Toisen kolmanneksen oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mira83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko kellään muulla vaivana sitä et koko ajan on ihan tuskaisen kuuma? Ja yleensä mä on talvella kuin jääpuikko ja nyt tuntuu et on pukenut ihan liikaa vaatetta päälle. Saa nähdä millainen olo on keväällä ja kesällä :D

Freyja,mulla! Tarkenen nää alle -10 kelit ihan huvin pelkällä fleece takilla. Jotenkin inhoon pitää toppatakkia ku olo on kuin valaalla. :) Yöt nukun pelkällä pussilakanalla,kuolisin kuumuuteen jos ottaisin peitonkin.

Ja täällä alkanu vaivaa issias ihan kunnolla..ikinä ei oo riesana ollu. Nyt jo välistä aika pahana,mitä tää tuleekaan olee vielä loppu ajasta.

Mä ainakin palelen ihan vanhaan malliin - lähes aina ja kaikkialla :confused:

Mulle iskee hiki aaltoina, "kuumat aallot" :laughing002 Mutta yöllä ennemmin palelen, pitää olla peitto.
Omat tavis-talvitakit alkaa kinnata mahan kohdalta. Eivät menis kiinni, ellen vetäis mahaa sisäänpäin. Ja sittenkin puristaa kyllä tukalasti.... Kuopuksen odotusajalta on sellanen A-linjainen villakangastakki, mutta se näyttää niin hölmöltä päällä kun masu ei oo vielä tarpeeksi iso siihen takkiin.:shifty:

Toivotaan, ettei kesäkuu oo kovin kuuma. Eikös se muistini mukaan ollut viime vuonna KYLMÄ? Ainakin vitsailtiin, että juhannus oli kylmempi kuin joulu :laughing002 Ja muistan ajatelleeni, että jos tää kesä ei tästä parane niin EN ALA. Mutta paranihan se :) Notta jospa ei tarvis kovista helteistä kärsiä ison masun kanssa.

Juu, viime vuonna oli helle huhtikuun lopussa ainakin, kun tein istutuksia ja puuhattiin pihaan lisää nurmikkoa. Sen sijaan juhannuksena just ja just kiven päälle aurinkoon mittarin laittamalla taisi jossain välissä saada aikaan 20 astetta. Mutta muuten sitten taisikin sataa vettä...

Toppahaalari mukaan synnärille jussina... :joyful:

Niin muuten olikin huhtikuussa helle! Täällä oli silloin Suomen tivoli. Mä olin narutopissa ja RUSKETUIN, lapset oli ulkona t-paitasillaan. :D

Täälläki oli toukokuu lämmin kesäkuu kylmä ja sit heinäkuun alussa alko kauheet helteet. :)

Täällä tyttöön iski eka kauheen flunssan ja nyt se vissiin tulossa minuunkinku räkä valuu jatkuvalla syötöllä. :(

Mulla vessassa ramppaamiset vähentyny yöllä. Kerran vaan käyn ja sekin vasta aamuyöllä. Uni on nyt muutamana yönä tullut ihan hyvin. Onneksi sillä se yö valvominen on niin perseestä >:)

Mä kyllä palelen aina ja nyt raskaana vielä enemmän! Mä taas rrrrrakastan lämpöä ja hellettä! Kun se on tyyliin ainoo sää jollon en palele jos ei oo pilvistä :D . Joo viime kesäkuu, voi luoja. Viikkoa ennen juhannusta oltiin jukolan viestissä ja telttamajotuksessa siis koko perhe ja sielä yöllä lämpötila tais laskea jonnekin nollan tuntumaan ellei ollu jopa pakkasta! Hyi hitto. Mä en nukkunut koko yönä, kun vaan tärisin sielä makuupussissa. Ja oli myös tosi haastavaa saada tuo silloin vähä yli 1 v esikoinen nukkumaan! Ajattelin, ettei enää ikinä pienen lapsen kanssa telttaan. No ens kesänä multa jää se tapahtuma nyt sattuneesta syystä väliin :) .

