Mulle sanottiin, että sain ensimmäisen asteen repeämän eli sellasen pienen pintanaarmun, mutta ei osattu sanoa, montako tikkiä eikä sanottu, missä repeämä on. Suihkussa tunnustelin jo sairaalassa, että tikit on ihan tuossa "ylhäällä" klitoriksen vieressä. Ei siinä, suihkuttelin niitä ja kaikki vaikutti hyvältä, pystyin hyvin istumaan heti jne. Verta kuitenkin tuntui vuotavan jostakin muualtakin muutaman päivän. Kotona kun oltiin oltu pari päivää, pyysin miestä katsomaan, miltä alhaalla oikein näyttää. Ja silloin se selvisi: ne tikit oli väärässä paikassa, siinä kohtaa ei ollut mitään paikattavaa, vaan paikattava olisi ollut 2 cm alempana. Mun sisempi häpyhuuli oli nimittäin kokonaan halki ulkoreunasta sisäreunaan toiselta puolelta! Ja se oli ehtinyt jo parantua, niin että puolet oli jääny erilleen. Katsoin peilin kanssa ja paniikki ja itkuhan siinä tuli. Eihän se "käytössä" haittaa, mutta tuntuu tosi pahalta, koska alapääni oli ennen sievä ja symmetrinen ja olin ollut siitä ylpeä. Neuvolasta kehotettiin ottamaan potilasasiamieheen yhteyttä ja kysymään hoitovirheestä, josko sen voisi vielä korjauttaa. Täytyy varmaan rohkaistua ja tehdä se.
Lisäksi mulla oli sairaalassa kaksi päivää katetri, kun istukan käsinpoiston jälkeen en saanut enkä voinut nousta sängystä, koska menetin niin paljon verta. Sen poistamisen jälkeen huomasin kauhukseni, etten kyennyt pidättämään virtsaa kunnolla. Sen huomaaminen oli kamala kokemus. Rakko oli päässyt liian täyteen, ja matkalla vessaan pissa alkoi suihkuta ulos. Pääsin vessaan ja hälytin hoitajan ja itkin tietenkin ihan hysteerisenä kintut kusessa... Sen jälkeen piti alkaa käydä vessassa reilun tunnin välein, ettei pääse liian painavaksi. Sillä tavalla onnistui ihan hyvin, ja pikkuhiljaa pystyi pidentämään vessaväliä. Nyt synnytyksestä on kolme viikkoa. Pissa pysyy sisällä ihan hyvin, mutta yskiessä ja teityissä asennoissa jos rakko on täynnä, pääsee vähän karkaamaan
. Inhottavaa. Olen treenannut lantionpohjalihaksia, mutta vielä ei ole tämä asia ihan korjaantunut.
Odotan kovasti, että pääsisin jumppaamaan, niin saisi löllötä tuntuvan masun pois. Kilot on karissu melko hyvin jo nyt ennen liikuntaakin: 14 kilsota on jäljellä 3. Mutta ei nämä muutokset kehossa tosiaan helppoja ole. Varsinkin väsyneenä tulee helposti itku, kun näkee itsensä eikä jaksa ajatella, kuinka hienon palkinnon tästä pahasta sai.