Meilläkin odotellaan toista. Jännittää aika paljon, nimenomaan tuo miten saa esikoisen ymmärtämään ja tuntemaan, että yhäkin hän on äitille maailman tärkein, samalla lailla kuin uusi tulokaskin sitten.
Ikäeroa meillä lapsille tulee noin 2v 3kk, mikä toivottavasti myös on ihan sopiva ikäero. Itselläni ja siskollani on pikkaisen vajaat 3 vuotta eroa, ja voi herttinen sitä tappelun määrää
Niin itse ajattelin, että jos suinkin mahdollista, tekisin lapset parin vuoden erotuksella jos näin onnekkaasti voisi käydä. Nyt kovasti näyttäisi siltä
Tuo nukuttaminen kanssa mietityttää - meillä ei neiti osaa vielä itse jäädä sänkyyn eli nukutetaan vielä lauleskelemalla. Vaihdettiin normaaliin sänkyyn muutama kuukausi sitten, joten neiti sieltä kipsuttaa hyvin onnellisena pehmolelu kainalossa olkkariin takaisin jos hänet jättää sinne yksin nukahtamaan
Onko tähän jotain vinkkejä?
Esikoinen myös tulee yöllä viereen, ja ollaan annettu hänen tulla. Meillä oli pitkä jakso tuossa että tytöllä oli ilmeisesti jotain kauhukohtauksia ja juostiin yöllä pinnasängyn laidalle monta kertaa rauhoittamaan toinen takaisin uneen. Ehkä vähän väärin, en tiedä, mutta helpommalla ja paremmilla unilla ollaan itse päästy, kun vaihdettiin normaaliin sänkyyn eikä tarvitse ravata alvariinsa tytön huoneessa, nostaa vaan neidin sängyn laidalta heilumasta väliin nukkumaan. Mutta tästä pitäisi kyllä vauvan tuloa ajatellen päästä varmaan eroon, tulee ahdas sänky muuten yösyöttöjen yhteyteen
Hyviä vinkkejä siis otetaan mielellään vastaan tässäkin, jos sellaisia täältä löytyisi!