Mullakin on vähentyny yöllä vessassa ravaamiset! Yhdessä vaiheessa kävin useamman kerran joka yö, mut nyt ehkä viikon verran ei oo tarvinnu käydä kun vasta joskus kuuden maissa aamulla, eli käytännössä ei ollenkaan yöravaamisia. Oiskohan kohtu alkanu nousta.... ? Mahan päältä kun tunnustelee, niin tuntuu että vois olla korkeemmalla. Tosin on se selkeesti kasvanutkin.

Ainakin tuossa vau:n raskausanimaatiossa näkyis, että rakko jää vapaammille vesille kun kohtu nousee ylemmäs.. :)

Munkaan ei tartte yöllä käydä vessassa, mutta muuten käyn sit vartin / puolen tunnin välein...

Kyllä se kohtu noussut on nimittäin minähän kärsin alussa siitä ettei se pissa tullut vaikka rakko täynnä koska kohtu painoi rakkoa. Nyt tulee oikein paineella kun kohtu noussut ylös :)

Mulla on tullut nyt jo se, että kohtu rupeaa vissiin uudestaan painamaan rakkoa TAI sitten vauva välillä puskee itteään rakkoa vasten. Välillä kun menee vessaan ja koittaa ruveta pissaamaan niin mitään ei tule :wideyed: vitsi se on ahistavaa! Työnnät siinä, rakko ihan täys mutta mitään ei tuu. Kun on jonkin aikaa siinä istunut ja vaihtanut kankkua niin rupeaa hiljalleen tulemaan. Ufh, on nämäkin vaivoja...:rolleyes:

Toissa yönä valvoin 3-6 ja aamusta sain torkahettuu vielä kiva oli mennä silmät ristissä töihin. Viime yönä otin vahingon takasin ja heräsin vasta kuudelta!! Ehkä kerran 1,5 kuukaudessa tälläistä luksusta!

Ja maha on musta jo nyt iso ja painava niin miten sit 4-5 kuukauden kuluttua kun tää syntyy?

Aamuyöllä vaihdoin kylkeä selän kautta ja siinä samassa, kun oli selällään, iski todella inhottava tunne ja teki pahaa, pieni pissahätäkin oli mutten jaksanut nousta, mahtoikoihan kohtu painaa johonkin siinä kun hetkellisesti olin selällään.

Vihdoin alkais näyttää siltä, että raskaushormonit saa tän aknen niskan taittumaan!!! Mun iho on ollut puoli vuotta tosi kurjassa kunnossa ja oon odottanut, että helpottais... josko nyt :hello2 3-4kk on muistaakseni aiemmissakin raskauksissa mennyt ennen kuin ihon kunto on parantunut.

Mulla kohtu tuntuu jo reilusti yli navan ja jo nyt huomaa ettei saa kaikkee keuhkoista käyttöön. Huono olo on väistynyt ja jaksaa paremmin päivät. Illalla tosin edelleen maha turpoo ja väsyttää.

Uutena riesana tullu polvi/isias kipu. Mulla on välillä polvet kipeytyny salista mut nyt huomaa selkeesti et polven nivelet löystyy ja ns yliojennan polvea. Viime raskaudessakin vaivas mut myöhemmässä vaiheessa. Painoakin nyt kyllä enempi ku edellisessä raskaudessa.

Tuntunu et on nyt rv 20 tullu turvotusta ja pöhötystä uudelleen. Johtuuko sit siitä etten oo ehtiny niin paljon liikkua. Luin jostain et rv 17-24 tulis eniten painoa kun vauva kasvaa super vauhtia.

moonflower, mulle on tullu toi sama et en pysty kun ihan hetken maata selälläni kun tulee epämukava/huono olo ja pitää vaihtaa kyljelleen. Neuvolasta kysyin tuosta, sanoivat et se on just siitä kun kohtu painaa isoja verisuonia selän puolella. Hoitaja sanoi että ihmisen elimistö on sen verran fiksu, että se ilmoittaa sillä huonolla ololla, että vaihdapa asentoa kauan ennen kun vauvalle ehtii mitään vahinkoa tapahtua. Ja mulle sanottiin myös et myöskään mahallaan ei enää tarvi olla. Onkohan vielä muita asentoja mitä on syytä välttää.. ?

Takaisin