Toinen lapsi tulossa

Meillä kans esikoinen alko ihan ite nukahtaa yksin iltasin, oiskohan tuossa vuoden vaihteessa, ennen vaati tassutusta. Päikkäreille pitää tassuttaa vielä, ei malta rauhoittua. Josko sekin helpottuis syksyyn mennessä. Muutaman viikon nukkunu aamuun asti pitämättä yöllä ääntä. Aattelin miettiä syksyllä sit, et tarviiko viel toisen pinnasängyn vai oisko esikoinen valmis isojen poikien sänkyyn. Alkuun vauva nukkuu kehdossa ni voi esikoinen viel olla pinnasängyssäkin. Täyttää viikon päästä vuoden, ois siis 1v 7-8kk ku vauva syntyis.
 
Esikoinen on ollu aina suhteellisen helppo nukkuja, mut syöminen on ollu koko ajan erittäin haasteellista. Ois kiva ku osais ite syödä syksyllä, epäileväinen olen tällä hetkellä..syö vielä sileitä soseita eikä osoita mittään mielenkiintoa lusikkaa kohtaan, heittää lattialle.
 
Aaa, voi ei Muhveli! Siis sitä odotellessa että sänky vaihdetaan... Taidan antaa nukkua pinniksessä kouluikään asti :wink

Me tässä mietitään miten sijoitetaan lapset kun vauva syntyy. Lähinnä että siirretäänkö vauva nukkumaan esikoisen kanssa samaan huoneeseen vai laitetaanko suoraan oma huone kun siihenkin olis mahdollisuus. Alussa pidämme tietysti vauvan samassa huoneessa meidän kanssa. Miten muut olette ajatelleet?
 
Muokattu viimeksi:
Helmiina, me vaihdettiin normaaliin lastensänkyyn vuoden alusta, kun tyttö oli reilut vuos ja 4kk, mut lähinnä just siksi kun oli useamman kuukauden vaihe et monta kertaa heräsi yöllä paniikkihuutoitkua huutamaan, parhaillaan 4 kertaa yössä. Ei erään vaan jaksanut sitä, kun oli jo tottunut että yöt nukutaan kokonaan..meinas alkaa pää hajoilemaan :nailbiting: Et sen puoleen on hyvä, et tyttö pääsee itse tulemaan viereen kun on surku eikä koko ajan hypätä. Nyt vaan on lipsunu siihen et meinaa kipittää viekkuun joka yö :rolleyes: pidä vaan emmu_ma pinniksessä ala-asteelle, jos siellä nukkuu yönsä teitä sen suuremmin vaivaamatta :grin

Nannuska, kyllä se teilläkin lusikka pysyy kädessä sitten kun on sen aika :happy: Kunhan alatte naposteleen kiinteempiä juttuja mitä voi syödä sormin, alkaa se lusikkakin varmaan vähän kiinnostamaan. Meillä vedettiin pitkään ihan sormineen, nyt aikalailla tasan lusikalla alkuun ja sormilla loput menetelmällä :grin
 
Myö varmaan annetaa omat soseet sille kouluunki mukaan :grin Eiköhän se tuosta pikku hiljaa..On vaa niin sileä kurkku et kakoo pienimmistäki kököistä ja oksentaa. Olettasin/toivoisin et sormiruoat menee syksyyn mennessä :)
 
Helmiina meidän neiti tais siirtyy 1v 3kk iässä isojen tyttöjen sänkyyn. Pinnasänky odottaa käyttäjäänsä varastossa. :)
 
Heippa! Ensimmäinen viestini tällä foorumilla ^^

Meillekin tulossa pikkusisarus nyt kesäkuussa 2-vuotta täyttävälle tytölle :)
Vaikka on toivottu, tuli silti niin nopiaan että hiukan on sekaiset fiilikset. Meilläkin tyttö tykkää vauvoista ja on suhteellisen "helppo" lapsi, mutta väkisinkin sitä miettii mikä voi mennä vikaan ja mikä kaikki muuttuu. Ja muutoshan on välillä pelottavaa!

Vaunuvaihtoehdoista olen himoinnut näitä http://www.lastenturva.fi/tuote/mou...20015728101/?gclid=CMPou7HzncQCFcfMtAod8VoAMQ

Mutta aikamoinen sijoitus, varsinkin kun esikolla on jo matkarattaat ja yhdistelmät. Täytyy miettiä!
 
