Toinen haaveissa <3

Onnea mima! :) kävipäs täälä plussa-aalto!

Mamma joo niin oltiin :) mites teillä on menny?

Täälä taas aikasta oireeton päivä ollu. Oltii asuntomessuilla ja oon ihan puhki. Huomenna olis sitte veljen rippijuhlat.

Ihan hyvin menny. 8kk neuvolassa oltiin jo 10,7kg ja 70cm. Saatiin kontrolliaika ens kuun alkuun kun ei poika varaa ollenkaan painoa jaloille.:sad001 Kaippa se tässä kuukaudessa edistyy, kun syntyi kuitenkin keskosena, kuukauden etuajassa tuli.

Paljon Onnea Mima!:)

Mamma 84 kyllä varmasti voi vaikuttaa ennenaikaisuus kehityksennopeuteen. Meillä tyttö just 11kk ja ei ryömi eteenpäin konttaamisesta puhumattakaan. Haluais istua koko ajan mutta ei osaa itse nousta vielä istumaan. Jotkut samanikäiset jo kävelee tuetta. Just oltiin fyssarilla joka sanoi et normaali vaihtelu on laaja mäissä asioissa. Saatiin jumppaohjeita ja tuntuu et jo yhessä päivässä tullut jumpan avulla edistystä! Eli jos ehdottavat fyssaria niin suosittelen lämpimästi :)

On ne niin erilaisia kehitykseltä. Eipä siihenkään taida mitään oikeaa kaavaa olla, koska pitäis osata ja mitä (kunhan vaan joskus oppii). Ei kannata etukäteen murehtia. Kyllä ne vielä kerkiää menemään ja saatte peräs juosta :D meillä kipitetään ja lujaa, ikään11.5kk. Välillä toivoisin että olis hetken taas sellainen nyytti jota sais vaan kattella kun lattialla ihmettelee sormiansa :rolleyes:

Mamma olipas hyvät mitat! Meillä oli 72cm ja 8.6kg. Ja joo, vaikuttaahan tuo keskosuus varmasti, toivotaan kuitenki että edistystä tapahtuisi :)

Meillä kans 5kk ryömittiin ja istuttiin, 6kk noustii tukea vasten ylös ja käveltiin tukea vasten ja 7kk opittii nousemaan itte istuun ja nouseen ja laskeutuun hallitusti ja kiivetään portaat yläkertaan 2minuutis :D

Onpas siellä niemjan esikolla kiire! :) Meillä ruvettiin ryömimään 7kk, nyt 9kk ja ryömii vauhdilla mutta ei vielä konttaa. Polviseisontaan nousee välillä ja pienellä avustuksella nousee seisomaan. Toisaalta ihan hyvä ettei vielä tuon enempää liiku :D

Tässä vielä koottuna oireet ennen plussaa ja hiukan sen jälkeenkin:
Dpo7
- Kevyitä menkkajomon kaltaisia tuntemuksia silloin tällöin/ pientä jomottelua alavatsalla (ei mitään kramppeja).
Dpo8
- Kurkku vähän kipeä/käheä
- repäisykipu aivastaessa
Dpo9 alkaen
- kurkku vähän kipeä/käheä
- menkkajomon kaltaisia kevyitä tuntemuksia
- mahan nipistelyjä
- rinnoissa joitain tuntemuksia
Dpo10
- kurkku vähän kipeä/käheä
- rinnoissa pientä jomottelua sivuilla/yläpuolella
- menkkajomoja kevyitä
- mahan nipistelyä ja kipeytymistä, turvotusta ja närästystä
- kuivuutta/arkuutta alakerrassa
- repäisykipu
Dpo11
- kurkku ei enää kipeä
- rinnoissa joitain tuntemuksia
- ihan kevyitä menkkamaisia jomoja
- illalla mahan pinkeyttä/nipistystä, tunne kuin siellä olisi jotain ylimääräistä (kohtu turvoksissa)... eli jatkuvampi tunne, ei pelkästään yksittäisiä nipistelyjä, ei kuitenkaan koko päivää tuntunut, mutta esim muutaman tunnin illalla jne.. ja vaikkapa liikkuessa tunne tuli takaisin
- kuivuutta/arkuutta alakerrassa
Dpo12
- melko oireeton päivä (vapaapäivä)
- hiukkasen valkovuotoa
- pieniä nipistelyjä
Dpo13
Plussatesti :)
- yöllä repäisykipua koko alavatsalla
- alavatsan pinkeys edelleen
- menkkajomoja kevyitä
- huonoa/heikottavaa oloa
- rauhallinen olo
Dpo14
- vähän voimakkaampia menkkajomoja, ainakaan vielä ei ole vuotoa näkynyt...
- rauhallinen olo (mieli) ja myös tekee mieli fyysisestikin olla turhia hötkyilemättä..

Eli pääosin oli ihan normaali olo vaikka oirelista onkin pitkä, mutta dpo7 huomasin jo tuon menkkatuntemuksen ja dpo9 heräsi jo aika vahvojakin epäilyksiä, että voisi jotain tapahtua.

