Toinen lapsi tulossa

Meille on kanssa tulossa toinen lapsi :) JEE! Esikoispoika syntyi 8/14 ja nyt uudestaan raskaana, laskettuaika 18.2. eli ikäeroa olisi tulossa 1,5 vuotta :)
 
Täällä kans ilmoittautuu toisen odottaja. Eka poika syntynyt 04/2014 ja toisen LA 12.2 eli 1v10kk ikäeroa. Ratas keskustelu olikin mielenkiintoinen koska käynyt mielessä heti et pitääkö tässä nyt tuplat hankkia. Sukupuoli jännittää kovasti! Eihän sillä periaatteessa mitään väliä ole kunhan olisi terve, mut molempia olis kiva kasvattaa.
 
Muokattu viimeksi:
Kava meillä kans poika syntyi 8/14 ja nyt toinen tuloillansa :)
Eli ikäeroa tulee tosiaan se puolitoista vuotta.
 
Tänne on toinen poika 'tilattu' :p Oikeesti sukupuolella ei ole mitään väliä, kunhan tämä toinen edes olisi täysin terve.
 
Mieskin puhuu täällä toisesta pojasta :)
Minulle sukupuolella ei ole niin väliä. Toinen poika helpottaisi asumisjärjestelyitä toki, mutta olishan se tyttökin kiva :wink ..Voihan sieltä tulla molemmat :D
 
meillä sitten mies puhuu koko ajan prinsessasta :D oli esikostakin varma että tyttö tulee :) mulle käy kumpikin tietenkin :Heartred toki siis miehellekin :D
 
Me mietittiin yks ilta että kumpihan tulee ja kumpiki meinas että tyttö. :D Viimeksi mies oli oikeassa ku sano että tyttö sieltä tulee, ite epäilin poikaa. :)
 
Täällä kans tulossa toinen lapsi. Esikko on nyt vähän päälle 9 kk,ihana kiltti tytön tyllerö :) Vähän jänskättää että miten sitä kahden pienen kanssa tulee pärjäämään. Ja tosiaan meilläkin hankittuna uuden karheet Emmaljungan yhdistelmät tälle ekalle,kai pitää hankkia jotkut tuplavehkeet kun eihän tyttö jaksa vielä kävellä pitkiä matkoja vauvan synnyttyä taikka seisoa seisomalaudallakaan...
 
Kysyinki tuolla toisessa ketjussa Nirppu esikon ikää, mutta täällähän se lukikin :)

Soittelin neuvolaan aikaa itselleni ja kysyinki samalla tästä tehdystä sektiosta ja uudesta raskaudesta. Sama vanha vastaus..Että ihanne olisi vuosi raskauksien välillä, mutta on kuulema yksilöllistä. On kuulema tavannut jo 5kk sektion jälkeen raskautuneita ja kaikki on mennyt hyvin :)
 
Aa,hyvä että löytyi vastaus kysymykseen Marmoritar :D

Juu,mä vähän ihmettelin kun leikkaava lääkäri sairaalassa ei silloin viime syyskuussa sanonut mitään suositusta tuolle ajalle ajatellen uutta raskautumista. Jälkitarkastuksessa lääkäri sanoi että kantsii pitää vuosi tai pari taukoa ihan oman jaksamisenkin kannalta. Nyt kun soittelin neuvolaan ja varasin aikaa niin th sanoi ettei tiedä yhtään tapausta jossa ois keskeytetty sen takia että ois raskautunut ns. liian aikasin sektion jälkeen. Selitti että se vuosi on laskettu juurikin synnytysten väliseksi ajaksi. Oli vielä kysynyt lääkärin mielipidettä ja kolmas lääkäri oli sitä mieltä että ei hätää,enemmän ois ongelmana se jos ei raskautuis :)
 
Minäkin osallistun tähän keskusteluun, vaikka odotankin neljättä.. Mutta vanhemmat lapset jo isompia 9 ja 11 v Ja pienin täällä tällä hetkellä asuva on syntynyt 8/14 eli ikäeroa tulee 1,5 vuotta jos kaikki hyvin menee ❤️ la siis ystävänpäivänä ❤️
 
Meillä esikoinen syntynyt 02/14 eli tasan 2 vuotta tulee ikäeroa. Pidin sitä alkuun kovin pienenä ikäerona, mutta nyt oon huomannut, että tosi paljon on vielä pienemmälläkin erolla :)

Me ostettiin jo esikoiselle Super vikingit, vaikka suunnitelmissa ei ehkä ollut tehdä toista tällaisella ikäerolla, joten nyt päästään helpolla kun pitää ostaa vain se adapteri. Haaveilen kyllä silti Bugaboista :wink
 
Ootteko miettiny miltähän sitte tuntuu kun on kaks lasta? Aika usealla täällä on isosisar sitte kans aika pikkunen, niin ku meilläki. Vähän oon jo miettiny että mitenhän sitä pärjää ja miten saa annettua kaikille huomiota (miehelle, tytölle, koiralle ja vauvalle), repeääköhän sitä joka paikkaan... Välillä on niin luottavainen mieli/olo ja välillä taas että apua. :D Mutta se lienee ihan normaalia...
 
Meillä on onneksi hirveen hyvät välit kummanki perheen kans niin sieltä kyllä saadaan varmasti apua. :)
 
Mulla on vähä samanlaisia fiiliksiä,että kuinka aika riittää kaikille ja huomioi kaikkia tasapuolisesti. Ollaan miehen kanssa puhuttu että kun vauva syntyy niin hoidan vauvaa enemmän (jo ihan imetyksen takia) ja mies antaa isoveljelle huomiota ettei tunne itseään ulkopuoliseksi. Tarkoitus kuitenkin kun vaan arki alkaa sujumaan niin viettää äiti-esikoinen päivää ja isä saa olla pikkuisen kanssa. Mitä olette miettineet joilla myös tulossa toinen pienellä ikäerolla (alle 2 vuotta) yritättekö opettaa esikoista esim.käymään potalla? Tai syömään itse? Entä yritättekö päästä eroon tutista (jos sellaista syö) entä oletteko ajatelleet siirtää esikoisen"isojen" lasten sänkyyn vai hankitteko toisen pinnasängyn?
 
Samoja kysymyksiä sulla OnniAnni mietinnässä kuin itsellä. Ikäeroa tulee olemaan 1v8kk, joten juuri kuivaksi opettelu jossain määrin ja itse syöminen olisi hyvä osata. Esikoisen pinnäsänky siirtyy tulokkaalle ja meinattiin ostaa juniorsänky vanhemmalle.
 
Takaisin
Top