Vaikka mun poikani on liikkis ja ihana ja sympaattinen. Osaa se olla myös haastava, jääräpäinen ja rauhaton. Ja valitettavasti pojan opettaja on sellainen nainen, joka ei osaa käsitellä vähääkään haastavampia tapauksia (emme siis ole ainut perhe, jolla on samoja ongelmia...). Nyt opettaja meinaa joka päivä laittaa kaksi viestiä wilmassa, miten poika käyttäytyy.
Olen samaa mieltä siinä, että meidän tulee tietää, miten koulussa menee ja miten poika siellä käyttäytyy, mutta en minä tai mieheni voida kotoa käsin vaikuttaa siihen, miten koulussa opettaja saa pojan aisoihin jos tämä kieltäytyy asiasta X tai Y. Toki, kotoahan moni asia lähtee, mutta jos kerran kotona nämä "kohtaukset" saadaan kuriin ja ylipäänsä homma toimii ja säännöt on selkeät, niin en minä tiedä, miten voin vaikuttaa enempää siihen kouluelämään. Puhutaan aika ajoin kotona, että koulussa ei ole aina kivaa ja asioita täyyty tehdä, vaikka ne ei kivoja olisikaan. Ja että opettajaa totellaan. "joo, kyllä mä tiedän. Ope on vaan tyhmä". Seeeelvä.
Mulla on näkemyseroja opettajan kanssa useista asioista, mutta en ole niitä kovaan ääneen laukonut. Tässä raskaushormonien vietävänä vaan pelkään, että jollakin kohtaa mulla menee kuppi nurin.
Yhdellä kohtaa saimme koko ajan viestiä, miten poika on rauhaton ja kiukuttelee. Jännästi emme olleet saaneet kuulla koko tarinaa, ennen kuin mutkan kautta, toiselta äidiltä. Toinen TODELLA rauhaton poika oli ottanut meidän pojan silmätikukseen ja tökki tätä tunneilla, repi repusta, tukisti, lällätteli yms. Pojat istuivat lähekkäin. Jännästi tämä ongelma ratkesi kun vaadin poikien erottamista eripuolille luokkaa. Meidän kundi oli kyllä välillä maininnut, ettei tästä pojasta pidä, mutta en ajatellut asiaa sen enempää.
Puuh.
Anteeksi avautuminen. Piti päästää vähän paineita.