Muokattu viimeksi:
Mäkin vähä mietin että ei varmaan toista hommata. Vauvahan voi olla äitiyskopassakin aluksi ja esikoinen on silloin jotain 1v ja 2-3kk. Eiköhän sitä sinne normi sänkyyn aleta harjotella.. :D
Kuitenkin niin vähä aikaa kahelle pinnikselle tarvis. Tai sit hommaan jonku ihanan kehdon vauvelille alkuun :)
 
Meillä on esikoisella brion happyt ja oon tykänny niistä tosi paljo!! Uutena ostin ja nyt pitää tuplat hommata.. Rahanmenoa ei voi estää. Mulla edelleen vähä ne vieruspaikkaset sisarusvaunut mielessä pyörii mut on tässä vielä miettimisaikaa. :D nuo feodora on kans tosi kivan näköset ja kohtuu pienet.
 
Meillä otettiin pinnasängystä yksi sivu pois (ja turvalaita tilalle) noin 1v 1kk iässä, ja varmaan tuosta voisi siirtyä lastensänkyyn sitten vähän ennen sisaruksen tuloa. Vauva varmasti nukkuu pinnasängyssä alusta asti, mutta ihan meidän sängyn vieressä.
 
Meillä kanssa 1 v 3 kk tytöllä vielä pinnasänky, josta sivulaita pois ja kiinni meidän sängyssä. Tyttö ei vielä nukahda itse vaan meistä jomman kumman täytyy olla makkarissa kun neiti nukahtaa. Nukuttaminen nyt ja nuo muutamat yöheräilyt tuntuvat ihan luksukselta sen alun jälkeen, joten ei nyt ainakaan vielä suunnitella nukkumiseen mitään muutoksia. Noista vauva-ajan valvomisista on muuten jäänyt minulle se, että nukahtaminen on tullut paljon vaikeammaksi ja nykyään tarvitsen aika paljon vähemmän unta kuin ennen... Toivottavasti vielä joskus korjaantuvat nuo.

Meillä tyttö syö lähes kaiken itse sormin. Välillä onnistuu lusikallakin, mutta kääntää sen aina ylösalaisin, niin että kaikki ruoka tippuu siitä ennen suuta :D tuo sormiruokailu sottaa ihan hirveästi, mutta onneksi meillä on kaksi koiraa siivoamassa.
 
Mä oon kans miettinyt ja pähkäillyt kuinka kahden kans alkaa arki sujumaan :) Tuleva isosisko on marraskuussa 3v10kk. Hyvin innoissaan on kun vauvoja näkee kun "ihanaaa, vauva pieni", mut kuinkahan vaan menee kun vauva tulee kotiin? Kovasti selittää, että "vauva nukkuu äidin kanssa ja minä isin, vauva syö äidin tissiä" toki meil on ongelmana nukahtaminen kun Neiti ei nukahda yksin, eli makaan lattialla sen n.10min iltasadun jälkeen että nukahtaa. Ajattelin et aletaan pikkuhiljaa treenaileen yksinnukahtamista :) kyl kai kaikkeen tottuu, nyt vaan mietityttää :) sisarusrattaita en ajatellut ostaa, vaunut täytyy ostaa :)
 
meillä vaihdettiin isojen sänkyyn 1v 8kk ja kaikki alkoi mennä paremmin. tyttö ei vaan halunnut nukkua pinniksessä enää, ei suostunut sinne nukkumaan millään. aluksi karkaili uudesta sängystä, mutta isänsä oli onneksi tiukkana ja palautti sen sänkyyn niin kauan että se jäi sinne (parhaimmillaan noin 30 kertaa). sen jälkeen on sujunut hyvin. päiväunille jää ihan itsekseen nukkumaan, mutta iltaisin pitää olla nukuttamassa.

lastensänky on siis meidän makkarissa edelleen, niin hän kiipeää sieltä sitten meidän väliin usein ja saa meidän puolesta tullakin. ei se kyllä joka yö tule. mutta kun tulee vauva, niin mitenkähän sitten. esikoinen nukkui perhepedissä puolivuotiaaksi.... varmaan esikoinen joutuu siirtymään siihen mennessä omaan huoneeseen. jotenkin surku laittaa hänet sinne yksinään ja kaikki muut nukkuu toisessa huoneessa. :/
 
Mä oon niin innoissani jo että vauva olisi tulossa. Ostettiin käytettynä sisarusrattaat. Meillä kun oli tietynlaiset etsinnässä ja nyt sattui eteen tulla sellaiset. Meillä tulee ikä eriksi noin 1v 4kk. Jännityksellä odotan minkälaista arki tulee oleen kahden pikkuisen kanssa. Musta on ihan kiva kun ovat pienellä välillä niin on seuraa sitten toisilleen.
 