Teillä onkin niemja ollu vauhti päällä tossa kehityksessä. :scared007
Marsupilami näin määkin oon vähän meinannu et kaikki omaa tahtiinsa kehittyy. Sillon aina laittaa mietityttää kun ne neuvolassa puuttuu johonkin asiaan, et onko kaikki ok.
Oon niin nyt toivonu et jospa jouluna kävelis niin sit oisin ilonen.:happy:

Onnea kultamarja ja mima! :happy:
Siellä on kyllä niemja menty lujaa! Esikoinen tuli juuri torstaina 5kk, eikä täällä vielä eteenpäin päästä :) Kääntyillä jo vähän, mutta ainakun pitäisi ryömiä, poika nostaa kädet ja jalat ilmaan ja tavallaan "ui" paikallaan :D Ei oo vielä ymmärtänyt, että pitäisi se vartalo nostaa ilmaan..

Täällä nyt kp22, dpo9(luultavasti), eikä nyt mitään ihmeempiä tuntemuksia oo, tai en oikein oo ehtinyt bongaileenkaan. Eilen vietettiin kaverin polttareita ja ilmajoogan jälkeen tuli ihmeen huono olo hetkeksi, vaikken yleensä tule merisairaaksi tms kovin helposti. Mutta johtui luultavasti nestehukasta. Tänään on ihan vähän kurkku kipeä, mutta en sen oikein usko olevan raskausoire :) Pari lonkeroa join eilen, mutta ei muuten oikein maistunut ja muutenkin vähän arveluttaa juominen, vaikkei siitä varmaan vielä haittaa ole..

Voiko ovis tehdä kiukkuiseksi? Mulla tänään kp 15, kierron pituudesta ei mitään tietoa eikä erityisiä ovistuntemuksiakaan ole juuri ollut. Nyt nipistelee mahaa ja ärähdin miehelle kavereiden kuullen niin että ihan hävettää :O En yleensä ihan sillai suutu ja nytkin oli ihan turha aihe nostattaa kierroksia. Mut se tuli ihan vahingossa..

Meillä kans käännyttiin vatsalleen samana päivä kun tuli 3kk ikää, ryömittiin 5kk, kontattiin 5.5kk ja noustiin seisomaan 6kk iässä tukea vasten. Jotenkin sitten odotin että lähtis kävelemään jo tosi varahin, lähti sitten 10kk käpsyttelemään. Että sinänsä pitkä väli opittujen asioiden välis. Jotkut kun lähtee konttaamaan vasta 1v ikäisenä ja sitten kävellään jo melkein heti saman tien. Että jotkut oppii sitten kaikki yhdessä rytäkässä :)

Voiko ovis tehdä kiukkuiseksi? Mulla tänään kp 15, kierron pituudesta ei mitään tietoa eikä erityisiä ovistuntemuksiakaan ole juuri ollut. Nyt nipistelee mahaa ja ärähdin miehelle kavereiden kuullen niin että ihan hävettää :O En yleensä ihan sillai suutu ja nytkin oli ihan turha aihe nostattaa kierroksia. Mut se tuli ihan vahingossa..

Musta ainakin on joskus tuntunut siltä. En tiedä onko johtunut oviksesta vai onko ollut ihan sattumaa, mutta niihin aikoihin kummiskin.

Näimpä marsupilami, veikkaan kans että meillä lähdetään vasta liki 10kk käveleen :) mutta täski huomaa miten tosiaan kaikki kehittyy ajallaan!

Pilvikirsikka mulla kans oviksen aikoihin ollu kiukkusuutta.

Jnnajsminella toivotaan plussaa!

Meillä opittiin nyt 3 päivää yli 7kk ryömimään. Ja mennään jo parin viikon treenaukseen jälkeen aika kovaa. Pari kertaa noussut seisomaan tukea vasten. Meillä ei vieläkään oo varpaita laitettu suuhun, nyt alettu hiukan välillä istuessa koskea :D

Täällä vaan venataan et jotain tapahtuis.

Hmp, mua niin väsyttää, huimaa ja kiukututtaa jo kolmatta päivää että ihan voisin luulla olevani raskaana jossei nyt olisi vasta kp13... Ehkäpä se on tämä sää, kun ei pääse kunnolla pihalle :cool: tai loman puutetta kun oon melkeinpä yksin hoitanut poikaa 24/7, ja miehelle kun sanoo asiasta että vois osallistua niin eipä se asia miksikään muutu. Ja kun ei oikein ole tuttujakaan joille viittis jättää, tai noh ehkä hetkeks, mutta kun ei tunnu olevan hyvää syytä jättää ja mitä mä sitten tekisin? Kummiskaan osaisi rentoutua :grumpy: surettaa vaan pojan puolesta, kun tiedän pystyväni olemaan parempi äiti, mutta nyt ei vaan jaksa :sad001 ehkäpä tämä tästä kun säät paranee ja pääsee kunnolla ulkoilemaan! :happy:

Tai sitten olis ovis aika? En kyllä yhtään tiedä koska sellainen pitäs olla :hilarious: onneks on tämä foorumi minne purkaa ajatuksia ja tuntemuksia :p

Takaisin