. Koko illan oon "huokaillu".:wideyed: Vaikken oo mitään rasittavaa tehnyt.

Pitää kaivaa jumppapallo esiin^^ Toivon mukaan meillä on pumppu tallessa, pallo kun täysin tyhjä niin ei varmaan onnistu koko pallon täyttö vesi-ilmapallon pumpulla :D:D

nyt sitten alkaneet mielettömät lonkkasäryt iltasin ja öisin. Niin kauan ku pysyy liikkeellä ei ongelmaa, mutta kun hetkeksi isuu, tai nukkuu päikkärit pojan kanssa niin ei meinaa ylös päästä. Nukkua ei voi enää kuin kyljellään , niin että päällimmäinen jalka tyynyllä. kaikkein paras ois saada pitkä "poikaystävä tyyny" taas käyttöön niinkuin esikoisen aikaan. Mutta mahotonta ottaa. Esikko nukkuu taaperosängyssä meidän sängyssä kiinni, ja kapuaa aamusta viereen. Varsinkin nyt kun nuhassa, niin nukkunu vieressä. Siinä ei oikein isoja tyynyjä uskalla tai edes voi pitää.

Täytyypä tota jumppapalloa miettiä, vois muutenkin olla hyvä kun mulla huono tasapaino.

Mä tosin ostin itselleni joululahjaksi semmosen "tasapainotyynyn". En tiedä onko siitä hyötyä, kun se on vielä pahvilaatikossaan kaapin perällä :D voiskin kaivaa sen ja ottaa käyttöön :)

Hei miäki oon ihmetelly noit öisiä lonkkakipuja. Viime yönä heräilin ku toisel kyljel sattu lonkkaa ja toisel puutu käsi. Selällään ei voi olla, sillee puolimahallaan oli ainut miten sai unta:D muuten kyllä nukun ku tukki, oon kyl alkanu heräilee kaikkiin ääniin, mut saan kyl heti uudestaan unta. Kuumia aaltoja on kanssa, mut muuten ihanan oireetonta, pystyy jo nauttimaan tästä<3

Eikös sillä jumppapallolla voinut niitä lantiopohjan lihaksiakin harjoitella vai muistanko väärin?

Mä oon alkanu kuorsaamaan ja vaikka nukkuisin kyljelläni niin kuorsaan silti. Ukko on joutunu muuttaan öiks olkkarin puolelle kun ei saa muuten nukuttua :(

Meillä ei mies kuorsaa mutta välillä porisee unissaan, mää tuhisen unissaan ja meijän koira kuorsaa :grin

Tuo mun kuorsaaminen johtuu tästä raskaudesta. En kuorsaa muutoin. Pitänee neuvolassa kysästä kun se vissiin voi olla vakavaakin jos raskauden aikana alkaa kuorsaamaan. Voi olla oire kohonneesta verenpaineesta tai jopa alkavasta raskausmyrkytyksestä.

Takaisin