Toinen haaveissa <3

Tk:sta saa hakea niitä näytepurkkeja ja pissa pysyy lämpösenä "hyvänä" n. 2h (vai oliko jopa 4), jos menee kauemmin kuskata se nii kannattaa säilyttää jääkaapis. Ja jos ei purkkia saa nii pilttipurkki on ihan ok. :)

Jännä miten eri käytännöt! Meillä piti pissiä neuvolassa ja itse tehdä se testi. :)

Tästä tulikin mieleeni kun otettiin paino ja verenpaineetkin itse, niin onko muilla paikkakunnilla näin? Tälläinen itsepalvelu!

Meillä edellisessä paikassa th mittasi verenpaineen ja puntariin piti mennä siinä samassa huoneessa th:n katsellessa vieressä :P En tiiä miten sit täällä menee. Ärsyttävää kun viimeksikin koti puntari näytti 1.5 kg vähemmän ku neuvolan puntari juuri ennen neuvola-aikaa. Ja sit kun aina oli eri aika kun paino otettiin niin tokihan se nyt heitteli. Mut onneksi meidän th:lle kävi että käyn kotona aina puntarissa ja sen mukaan mennään. Kiloja tuli 12 koko raskausaikana (mulla ylipainoa reippaasti) ja kaikki lähti 2 viikossa. Ja noista 12 kilosta jo pelkkä vauva painoi 4.7 kg :D

Tervetuloa nnanna! Kiva saada tuttuja tänne :happy: Pikaista tärppiä teille. On kyllä mielenkiintosta, että hormoniehkäsyä ehdotettiin hoidoksi, vaikka on tiedossa, että haluatte lisää lapsia o_O

Meillä oli kans edellisessä neuvolassa itsepalvelumeininki. Siellä oli näytteenotto WC, jossa pissittiin purkkiin ja lillutettiin tikku, joka sitten työnnettiin sellaseen koneeseen, joka sen analysoi. Itse otettiin myös paino ja verenpaine ja merkittiin äitiyskorttiin. Mä en koskaan saanu sitä verenpainetta otettua kunnolla, joten hoitaja sitten otti sen uudestaan. Nyt ollaan sit uudella paikkakunnalla, joten saa nähdä, mikä tuolla on käytäntö jos/kun sinne äitiyspuolellle asiaa tulee.

Tilasin sunnuntaina niitä r-testejä ja posti toikin ne eilen. Ihan tyylipuhtaan negan testasin, kuten aika hyvällä varmuudella osasin veikatakin. Menkkojen odottelu siis jatkuu. Ylihuomenna on jo 4 viikkoa odottelua takana pillereiden lopettamisesta. Kärsivällisyys alkaa olla jo tiukilla, vaikka ei tässä nyt ole hirmuinen tarve juuri nyt plussata, mutta jos ei menkkoja kuulu niin ei pääse kuumeilemaankaan :sorry: Yrittämään pitäisi kuitenkin päästä tän vuoden puolella ja vuoden loppu tuolla jo häämöttää.

Tosi erillaisia näyttää olevan käytännöt neuvolan toiminnassa, meillä pissittiin aina neuvolassa purkkiin ja täti hoisi testit ja mittaukset!
Myös painon kyttäämisen, pahin painajainen, +30 kg ekasta raskaudesta! :mad:

Tänään varattu neidin 2 v. neuvola ja eka oma käynti (10.11) ja vaidettu fossiilitädit samassa nuorempaan! :wink

Tänään en enää testannut aamulla.
Päivikki & Nuppu 4+2

Meillä th ottaa verenpaineet ja purkkiin pissitään mistä th ottaa liuskajutut. Ite ei siis tartte tehä mitään ja hyvä niin koska en osais edes sitä liuskaa lukee. :D
Mulla tuli edellisessä raskaudessa +30kiloo mut täti ei nipottanu siitä. Tässä raskaudessa oon vähän kattonu mitä syön jne ettei paino nousis niin paljoo, mutta on noussu kuitenki jo. Kilon viikossa ja se on mun mielestä ihan liikaa kerralla. Yritän soittaa tässä joku päivä thlle ja pyytää sokerirasituksen aikastamista. Epäilen, että radi on varmasti ku paino nousee tuota vauhtia. Ja minä ku oon aina ollu sellanen että oon saanu syödä mitä haluun ja millon haluun enkä liho..

