Toinen tulossa

Mulla ei oo vielä lääkärineuvolaa ollu ollenkaan, kun ei oo mitään vaivoja ollut. Tosin empä sitä ole kaivannutkaan. Saa senkin lääkäriajan sellainen joka oikeasti tarvitsee sitä. :)
 
Täällä taas pitkästä aikaa. Mä oon ollut pitkään pois foorumilta kun meidän äiti nukkui pois tossa joulukuussa. Nyt tuntuu et energiat alkaa taas palautumaan ja jaksaa taas tehdä muutakin kuin ne pakolliset askareet. On kiva kirjoitella tännekin pitkästä aikaa. Meillä tosiaan toisen laskettu aika 12.6 ja rakenneultrassa veikattiin tyttöä ja eilen käytiin vielä yksityisellä 4d ultrassa ja saatiin tyttövahvistus. Mahtavaa koska ensimmäinen on poika:Heartred. Nyt pitäisi pikkuhiljaa alkaa laittaa vauvatavaroita kuntoon ja käydä esikoisen vaatteet läpi että mitä säästetään ja mitä laitetaan eteenpäin. Jos taas jaksaisi täälläkin foorumilla aktivoitua kun näitä keskuteluitakin on kiva seurata :)
 
Elina_ osanotot äitisi pois menosta! :Heartpink
Onnittelut tyttölupauksesta ja
kiva kun jaksat palata takaisin.

Päivikki&Nuppu 23+4
 
Täällä taas pitkästä aikaa. Mä oon ollut pitkään pois foorumilta kun meidän äiti nukkui pois tossa joulukuussa. Nyt tuntuu et energiat alkaa taas palautumaan ja jaksaa taas tehdä muutakin kuin ne pakolliset askareet. On kiva kirjoitella tännekin pitkästä aikaa. Meillä tosiaan toisen laskettu aika 12.6 ja rakenneultrassa veikattiin tyttöä ja eilen käytiin vielä yksityisellä 4d ultrassa ja saatiin tyttövahvistus. Mahtavaa koska ensimmäinen on poika:Heartred. Nyt pitäisi pikkuhiljaa alkaa laittaa vauvatavaroita kuntoon ja käydä esikoisen vaatteet läpi että mitä säästetään ja mitä laitetaan eteenpäin. Jos taas jaksaisi täälläkin foorumilla aktivoitua kun näitä keskuteluitakin on kiva seurata :)

Osaanottoni :Heartred
Mukava kun jaksat taas olla mukana :) Onnea tyttölupauksesta myös minulta! :) :Heartred
 
Meillä ikäero esikoisen kans on periaatteessa tasan vuosi (esikoinen 25.6., tämä vauva 24.6.), mutta esikoinen syntyi kolme kuukautta etuajassa. Toivottavasti tällä kertaa päästään juhannukseen asti! Nyt meille on tulossa tyttö (esikoinen poika), joten vähän pitää jotain vaatehankintoja ainakin tehdä. :) Mietityttää kyllä miten poika pikkusiskoonsa suhtautuu ja siihen, että äidin syliä alkaa vaatia toinenkin vauva. Toivotaan, että isommilta mustasukkaisuuksilta vältytään ja osaan jakaa aikaa tasapuolisesti. :)
 
Mua on kans alkanut toi mustasukkasuus nyt jännittää :S kummipoika (9kk) oli yökylässä ja samaan syliin oli päästävä. Nätisti silti kyllä oma silitteli kaveria, mut huomiotani en saanu pelkästään kummipoikaan kohdistaa ollenkaan.
 
Miten te muut olette jaksaneet nyt esikoisten kanssa? Varsinkin te joilla vielä "sylivauva" eli melkein kaikessa autettava. Mulla esikoinen täyttää nyt 1v 1kk ja Itellä alkaa olla jaksaminen tosi tiukilla ja melkein kaikki tuottaa vaikeuksia. Nostelut (rengasliina kovassa käytössä) hankalia, pukeminen oma hommasa. Sit ku väsyttää kun nyt yöunet sit meni ni päivisin vaikeuksia ylipäätään hereillä pysyä. Alkaa kyl toivoo tätä jo ulos täältä massusta :sad001
 
En voi kuin tuntea suurta myötätuntoa teitä kohtaan, joilla on vielä noin pieni huollettavana. Oma esikoiseni on jo 2v4kk ja jaksaminen on välillä hyvin tiukilla töiden jälkeen kotona. Mies tekee paljon yläkerrassa rakennushommia (pitäisi tulla valmista ennen vauvan syntymää) ja lapsenhoito+kodinhoito on pitkälti omalla vastuullani. Erityisesti kiristää hermoja pojan vaikeudet vaipasta luopumisessa, hän on isokokoinen ja peppupesut käy voimille. Poika tunnistaa kyllä jo hätänsä, muttei haluaisi vaipasta luopua.
 
En voi kuin tuntea suurta myötätuntoa teitä kohtaan, joilla on vielä noin pieni huollettavana. Oma esikoiseni on jo 2v4kk ja jaksaminen on välillä hyvin tiukilla töiden jälkeen kotona. Mies tekee paljon yläkerrassa rakennushommia (pitäisi tulla valmista ennen vauvan syntymää) ja lapsenhoito+kodinhoito on pitkälti omalla vastuullani. Erityisesti kiristää hermoja pojan vaikeudet vaipasta luopumisessa, hän on isokokoinen ja peppupesut käy voimille. Poika tunnistaa kyllä jo hätänsä, muttei haluaisi vaipasta luopua.

