Toisen kolmanneksen oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mira83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo näköjää täytyy. Huomasin ku ilman paitaa hihhuloin aamulla ja käski osu tissii ja sit oliki märkä. On nää kropan muutokset ihmeellisiä. :)

Mulla alkoi eilen ilman mitään syytä yhtäkkiä kuumottamaan ja kihelmöimään tissejä ihan hulluna. Oikein säikähdin et mitä tää on. Googletin oireen ja näyttihän sitä olevan monilla raskaana olevilla. Onks teillä kellään ollut? Vissiin jotain hormoniperäistä toikin. Alkaakohan maitotehtaat käynnistellä itteään.. :)

Minä odotan kauhulla, koska joutuu niitä liivinsuojuksia ottamaan käyttöön. Eilen illalla suihkuun mennessä toisesta rinnasta tuli ihan kunnon tipat jo näkyviin. Etenkin iltaisin tuntuu, että ovat pinkeät ja silloin herkästi nousee tippa nännin päähän..

Tänään aamulla tuli alaselkä kipeäksi koiran kanssa kävelystä. Katuja ei oltu aurattu, joten vähän oli lunta, jossa tarpoa. Joko oma painopiste on siirtynyt niin eteen, että lihakset eivät siihen ole vielä tottuneet? Ole selvästi sellaista rasituskipua.

Mä oon vielä toistaiseksi säästynyt selkäkivuilta. Mitä pidemmälle pääsee ilman niitä, sitä parempi.

Mulla on huono selkä muutenkin, mennyt aikoinaan kun tipuin aika pahasti hevosen selästä. Kauhistellut millaset selkäkivut vielä saan, kun se vaivaa muutenkin.

Mulla iski eilen eka kunnon tunnepuuska! Töiden jälkeen hain mäkkäriruokaa iltapalaksi, pakkasivat kantokahvallisen pussin sijaan isompaan normipussiin, hissin eteen levis koko paska. Hitto mitkä raivarit, lensi oma purilainen mettään ja muut viskasin käsilaukkuun :D kotiin päästyäni itkin ku pikkutyttö. Mies anto purilaisensa mulle :D sanoi ettei oo mun tapasta tuommonen reagointi :P

Iskiaskipua ( tai joku muu kipu ) on siirtyny pakaroista takareisiin. Mä oon välillä töissäkin et aih mut onneks menee usein melko nopsaa ohi!!

Ja tää aamuyön valvominen, onneks saa usein aamusta vielä nukkua!!

Väsymys vaivaa kun ei oo saanu nyt nukuttua niin nukuimpa sit tänä aamuna vähän pommiin. Onneksi kerkesin töihin ilman että tarvihti ajella ylinopeuksia tai hermoja menettää. :D

Mulla ei myöskään ole juuri ollut oireita *kop-kop*. Niiden "ensimmäisten kuukautisten" kehittyminen tuntui kestävän ikuisuuden, eli vatsan nipistely jatkui useamman viikon ja päätinkin sitten tehdä raskaustestin. Raskaustestin aikoihin alkoi etova olo, joka kuitenkin oli aika mietoa, mutta sellaista että koko ajan piti olla jotain syötävää käsillä, että heti saa nakerrettua kun alkaa siltä tuntua. Sitä kesti noin kuukauden. Välillä mukaan tuli rintojen turvotusta ja arkuutta, enemmän sitä viimeistä - ei kannattanut antaa minkään hipaista. Iskias(?) vaivasi aina silloin tällöin. Väsymystä oli jonkun verran.

Nyt on satunnaista väsymystä. Edelleen silloin tällöin nipistelee ja nännit ovat arat. Päätäkään ei juuri ole särkenyt, vaikka se on normaalisti minulla aika yleistä niskoista johtuen.

Mielialanvaihteluitakaan ei kuulemma ole ollut (enkä niitä itsekään ole huomannut), mutta sen sijaan alkuraskaudesta olin kuulemma monesti vähän poissaoleva. Varmasti keskityin niin paljon kohdun tuntemuksiin, koitin sitten vähän skarpata kun tuli puheeksi... :angelic:

En muista sanoiko sitä jo ketjussa joku, mutta luin ainakin jostain, että jos linea negra menee navan yli, se merkkaisi poikaa, ja jos päättyy napaan, niin tyttöä. Itsellä tämä nyt ei kyllä oikein tarkoita mitään, koska minulla näkyy tuo viiva muutenkin :joyful:

Yökukkumiset ja aamuoksennukset. Voin vaihtaa pois, jos joku oireeton haluaa kokeilla oireita välillä.

Juu, mulla myös halukkaille tarjolla noita Elaffyn oireita. Tänä aamuna täytyi syödä parikin aamupalaa. Yökukkuminen on hieman vähentynyt, mutta kaksi yötä on kyllä taas perätysten mennyt pyöriessä. Esikoisella lisäksi takahampaita tulossa ja kitinä sen mukaista. Huoooh.

Mä voisin lahjoittaa jollekin oksennustaudin :D Eilisillasta asti viettänyt yön vessassa valvoen ja suoraan sanottuna on vähän heikko olo. Mietin et milloin pitäis lähtee sairaalaan näytille jos olo tosi huono. Vesi ja mustikkakeitto on toistaiseksi pysynyt sisällä joten ehkäpä mä selviän tästä :D

Mulla oli kaksi oksutautia viime raskaudessa ja kyllä oli inhottava tauti! Itse en käynyt terveyskeskuksessa, olo alkoi kohenemaan siitä kun oksentaminen loppui.

Kyllä täälläkin voiton puolella jo ollaan. Edelleen huono olo mutta en oo oksentanut sitten aamun. Taitaa olla sänkypäivä tämä kun hyvä et pystyssä pysyn.

Väsyttää, saisipa ees viikonloppuisin nukkua pitkään tai päikkärit
Mutta ei kun pojat o aamuvirkkuja ja pirteitä koko päivän :) ja niitä painon tunteita tulee melkee päivittäin tonne alapäähän, ajattelin niistä mainita nyt neuvolassa ja lääkärille. Eikös jollai muillakin ollut niitä, ootteko neuvolassa kyselly mistä vois johtua??

Takaisin