Meilläkin tosiaan se kone arvioi sen liuskan, sieltä tuli "kuitti" josta kävi kaikki ilmi ja annettiin sitten neukkutädille. :)

Hieman ihmetyttää tuo painon kyttäily, ymmärrän siis miksi sitä tarkkaillaan mutta voin kuvitella että se voi olla monille arka paikka jo muutenkin. :sad001

Toivottavasti saisitte kaikki kivat neukkutädit! :)

Salo, Toivotaan että menkat löytäisi perille sinne pian! :)

Meillä kans th ottaa kaikki, ei itte tartte! Mukavee niin vaikka osaisinki itte ottaa :) pari kertaa oon kyllä itte kastanu tikun ja tulkinnu mutta välistä annan terkan tehdä sen, riippuu miten aikaseen oon tullu neuvolaan.

Mulla esikoisesta tuli n. 20kg ja tästä on tullu ny n. 8kg että ihan maltillinen nousu. Esikoisesta se lähti 3kk ja sitte lähti liikaaki että luotan jotta nytki lähtee.

Mulla sitte alkaa mennä hermot esikoisen kans. Ensviikolla se täyttää vuoden, ja se on varmaan 70% elämästään vaan huutanu ja itkeny ja siitä 70% ihan ilman syytä. Alkais jo riittää, en vaan jaksa enää tuota huutamista ku sille ei mitää syytä oo. Lääkäreillä käyty ja ei oo mitää terve reipas iloinen poika (todella vieraskorea siis).

Niemja, meidän esikoisen koliikki kesti vuoden. Yhtenä päivänä vain heräsin siihen, että meillä ei olla enää moneen päivään tai yöhön kuultu itkua, jolle ei löydy syytä :) Lapsi on edelleen tosi reipas ja iloinen tyttö. Toivottavasti teilläkin itkut vain loppuvat ja alkaa uusi aika. Jatkuva itku on hirvittävän raskasta.

Vauvan itkuhan on kuulemma yksi stressaavimmista äänistä.

Mutta niin, olen samaa mieltä kuin Lady Bug, toivottavasti alkaa pian uusi kausi ja jatkuva itku ja huuto vain muisto! :)

Lady bug lohduttava kuulla! Joskos se meilläki sitte joskus.. Nyt toisaalta hirvittää että miten jaksan ku seuraava tulee jos esikoinen jatkaa tuota huutamista ja seuraava on ihan varmasti samanlainen. :(

niemja, oletko huomannut mitään masuvaivoja ym.ruokaan liittyvää? Meillä ainakin itkettoin kovasti öisin kun kiinteät aloitettiin, ennen kuin jätettiin maito ja viljat pois.

Manna pakko kysyy. Onko teijän pienellä maito ja vilja-allergiaa?
Meiltä nimittäin löytyy toi maitoallergia ja nyt ollaan menossa vilja altistukseen eli viljattomalla ollaan niin kauan ku sairaalasta tulee kutsu. Nyt mulle muodostunu ongelmaks sit, että en keksi pikkuselle mitään syötävää. Kaikessa on joko maitoo tai viljaa. Ei sattuis olee jotain ruoka ehotuksia?

Manna ei oo ruokaan liittyvää, katottiin niitä sillon ku vielä imetin ja aloteltiin ruokia. Ei oo mitää selvää syytä tän vuoden aikana löytyny.

Niemja onko teillä poissuljettu myös refluksi?
Se aiheutti/aiheuttaa meillä vieläkin 2v. neidis itkusuutta jolle ei oo "syytä".

On, ei oo juuri ollenkaa puklaillu. Paristi nielly puklun mutta tosi harvoin

Siitä on olemassa myös sairaus silent refluksi, johon ei juuri kuulu pulauttelu, mutta saattaa olla kivuliaampi!

Siksi vaan ajattelin, kun meillä sen vasta tajus lastenlääkäri.
Muut väitti et on "normaalia"!

Olin juuri tulossa sanomaan samaa että ystävällä oli lapselle silent refluksi joka ei oireillut juuri muuna kuin itkuisuutena.

Takaisin