Toinen haaveissa <3

Onnea jnnajsmine! :)

Marsupilamillakin lupaavia oireita.:rolleyes:o_O

Päivikille pahoittelut menkoista ja tsemppiä uuteen kiertoon. :)

Me asutaan 80m2 Rivitalo/paritalo. kolme makkaria, olkkari tupakeittiö, sauna. Haaveena ois omakotitalo jossai vaiheessa.

kp21/24-29 dpo 5. menkkajomot päällänsä jo. Jos kierto jää tuolle lyhyelle kp24 niin taitaa tuo luteaalivaihe jäädä liian lyhykäiseksi. :(

Negahan se taas oli!:confused:
Nyt en kyllä hätähousuile vaan testaan aikasintaan to. Parempi ois jos malttais oottaa perjantaihin! :smug:
Oireet jatkuu että jos ei sitä plussaa kuulu ni aikamoisen kirjon oireita oon onnistunu kehittämään ja ärsyttävin niistä on tuo jäätävä pötsi! No, nut pitää keksiä jotain muuta puuhaa muutamaks päiväksi..

Pahoittelut negoista ja tädeistä

Ja onnea jnnajsmine!!! :happy:

Janniliini luteaalivaiheen pitäis olla munmielestä 12pv että olis hyvä. :/

Mä just katoin että nää kierrot joissa oon seurannu ovista ni just se luteaalivaihe on ollu vaan 7 päivää. Mut mitähän sille asiallekaan pystyy tekemään...

Kylläpä nyt alko ärsyttämään... Ihan turhaanhan mä mitään jännään kun ei toi 7 päivää riitä...

Daamos on olemassa lääkkeitä jotka pidentää luteaalivaihetta. Jos luteaali on lyhyt, niin vaikka munasolu olis hedelmöittyny niin kerkeä kiinnittymään kun kohdun limakalvo alkaa jo rapista pois.

Täytyy vielä katsoa tämä kierto että miten menee vaikka eipä tuota ovista vielä ole tullut. Toki tämä on vasta yk 6 mutta onko edes mahdollista että asia korjaantuu itsestään? Ei millään viitsisi yrittää turhaan vuotta ja vasta sitten mennä lääkäriin

Miula on muutamassa kierrossa jäänyt luteaalivaihe 8-10 päivään. Oiskohan mahdollista saada jotai lääkitystä tuohon asiaan. Ottaako lääkärit ees mitään kantaa tuommoiseen ja jos yritystä vasta noin puolvuotta nyt. Onko jollain tietoa/kokemusta?

Marsupilami luteaalivaiheeks sanotaan aikaa ovulaatiosta menkkoihin. Sen pitäisi olla 10-14 päivää aika vakio. Menkoista ovulaatioon voi heittää montaki viikkoo. Mulla se väli on kolme viikkoo :)

Varmaan jos haluaisi jo tässä vaiheessa saada jotain apuja niin täytyisi mennä yksityiselle. Se on vaan sen verran kallista lystiä että taitaa jäädä menemättä vaikka onkin kova halu saada lapset pienellä ikäerolla

Voikohan tossa asiassa käydä ihan tavallisella lääkärillä vai pitääkö mennä gynelle? Ja jos gynelle niin käykö ihan tavallinen sellainen vai pitääkö olla jotenki erikoistunu?

Mä sanoisin että normilääkäriltä lähete. Tai neuvolalääkärin kautta lähete. Jos menee julkisen kautta.

Taidankin itse tehdä nyt sillee että otan tikuilla oviksen kiinni seuraavassa kierrossa vielä. (jotta enemmän varmoja todisteita luteaalivaiheen pituudesta) ja sit soitan neuvolan terveydenhoitajalle ja kysyn hänen mielipidettä ja että saisko lääkärille ajan. Luulis että tuommoseen saa apua jo ennen sitä vuoden yritystä julkiselta puoleltakin. :) ainakin täytyy yrittää eka sitä puolta. :)

Näiltä sivuilta kyl oppii paljon uusia asioita :) En luultavasti ollu biologian tunneilla yläasteella aktiivinen.

Täällä nyt dpo 8 menossa ja tissit on alkanu kipeytyy ja tämän päivän oon käytännössä nukkunut. Ensimmäisen aikana nukuin kokoajan, ennen ku tein plussan. Toivottavasti se nyt tärppäis.

Milloin kannaittais tehdä testiä?

Lähipiirissä nyt kaksi vähälle aikaa plussannut ja kyselleet milloin me aletaan toista tekee. En oo sit jostain kumman syystä sanonu totuutta et pidemmän aikaa on yritystä takana.

Muokattu viimeksi:
mamma11/14 Kiinnittyminen tapahtuu siinä dpo7-8 ja varmaan periaatteessa dpo10 voi jo haalea plussa tulla, mutta itse oottelisin lähemmäs menkkojen alkua.
Itse oon saanut molemmissa raskauksissa vielä dpo12 negan ja plussan vasta silloin kun menkkojen ois pitänyt alkaa :)

Takaisin