Onko teidän toinen raskaus eronnut ekasta? Hankala tietysti vielä sanoa..
Mulla oli ekassa kramppeja mahassa ja nyt on vaan satunaista vihlontaa. Pahoinvointi alkoi kunnolla eilen ja muistelen että esikoisesta alkoi vasta myöhemmin... Väsymystä ei vielä ole pahasti. Nyt 6+0.. :)
 
Täällä on aika samalla kaavalla mennyt, ja hyväs muistis tuo esikon raskausaika :D

Vähän ehkä voimakkaampi tää etova olo, ja alkoi vähän aikasemmin ku esikon kohdalla. Mut melkein kyllä identtiset tähän mennessä. Toivotaan, et näin jatkuu, sillä esikon odotus oli suht helppo. Lopus tietty perusvaivat, lonkat ja liitoskivut :D
 
Meille täällä tulossa kolmas lapsi, mutta esikoinen on jo tänä vuonna 8v. Kuopuksen ja vauvan ikäeroks meillä tulee n. 1v 10kk, ja paljon pyörii mielessä kaikki tulevat hankinnat. Tällä hetkellä tytöllä 1v 2kk emmaljungan scooterit käytössä, joten tulpat tulee meilläkin hankinta listalle. Meillä tyttö nukkuu pinnasängyssä meidän huoneessa, niin tässä pitäisi pikkuhiljaa alkaa siirtämään omaan huoneeseen nukkumaan. Isojen tyttöjen sänkyä suunnittelin kokeilla yössä kun tyttö tulos sen 1v6kk kun on ainakin vielä aika kova pyörimään unissaan :p
 
Onko kellään kokemusta vaunuun kiinnitettävistä seisomalaudoista? Aattelin jossei ostettais muuta kuin se, ja koitettaisiin pärjätä esikoisen kanssa sillai kulkemalla. Me asutaan maalla joten vaunulenkeillä tuskin juurikaan käydään (yritän opettaa uuden tulokkaan nukahtamaan suoraan vaunuun ilman työntelemistä - voi olla toiveajattelua, mut yritän ainaskii :p) ja kauppareissulla esikoinen kulkee ostoskärrissä. Niin tuollainen seisomalauta saattaisi olla aika näppärä meidän tapauksessa, ei oo vaan paljon sellaisista kokemuksia!

Mulla oli edellisessä raskaudessa tässä vaiheessa aivan mielettömiä alavatsakramppeja, pari kertaa päivässä ja varmaan 2vkoa ainakin kesti. Onneks kivut loppui joskus rv 7 kieppeillä,eli ei varmaan tässä raskaudessa ehdi sellaisia tullakaan. Muutenkin mulla on toistaiseksi tosi erilaiset kokemukset. Edellisellä kerralla kukki naama ihan kunnolla alusta asti, otsa täynnä finnejä. Ja sit et vaikka mulla muuten on tosi kuiva iho, raskausaikana ei ollu mikään kiire saunan jälkeen rasvailemaan. Eikä kyllä turvottanu tällai. Nyt kuivaa iho ihan älyttömästi, ihan itsekseen ilman suihkujakin, eikä ole näkynyt finnin finniä. Muutenkin olo on suht hyvä, edelliseen kertaan verrattuna. Muistan sillon vaan finninaamasena kuulleeni joskus sanonnan et "tyttövauva vie äitinsä kauneuden". Ja esikko oli tyttö - enteiliskö nyt sit poikaa..? :dummy: :wink
 
Mulla on tähän mennessä raskaus mennyt melkeimpä samalla kaavalla. Pahoinvointi ei ollut näin voimakasta ekassa raskaudessa kun mitä nyt on ollut. Nyt olen päättänyt enemmän nauttia tästä raskaudesta kun ensimmäisessä raskaudessa ei osannut nauttia kun annoin neuvolan tädin sanojen liikaa vaikuttaa muhun. Nyt vaan tuntuu raskaammalta tää raskaus kun pitää esikoistakin pystyä hoitamaan vaikka on näitä oloja.
 
Meille tulossa toinen lapsi. Itse olen vielä esikoisesta kotosalla. Hoitovapaalla. Esikoinen on silloin kun vaavin pitäisi syntyä niin 2wee 7kk. Kaikkia ajatuksia pyörii päässä. Itse olen ajatellut laittaa esikoisrn päiväkotiin,koska meidän tapauksessa se olisi oikea ratkaisu.
 
Takaisin
Top