Joo ja nää ongelmat tuntuu kiristävien hermojen ja mahan kaa vielä tavallista suuremmilta.... tsemppiä sullekin kovasti :Heartred
 
Väsyttää... Mulla esikoinen 11 kk ja on kyl päiviä kun vaan itkettää kun ei jaksa mitään. Onneks on suht helppo tapaus ja viihtyy paljon myös itsekseen, mutta nyt on alkanut käveleen ihan kunnolla ja perässä saa kyllä mennä. Yöt nukkuu onneks hyvin ja kahdet päikkärit päälle , joten itekin nukun aina päivällä. Yöt vaihtelee itellä , välillä nukun hyvin , välillä en.

Tänään poksui 29+0 , ja mahdollisesti käynnistellään vauvan ison koon takia 38 viikolla ,joten eipä tässä mitään hurjia aikoja enää oo.

Tsemppiä kaikille :Heartred
 
Toi mein esikoinen on toukokuun alussa kaksi vuotias ja aika raskaaks käy päivät täälläkin varsinkin just töitten jälkeen. Mies tekee pelkkää yövuoroa ni sit ne putket on vielä extraraskaita kun apua ei saa juuri mihinkään, kun toisen on pakko nukkua päivät.
 
Toi mein esikoinen on toukokuun alussa kaksi vuotias ja aika raskaaks käy päivät täälläkin varsinkin just töitten jälkeen. Mies tekee pelkkää yövuoroa ni sit ne putket on vielä extraraskaita kun apua ei saa juuri mihinkään, kun toisen on pakko nukkua päivät.

Auts! Voih. Toi kyl on paha ku jos toinen tekee vaa yötä. Tsemppiä sulle kovasti! Pystyyks sun mies normisti jäämään töistä isyyslomalle kuitenkin? Alkuun varmaan käsiä tarttee ku on kaks. Ainaki itestä tuntuu silt :eek:
 
Väsyttää... Mulla esikoinen 11 kk ja on kyl päiviä kun vaan itkettää kun ei jaksa mitään. Onneks on suht helppo tapaus ja viihtyy paljon myös itsekseen, mutta nyt on alkanut käveleen ihan kunnolla ja perässä saa kyllä mennä. Yöt nukkuu onneks hyvin ja kahdet päikkärit päälle , joten itekin nukun aina päivällä. Yöt vaihtelee itellä , välillä nukun hyvin , välillä en.

Tänään poksui 29+0 , ja mahdollisesti käynnistellään vauvan ison koon takia 38 viikolla ,joten eipä tässä mitään hurjia aikoja enää oo.

Tsemppiä kaikille :Heartred

No ei ois kyl kauaa! Tsemppiä sullekki loppuun. Ehkä täs sit jaksaa itse kukin ku ei enää ite oo pallomahasena :rolleyes: meil kans juostaan joka paikkaan ni saapi nousta....
 
Meillä esikoinen 2,4 v mutta paljon autettava eli pue ei itse vielä. Pukeminen alkaa olla oma haaste kun sylissä on melkein mahdotonta kun mahan takia ei yletä :D ja jos heittäytyy maahan nii se on vähän hankala saada sieltä ylös...
 
Auts! Voih. Toi kyl on paha ku jos toinen tekee vaa yötä. Tsemppiä sulle kovasti! Pystyyks sun mies normisti jäämään töistä isyyslomalle kuitenkin? Alkuun varmaan käsiä tarttee ku on kaks. Ainaki itestä tuntuu silt :eek:

Juu pystyy onneks! Ja on joustava työpaikka kyllä ja pitkät vapaat pitkien yövuoroputkien jälkeen kompensoi ihan kivasti :) mut jännittää jännittää!
 
Meidän 3v 2kk alkaa olemaan tosi itsenäinen pukemisen suhteen ja siihen ollaan koko tää kevät toista erityisesti tsempattu. Välillä on ollut vaikeeta kun ei meinaa haluta vaikka osaaminen löytyy mutta nyt viikko-kaks sitten on hänelle tullut semmoinen ihmeellinen haluan tehdä kaiken itse vaihe, ihanaa :D
Helpottaa kyllä kamalasti jos ei tarvitse kahta pukea joka päivä.

Niin päivä vaipoistakin ollaan päästy eroon talven/kevään aikana.
 
Meidän 3v 2kk alkaa olemaan tosi itsenäinen pukemisen suhteen ja siihen ollaan koko tää kevät toista erityisesti tsempattu. Välillä on ollut vaikeeta kun ei meinaa haluta vaikka osaaminen löytyy mutta nyt viikko-kaks sitten on hänelle tullut semmoinen ihmeellinen haluan tehdä kaiken itse vaihe, ihanaa :D
Helpottaa kyllä kamalasti jos ei tarvitse kahta pukea joka päivä.

Niin päivä vaipoistakin ollaan päästy eroon talven/kevään aikana.

Sehä on oikeen hyvällä mallilla sitten :) Tolle vaippajutulle peukku! Se on iso homma :wink
 
1v 8kk testailee uhmaa. Ihana ajoitus!
Mutta muuten on kyllä ihanan omatoiminen: syö itse, pyytää juotavaa lasiin ja juo siististi, pukee (housut, sukat, hatun, ulkohaalarit, jopa takin hihat...vain paidan kanssa tarvitsee apua), hakee myös äidin kengät ja takin, jos oon liian hidas. Viimeviikolla vaihdettiin housuvaippaan, ja oon löytänyt neidin kolme kertaa omatoimisesti potalla.
Päätettiin että lapsi jatkaa päiväkodissa juhannukseen asti, niin ehdin kotiutus sairaalasta (viimeksi oltiin molemmat vauvan kanssa huonossa kunnossa ja 12 vrk synnytyksen jälkeen osastolla).
 
Takaisin
Top